Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 19, 2009 10:39 am

Aristides schreef:"Enganche,

Is er dit seizoen een wedstrijd geweest waarin jij Urby niet als de/een uitblinker zag? :ajaxsmiley.gif:
:smallgrin.gif:

Ik vond Emanuelson dit seizoen in de meeste wedstrijden op z'n minst een voldoende halen. Z'n slechtste wedstrijden waren vaak als pure linkshalf op een driemansmiddenveld of in wedstrijden waarin de complete ploeg bagger speelde. Willem II-uit, Feyenoord-uit, Heerenveen-uit, Volendam-uit, bijvoorbeeld.
Duke schreef:
Enganche schreef:Genoeg twijfelaars op AT aan het begin van het seizoen.
Volgens mij laat je geheugen je in de steek hier. Het merendeel van de AT'ers was behoorlijk positief over de komst van Aissati. En terecht.
Ah, zou kunnen. :blush.gif: Ik kan me vooral herinneren dat Joey voor een speler die hij talentvol vond wel erg de nadruk legde op de minpunten van Aissati. En Baseman uiteraard ook, maar die wilde natuurlijk niet toegeven dat PSV wel eens een hele grote blunder gemaakt zou kunnen hebben. :666.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 10:41 am

Zoek het citaat waarin ik zeg dat Aissati niet kan voetballen, Enganche. Wel vind ik hem zwak in de omschakeling.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 19, 2009 11:16 am

Lees m'n post eens. Ik zeg nergens dat jij hebt aangegeven dat Aissati niet kan voetballen. Jij gaf aan hem talentvol te vinden, maar je legde wel heel vaak de nadruk op z'n minpunten. Althans, zo herinner ik het me.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 11:37 am

Ik heb alleen gezegd dat je Aissati moet laten doen waar hij goed in is, en dat heeft dus gevolgen voor de rest van de ploeg. Als hij een tegenstander heeft die over hem heen dendert, moet je dat wel kunnen opvangen. Ook moet je oppassen dat je niet teveel spelers in de ploeg krijgt die alleen bij balbazit van waarde zijn en niet verdedigend denken. Een goede tegenstander buit dat uit.

Neemt niet weg dat die jongen heel goed kan voetballen. Maar het is ook geen toeval dat andere coaches hem niet altijd (in combinatie met Afellay bijvoorbeeld) konden gebruiken.

In principe ben ik wel een fan van hem, want ik houd van slimme spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 19, 2009 12:24 pm

joey schreef:Zoek het citaat waarin ik zeg dat Aissati niet kan voetballen, Enganche. Wel vind ik hem zwak in de omschakeling.
Ik vind hem op dit vlak ook positief verrassen. Hij sleurt nogal eens een keer achter zijn tegenstander aan. Ik zie hem tackelen, ballen afnemen en er vol achteraan gaan.
Het zal nooit zijn kwaliteit worden, maar als hij dit doet naast zijn eigen kwaliteiten (ervoor zorgen dat Ajax weer voetbalt), dan is het prima.

Eens kijken of hij dit niveau kan doortrekken.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » do mar 19, 2009 2:38 pm

Goed spel Aissati baat Ajax niet

AMSTERDAM - Twee reebruine ogen keken de vragenstellers aan. Met een flauwe glimlach om de lippen had Ismaïl Aissati even daarvoor de complimenten in ontvangst genomen na zijn uitstekende optreden tegen Olympique Marseille (2-2). Op fluistertoon: ''Ik had liever heel slecht gespeeld en de kwartfinales gehaald.''

Aissati is een bijzondere voetballer. Hij kan het spel er zo simpel uit laten zien: nooit balverlies, nooit in paniek. Hij heeft de oplossing bedacht nog vóór het probleem ontstaat. Soms daagt hij de tegenstander uit, als hij achteloos een balletje onder zijn voet doorhaalt, maar het speelse element staat bij hem altijd in dienst van een efficiënte voortzetting.

Hij zei het een dag voor de wedstrijd nog, als antwoord op de vraag wat hij Ajax te bieden heeft: ''Rust. Ik bewaar altijd de rust aan de bal.'' Dat blijkt tijdens de wedstrijd, óók als drie Fransen hem op de huid zitten en hij geduldig wacht op het moment dat hij de bal tussen zes benen door bij een vrijstaande medespeler weet te krijgen. De mannetjesputters van Olympique krijgen geen vat op het handige dondertje, dat net aan 1.74 meter telt. ''Als je sneller handelt dan de tegenstander, hoef je ook de duels niet met ze aan te gaan.''

Aissati zette gisteravond in de kolkende Arena de toon en de rest van het elftal plooide zich naar zijn creatieve geest. Het initiatiefrijke, beweeglijke en korte spel stelde Olympique voor grote problemen. Aissati: ''Ik wisselde veel van positie met Urby Emanuelson, die op de linkerflank stond. Op die manier probeer je de tegenstander te verrassen, omdat wij wisten dat de vier verdedigers van Olympique op één lijn blijven staan en zich niet weg laten lokken van hun plek. Als wij bewegen en zij staan stil, ontstaat vanzelf ruimte voor ons om te combineren.''

Beide doelpunten van Ajax kwamen voort uit die korte combinaties, gevolgd door een steekpass die het Franse hart van de defensie doorkliefde. Jeugdige overmoed van Ajax stelde Olympique in staat kort na de openingstreffer van Eyong Enoh gelijk te maken. ''We wilden te graag die 2-0 maken,'' zei Aissati. Een voorzet van Miralem Sulejmani werd onderschept op het moment dat het complete middenveld van Ajax zich aan de frontlinie had gemeld. De counter was dodelijk.

In de noodzakelijke verlenging moest Aissati na zeven minuten het veld ruimen voor Leonardo. Een keuze van trainer Marco van Basten die deels was ingegeven door het feit dat het treffen in de achtste finales van het Uefa Cuptoernooi uitdraaide op een slijtageslag en Aissati na zijn knieoperatie en een revalidatieperiode van zes maanden pas sinds een paar weken weer fit is. ''Maar ik heb zelf niet om een wissel gevraagd.''

Toch voelde het gewricht van zijn rechterknie aan het einde van de reguliere speeltijd stijf en zwaar aan, bekende hij. ''Net als in de twee eerdere duels die ik heb gespeeld. Ik streef ernaar om topfit te worden. Het seizoen duurt niet zo lang meer, maar ik heb voor mezelf al besloten deze zomer door te trainen om zo sterk mogelijk aan de nieuwe competitie te beginnen.''

In het restant van dit seizoen hoopt Aissati met Ajax in elk geval als tweede te eindigen, een eindklassering die recht geeft op deelname aan de voorronden van de Champions League. Met het niveau dat Ajax gisteravond haalde, hebben de spelers de lat voor zichzelf behoorlijk hoog gelegd. Maar dat wilde Aissati graag nuanceren. ''We zijn in het Uefa Cuptoernooi een paar keer boven ons zelf uitgestegen. Dat is in de competitie nog niet vaak het geval geweest.''

Hij denkt niet dat een motivatieprobleem daaraan ten grondslag ligt. Wat dan wel? Aissati haalde zijn schouders op. ''Veel blessures en daardoor veel wisselingen,'' probeerde hij. En daarna viel een stilte. Ook een goede voetballer heeft niet overal een passend antwoord op. (DICK SINTENIE)
Hopelijk overtraint hij zichzelf niet, gemotiveerd is hij in ieder geval wel. Lijkt zich persoonlijk/communicatief flink verbeterd te hebben in Amsterdam, hij doet niet meer denken aan het kleine, timide jong voor de camera.

T82
Berichten: 1787
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do mar 19, 2009 2:58 pm

Benji schreef:Lijkt zich persoonlijk/communicatief flink verbeterd te hebben in Amsterdam, hij doet niet meer denken aan het kleine, timide jong voor de camera.
Inderdaad. Liever zo dan het schichtige ratje dat hij vaak voor de camera was.

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » do mar 19, 2009 3:10 pm

toppertje!!


de nieuwe sneijder? :onfire.gif:

gr

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do mar 19, 2009 3:30 pm

Eerder een nieuwe Litmanen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 19, 2009 4:40 pm

ajaxx schreef:toppertje!!


de nieuwe sneijder? :onfire.gif:

gr
Een nieuwe Sneijder? Als hij de helft van het aantal doelpunten van Sneijder maakt zal ik al heel erg tevreden zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 19, 2009 4:44 pm

Aissati staat er niet voor de doelpunten. Als hij elke week speelt zoals gisteren zal hij Sneijder snel doen vergeten.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do mar 19, 2009 4:45 pm

Ik hoor een hoop mensen zeggen dat Aissati onzichtbaar was (net als Toine van Peperstraten), maar waar halen ze dat in godsnaam vandaan? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » do mar 19, 2009 5:13 pm

Daniel_vT schreef:Ik hoor een hoop mensen zeggen dat Aissati onzichtbaar was (net als Toine van Peperstraten), maar waar halen ze dat in godsnaam vandaan? :confused.gif:
In ieder geval mensen die er niet veel kijk op hebben! Hij was zo belangrijk gisteren, heb echt genoten van zijn spel!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mar 19, 2009 5:59 pm

Inderdaad! Ik denk iedereen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 19, 2009 8:17 pm

Jöhnk schreef:Aissati staat er niet voor de doelpunten. Als hij elke week speelt zoals gisteren zal hij Sneijder snel doen vergeten.
Idd. Ajax was 2 seizoenen geleden de AFC Sneyder. Aisatti is veel meer teamspeler, hij maakte Ajax als team gisteren sterker. Sneyder is veel meer een aanvallende middenvelder, meer op het doelpunt gericht, minder op het eigen team.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mar 19, 2009 10:35 pm

En toch was hij een held!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 20, 2009 8:12 am

Extra trainingsarbeid van Ismail Aissati betaalt zich uit tegen Olympique Marseille

Kleine kapitein op koers


AMSTERDAM, vrijdag
Een enkeling noemde hem al een miskoop, anderen zetten voorzichtig vraagtekens achter zijn naam, maar in de UEFA Cupduels met Marseille nam Ajacied Ismail Aissati (20) de gerezen twijfels weg. De kleine kapitein toonde na een periode op de PSV-bank, een knieblessure én een terugslag aan weer helemaal op koers naar een mooie voetbaltoekomst te liggen. „Maar wat koop ik voor complimenten?” vroeg de uitblinker zich na de onverdiende Europese uitschakeling (2-2 na verlenging) af. „Ik had liever een draak van een wedstrijd gespeeld en wel doorgebekerd.”

De persoonlijke voldoening had hij graag ingeruild voor een vreugde-explosie van het hele elftal, wilde de Utrechter er maar mee zeggen. „Dit was zó onnodig. En na de 2-1 in Frankrijk waren we ervan overtuigd dat we door zouden gaan. Iedereen was er kapot van, dat dit niet gebeurde. Na afloop kon je een speld horen vallen.”

De stilte kwam hem bekend voor. „Door mijn meniscusblessure heb ik er in totaal zes maanden ’uitgelegen’. Als de jongens naar het trainingsveld gingen, zat ik in de kleedkamer te balen. Ik ben een liefhebber, wilde ook met de bal aan de slag, maar moest binnen mijn eigen programma afwerken.” Terugblikkend was het een sombere tijd. „Ik was nieuw bij de club, wilde me bewijzen en één van de jongens zijn, maar zag mijn medespelers alleen bij de lunch. Bovendien heb ik in die periode wel even getwijfeld of het wel goed zou komen met mijn knie.”

Hoezeer Aissati met zijn vak bezig is, bewijst hij elke morgen. Als zijn ploeggenoten zich nog een keer omdraaien in bed of onderweg zijn naar de Amsterdam ArenA, staat de middenvelder al in het krachthonk. „Daar maak ik trampolinesprongetjes, ’squats’ en ’goodmornings’: allemaal stabiliteitsoefeningen voor mijn knie. Als ik dat niet doe, kan ik minder vrijuit voetballen.”

Aissati is immers medisch fit, maar nog niet in topvorm. „Voor mijn gevoel zit ik nu pas op negentig procent van mijn kunnen. Waar ik dat aan merk? Dat mijn rechterknie het na negentig minuten voetbal ’zwaar krijgt’ en de volgende dag is het gewricht stijf. Volgens de dokter is dat normaal. Het belangrijkste is dat de knie niet dik wordt.” Wanneer de ’oude’ Aissati, die zo veel indruk maakte bij Jong Oranje, helemaal terug is, weet hij niet. „Het is – denk ik – vooral een kwestie van veel wedstrijden spelen.”

„Wat dat betreft, is het jammer dat we niet nog minimaal twee extra UEFA Cupduels hebben weten te verdienen. De laatste echt grote wedstrijd die ik startte, was PSV-Bordeaux. In Europa gelden andere wetten, leer je gewoon het meest. Na de 1-0 tegen Marseille wilden we de 2-0 maken in plaats van de controle te houden. Bij de 1-1 stond het middenveld even te diep. Dat zou je kunnen toeschrijven aan onze jeugdigheid.”

Over zijn inbreng was hij redelijk tevreden. „Omdat zij altijd met vier man op lijn verdedigen en niemand doordekt, was het mijn opdracht om tussen de linies verwarring te brengen. Met de beweging van de andere middenvelders lukte dat aardig.”

Ajax’ goede teamprestatie – ondanks een legertje afwezigen – riep ook een vraag op bij Aissati. „Het gebeurt wel vaker dat we in de UEFA Cup boven onszelf uitstijgen. Het is frustrerend dat we het nationaal niet altijd laten zien. Waar ligt dat aan?”

Hij zoekt zelf naar een antwoord. „Het heeft in elk geval níét met onze motivatie te maken. Ik denk dat de voornaamste oorzaak is dat we door alle blessures te weinig in dezelfde samenstelling hebben gespeeld. Als vanaf nu iedereen fit blijft, ben ik ervan overtuigd dat we alsnog tweede worden. De voorronde van de Champions League is het grote doel.”

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr mar 20, 2009 9:28 am

Jöhnk schreef:Aissati staat er niet voor de doelpunten. Als hij elke week speelt zoals gisteren zal hij Sneijder snel doen vergeten.
Onzin dat Aissati er niet voor doelpunten zou staan. Van een aanvallende middenvelder, wat Aissati woensdag was, wordt, behalve het verbinden van de linies, ook een bepaald rendement in de vorm van een aantal goals en assists verwacht.
Aissati schiet op dat front simpelweg tekort. Kan qua rendement in de verste verte niet tippen aan een speler als Sneijder. Aissati wordt hier naar aanleiding van woensdag op een ongelooflijke manier gehypt en omhooggeschreven, het lijkt wel of de nieuwe Cruijff is opgestaan.
Terwijl als je zijn spel klinisch analyseert daar veel op valt af te dingen. Aissati kan best leuk tikken en beschikt over een aardige schijntrap, maar is ook hele periodes afwezig. De eerste helft kwam hij bijvoorbeeld nauwelijks in het spel voor. dat had Van Peperstraeten wel degelijk goed gezien. Verder slaagde hij er niet 1 keer in een medespeler vrij voor de keeper te zetten en heeft niet 1 gevaarlijk schot op doel gelost, als hij uberhaupt een keer op goal heeft geschoten.
Vergelijk dat eens met spelers als Sneijder en Perez, die halen een veel hoger rendement in dat opzicht. Ben er van overtuigd dat Ajax was doorgekomen als bijvoorbeeld Perez op de positie van Aissati had gestaan.
De hand van Ajax-supporters is tegenwoordig een kinderhand die erg snel gevuld is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 20, 2009 10:10 am

Jim schreef:
Jöhnk schreef:Aissati staat er niet voor de doelpunten. Als hij elke week speelt zoals gisteren zal hij Sneijder snel doen vergeten.
Onzin dat Aissati er niet voor doelpunten zou staan. Van een aanvallende middenvelder, wat Aissati woensdag was, wordt, behalve het verbinden van de linies, ook een bepaald rendement in de vorm van een aantal goals en assists verwacht.
Aissati schiet op dat front simpelweg tekort. Kan qua rendement in de verste verte niet tippen aan een speler als Sneijder. Aissati wordt hier naar aanleiding van woensdag op een ongelooflijke manier gehypt en omhooggeschreven, het lijkt wel of de nieuwe Cruijff is opgestaan.
Terwijl als je zijn spel klinisch analyseert daar veel op valt af te dingen. Aissati kan best leuk tikken en beschikt over een aardige schijntrap, maar is ook hele periodes afwezig. De eerste helft kwam hij bijvoorbeeld nauwelijks in het spel voor. dat had Van Peperstraeten wel degelijk goed gezien. Verder slaagde hij er niet 1 keer in een medespeler vrij voor de keeper te zetten en heeft niet 1 gevaarlijk schot op doel gelost, als hij uberhaupt een keer op goal heeft geschoten.
Vergelijk dat eens met spelers als Sneijder en Perez, die halen een veel hoger rendement in dat opzicht. Ben er van overtuigd dat Ajax was doorgekomen als bijvoorbeeld Perez op de positie van Aissati had gestaan.
De hand van Ajax-supporters is tegenwoordig een kinderhand die erg snel gevuld is.
Tuurlijk.En dat gehype is natuurlijk veel te vroeg.Maar t.o.v. die planken op het middenveld die zich beperken tot een balletje breed is het wel lekker om nu eens een speler te zien die wel die drive naar voren heeft, en dat ook nog eens op een redelijk inteligente voetbal manier.En dan steeds maar weer vergelijken van spelers, tja .. Perez en Sneijder zijn niet meer bij AJAX en of dit of dat zou zijn gebeurd ?.Wie zal het zeggen ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 10:36 am

Jim schreef:Onzin dat Aissati er niet voor doelpunten zou staan. Van een aanvallende middenvelder, wat Aissati woensdag was, wordt, behalve het verbinden van de linies, ook een bepaald rendement in de vorm van een aantal goals en assists verwacht.
Voetbal bestaat uit meer dan assists en goals. Bij de 2-1 zie je bijvoorbeeld dat Aissati de bal twee keer perfect in de loop meegeeft, waardoor spelers vanuit beweging een actie kunnen maken in plaats van uit stilstand. Zo ontstaat er veel makkelijker gevaar.
Maar ik vind ook dat een speler die in positie komt om te scoren of een assist te geven dat niet mag nalaten.
Vergelijk dat eens met spelers als Sneijder en Perez, die halen een veel hoger rendement in dat opzicht. Ben er van overtuigd dat Ajax was doorgekomen als bijvoorbeeld Perez op de positie van Aissati had gestaan.
De hand van Ajax-supporters is tegenwoordig een kinderhand die erg snel gevuld is.
Wacht even, je zegt net dat een aanvallende middenvelder ook de linies moet verbinden. Sinds wanneer doet Perez dat? Perez is daar veel te statisch voor.

Ajax zou vorig seizoen ook kampioen worden met Perez.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7399
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr mar 20, 2009 10:42 am

Jim schreef: Onzin dat Aissati er niet voor doelpunten zou staan. Van een aanvallende middenvelder, wat Aissati woensdag was, wordt, behalve het verbinden van de linies, ook een bepaald rendement in de vorm van een aantal goals en assists verwacht.
Aissati schiet op dat front simpelweg tekort. Kan qua rendement in de verste verte niet tippen aan een speler als Sneijder. Aissati wordt hier naar aanleiding van woensdag op een ongelooflijke manier gehypt en omhooggeschreven, het lijkt wel of de nieuwe Cruijff is opgestaan.
Terwijl als je zijn spel klinisch analyseert daar veel op valt af te dingen. Aissati kan best leuk tikken en beschikt over een aardige schijntrap, maar is ook hele periodes afwezig. De eerste helft kwam hij bijvoorbeeld nauwelijks in het spel voor. dat had Van Peperstraeten wel degelijk goed gezien. Verder slaagde hij er niet 1 keer in een medespeler vrij voor de keeper te zetten en heeft niet 1 gevaarlijk schot op doel gelost, als hij uberhaupt een keer op goal heeft geschoten.
Vergelijk dat eens met spelers als Sneijder en Perez, die halen een veel hoger rendement in dat opzicht. Ben er van overtuigd dat Ajax was doorgekomen als bijvoorbeeld Perez op de positie van Aissati had gestaan.
De hand van Ajax-supporters is tegenwoordig een kinderhand die erg snel gevuld is.
Onnozole vergelijking. Aissati is meer een type Iniesta, Xavi. Tuurlijk is er nog een hoop voor verbetering vatbaar, maar deze jongen komt er echt wel.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 20, 2009 10:47 am

Idd, Aisatti's grootste kwaliteit is het spel versnellen. Zo komen onze aanvallers in een 1 tegen 1 situatie.
Dat maakt het dus een stuk makkelijker (en kansrijke).

Een zwaluw maakt uiteraard nog geen zomer, maar Aisatti is wel het type voetballer wat onze ploeg ontbeert (creativiteit). Ik heb Ajax afgelopen woensdag nog niet zo goed zien voetballen dit jaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 20, 2009 11:07 am

Tja, en daar heeft dus Jim wel degelijk een punt.Jullie gaan allemaal veels te vlug wat Aissati betreft.En vergelijkingen, zelfs als het alleen maar wat type betreft met Iniesta, Xavi .. Nou, nou , nou ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 11:11 am

Het punt zit hem vooral in het feit dat ons team voor de rest ook weinig scorend vermogen herbergt. Suarez is topschutter, maar is alles behalve een koele afmaker. Sulejmani tikt er ook een paar in, maar zijn problemen zijn bekend. Urby is ook geen goleador. Middenveld? Aissati, Enoh en Vertonghen/Anita zijn ook niet goed voor 10+ goals, hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 20, 2009 12:47 pm

Trab schreef:
Jim schreef: Onzin dat Aissati er niet voor doelpunten zou staan. Van een aanvallende middenvelder, wat Aissati woensdag was, wordt, behalve het verbinden van de linies, ook een bepaald rendement in de vorm van een aantal goals en assists verwacht.
Aissati schiet op dat front simpelweg tekort. Kan qua rendement in de verste verte niet tippen aan een speler als Sneijder. Aissati wordt hier naar aanleiding van woensdag op een ongelooflijke manier gehypt en omhooggeschreven, het lijkt wel of de nieuwe Cruijff is opgestaan.
Terwijl als je zijn spel klinisch analyseert daar veel op valt af te dingen. Aissati kan best leuk tikken en beschikt over een aardige schijntrap, maar is ook hele periodes afwezig. De eerste helft kwam hij bijvoorbeeld nauwelijks in het spel voor. dat had Van Peperstraeten wel degelijk goed gezien. Verder slaagde hij er niet 1 keer in een medespeler vrij voor de keeper te zetten en heeft niet 1 gevaarlijk schot op doel gelost, als hij uberhaupt een keer op goal heeft geschoten.
Vergelijk dat eens met spelers als Sneijder en Perez, die halen een veel hoger rendement in dat opzicht. Ben er van overtuigd dat Ajax was doorgekomen als bijvoorbeeld Perez op de positie van Aissati had gestaan.
De hand van Ajax-supporters is tegenwoordig een kinderhand die erg snel gevuld is.
Onnozole vergelijking. Aissati is meer een type Iniesta, Xavi. Tuurlijk is er nog een hoop voor verbetering vatbaar, maar deze jongen komt er echt wel.
Eens met Trab. Volgens mij heb ik hier in z'n PSV tijd al geroepen dat PSV Aissati als de Xavi op moest stellen en Afellay als de Sneijder of als aanvaller. Dat kon makkelijk, want PSV kan het zich makkelijk veroorloven om met maar twee spitsen te spelen.

Verder leuk dat Jim zich hier nu laat zien. Hij was inderdaad iemand die het niet ziet zitten in Aissati. Ik denk dat Ajax vooral als team niet genoeg scorend vermogen heeft en dat daardoor het geringe scorend vermogen van Aissati binnen dit team een issue kan worden. Wat Aissati echter toevoegt aan dit elftal weegt daar makkelijk tegenop. En dat is dus met name het aspect dat Jöhnk aanhaalt.

Met Perez raakte Ajax vorig seizoen overigens geen pepernoot. Daarnaast is die jongen (net als een pure aanvaller als Sulejmani, bijv.) niet in staat om stelselmatig het spel te verdelen. Qua rendement is het een goede, qua teamspel is het een stuk minder. Sneijder werd hier bestempeld als absolute wereldtop, mede vanwege z'n rendement, maar bij Real Madrid laat hij het tot nu toe nog niet zien.
999 schreef:Tja, en daar heeft dus Jim wel degelijk een punt.Jullie gaan allemaal veels te vlug wat Aissati betreft.En vergelijkingen, zelfs als het alleen maar wat type betreft met Iniesta, Xavi .. Nou, nou , nou ..
Mensen tillen altijd veel te zwaar aan die vergelijkingen. We hebben het over een vergelijkbaar type, niet over vergelijkbare kwaliteiten.

Plaats reactie