Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 13, 2008 6:49 pm

Als je achter de lopende band staat is er geen tweede elftal. De voetballerij is een eigenaardig wereldje.

De bepaling waar we het over hebben is eigenlijk een hele logische, omdat het in het voetbal uiteindeijk draait om presteren.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 13, 2008 6:49 pm

Deze bepaling lijkt me duidelijk genoeg, en daar zal de AC ook zo over denken, neem ik aan. Maar inderdaad, je kunt het beter op een nette manier oplossen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 6:54 pm

De AC is een wereld op zich. Die neem ik niet serieus meer sinds die bepaalde dat een transfer naar Barcelona geen sportieve en/of financiële verbetering betekende voor de gebroeders De Boer. De AC is een rare instelling die misstanden in het voetbal in stand houdt.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo aug 13, 2008 7:01 pm

Die AC is idd gewoon een zwaktebodje, los het maar netjes op.

wimpey
Berichten: 52045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 13, 2008 7:12 pm

Neefkens schreef:Die AC is idd gewoon een zwaktebodje, los het maar netjes op.
Zo is het. Geef de man een oprotpremie en een plek in Lucky Ajax. Dan is hij ineens de jongste i.p.v. de oudste.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 13, 2008 7:55 pm

joey schreef:In de arbeidscontracten van gewone werknemers, bedoel ik. Dit zou een manier zijn om de eisen van de rechter te omzeilen. Een werkgever zou allerlei bepalingen kunnen opnemen in het contract die ontslag vergemakkelijken. Dat zou ook een manier kunnen zijn om het ontslagrecht op te heffen. (Denk ik dan, maar ik ben uiteraard geen deskundige.)

Maar goed, je weet nooit met de AC. Die is al snel op de hand van de club.
Ik weet niet of dat bij alle/de meeste bedrijven zo is, maar in mijn contract staat dat ik bij bedrijfsonderdeel A geplaatst wordt, maar dat mijn werkgever me te allen tijde bij een ander onderdeel kan plaatsen als het dat nodig acht
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo aug 13, 2008 8:00 pm

Bij ons staat er zelfs een regel in dat ik ze al het werk kan laten doen waarvan ik denk dat het goed is voor het bedrijf.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41113
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo aug 13, 2008 9:04 pm

Zo'n contract had mijn zaakwaarnemer me nooit laten tekenen.... :smallgrin.gif:

Wat de zaak Perez betreft. Ze hadden er volgens mij een beter aan gedaan om hem bij de selectie te houden maar ondertussen kenbaar te maken dat hij mag vertrekken. Als je hem wel had laten meetrainen voorkom je scheve gezichten en negatieve publiciteit. Bovendien was de kans dan ook een stuk groter geweest dat je nog een aardige transfersom zou kunnen ontvangen. Voor een speler met zijn kwaliteiten is echt wel interesse.

Maar goed, daar is het nu te laat voor. Nu moet Ajax het verlies maar nemen en hem laten lopen. Dit schiet niet op.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 10:24 pm

wimpey schreef:
Neefkens schreef:Die AC is idd gewoon een zwaktebodje, los het maar netjes op.
Zo is het. Geef de man een oprotpremie en een plek in Lucky Ajax. Dan is hij ineens de jongste i.p.v. de oudste.
Precies, Wimpey.

Off-topic: niet naar Peking, voor het beachvolleyball?
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do aug 14, 2008 3:40 pm

joey schreef: Off-topic: niet naar Peking, voor het beachvolleyball?
Neen. Geen tijd en geen zin. En geen munten... :smallgrin.gif:

Ik kom voor m´n werk wel eens in Tianjin, waar Oranje de eerste voetbalwedstrijd speelde. Daar ga je niet voor je lol heen. Vies, klam, lelijk en vele nerveuze Chinezen die geen woord Engels verstaan.

En naar Beijing ga ik ook niet voor de lol. Over 4 jaar willen Richard en Reinder naar London, daar ben ik dan wél voor te porren!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do aug 14, 2008 8:55 pm

Wat is jouw band met die beachvolleyballers, wimpey? Het lijkt alsof je ze persoonlijk kent?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 10:08 pm

Mijn analise:
Kenneth Perez is in mijn ogen een waardige Ajaxspeler, ik vind het onbegrijpelijk dat bijvoorbeeld Martina wel deel mag uitmaken van het hoogste Ajaxelftal. Marco van Basten heeft het moeilijk om de mondige persoonlijkheden goed te behandelen, dus hij is ze liever kwijt dan rijk. Maar daarmee verspil je wel kwaliteit van de selectie, want als ik zie hoe Ajax vertegenwoordigd was op het AT tegen Inter dan trek ik mijn twijfels of de beste 22 spelers in het eerste zitten. Ik ben ervan overtuigd dat je die spelers prima erbij kan hebben, het draait simpel om het maken van eerlijke en wijze beslissingen en het goed doorcommuniceren. Dan voelt ook een grote persoonlijkheid zich gerespecteerd en zolang hij vertrouwt op de kunde van de coach dan accepteert die persoon het ook. Als hij wil werken met jonge spelers dan moet hij zorgen voor duidelijke concurrentie en dan moet hij zorgen dat dezelfde soort spelers samentrainen(eerste elftal tegen reserves). Zo veroorzaak je dat Ajax 2 een echt reserve-elftal is, in plaats van een afgescheiden team waar het toekomstperspectief hooguit onzeker is.

(Hetzelfde geldt voor Luque)

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 14, 2008 10:37 pm

Perez en Luque hebben vorig seizoen laten zien hoe goed ze nog zijn. Martina (wat je ook van hem vindt) is nog jong en kan nog groeien. Perez en Luque niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 10:42 pm

Jesse schreef:Perez en Luque hebben vorig seizoen laten zien hoe goed ze nog zijn. Martina (wat je ook van hem vindt) is nog jong en kan nog groeien. Perez en Luque niet.
In het vorige seizoen klopten dingen niet, dus dat maakt het lastiger om jouw energie te richten op jouw kunsten. Dat vond ik geen eerlijke graadmeter. Ik denl dat Luque en Perez op dit moment meer niveau bezitten dan Martina, dus ik vind het onterecht dat Martina wel een plekje in Ajax1 verdient en zij niet. Niks tegen Martina: het was gewoon een voorbeeld, dit geldt dus voor meerdere Ajax 1 spelers.

Martina zal heus wel ze voorbij streven, maar op dit moment is het nog niet zo. Ajax moet zorgen dat Ajax 2 een reserve elftal wordt en dat daar jonge spelers worden klaargestoomd om uiteindelijk volwaardige Ajacieden te worden en vertrekkende spelers op te vangen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » do aug 14, 2008 10:45 pm

Van zulke ervaren spelers verwacht je in dat soort seizoenen juist wel dat ze iets extra's brengen, zeker als ze zo'n surplus aan kwaliteit bezitten als jij beweert. Feit is dat beide mannen vorig seizoen niet weinig hebben gebracht, maar veels te weinig hebben gebracht.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 14, 2008 10:47 pm

Iets anders: wat heb je eigenlijk aan Luque of Perez op de bank? Spelen zullen ze toch niet aangezien er te veel andere spelers beter zijn op hun posities en op de bank zitten kunnen ze ook niet. Perez heeft dat notabene zelf aangegeven.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 11:05 pm

Benji schreef:Van zulke ervaren spelers verwacht je in dat soort seizoenen juist wel dat ze iets extra's brengen, zeker als ze zo'n surplus aan kwaliteit bezitten als jij beweert. Feit is dat beide mannen vorig seizoen niet weinig hebben gebracht, maar veels te weinig hebben gebracht.
Dan moet je het wel volledig inzien.

Luque heeft terwijl hij speelde wel indruk gemaakt(denk aan de documentaire over hem voor de Klassieker), maar is vanwege andere zaken niet meer in de plannen voorgekomen. En dat is onvermogen van beide partijen: van Luque en van de trainer(die zijn storende gedrag niet genoeg kon helpen verbeteren).

Perez kwam in de tweede seizoenshelft terug op een middenveld met Gabri-Perez-Davids. In de samenstelling ontbrak een schakel, een type voetballer. Als een aspect ontbreekt dan kost het ongelofelijk veel energie om als voetballer(waarbij die rol niet op het lijf geschreven is) dat te compenseren. Want stuk voor stuk hebben die 3 middenvelders bijzonder veel niveau in zich, maar bij iedereen kwam het er niet uit. Ze werden zelf overlopen door matige tegenstanders! Dan kan je hun de schuld geven of de werkelijke oorzaak zoeken. Je kan erkennen dat de samenstelling embarmelijk slecht is gemaakt.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do aug 14, 2008 11:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 11:09 pm

Jesse schreef:Iets anders: wat heb je eigenlijk aan Luque of Perez op de bank? Spelen zullen ze toch niet aangezien er te veel andere spelers beter zijn op hun posities en op de bank zitten kunnen ze ook niet. Perez heeft dat notabene zelf aangegeven.
Ik denk dat ze wel van waarde kunnen zijn in een elftal. Dan moet je wel wijze keuzes willen en durfen maken, waarbij je sommige goede voetballers teleurstelt(iedereen wil spelen). Maar dan moet je hen wel een rol geven, anders dan voelen ze zich niet serieus genomen en dan krijg je inderdaad heibel. En Marco van Basten ziet in dat hij niet een goed plan kan uitdokteren(al slecht), dus dat dit meer kwaads dan goeds oplevert als hij ze erbij haalt. Maar ik blijf het doodzonde vinden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 14, 2008 11:15 pm

Welke rol zie je voor ze weggelegd? Aissati, de Jong, Suarez, Sulejmani, Cvitanich, Huntelaar en ook spelers als Sarpong zijn beter. Welke rol van betekenis zouden ze kunnen spelen? Welke wijze keuzes moeten er volgens jou gemaakt worden dat Aissati, Suarez, Sulejmani of Huntelaar niet speelt en Perez of Luque wel?

Luque en Perez zullen simpelweg niet aan de bak komen en dat heeft v. Basten ze ook verteld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 11:25 pm

Laat ik verhelderen. Ik heb gekozen om 2 soorten samenstellingen te maken, zodat er voor elke soort voetballer plaats is. Ik laat alleen Ajax 1 hier zien, niet de concurrenten(reserves).

Ajax 1: 4-3-3
----------------stekelenburg-----------------
--------------------vd wiel--------------------
---b.silva---------aankoop----vermaelen---
------------------------------------------------
---------de jong--vd heyden--perez---------
------------------------------------------------
-aankoop------------------------------luque-
---------------------huntelaar-----------------

Ajax 1: 4-2-3-1
-------------------vermeer---------------------
-----------oleguer--------vertonghen---------
-aankoop-----------------------emanuelson-
-------------gabri----------aankoop----------
---------------------aissati--------------------
------------------------------------------------
-----------suarez------------sulejmani-------
--------------------cvitanich-------------------

Meer rollen worden vergeven, meer spelers komen in de plannen voor.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr aug 15, 2008 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 15, 2008 5:24 am

Dus om iedereen tevreden te houden ga je met twee verschillende teams werken om iedereen aan het spelen te krijgen?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr aug 15, 2008 11:15 am

Vedette-10 schreef:Laat ik verhelderen. Ik heb gekozen om 2 soorten samenstellingen te maken, zodat er voor elke soort voetballer plaats is. Ik laat alleen Ajax 1 hier zien, niet de concurrenten(reserves).

Ajax 1: 4-3-3
----------------stekelenburg-----------------
--------------------vd wiel--------------------
---b.silva---------aankoop----vermaelen---
------------------------------------------------
---------de jong--vd heyden--perez---------
------------------------------------------------
-aankoop------------------------------luque-
---------------------huntelaar-----------------

Ajax 1: 4-2-3-1
-------------------gentenaar------------------
-----------oleguer--------vertonghen---------
-aankoop-----------------------emanuelson-
-------------gabri----------aankoop----------
---------------------aissati--------------------
------------------------------------------------
-----------suarez------------sulejmani-------
--------------------cvitanich-------------------

Meer rollen worden vergeven, meer spelers komen in de plannen voor.
Je hebt in jouw eerste Ajax1 (?!) wel degelijk reserves geplaatst: Gentenaar, Perez, vd heyden, de Jong, Luque. Wat is nou jouw eerste leuze als jij de opstelling voor het 1e elftal zou maken?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr aug 15, 2008 2:44 pm

Jabu schreef:Dus om iedereen tevreden te houden ga je met twee verschillende teams werken om iedereen aan het spelen te krijgen?
Nee, omdat iedereen zo een plek heeft waarop hij zich moet richten(duidelijkheid) waarvoor de spelers optimaal geschikt voor zijn. Dus geen mengelmoes van de beste spelers, maar 2 volmaakte samenstellingen. Als ik Sulejmani boven Perez verkies dan heeft Perez geen perspectief, want hij is een heel ander type speler is dus dan is het valse concurrentie. Nu ga ik de reserves posten, dan zie je wie met wie moet concurreren.

Ajax Reserves: 4-3-3

-------------------padt---------------------
------------------lindgren------------------
----colin--------wormgoor----slijngard----
---------------------------------------------
---------sarpong--blind--claasen---------
---------------------------------------------
-lazic----------------------------goossens-
----------------jongebloedt----------------

Ajax Reserves: 4-2-3-1

-----------------gentenaar-----------------
---------mac-intosh-----alderweireld------
-aslan---------------------------supusepa-
------------anita---------aankoop---------
------------------aankoop*----------------
---------------------------------------------
-danilo sousa campos-----leonardo------
----------------------bodul-----------------
* of is Schell een type Wesley Sneijder? Zo ja, dan vervalt hij bij de afvallers

Dan gaan we de afvallers bekijken:
Donald(blessure, anders tijdelijk vertrek)
Kennedy(vertrek)
Ogararu(vertrek)
Rommedahl(vertrek)
Martina(tijdelijk vertrek)
Schilder(vertrek)
Delorge(vertrek)
Hasselbaink((tijdelijk) vertrek)
Krohn Dehli(vertrek)
Lewis(vertrek)
Mitea(vertrek)
Manucharyan(tijdelijk vertrek)
Schell(vertrek)
Will(vertrek)

Kijk hoeveel spelers geen seniorencontract verdienen in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » vr aug 15, 2008 2:48 pm

Totaal onrealistisch, maar ik zal even ergens beginnen:

Denk jij dat er 'top'spelers zijn die blij zijn hoogstens 1 in de 2 wedstrijden te spelen(aannemende dat opstelling '1' en '2' in gelijke mate gebruikt worden)? Ik denk dat je dan een enorme exodus krijgt van bepalende spelers en dat er weinig spelers behoefte hebben om hier te komen spelen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr aug 15, 2008 2:50 pm

Thom schreef: Je hebt in jouw eerste Ajax1 (?!) wel degelijk reserves geplaatst: Gentenaar, Perez, vd heyden, de Jong, Luque. Wat is nou jouw eerste leuze als jij de opstelling voor het 1e elftal zou maken?
Gentenaar heb ik inmiddels omgedraaid met Vermeer. In mijn ogen zijn deze spelers volwaardige Ajacieden. En ik maak geen vaststaande keuze: je bekijkt het wedstrijd voor wedstrijd en dan maak je een taktische keuze.

Plaats reactie