Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za okt 25, 2008 3:58 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 25, 2008 6:03 pm

Is dat je vader ofzo

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » za okt 25, 2008 8:47 pm

Het gaat in dit topic over Aissati.

Een nieuwe fysio, maar dezelfde belabberde prestaties. Hoe is dit mogelijk? Als ze bij Real Madrid roepen dat een speler 8 weken geblesseerd is staat die speler na 8 weken ook daadwerkelijk weer op het veld, bij Ajax betekent 8 weken geblesseerd zijn dat die speler ook nog eens een week of 3 nodig heeft om wedstrijdfit te raken (zie Gabri).

Met Stekelenburg en Aissati hebben we de eerste 2 grove blunders van dit seizoen alweer te pakken.
Thomas had wel een interresante Theorie, namelijk de grasmat in de Arena. Als jij rond de 22 a 23 wedstrijden per jaar op een belabberde grasmat speelt gaat dat op de lange termijn op je spieren/botten werken wat weer lijd tot blessures.

Ik zelf geloof daar niet zo in, aangezien het vreemd is dat al die blessures in wedstrijden tot uiting komen, en in de 8 trainingen per week nauwelijks iets voorvalt.
Pompiedom

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za okt 25, 2008 8:51 pm

Wat ik vooral hoor van nieuwe spelers is dat het niveau van trainen een stuk hoger ligt dan bij hun vorige club. Dat vergt dus meer van je lichaam.

Ik geloof niet dat de grasmat van de Arena zo slecht is. Wel denk ik dat de ondergrond harder is dan elders en dat is natuurlijk ook niet zo fijn voor je gewrichten.

Maar heeft alleen Ajax blessure gevallen dan? Volgens mij zijn er heel veel clubs met geblesseerde spelers. Misschien overbelasting?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » za okt 25, 2008 8:56 pm

Maar heeft alleen Ajax blessure gevallen dan? Volgens mij zijn er heel veel clubs met geblesseerde spelers. Misschien overbelasting?
Opvallend genoeg zijn het vooral de grotere clubs in Nederland, en dan vooral bij Feyenoord.

Maar goed, grotere clubs spelen ook meer wedstrijden natuurlijk.
Pompiedom

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za okt 25, 2008 9:03 pm

Maurice schreef:
Maar heeft alleen Ajax blessure gevallen dan? Volgens mij zijn er heel veel clubs met geblesseerde spelers. Misschien overbelasting?
Opvallend genoeg zijn het vooral de grotere clubs in Nederland, en dan vooral bij Feyenoord.

Maar goed, grotere clubs spelen ook meer wedstrijden natuurlijk.
En de druk bij grote clubs is ook hoger en dus een grotere belasting op je lichaam. En vergeet ook niet dat nieuwelingen zich graag willen bewijzen en daarom misschien minder goed naar hun lichaam luisteren en dus eerder een blessuse oplopen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 26, 2008 12:30 am

Maurice schreef:
Het gaat in dit topic over Aissati.

Een nieuwe fysio, maar dezelfde belabberde prestaties. Hoe is dit mogelijk? Als ze bij Real Madrid roepen dat een speler 8 weken geblesseerd is staat die speler na 8 weken ook daadwerkelijk weer op het veld, bij Ajax betekent 8 weken geblesseerd zijn dat die speler ook nog eens een week of 3 nodig heeft om wedstrijdfit te raken (zie Gabri).

Met Stekelenburg en Aissati hebben we de eerste 2 grove blunders van dit seizoen alweer te pakken.
Thomas had wel een interresante Theorie, namelijk de grasmat in de Arena. Als jij rond de 22 a 23 wedstrijden per jaar op een belabberde grasmat speelt gaat dat op de lange termijn op je spieren/botten werken wat weer lijd tot blessures.

Ik zelf geloof daar niet zo in, aangezien het vreemd is dat al die blessures in wedstrijden tot uiting komen, en in de 8 trainingen per week nauwelijks iets voorvalt.
De meeste trainingen worden dan ook niet in de Arena afgewerkt hoor...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo okt 26, 2008 4:48 pm

Aissati nog zeker zes weken aan de kant
Uitgegeven: 26 oktober 2008 16:09
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2008 16:10

AMSTERDAM - Ismaïl Aissati kan nog zeker zes weken niet voetballen. De 20-jarige middenvelder, die afgelopen zomer werd overgenomen van PSV, laat weten die tijd nog nodig te hebben om volledig te kunnen herstellen van een knieblessure.

Aissati werd in september geopereerd, maar coach Marco van Basten vertelde vrijdag al dat het herstel moeizaam verloopt. Aissati raakte begin september geblesseerd in een bekerwedstrijd voor beloftenteams.

Aanvankelijk werd gedacht dat hij vijf tot zes weken aan de kant zou staan, maar die inschatting bleek al snel te optimistisch. Door de blessure maakte Aissati nog geen speelminuten in de hoofdmacht van Ajax.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 26, 2008 5:15 pm

Zlatan Son of God schreef:
Aissati nog zeker zes weken aan de kant
Uitgegeven: 26 oktober 2008 16:09
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2008 16:10

AMSTERDAM - Ismaïl Aissati kan nog zeker zes weken niet voetballen. De 20-jarige middenvelder, die afgelopen zomer werd overgenomen van PSV, laat weten die tijd nog nodig te hebben om volledig te kunnen herstellen van een knieblessure.

Aissati werd in september geopereerd, maar coach Marco van Basten vertelde vrijdag al dat het herstel moeizaam verloopt. Aissati raakte begin september geblesseerd in een bekerwedstrijd voor beloftenteams.

Aanvankelijk werd gedacht dat hij vijf tot zes weken aan de kant zou staan, maar die inschatting bleek al snel te optimistisch. Door de blessure maakte Aissati nog geen speelminuten in de hoofdmacht van Ajax.
Die is er voor de winterstop niet meer bij. Ervoor zorgen dat hij na de winterstop weer helemaal fit en inzetbaar is.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 26, 2008 8:51 pm

Die is er voor de winterstop niet meer bij. Ervoor zorgen dat hij na de winterstop weer helemaal fit en inzetbaar is.
Moet ik ineens aan de knieblessure van Peter Hoekstra denken! Laten we hopen dat hij er in januari staat, Gregory v.d. Wiel zou ook maar een paar weken zijn uitgeschakeld en wanneer speelde Aissati zijn laatste wedstrijd?

Officieel, zie de info op vi.nl

22/03/2008 PSV FC Groningen 0 0 3-0
16/03/2008 Roda JC PSV 0 0 1-1
02/03/2008 FC Utrecht PSV 0 0 3-1
21/02/2008 Helsingborgs IF PSV 0 0 1-2

In januari al tien maanden geleden!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo nov 12, 2008 9:18 pm

Aissati zegt op Ajax tv dat hij pas na de winterstop fit is.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo nov 12, 2008 9:21 pm

Schiet mooi op dan. We blijven dus tot aan de winterstop aan het husselen geslagen op dat middenveld.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo nov 12, 2008 9:22 pm

Erge is dat het zijn eigen schuld is. Hij speelde tegen Jong Volendam de hele wedstrijd, terwijl hij halverwege voelde dat het niet goed zat met zijn knie. Het heeft zijn blessure alleen maar verergerd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » wo nov 12, 2008 9:42 pm

We wisten toch al dat hij tot de winterstop uitgeschakeld zou zijn? Beter dat hij goed hersteld, dan dat hij blijft sukkelen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo nov 12, 2008 11:11 pm

Hij maakte overigens wel een goede indruk. Hij lijkt het naar zijn zin te hebben bij Ajax ondanks de blessure.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » wo nov 12, 2008 11:57 pm

Ze zijn allemaal hetzelfde lijkt wel... ze willen zo graag voetballen dat ze zelfs doorgaan met een blessure!
Echt verstandig kan ik het niet noemen. Het voetbal van Mickey en Issi kunnen we goed gebruiken.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do nov 13, 2008 12:07 am

Voetbalintelligentie hebben ze wel, maar slim zijn ze niet :smallgrin.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za nov 15, 2008 1:20 am

Harm schreef:Voetbalintelligentie hebben ze wel, maar slim zijn ze niet :smallgrin.gif:
Welke voetballer is dat wel? Siem de Jong, Jan Vertonghen, Daniël de Ridder? Wie nog meer?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 15, 2008 1:19 pm

De meeste voetballers zijn niet bijzonder intelligent, maar daar worden ze ook niet op geselecteerd. Ik denk wel dat het moeilijk is om je in de voetbalwereld te handhaven als je echt dom bent. Er wordt toch een hoop meer van een voetballer gevraagd dan vroeger.

Intellectueel Nederland hoeft niet te wanhopen omdat Aissati voor een ándere carriere gekozen heeft. Dat lijkt me duidelijk. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » za nov 22, 2008 12:34 pm

Op AN wordt gemeld dat Aissati ondertussen weer meetraint met Jong Ajax (berichtgeving telegraaf van vanochtend).

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za nov 22, 2008 12:35 pm

joey schreef:De meeste voetballers zijn niet bijzonder intelligent, maar daar worden ze ook niet op geselecteerd. Ik denk wel dat het moeilijk is om je in de voetbalwereld te handhaven als je echt dom bent. Er wordt toch een hoop meer van een voetballer gevraagd dan vroeger.

Intellectueel Nederland hoeft niet te wanhopen omdat Aissati voor een ándere carriere gekozen heeft. Dat lijkt me duidelijk. :smallgrin.gif:
Eh... Dani las toch filsofische werken? :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za nov 22, 2008 12:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
joey schreef:De meeste voetballers zijn niet bijzonder intelligent, maar daar worden ze ook niet op geselecteerd. Ik denk wel dat het moeilijk is om je in de voetbalwereld te handhaven als je echt dom bent. Er wordt toch een hoop meer van een voetballer gevraagd dan vroeger.

Intellectueel Nederland hoeft niet te wanhopen omdat Aissati voor een ándere carriere gekozen heeft. Dat lijkt me duidelijk. :smallgrin.gif:
Eh... Dani las toch filsofische werken? :hypocrite.gif:
Moest hij eerst wat/iemand hebben "genomen"?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za nov 22, 2008 2:54 pm

Wie, Dani? Dani was een slimme jongen hoor, had het Portugese VWO gedaan en zijn ouders waren Proffesoren ofzoiets. Hij heeft nu toch ook een economische studie op universitair niveau gedaan?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 22, 2008 3:05 pm

Zijn vader was leraar, geen professor. En Dani zelf was al jong profvoetballer, die heeft bij mijn weten nooit een universitaire opleiding gevolgd. Hij is na Ajax een tijdje bij andere clubs gaan rondhangen; toen is hij gestopt en voor de TV gaan werken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 22, 2008 3:42 pm

joey schreef:Zijn vader was leraar, geen professor. En Dani zelf was al jong profvoetballer, die heeft bij mijn weten nooit een universitaire opleiding gevolgd. Hij is na Ajax een tijdje bij andere clubs gaan rondhangen; toen is hij gestopt en voor de TV gaan werken.
Vader Carvalho is docent filosofie, moeder is arts en zijn zus studeerde economie aan de universiteit.

Plaats reactie