Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za okt 18, 2008 3:08 pm

De vraag is of het talenten zijn inderdaad. Weihrauch, Mosainder broers, Krohn-Deli, Kujala en weet ik allemaal nog wat meer.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » za okt 18, 2008 3:11 pm

Per Weihrauch zit in ieder geval op Facebook. :xyxthumbs.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za okt 18, 2008 3:15 pm

Ik begrijp dat hij inmiddels niet meer voetbalt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » za okt 18, 2008 3:17 pm

Tja, als je het niveau van het huidige Ajax niet meer aankunt dan word je tegenwoordig tuurlijk gelijk voetbalongeschikt verklaard. ;)
Laatst gewijzigd door Jinne op za okt 18, 2008 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za okt 18, 2008 3:18 pm

Jinne schreef:Tja, als je het niveau van het huidige Ajax niet meer aankunt dan wordt je tegenwoordig tuurlijk gelijk voetbalongeschikt verklaard. ;)

:drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 18, 2008 3:49 pm

joey schreef:Tja, dat is natuurlijk een pijnlijk onderwerp. Er is een tijd geweest dat Deense talenten bijna als vanzelfsprekend naar Ajax wilden, maar van die aantrekkingskracht is weinig over. Er is in de recente geschiedenis van Ajax ook geen voorbeeld te noemen van een Deens toptalent dat het bij Ajax heeft gemaakt.
Er is in de recente geschiedenis uberhaupt geen voorbeeld te noemen van een Deens toptalent.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za okt 18, 2008 3:50 pm

Klopt. Kahlenberg en Bendter leken op weg, maar stagneren toch een beetje. Bendtner doet het leuk bij Arsenal en Kahlenberg weet ik niet, want het Franse voetbal volg ik niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 18, 2008 4:01 pm

Agger vind ik een goede verdediger. Maar een toptalent? Mwah.

Het Deense voetbal is gewoon zwaar in verval. Daar kan Ajax weinig aan doen. Scandinavie is zogenaamd de bakermat van voetbaltalent. Nou, dat vind ik wel meevallen. Als deze jongen echt goed is hebben we het enige toptalent uit Denemarken en het enige toptalent uit Zweden van de laatste 15-20 jaar in Amsterdam gehad.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za okt 18, 2008 4:03 pm

Dat zie je ook terug in de nationale elftallen. Die Zweden zijn een stel houthakkers en de Denen zijn ook onzichtbaar de laatste jaren. En de Noren? Ach, die zijn helemaal dramatisch.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za okt 18, 2008 4:07 pm

joey schreef:Tja, dat is natuurlijk een pijnlijk onderwerp. Er is een tijd geweest dat Deense talenten bijna als vanzelfsprekend naar Ajax wilden, maar van die aantrekkingskracht is weinig over. Er is in de recente geschiedenis van Ajax ook geen voorbeeld te noemen van een Deens toptalent dat het bij Ajax heeft gemaakt.
Komt nog bij onze pijnlijke ervaringen met Deense clubteams in de afgelopen jaren. In Denemarken weten ze inmiddels heel goed dat Ajax vergane glorie is. :blush.gif:

Zlatan is natuurlijk geen goed voorbeeld. Denen zijn niet zo dol op Zweden, dat weet je toch wel, Neef?
Het feit dat jij AJAX vergane glorie vindt (nog wel een beetje terecht ook), betekent niet dat de rest van de wereld dat ook doet. Die kijken wél naar een Zlatan of de 3 in Madrid en denken: dat AJAX is nog steeds dé talentenmachine in Europa en gezien de bedragen die er voor die jongens wordt neergeteld nog terecht ook.
En als je dan een jong talent hebt, dat rustig aan zijn carriere wil bouwen, dan komt die gewoon bij ons terecht.

Zlatan is een perfect voorbeeld, zoals hij zelf zegt: bij AJAX ben ik groot geworden en heb ik erg veel geleerd". Dat ziet iedereen, ook in DK. Dat ze niet zo dol zijn op Zweden? Ik dacht dat jíj altijd naar verre oorden op vakantie ging? Of heb je nu ook al verstand van Scandinavië?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za okt 18, 2008 4:21 pm

Natuurlijk heb ik verstand van Scandinavië. :neutral.gif:

Zonder gekheid, een Deense vriend van mij heeft me wel eens iets verteld over de verhouding tussen Denemarken en Zweden. Denen hebben het niet zo op Zweden, dat schijnt historisch zo gegroeid te zijn. Hoe dan ook, misschien hebben ze in Denemarken amper door dat Zlatan bij Ajax heeft gespeeld. In die tijd was hij nog niet zo bekend.

Maar goed, jij je zin, dan hebben we het over Scandinaviërs. Spelers uit die contreien zijn de afgelopen jaren bijna allemaal mislukt bij Ajax. Peter noemde er al een paar. We kunnen er nu Rosenberg en Kennedy aan toevoegen. En natuurlijk heeft Ajax de afgelopen jaren een aantal goede transfers gedaan, maar de lijst mislukkingen is veel groter.

Maar ik denk dat dat niet het belangrijkste is. Andere factoren zijn veel belangrijker. Ten eerste vertrekken Deense talenten in drommen naar
Engeland. Nederland heeft niet meer de aantrekkingskracht van vroeger. En ten tweede, het moet helaas gezegd, is Ajax niet meer zo aantrekkelijk. Zoals Ko al eens eerder heeft aangegeven, is het effect van 1995 inmiddels uitgewerkt. Ajax speelt niet eens CL, dat kunnen we spelers niet bieden. Ajax stelt niets meer voor in Europa, face it. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 18, 2008 4:25 pm

Volgens mij is het een beetje als Nederland-Belgie. Er is een bepaalde rivaliteit, vooral vanuit Belgie, maar uiteindelijk houden we best van elkaar.

