Demy de Zeeuw

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 4:57 pm

AZ wil Kennedy heus niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Michael_B » wo jul 22, 2009 5:00 pm

joey schreef:AZ wil Kennedy heus niet.
Omdat hij te duur is. Kwalitatief zou hij een aanwinst voor AZ zijn, is hun minste positie. Van der Velden speelt regelmatig, zegt genoeg.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Marillion » wo jul 22, 2009 5:03 pm

joey schreef:Ik heb liever een sterke verdediger. Maar ja, dat wil ik elk jaar.
Ik zie ook liever een sterke verdediger maar het zou deze keer in ieder geval wel om een speler gaan waar het basiselftal echt sterker van zou worden. In die zin gaan het er wel op vooruit. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door LouisXIV & co » wo jul 22, 2009 5:15 pm

joey schreef:
LouisXIV & co schreef:Louis wil Schaars, niet De Zeeuw. De Zeeuw zal morgen gewoon bij Ajax gaan tekenen. 7,5 miljoen gok ik.
Als Ajax dat wil betalen...
Ajax betalat in elk geval niet meer dan 8 niljoen, want dan lijdt Jol gezichtsverlies vanwege zijn eerdere uitspraken. Ajax begon met 4, AZ wilde 10, kom je op 7 uit. En een beetje voor de vorm.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Toppie » wo jul 22, 2009 5:36 pm

WolkBreuk boven Alkmaar, de Zeeuw doet niet mee , nou dan maar via het webster arrest naar Amsterdam :headbang.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door LucaS » wo jul 22, 2009 6:24 pm

Dat mag ik toch niet hopen. Gewoon normaal onderhandelen en betalen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 22, 2009 7:01 pm

Zojuist een interview met Koeman op EredivisieLive: er moet duidelijkheid komen rond De Zeeuw. De Zeeuw is teveel bezig met de mogelijke transfer naar Ajax. De Zeeuw stelt is wel positief op in de groep, maar wil graag weg.

Kortom ....... welkom De Zeeuw :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door LouisXIV & co » wo jul 22, 2009 7:57 pm

Onbegrijpelijk toch wat een aantrekkingskracht Ajax nog blijkbaar heeft. Spelen in de CL en de rust van Alkmaar per se in willen ruilen voor de slangenkuil van de ArenA.

Je vraagt je af: hoe lang trappen ze er nog in? :smile-ajax.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 22, 2009 8:07 pm

Ja opvallend inderdaad. De Zeeuw smeekt om naar Ajax te mogen.

De transfer is een stapje dichterbij gekomen, maar kapers op de kust mogen we niet onderschatten. Reken maar dat De Zeeuw op het moment overal wordt aangeboden.
Ajax!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door wimpey » wo jul 22, 2009 9:06 pm

De Dominee schreef: Ajax heeft dan wel een sterk middenveld met Urby, Aissati, De Zeeuw en Enoh in een ruit. Zet daarvoor Suarez en een (hopelijk fitte en herboren) Sulejmani en het begint er aardig uit te zien.
6 ukkies. Ik geloof er niet in. En nu s.v.p. geen ´ja maar, kijk eens naar Barca´! :1evil.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Michael_B » wo jul 22, 2009 9:16 pm

De Zeeuw en Enoh zijn misschien klein van stuk, maar bikkelen 2x meer dan een Engelaar van 2 meter...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 22, 2009 9:31 pm

Ik zie wel heil in dit middenveld, Wimpey.

Enoh, Gabri en De Zeeuw (2 van de drie zullen spelen) zijn sterke jongens, best snel ook. Op een middenveld heb je fysiek sterke spelers nodig maar lengte is wat dat betreft niet het enige waar je naar moet kijken. Kijk naar een speler als Mascherano, die is ook verre van groot maar verovert wel ballen, knapt vuil werk op en is nog een goede voetballer ook. Met Urby en Aisatti erbij heb je bovendien slimheid en techniek, kwaliteiten die de hiervoor genoemde spelers ook in zekere mate beheersen. Kortom, een middenveld met genoeg kwaliteit om een tegenstander weg te tikken en bij balverlies een bal weer te kunnen heroveren!

