Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 11, 2009 4:28 pm

Ach, waarom zou hij dat doen?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo mar 11, 2009 4:29 pm

dat lukt hem al niet met suarez...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mar 11, 2009 4:35 pm

Volgens mij gaat het er niet om waar Suzarez over een half jaar is, maar wat hij nu doet en wat Van Basten nu doet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mar 11, 2009 4:53 pm

Wat Suarez nu doet? Veel eigen kansen scheppen en ze vervolgens zo af en toe scoren. Hij mist ook veel, maar hij is voorlopig de enige in de hele selectie die zelf kansen maakt. Dat zie je dan ook terug in zijn statistieken, want hij is de meest productieve Ajaxspeler. De rest kan het niet, mede omdat we bijna geen kans krijgen door goed positiespel. En wat doet vBasten? Nou, die doet er voorlopig niet al teveel aan, want het spel wordt met de week minder.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mar 11, 2009 5:07 pm

De discussie ging over het artikel op de voorgaande pagina, Peter.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mar 11, 2009 9:18 pm

Duke schreef:
Luis Suarez grijpt elke kans

"De laatste tijd voel ik me het beste in moeilijke wedstrijden," zegt hij. "Dan speel ik ook beter dan in wedstrijden die we eigenlijk makkelijk moeten winnen. Iedereen kijkt, daar houd ik van."
Hij mist dus niet alleen veel kansen, maar begrijpt ook niet dat je juist tegen mindere clubs de mechanismen kunt ontwikkelen. Slechte tegenstanders zijn wat dat betreft zeer nuttig. Maar goed, Suarez is alleen met zijn eigen carriere bezig.

Geen wonder dat Ajax het zo slecht doet tegen degradatiekandidaten. En ook geen wonder dat Ajax zo slap uit de winterstop komt. Als leidende spelers het toch niet kan schelen of Ajax volgend jaar in de CL speelt, en al meer met Barcelona bezig zijn tijdens de kerst...

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2009 9:27 pm

Monkey Tonk schreef: Maar goed, Suarez is alleen met zijn eigen carriere bezig.
yup. Die jongen speelt volledig z'n eigen wedstrijd. Leuk wanneer het lukt, maar als elftal heb je geen ruk aan 'm wanneer het niet lukt.

Ajax wordt m.i. niet per definitie slechter van een vertrek van Suarez.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 11, 2009 9:38 pm

Daar zit zeker wat in, maar Ajax had ook niet slechter hoeven worden van een verkoop van Sneijder, Heitinga, Huntelaar, etc. En toch krijgen ze het vrijwel altijd voor elkaar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mar 11, 2009 9:43 pm

Zonder Suarez moet je nog meer hameren op positiespel en lijnen. Als je met dit Ajax zonder Suarez speelt, dan wens ik je heel veel succes, hoor. Kost je gegarandeerd een bak met goals.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 11, 2009 9:47 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Maar goed, Suarez is alleen met zijn eigen carriere bezig.
yup. Die jongen speelt volledig z'n eigen wedstrijd. Leuk wanneer het lukt, maar als elftal heb je geen ruk aan 'm wanneer het niet lukt.

Ajax wordt m.i. niet per definitie slechter van een vertrek van Suarez.
Hmm.. Maar beter zeker niet. We zijn bijzonder afhankelijk van zijn individuele oprispingen. De enige andere in de selectie die dat zou kunnen, Sulejmani, heeft bijvoorbeeld die status nog lang niet bereikt. Die ontpopt zich steeds meer als een Perez: alleen handig bij spelhervattingen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mar 11, 2009 10:26 pm

Suarez wordt hier zo overschat. Volgens mij speelt Suarez bijna altijd mee, en toch worden er veel punten gemorst. Hij heeft ons met het missen van rijen kansen in januari, de een nog fraaier dan de ander, hoogstpersoonlijk uit de titelrace gestoten.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 12, 2009 2:08 pm