Ik vind Ajax nog steeds aantrekkelijk genoeg voor jonge voetballers. Aantrekkelijker dan Chelsea, Everton of Newcastle. Dat vindt die Eriksen blijkbaar ook. Neemt niet weg dat we weer eens CL moeten gaan spelen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za okt 18, 2008 4:33 pm

Zo is het, een beetje rivaliteit that's all. Ze weten echt wel dat Zlatan bij AJAX zat hoor.
Voor jeugd is AJAX nog steeds top, dat we helaas geen CL spelen is niet relevant voor de opleiding.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za okt 18, 2008 4:39 pm

Probleem is alleen dat er bij ons nog nooit een Scandi is doorgeknald vanuit de jeugd naar het eerste. Zo'n Eriksen zou er in principe gewoon goed aan doen om nog 2 jaar bij zijn club te blijven denk ik.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za okt 18, 2008 4:48 pm

Voor alles een eerste keer, zullen we dan maar zeggen.
Ik vind het gewoon mooi dat zo'n manneke naar ons komt, of ie nou achterlijk is omdat AJAX volledig kut is of niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za okt 18, 2008 4:54 pm

Jöhnk schreef:Volgens mij is het een beetje als Nederland-Belgie. Er is een bepaalde rivaliteit, vooral vanuit Belgie, maar uiteindelijk houden we best van elkaar.
Ja, maar of Zweedse voetballers een voorbeeld zijn voor Deense voetballers waag ik te betwijfelen. Sowieso mogen ze Zlatan in andere Scandinavische landen niet zo, heb ik begrepen. Die Denen zijn een trots volkje, die kijken echt niet op tegen Zweden.
Ik vind Ajax nog steeds aantrekkelijk genoeg voor jonge voetballers. Aantrekkelijker dan Chelsea, Everton of Newcastle. Dat vindt die Eriksen blijkbaar ook.
Die Eriksen wel, maar de meeste Denen kijken naar Engeland. Dat is nu eenmaal een feit. Er vertrekken zoveel Deense (jeugd-spelers) richting grote competities. Nederland wordt allang niet meer gezien als de ideale tussenstap. Dat komt ook doordat bijvoorbeeld FC Kopenhagen tegenwoordig op een heel behoorlijk niveau voetbal. Zoals we helaas hebben moeten ondervinden.

Ik vind dat Ajax de laatste tien jaar teveel matige jeugdspelers uit het buitenland heeft gehaald. 90% is mislukt. Of misschien nog wel meer, want welke van die spelers (op de Belgen na) zijn voor Ajax een verrijking geweest? Je vraagt je af wie sukkelaars als Kujala, Krohn Dehli, Quansah, Weihrauch, enz. enz hebben binnengehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Return of the Boombap
Berichten: 31
Lid geworden op: za dec 20, 2008 5:00 pm

Bericht door Return of the Boombap » ma dec 29, 2008 9:39 am

Die Eriksen wel, maar de meeste Denen kijken naar Engeland. Dat is nu eenmaal een feit. Er vertrekken zoveel Deense (jeugd-spelers) richting grote competities. Nederland wordt allang niet meer gezien als de ideale tussenstap. Dat komt ook doordat bijvoorbeeld FC Kopenhagen tegenwoordig op een heel behoorlijk niveau voetbal. Zoals we helaas hebben moeten ondervinden.
Noem eens wat voorbeelden van die Deense jeugdspelers die naar de grote competities zijn gegaan. Bendtner is vroeg gegaan bij Liverpool hebben we natuurlijk de centrale verdediger. Verder ken ik eigenlijk niet zoveel voorbeelden.
"Wrecktime."

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Bericht door MvB » ma jan 12, 2009 10:21 am

Voorlopig speelt deze jongen nog in de B1. Debuteerde met een doelpuntje.
Ajax B1 won met 4-0 van AA Gent onder 17. Het nieuwe Deense talent Christian Eriksen maakte zijn debuut voor de ploeg van Robin Pronk. Hij trakteerde de supporters op een doelpunt. Tom Boere, Yener Arica en Cerilio Cijntje waren de andere doelpuntenmakers.
http://ajaxshowtime.com/index.php?msg=2 ... op=meerber

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » di jan 13, 2009 12:33 am

Zijn teamgenoten vinden hem wel goed, maar niet fantastisch ofzo. Dat heb ik in ieder geval gehoord.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 13, 2009 11:42 am

Niet fantastisch? Oei...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 13, 2009 11:59 am

Laat hem eerst maar eens een periode wennen, om een oordeel te geven. Hij is nog hartstikke jong, komt in een vreemd land, weg van zijn vertrouwde omgeving en spreekt de taal niet. Die jongen moet je gewoon de tijd geven.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jan 13, 2009 1:48 pm

Inderdaad. En ze zullen hem ook wel als een concurrent zien... Die hemel je niet op denk ik
IK GELOOF!!!!!!

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Ajax contracteert Christian D. Eriksen

Bericht door MvB » wo apr 15, 2009 8:57 pm

Scoorde voor de A2 een aardig doelpunt tegen rkc A1.

http://ajax.tv/index.php?item=cat&type=new

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax contracteert Christian D. Eriksen

Bericht door Michael_B » do apr 16, 2009 9:22 am

Zag ik daar Reiziger langs de kant staan?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax contracteert Christian D. Eriksen

Bericht door Rooie » do apr 16, 2009 10:05 am

Jup, die loopt stage bij Ajax.

Plaats reactie