Voorin daarentegen missen we wel fysieke kracht. Er is geen targetman. Suarez, Sulejmani en Cvitanich zijn geen kampioenen balbezit. Ik voorzie echt problemen voorin met dit spelersmateriaal.
Ajax!

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door thaumaturgy » wo jul 22, 2009 10:19 pm

AD
Ajax aan zet in soap rondom De Zeeuw
Door MARCEL VAN DER KRAAN
Met de verwijdering van Demy de Zeeuw uit de selectie heeft AZ duidelijk gemaakt dat het niet met zich laat spotten.
Het was een signaal naar de Oranje-international, die zich onmogelijk heeft gemaakt in zijn gevecht om bij Ajax terecht te komen. En óók een signaal naar Ajax, dat nu de prijs moet betalen die AZ voor De Zeeuw verlangt: 6 à 7 miljoen miljoen euro.

Ajax en AZ zijn sinds 24 uur in gesprek over de transfer van de speler, die zegt klaar te zijn in Alkmaar. Maar zolang de Amsterdammers niet tegemoetkomen aan de eisen van AZ, werkt voorzitter Dirk Scheringa niet mee aan het vertrek van De Zeeuw en duurt de soap voort.

De middenvelder maakte gisteravond al geen deel meer uit van de selectie voor het duel met Hamburger SV (0-1). Voor De Zeeuw was dus ook geen plaats op de bank. Trainer Ronald Koeman heeft twee weken lang geprobeerd de voetballer, die in het kampioensjaar de motor was op het middenveld van AZ, op andere gedachten te brengen. Voor De Zeeuw was wat Koeman betreft nog een toekomst in Alkmaar. Wat aanvoerder Stijn Schaars en de rest van de spelersgroep betreft ook.

Schaars was na het behalen van de landstitel al bang dat De Zeeuw andere plannen had en overwoog de kampioensploeg te verlaten. Bij de huldiging in de binnenstad van Alkmaar greep Schaars in mei voor het oog van tienduizenden fans de microfoon en zong toen ‘Demy moet blijven’.

Met Martin Jol als nieuwe trainer van Ajax was het plaatje echter snel duidelijk. Jol liet De Zeeuw weten dat hij voor hem een plek op het middenveld van het ‘nieuwe’ Ajax heeft ingeruimd. Het bestuur van Ajax moest de zaak alleen nog even rond maken. Met een bod van vier miljoen euro werd de Amsterdamse club echter direct weer de deur gewezen.

AZ heeft eigenlijk helemaal geen zin om De Zeeuw aan een concurrent in de eredivisie te verkopen en stond om die reden al niet te trappelen om hem te laten gaan. AZ heeft dezelfde houding als FC Groningen, FC Twente en Heerenveen inmiddels hebben. De Nederlandse subtop weigert zich nog langer te laten dwingen door Ajax en PSV. In het geheim zijn daarover onderling zelfs afspraken gemaakt.

Bij de supporters van de Alkmaarse club ligt elke verkoop aan Ajax bovendien extra gevoelig. De relatie tussen beide clubs is de afgelopen seizoenen niet vriendschappelijker geworden. Als Ajax De Zeeuw met alle geweld wil hebben, dan moet het daarvoor de prijs betalen die AZ verlangt.

Demy de Zeeuw, die nog een contract heeft tot 2011, onthoudt zich al weken van commentaar en hoopte dat beide clubs snel tot een akkoord zouden komen. Hoe vaster de zaak kwam te zitten, hoe minder de motivatie bij De Zeeuw werd om nog bij AZ te werken. De rest van de spelersgroep volgde afgelopen week met argusogen het spel tussen de speler en zijn werkgever.

Het optreden van De Zeeuw afgelopen weekend in Brugge, waar AZ met 1-0 verloor en de middenvelder geen schim was van de voetballer van het kampioensjaar, had voor Koeman al een reden kunnen zijn om in te grijpen.

Gisteren, vier dagen voor de strijd om de Johan Cruijff-schaal, hakte de opvolger van Van Gaal in samenspraak met de clubleiding de knoop door. Een speler die niet meer wil, past niet in een elftal dat teamspirit als pijler onder de nog maar net veroverde landstitel had staan.

Op de plaats van De Zeeuw stond gisteravond de nieuwe Zweedse aankoop Pontus Wernbloom. Voor het oog van 8500 fans kon AZ niet vlammen, al kreeg het tegen de Duitse topclub kansen genoeg.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Duke » wo jul 22, 2009 10:27 pm

Dat lijkt me een overkomelijke prijs, 6 á 7 miljoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Rooie » wo jul 22, 2009 10:54 pm

Als die afspraken tussen de subtoppers op deze manier zijn gemaakt, vind ik het persoonlijk al een stuk minder kwalijk als er arbitragezaken komen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 22, 2009 10:55 pm

Duke schreef:Dat lijkt me een overkomelijke prijs, 6 á 7 miljoen.
Inderdaad, snel dokken dat bedrag. Had verwacht dat ze veel meer zouden vragen. Deze gunstige prijs heeft Ajax alleen maar te danken aan het wonderlijke feit dat Demy de Zeeuw met alle macht naar Ajax wil. Daar mag je heel blij om zijn!

Nog steeds is 7 miljoen een hoop geld, maar als je al 8 miljoen voor Elia wil neerleggen, dan is De Zeeuw een koopje.
Ajax!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Banjavi » wo jul 22, 2009 11:54 pm

Marillion schreef:Inderdaad, ik sluit zelfs niet uit dat Scheringa er even actief achteraan gaat richting Louis. Hij zal hem 100x liever aan Bayern verkopen dan aan Ajax.

Tsja
'Subtop maakte afspraken over houding ten opzichte van Ajax en PSV'
22 juli 2009 RvN

Volgens het Algemeen Dagblad hebben clubs als AZ, FC Groningen, FC Twente en Heerenveen in het geheim onderling afspraken gemaakt over de interesse van Ajax en PSV voor hun spelers. De clubs zouden zich niet langer willen laten dwingen tot transfers naar die topclubs en spelers liever te verkopen aan buitenlandse clubs.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door cHr » do jul 23, 2009 4:01 am

Giacomo Puccini schreef:Ik zie wel heil in dit middenveld, Wimpey.

Enoh, Gabri en De Zeeuw (2 van de drie zullen spelen) zijn sterke jongens, best snel ook. Op een middenveld heb je fysiek sterke spelers nodig maar lengte is wat dat betreft niet het enige waar je naar moet kijken. Kijk naar een speler als Mascherano, die is ook verre van groot maar verovert wel ballen, knapt vuil werk op en is nog een goede voetballer ook. Met Urby en Aisatti erbij heb je bovendien slimheid en techniek, kwaliteiten die de hiervoor genoemde spelers ook in zekere mate beheersen. Kortom, een middenveld met genoeg kwaliteit om een tegenstander weg te tikken en bij balverlies een bal weer te kunnen heroveren!

Voorin daarentegen missen we wel fysieke kracht. Er is geen targetman. Suarez, Sulejmani en Cvitanich zijn geen kampioenen balbezit. Ik voorzie echt problemen voorin met dit spelersmateriaal.
Sno.
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Toppie » do jul 23, 2009 8:04 am

Giacomo Puccini schreef:
Duke schreef:Dat lijkt me een overkomelijke prijs, 6 á 7 miljoen.
Inderdaad, snel dokken dat bedrag. Had verwacht dat ze veel meer zouden vragen. Deze gunstige prijs heeft Ajax alleen maar te danken aan het wonderlijke feit dat Demy de Zeeuw met alle macht naar Ajax wil. Daar mag je heel blij om zijn!

Nog steeds is 7 miljoen een hoop geld, maar als je al 8 miljoen voor Elia wil neerleggen, dan is De Zeeuw een koopje.
Ik denk dat de kwaliteiten van Danny de Zeeuw groter zijn dan die van Elia, van Elia dat die niet komt, heb ik geen spijt. Een goeie middenvelder en centrale verdediger en de klus moet denk ik klaar zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Marillion » do jul 23, 2009 8:39 am

Een koopje zou ik dit niet willen noemen. Maar als je De Zeeuw weg wilt halen bij een directe concurrent dan denk ik wel dat je bereid moet zijn om een dergelijk bedrag neer te leggen. Anders had je er niet aan hoeven te beginnen. Zelf hoop ik dat, wanneer het tot een transfer komt, er één of twee spelers richting Alkmaar kunnen als onderdeel van de deal. Dat drukt de investering en zou ons bovendien ruimte geven kwa salarisbudget.
Nil volentibus arduum

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Michael_B » do jul 23, 2009 8:42 am

Giacomo Puccini schreef:
Voorin daarentegen missen we wel fysieke kracht. Er is geen targetman. Suarez, Sulejmani en Cvitanich zijn geen kampioenen balbezit. Ik voorzie echt problemen voorin met dit spelersmateriaal.
Mido zal wel naar Ajax komen. Of we daar blij mee moeten zijn weet ik niet, maar ik vermoed van niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door joey » do jul 23, 2009 9:45 am

Marillion schreef:Een koopje zou ik dit niet willen noemen. Maar als je De Zeeuw weg wilt halen bij een directe concurrent dan denk ik wel dat je bereid moet zijn om een dergelijk bedrag neer te leggen. Anders had je er niet aan hoeven te beginnen. Zelf hoop ik dat, wanneer het tot een transfer komt, er één of twee spelers richting Alkmaar kunnen als onderdeel van de deal. Dat drukt de investering en zou ons bovendien ruimte geven kwa salarisbudget.
Zoals wie? Urby en Hennie Meijer? :smallgrin.gif:

AZ is kampioen geworden, wij eindigden en straatlengte achter die ploeg. Het zou dus vreemd zijn als AZ als afvalputje wilde dienen voor ons.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Michael_B » do jul 23, 2009 10:25 am

De Telegraaf meld dat De Zeeuw niet op de training is verschenen vandaag.

Keuring in Amsterdam?

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=2,1
De Zeeuw ook niet op training AZ Van onze Telesportredactie
Alkmaar - Demy de Zeeuw is donderdag niet op de training van AZ verschenen. De middenvelder miste woensdagavond ook al de oefenwedstrijd met HSV. De Zeeuw staat nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax en heeft bij de clubleiding aangegeven graag de overstap naar Amsterdam te maken.

AZ-trainer Ronald Koeman zei woensdag nog dat De Zeeuw vandaag weer gewoon op het oefenveld zou zijn. Volgens Koeman was de international momenteel niet gefocust op voetballen.

De training van AZ zou om 10.30 uur beginnen, maar uiteindelijk stapte de spelersgroep pas om11 uur naar buiten.

Overigens kampt De Zeeuw ook met een lichte blessure en privé-omstandigheden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door joey » do jul 23, 2009 10:32 am

Bah, waarom moet het weer zo. Koren op de molen van de Ajax-haters. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Marillion » do jul 23, 2009 10:33 am

joey schreef:
Marillion schreef:Een koopje zou ik dit niet willen noemen. Maar als je De Zeeuw weg wilt halen bij een directe concurrent dan denk ik wel dat je bereid moet zijn om een dergelijk bedrag neer te leggen. Anders had je er niet aan hoeven te beginnen. Zelf hoop ik dat, wanneer het tot een transfer komt, er één of twee spelers richting Alkmaar kunnen als onderdeel van de deal. Dat drukt de investering en zou ons bovendien ruimte geven kwa salarisbudget.
Zoals wie? Urby en Hennie Meijer? :smallgrin.gif:

AZ is kampioen geworden, wij eindigden en straatlengte achter die ploeg. Het zou dus vreemd zijn als AZ als afvalputje wilde dienen voor ons.
Tja, ik weet het ook niet zo snel. :blush.gif:
Tenminste, ik weet er genoeg die ik wel naar AZ wil brengen maar of AZ daar ook zo over denkt? Misschien kunnen we het bij gebrek aan kwaliteit met kwantiteit proberen. Krijgen ze Sno, Kennedy, Ogararu, Rommedahl én Luque. :smallgrin.gif:

We zullen toch wel iets hebben lopen waar ze interesse in hebben. Zo breed is hun selectie nou ook weer niet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie