Dario Cvitanich

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dario Cvitanich

Bericht door joey » wo dec 09, 2009 12:44 pm

Enganche, jij dacht dat Dario het zou redden bij Ajax. Hoe kijk je nu tegen zijn transfer aan?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Dario Cvitanich

Bericht door FlaFlu » wo dec 09, 2009 1:33 pm

Als je hem een heel seizoen laat staan dan schiet hij er makkelijk 15-20 in, maar wat het afschermen en vasthouden van de bal betreft heeft hij zich niet ontwikkeld. Vond 6 miljoen destijds veel geld, maar had inderdaad het idee dat hij zich bij Ajax prima staande zou houden. De meeste mensen die ik sprak en die hem kende overigens ook.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dario Cvitanich

Bericht door joey » wo dec 09, 2009 1:37 pm

Het is geen verwijt, hoor. Spelers beoordelen is nu eenmaal lastig. Maar wat ik wel denk: een aankoop van die prijs moet er gewoon staan, die krijgt niet de tijd om eens te leren hoe hij een bal moet vasthouden of afschermen. Bovendien zou Dario dat op zijn leeftijd al moeten kunnen.

Al met al is dit een dure grap geweest. Dat geld zie je nooit meer terug.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Lionel » wo dec 09, 2009 1:41 pm

Marco had dit slecht gescout.. Hij gebruikte hem namelijk als rechtsbuiten, spits, nummer 10.... ging nergens over. Ben het wel met Thomas eens dat hij er makkelijk 15-20 in had geschoten bij Ajax als je hem zou opstellen.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Dario Cvitanich

Bericht door FlaFlu » wo dec 09, 2009 1:46 pm

joey schreef:Het is geen verwijt, hoor. Spelers beoordelen is nu eenmaal lastig. Maar wat ik wel denk: een aankoop van die prijs moet er gewoon staan, die krijgt niet de tijd om eens te leren hoe hij een bal moet vasthouden of afschermen. Bovendien zou Dario dat op zijn leeftijd al moeten kunnen.

Al met al is dit een dure grap geweest. Dat geld zie je nooit meer terug.
Tell me about it. Maar goed, het is toch datgene waar je mee bezig bent, dus je baalt er wel van. Ik verwacht echter niet dat ik dit soort inschattingen in de toekomst zo makkelijk zal maken. :wink.gif: Laten we het jeugdig enthousiasme noemen. Ik leer nog iedere dag bij.

Maar inderdaad, voor 6 miljoen moet een speler er heel snel staan. Cvitanich bij Banfield was een spits die de bal technisch gezien vast leek te kunnen houden, maar die vaak matige beslissingen maakte met z'n rug naar de goal. Hij leek constant te twijfelen tussen wegdraaien of afhouden.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Rooie » wo dec 09, 2009 7:44 pm

Pachuca reportedly lands Ajax star Cvitanich

Pachuca suffered through a less-than-stellar Apertura 2009 campaign but the club made a significant upgrade that could prevent a further fall from grace next year.

Club president Jesus Martinez told Mexican daily Mural that the club has signed former Ajax standout Dario Cvitanich.
"The deal has been finalized," Martinez told Mural. "The only thing left is to draw up some contracts with the player in Buenos Aires, which Andres [Fassi] will handle but a deal has been reached... He will be presented on Dec. 26 in Pachuca."
Cvitanich, 25, was born in Argentina but holds a Croatian passport. He spent five years with Banfield in Argentina before moving to Ajax in 2008. He scored 13 goals for the Dutch club but had a falling out with Ajax manager Martin Jol and his playing time dropped.
Martinez said Cvitanich will join Pachuca for one year on a loan with an option for an outright purchase.
http://sportsillustrated.cnn.com/2009/s ... z0ZDazQfQE

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 09, 2009 8:35 pm

De Dominee schreef:
Giacomo Puccini schreef:Voor een half miljoen mogen ze hem ophalen.
Je bent gek. 5 miljoen, dan gaan we praten.
De Dominee schreef:Liever geen verhuur.
Ajax zou hem natuurlijk ook liever verkopen, ze wilden afgelopen zomer al van hem af en een half jaar later heeft hij voornamelijk in Jong Ajax gespeeld. Ik blijk alleen met mijn 5 ton nog aan de hoge kant te zitten want het ziet er naar uit dat hij helemaal geen transferwaarde meer heeft. Geïnteresseerde clubs vragen zelfs om compensatie van zijn salaris.

Er is er dus maar één gek, 5 miljoen :hypocrite.gif:
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dario Cvitanich

Bericht door joey » wo dec 09, 2009 11:08 pm

Exact, GP. En aangezien die club een optie heeft, is het dus ook uitgesloten dat Dario bij goede prestaties alsnog een fors bedrag gaat opleveren. Want in dat geval licht die club gewoon die optie. En die zal niet inhouden dat er vijf miljoen moet worden betaald, gezien de huidige marktwaarde van Dario.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Toppie » do dec 10, 2009 8:53 am

Pachuca maakt huur Cvitanich officieel bekend
De Mexicaanse club CF Pachuca heeft via haar website officieel bekendgemaakt dat de huur van Dario Cvitanich rond is. Cvitanich wordt voor geheel 2010 gehuurd van Ajax en maakt komende winterstop de overstap.

Marcel
Berichten: 766
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Marcel » vr dec 11, 2009 10:19 am

Begrijpelijk dat hij weg wil en verhuurd wordt, hoewel in deze situatie verkoop beter zou zijn voor beide partijen.
Maar goed toch jammer, ik denk dat hij toch best een goede spits voor Ajax had kunnen zijn, maar veel kans heeft hij van beide trainers (van Basten en Jol) nooit gehad.
Volgens mij is Cvitanich typisch zo'n spits waar veel fout gaat, maar er in een seizoen toch tegen de 20 inschiet.
Op dit moment is Pantelic misschien wel beter, maar wat als volgend jaar Pantelic zijn koffers pakt en ergens anders gaat cashen? Ik hoop dat er dan vanuit de jeugd iemand doorstroomt en anders geef Cvitanich maar eens een fatsoenlijke kans... om nou weer zoveel geld op tafel te leggen voor een dure spits lijkt me ook niet zinvol. Trouwens volgens bij wil Ajax dat ook niet meer.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Daily Blind » vr dec 11, 2009 11:26 am

Enganche schreef:Als je hem een heel seizoen laat staan dan schiet hij er makkelijk 15-20 in, maar wat het afschermen en vasthouden van de bal betreft heeft hij zich niet ontwikkeld. Vond 6 miljoen destijds veel geld, maar had inderdaad het idee dat hij zich bij Ajax prima staande zou houden. De meeste mensen die ik sprak en die hem kende overigens ook.
een heel seizoen schiet hij er idd 15 in, maar dan wel 3x tegen RKC en dat soort ploegen. Hij komt gewoon op elk onderdeel een tandje te kort om voor Ajax1 belangrijk te zijn in de spits.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Dario Cvitanich

Bericht door goodfella » ma dec 14, 2009 6:34 pm

Nooit serieus een kans gekregen. Maar gewoon doorgaan met het afschieten van spelers op deze manier. Ga zo door Martin!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dario Cvitanich

Bericht door joey » ma dec 14, 2009 7:01 pm

Dit is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe het niet moet. Maar ik vind niet dat je Jol daarvan de schuld kunt geven. Van Basten stelde Cvitanich ook niet op.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Dario Cvitanich

Bericht door FlaFlu » wo dec 16, 2009 11:57 am

Wordt weer genoemd bij River.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Dario Cvitanich

Bericht door D_skilled » wo dec 16, 2009 1:01 pm

Ruilen met een (jeugd)speler van River....

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 2:02 pm

Villavla?
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Dario Cvitanich

Bericht door D_skilled » wo dec 16, 2009 2:04 pm

Dat is het goudhaantje van Riverplate. Die laten ze niet eenvoudig gaan.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 2:08 pm

Doe er 10 miljoen bij..
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Bert » wo dec 16, 2009 2:12 pm

Rishi heeft geld over?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 2:15 pm

Ik win de 31e de jackpot... dan ben ik best bereid om Ajax wat geld te lenen :blub.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Dario Cvitanich

Bericht door mattie » wo dec 16, 2009 3:20 pm

Rishi schreef:Ik win de 31e de jackpot... dan ben ik best bereid om Ajax wat geld te lenen :blub.gif:
Hoe kan dat nu... ik heb al bericht dat ik de jackpot heb :drecul.gif: :drecul.gif:
Tegen een rente van 5% ofzo wil ook best Ajax geld lenen. ik ben de rotste niet :biggthumpup.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 17, 2009 6:21 am

Telesport schreef:AJAX ONTVANGT 7,5 TON VOOR DARIO CVITANICH

Van onze Telesportredactie

PACHUCA, donderdag
Dario Cvitanich (25) speelt vanaf 1 januari één jaar op huurbasis voor CF Pachuca. Ajax bereikte mondeling overeenstemming met de Mexicaanse club, terwijl speler en Pachuca er eerder al uit waren. De afspraken tussen de clubs moeten alleen nog op papier worden gezet.
De Mexicanen betalen een huursom van 750.000 euro en bedongen een optie tot koop. Mocht Pachuca de Argentijn definitief willen vastleggen dan kan dat voor een reeds bepaalde transfersom van zes miljoen US dollar, momenteel 3,78 miljoen euro.
Wordt de optie niet gelicht dan komt er een boete van 150.000 euro op de huursom. Cvitanich werd nog geen jaar geleden door Marco van Basten voor ruim 6,5 miljoen euro overgenomen van Banfield, maar komt onder de nieuwe trainer Martin Jol nauwelijks aan spelen toe.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Michael_B » do dec 17, 2009 9:39 am

Giacomo Puccini schreef:
De Dominee schreef:
Giacomo Puccini schreef:Voor een half miljoen mogen ze hem ophalen.
Je bent gek. 5 miljoen, dan gaan we praten.
De Dominee schreef:Liever geen verhuur.
Ajax zou hem natuurlijk ook liever verkopen, ze wilden afgelopen zomer al van hem af en een half jaar later heeft hij voornamelijk in Jong Ajax gespeeld. Ik blijk alleen met mijn 5 ton nog aan de hoge kant te zitten want het ziet er naar uit dat hij helemaal geen transferwaarde meer heeft. Geïnteresseerde clubs vragen zelfs om compensatie van zijn salaris.

Er is er dus maar één gek, 5 miljoen :hypocrite.gif:
3,5 miljoen dus, plus 7,5 ton. 4,25 miljoen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dario Cvitanich

Bericht door peter » do dec 17, 2009 10:31 am

Mocht het waar zijn, dan is dat een topdeal voor Ajax.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Rooie » do dec 17, 2009 11:03 am

Definitief verhuurd aan Pachuca aldus Ajax.nl, niet zo gek als de verhalen van de Telegraaf juist zijn.

Eerste succesje in de saneringsslag.

Plaats reactie