LucaS schreef:Suarez wordt hier zo overschat. Volgens mij speelt Suarez bijna altijd mee, en toch worden er veel punten gemorst. Hij heeft ons met het missen van rijen kansen in januari, de een nog fraaier dan de ander, hoogstpersoonlijk uit de titelrace gestoten.
Hij is geen verdediger en staat dus niet in het veld om doelpunten te voorkomen; maar draai het eens om: Waar zouden we hebben gestaan dit seizoen zónder inbreng van Luis?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 12, 2009 2:20 pm

Geen idee. Misschien wel hoger, misschien hadden we dan wel met buitenspelers gespeeld en had Huntelaar er 20 ingelegd. Wie zal het zeggen?
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 12, 2009 6:56 pm

LucaS schreef:Geen idee. Misschien wel hoger, misschien hadden we dan wel met buitenspelers gespeeld en had Huntelaar er 20 ingelegd. Wie zal het zeggen?
Misschien wel, of hadden we ongeslagen bovenaan gestaan of net onder Sparta, tja.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 17, 2009 8:51 am

Nieuw contract voor Suarez

AMSTERDAM, dinsdag - Luis Suarez (21) heeft tussen alle Ajax-beslommeringen door een gaatje gevonden om in het huwelijk te treden.

De aanvaller viel gisteren op het stadhuis van Amsterdam definitief voor zijn Sofia (19).

"Ik ben de gelukkigste man ter wereld", zei de Uruguayaan, die afgelopen zondag tegen De Graafschap (3-0) twee keer scoorde en morgen met zijn ploeggenoten in de UEFA Cup aantreedt tegen Olympique Marseille. "Het was nu even 'snel' trouwen. Maar op 27 december geven Sofia en ik een groot feest."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 17, 2009 9:34 am

Ik dacht: ha, hij heeft bijgetekend. Eindelijk. :headbang.gif:

Maar mee. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mar 17, 2009 9:40 am

Is ze Nederlands?
IK GELOOF!!!!!!

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » di mar 17, 2009 9:44 am

Spaans volgens mij, familie woont in Barcelona ofzo?

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » di mar 17, 2009 9:45 am

Bijna:
Zijn bezoeken aan Spanje zijn voor de Uruguayaan een soort reis naar huis. Niet alleen vindt hij er de sfeer die hem aan zijn vaderland doen denken, ook de ouders van zijn vriendin Sofia wonen in Barcelona. "Ze zijn vanuit Uruguay naar Europa gekomen en werken er nu voor een betere toekomst." PAROOL

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » wo mar 18, 2009 1:21 am

mja,

Suarez is leuk en aardig, maar niet de killer voor het doel die we nodig hebben bij ajax. Hij mist gewoon teveel ballen die een simpele spits er met zn lul nog in legt, en 1 op 1 met de keeper daar begin ik maar niet over, op zo een moment weet je alvast dat je kan gaan zitten en rustig een slokje bier kan nemen... :blush.gif:

Dat ie dan nog af en toe scoord met een frummel bal, leuk en aardig maar meer ook niet. Samenspel heeft ie ook nog nooit van gehoord!

nee, hopelijk komt miralem snel uit zn winterslaap en blijft cvitanisch even uit de blesures.

gr

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo mar 18, 2009 7:51 am

Ik dacht dat Ajax een meevoetballende spits nodig had.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mar 18, 2009 8:14 am

Harm schreef:Ik dacht dat Ajax een meevoetballende spits nodig had.
Heeft Ajax ook.

Het probleem zit "altijd bij Suarez", hebben we een scorende spits dan kan Suarez geen bal goed voor krijgen, want dan moet de bal komen waar die spits staat. Staat Suarez in de spits, dan staat hij niet waar de bal komt.

Je hebt iets aan een voetballende spits als die spits ook niet voor de actie en voorzet moet zorgen en als je middenvelders hebt die een doelpunt kunnen maken. In de tijd van de voetballende spits scoorde vooral de nummer tien. Die nummer tien ontbreekt bij Ajax, het ligt echt niet aan het kansen missen van één speler, zie het enorme aantal tegendoelpunten.

Het rijtje hieronder zal dat bevestigen. Ik heb van vi.nl de middenvelders en het aantal doelpunten geselecteerd. Het probleem is dat sommigen en op het middenveld en in de aanval hebben gespeeld en gescoord. Reken ik die doelpunten allemaal als doelpunten van een middenvelder dan is het schrikken voor Ajax.

Aissatti 2 - 0
Anita 9 - 0
Blind 5 -0
De Jong 7 - 1 (als middenvelder gescoord)
Emanuelson 25 - 2
Enoh 12 - 0
Gabri 16 - 1
Lindgren 20 - 2
Schilder 11 -0
Sno 11 - 1
Sulejmani 20 - 7
Vertonghen 22 -4

Valt er over een doelpunt te redetwisten? Natuurlijk (Vertonghen was voornamelijk verdediger, Emanuelson vaak aanvaller), maar in totaal 160 wedstrijden (Ik weet dat ook een invalbeurt als wedstrijd wordt geteld) dan is achttien doelpunten wel erg weinig.

Zou er zo'n lijst zijn met assists?

Zet Vertonghen bij de verdedigers en verdediging en middenveld hebben evenveel doelpunten gemaakt!!!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 18, 2009 8:32 am

Die lijst is natuurlijk wel misleidend.Veel zijn invalbeurten.Of invallers.Afijn, tel je de goals bij elkaar op dan kom je toch op achtien goals.Verder had AJAX met KJH in de spits helemaal geen probleem met niet scorende spelers .. De voorhoede scoorde er vrolijk op los.En had eigenlijk met zoveel scorend vermogen in het elftal, ondanks dat het toen ook voor een groot gedeelte als los zand in elkaar stak, gewoon een paar keer kampioen moeten worden .. maar ja, dan heb je het nog steeds over individuele kwaliteiten.En als die wegvallen door verkoop van een speler of doordat de een of ander een een dip geraakt c.q. de tegenstander er grip op heeft ... dan houdt het een heel eind op ...

Verder is het, mijn inziens, ook de tactiek die voor een groot gedeelte mee bepaald of speler x meer zal gaan scoren dan speler y.En natuurlijk de samenhang, automatisme afspraken in een team.Ik bedoel, zie ik gisteren van Gaal de vrouwen van AZ trainen en zelfs in die 30 seconden zie ik meer dan wat ik van MVB op het training veld heb gezien .. ( 999 heeft tot nu toe 6 trainingen mogen zien )

Natuurlijk heb je wel een beetje gelijk.Echt scorende machines zijn onze middenvelders niet.Maarja, wat wil je als je Lindgren, Sno, Schilder enz in je elftal hebt en een trainer die niet in staat is om er een geheel van te maken ..

Jammer dat weer met
Aristides schreef:Het probleem zit "altijd bij Suarez", hebben we een scorende spits dan kan Suarez geen bal goed voor krijgen, want dan moet de bal komen waar die spits staat. Staat Suarez in de spits, dan staat hij niet waar de bal komt.
zoiets aan komt zetten.Blijkt maar weer dat je of niet begrijpt waar het over gaat als men dat punt naar voren brengt of een bord voor je kop hebt w.b. Suarez ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mar 18, 2009 9:09 am

Ajax heeft helemaal niet gigantisch veel tegendoelpunten, Ajax heeft een aantal tegendoelpunten dat het al jaren tegenkrijgt, namelijk ongeveer 1 per wedstrijd gemiddeld.
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mar 18, 2009 9:29 am

LucaS schreef:Ajax heeft helemaal niet gigantisch veel tegendoelpunten, Ajax heeft een aantal tegendoelpunten dat het al jaren tegenkrijgt, namelijk ongeveer 1 per wedstrijd gemiddeld.
Vergelijk het met de kampioenen van de laatste tien jaar (Ajax zelf niet meegerekend) en je ziet dat Ajax met dit hoger aantal tegentreffers geen kampioenskandidaat is.

Werd er twee jaar geleden veel gescoord, ook door ons middenveld (Sneijder) nu dat ook is weggevallen kun je alleen maar kampioen worden met een goed georganiseerde verdediging, bijvoorbeeld met spelers als Swerts (gratis), Luykcx (gratis), Moisander (gratis), Klavan (€ 1 ?, Moreno (?). Onze organisatie stelt niet veel voor. Silva, Wielaert en Oleguer kostten bij elkaar meer dan ??? € 10.000.000???
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie