Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 31, 2008 3:58 pm

Peter schreef:
'Ajax wil contract Vermeer openbreken'
Geschreven op maandag, 22 december om 19:19

Ajax hoopt op korte termijn met Kenneth Vermeer om de tafel te kunnen voor een gesprek over een nieuwe verbintenis. Dat meldt AD/Sportwereld maandag. De geboren Amsterdammer staat nog tot de zomer van 2010 op de loonlijst. Vermeer en zijn management hebben de boot tot dusverre afgehouden. Zij wachten liever tot het contractueel afgesproken evaluatiemoment in mei 2009. De 22-jarige doelwachter is momenteel eerste keus door de blessure van Maarten Stekelenburg. De jeugdinternational stond dit seizoen in zeventien officiële duels onder de lat.

Stekelenburg heeft bij Ajax een contract dat tot 2012 loopt en wordt voor volgend jaar zomer met diverse clubs uit het buitenland in verband gebracht. Vermeer is na Jan Vertonghen, Gregory van der Wiel en Toby Alderweireld voorlopig de laatste speler uit de eigen kweek van wie Ajax het contract tussentijds wil openbreken en verlengen.

Daley Blind verlengde afgelopen vrijdag zijn contract met drie jaar tot medio 2013. De aanvoerder van Jong Ajax maakte zijn debuut voor de hoofdmacht op 7 december jongstleden in de wedstrijd tussen FC Volendam en Ajax (1-2). Blind kwam daarna in actie tegen NAC Breda, De Graafschap en in de UEFA Cup-wedstrijd tegen Slavia Praag

VZ
Dit bericht wordt ook bevestigd door VI van vandaag. Na de winterstop wil Ajax aan tafel met Vermeer.

Gebruikersavatar
brabantse jood
Berichten: 255
Lid geworden op: do dec 29, 2005 4:33 pm

Bericht door brabantse jood » do feb 26, 2009 9:59 pm

Ik hoop voor hem dat steek nog ff ziek blijft
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 26, 2009 11:12 pm

Zo, dit lijkt me een mooi moment voor een wisseling van de wacht.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do feb 26, 2009 11:19 pm

Ik ben om. Ik was altijd voorstander van Stekelenburg, omdat ik in hem meer potentie zag, maar zoals Vermeer nu staat te keepen mag hij natuurlijk gewoon niet gewisseld worden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do feb 26, 2009 11:22 pm

Dit was een zeer sterke pot ja. Ben nog niet om, want Stekelenburg vond ik met name vorig seizoen ook zeer sterk spelen. Maarten moet wel snel zijn niveau weer halen en constant worden anders streeft Vermeer hem voorbij.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 26, 2009 11:26 pm

Stekelenburg heeft het gewoon niet, daar ben ik inmiddels wel achter.

Vermeer mag het gaan bewijzen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 27, 2009 12:25 am

Jöhnk schreef:Zo, dit lijkt me een mooi moment voor een wisseling van de wacht.
Ik dacht vooraf nog van 'oei, dit is een gewaagde beslissing in zo'n wedstrijd'. Het zou ook typisch iets voor Van Basten zijn geweest. Ik hoorde echter dat Stekelenburg gewoon ziek was. Het lijkt me dat de staf nu niet meer om Vermeer heen kan.

Hoe denken Joey, ZSoG en Brigade Zuid (om maar wat voorstanders van Steek te noemen) hier nu over?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr feb 27, 2009 2:08 am

Jöhnk schreef:Zo, dit lijkt me een mooi moment voor een wisseling van de wacht.
De vraag is of hij zijn contract wil verlengen. Reken er maar op dat hij na dit seizoen mooie aanbiedingen gaat krijgen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 9:05 am

Vermeer was geweldig, maar de Steek was ook erg goed in de andere confrontatie. Moeten we ook niet vergeten.

Vermeer vond ik overigens wel een paar hachelijke uitrap-momenten hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 9:21 am

Enganche schreef:
Jöhnk schreef:Zo, dit lijkt me een mooi moment voor een wisseling van de wacht.
Ik dacht vooraf nog van 'oei, dit is een gewaagde beslissing in zo'n wedstrijd'. Het zou ook typisch iets voor Van Basten zijn geweest. Ik hoorde echter dat Stekelenburg gewoon ziek was. Het lijkt me dat de staf nu niet meer om Vermeer heen kan.

Hoe denken Joey, ZSoG en Brigade Zuid (om maar wat voorstanders van Steek te noemen) hier nu over?
Vermeer keepte gisteravond heel sterk, maar was ook een heerlijke wedstrijd om te keepen. Net als vorige week in Florence.

Vind deze twee keepers allebei geen toppers. Soms pakken ze punten, soms maken ze fouten die punten kosten. Zoiets.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 27, 2009 9:56 am

Sluit me helemaal aan bij Joey!

Beide keepers zijn niet top en hebben hun zwaktes. Ik zou graag een erg goede keeper zien komen deze zomer!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 27, 2009 10:16 am

Met Joey eens.

Stekelenburg is al lang geen talent meer. Die is 'uit-ontwikkeld' en volgroeid. Kortom: wat het nu is, dat is het.

En dan moet je dus concluderen dat 'ie in de basis een vrij aardige keeper is, maar dat hij erg gevoelig blijft voor vormdipjes, af en toe een houdbare bal laat vliegen, de neiging heeft wat banging op de lijn te blijven staan en vooral paniekerig is bij scrimmages in de doelmond.

Bij Vermeer heb ik het idee dat er nog wel wat groei in zit. Hij lijkt me ook stressbestendiger, dus ik zou het niet zo'n hele gekke gedachte vinden om met hem verder te gaan.

Maar een echte gigant van een keeper, zoals Gomes in zijn PSV-tijd, of Van der Sar, levert je gewoon vijf tot tien punten in de competitie op. Dat is zeker. En zo'n keeper hebben wij op dit moment niet. PSV trouwens ook niet meer (vind de keepers van PSV tamelijk zwak; zwakker dan die van ons). Romero schijnt er wél zo eentje te zijn, lees ik overal, maar daar heb ik persoonlijk te weinig van gezien.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr feb 27, 2009 10:28 am

joey schreef:
Enganche schreef:
Jöhnk schreef:Zo, dit lijkt me een mooi moment voor een wisseling van de wacht.
Ik dacht vooraf nog van 'oei, dit is een gewaagde beslissing in zo'n wedstrijd'. Het zou ook typisch iets voor Van Basten zijn geweest. Ik hoorde echter dat Stekelenburg gewoon ziek was. Het lijkt me dat de staf nu niet meer om Vermeer heen kan.

Hoe denken Joey, ZSoG en Brigade Zuid (om maar wat voorstanders van Steek te noemen) hier nu over?
Vermeer keepte gisteravond heel sterk, maar was ook een heerlijke wedstrijd om te keepen. Net als vorige week in Florence.

Vind deze twee keepers allebei geen toppers. Soms pakken ze punten, soms maken ze fouten die punten kosten. Zoiets.
Vermeer kan nog enorme stappen maken. Ik vind hem dan ook significant meer potentie hebben dan de Steek.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 27, 2009 10:43 am

Peter schreef:Vermeer was geweldig, maar de Steek was ook erg goed in de andere confrontatie. Moeten we ook niet vergeten.

Vermeer vond ik overigens wel een paar hachelijke uitrap-momenten hebben.
Dat valt wel mee hoor. Bij die kans van Montolivo was hij al uitgespeeld en de overige kansen miste Fiorentina ook zonder dat Stekelenburg hoefde te redden. Ga maar na. Alleen die kopbal moest Stekelenburg er nog uittikken. Verder was iedereen gewoon allang blij dat hij niet weer een blunder maakte en redelijk secuur overkwam bij hoge ballen.

Natuurlijk maakt Vermeer ook fouten, maar hij heeft naast geweldige reflexen ook veel meer lef. Die jongen komt ook bij hoge ballen en één op één situaties snel van z'n lijn af. Vanwege z'n langte kan het af en toe mis gaan (Aston Villa uit), maar veel fouten heeft hij in de goal van Ajax niet gemaakt. Steek heeft er in die zeven wedstrijden sinds z'n terugkeer een stuk meer gemaakt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 10:48 am

joey schreef:Vermeer keepte gisteravond heel sterk, maar was ook een heerlijke wedstrijd om te keepen. Net als vorige week in Florence.

Vind deze twee keepers allebei geen toppers. Soms pakken ze punten, soms maken ze fouten die punten kosten. Zoiets.
Mwah, de een iets vaker dan de ander.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr feb 27, 2009 10:48 am

"Ken het" Vermeer was weer onwaarschijnlijk goed gisteravond.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr feb 27, 2009 10:53 am

Donkey Shot schreef:"Ken het" Vermeer was weer onwaarschijnlijk goed gisteravond.
Na Romero waarschijnlijk de beste doelman van de competitie. Vergeet niet dat hij nog maar net 23 is geworden; zijn geringe keeperslengte compenseert hij meestal ruimschoots met inzicht en atletisch vermogen.

Als Ajax verstandig is, slijt ze Stekelenburg aan een Portsmouth of HSV om vervolgens diens salaris voor te leggen aan Vermeer.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr feb 27, 2009 10:56 am

Of Aerts aantrekken. :hypocrite.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 27, 2009 3:17 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 2:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » vr feb 27, 2009 3:43 pm

Vedette-10- schreef:Deed hij lekker gister, al viel zijn meevoetballen flink tegen. Nja, een goede pot verder. Heb de beginfase(13 min.) gemist door de schijnfouilleringen, echt belachelijk en vervelend.
Meevoetballen flink tegen? Die mislukte uittrappen van Vermeer werden veroorzaakt door 2 debiele terugspeelballen vanuit het middenveld(!!!)

Alleen de snelle hervattingen van Vermeer en opbouwen van achteruit zijn al een reden om hem er zondag in te zetten. Als een Stekelenburg die ballen maar naar voren blijft rossen komt er nooit opbouw van achteruit. Vermeer geeft gewoon de backs de bal en die moeten het dan gewoon oplossen,beetje zoals van der Sar het deed.

Vermeer is een absolute meerweerde bij elke eredivie club en het zou schandalig zijn wanneer hij volgend jaar bij een Psv of feyenoord speelt.
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 3:53 pm

DANNY schreef:Alleen de snelle hervattingen van Vermeer en opbouwen van achteruit zijn al een reden om hem er zondag in te zetten. Als een Stekelenburg die ballen maar naar voren blijft rossen komt er nooit opbouw van achteruit. Vermeer geeft gewoon de backs de bal en die moeten het dan gewoon oplossen,beetje zoals van der Sar het deed.
Precies, vooral dat. Vermeer probeert het spel snel te hervatten waar Stekelenburg altijd het volgende ritueel afwerkt:

- doet een schijnuitgooi
- houdt de bal, schichtig om zich heen kijkend, een tijdje tegen de borst geklemd
- stuitert de bal twee keer op de grond
- rolt de bal voor zich uit
- effe wachten
- roei naar voren


Heel irritant.

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » vr feb 27, 2009 3:56 pm

Juist!
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 27, 2009 4:39 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 2:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr feb 27, 2009 8:54 pm

:sleepy.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 28, 2009 10:42 am

Kenneth Vermeer houdt boot af

AMSTERDAM, zaterdag

Kenneth Vermeer (23) praat pas in mei met Ajax over het eventueel verlengen van zijn tot 2010 lopende contract. De vervanger van de zieke Maarten Stekelenburg sleepte zijn ploeg erdoorheen in het UEFA Cupduel met Fiorentina (1-1), voelt zich ondanks zijn reserverol gewaardeerd, maar wil geen overhaaste beslissing nemen over zijn toekomst. „Ajax heeft al een paar keer aangegeven met Kenneth om tafel te willen, maar hij houdt de boot af. Hij wil kijken wat het perspectief is”, aldus de zaakwaarnemer van de uitblinker, Winny Haatrecht.

„Dit seizoen staat in het teken van ontwikkeling, het bemachtigen van de plek áchter Stekelenburg, waarbij hij het tijdens de schouderblessure van Maarten uitstekend heeft gedaan. Volgend jaar wil hij eerste keeper worden: bij Ajax of ergens anders. Kenneth heeft beslist de intentie om te blijven”, zegt de manager. Stekelenburg heeft in diverse interviews door laten schemeren een buitenlands avontuur wel te zien zitten. ,,De hele gang van zaken wachten we even af”, aldus Haatrecht. Na het herstel van Stekelenburg gaf trainer Marco van Basten in de winterstop aan dat het voor hem ’fiftyfifty’ was wie er de tweede seizoenshelft zou gaan keepen. De international kreeg de voorkeur. „Maarten heeft een streepje voor, omdat hij al jaren de eerste keeper is van Ajax, het goed heeft gedaan, international is, aanvoerder en meer ervaren is”, verklaarde de trainer zijn keuze. Die wordt nu heroverwogen. ,,We gaan het er in de technische staf over hebben wie er tegen FC Utrecht op doel staat”, zei Van Basten ná Fiorentina.

Hoewel het de nog steeds zieke Stekelenburg niet alleen viel aan te rekenen, verspeelde Ajax na de competitiehervatting in recordtijd de titel. Vermeer gaat ervan uit dat hij – als Stekelenburg opgeknapt is – weer genoegen zal moeten nemen met een plaats op de bank. „Ik denk dat Maarten keept. Maar als het moet, sta ik er.”

Mocht Van Basten besluiten Vermeer op te stellen, dan bezorgt hij bondscoach Bert van Marwijk nog geen maand voor de belangrijke interlands tegen Schotland en Macedonië wat extra hoofdbrekens. De tweede doelman van Ajax onder de lat van Oranje posteren, lijkt geen optie en het alternatief Henk Timmer (Feyenoord) is ook niet bepaald onomstreden. „Of ik met het Nederlands elftal bezig ben? Nee”, zegt Vermeer. „Ik focus me lekker op Ajax.” Overigens gaf Van Marwijk eerder aan een basisplaats voor sommige spelers te kunnen billijken, ook als ze even op de bank terechtkomen.

Plaats reactie