Marko Pantelic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door joey » di mar 30, 2010 1:43 pm

Marillion schreef:Ik ben er van overtuigd dat je incidenteel nog altijd grote successen kunt behalen. Maar dat kan alleen wanneer je jezelf probeert te onderscheiden. Ajax moet doen waar het ooit goed in was. Anders zijn. Als we het beleid van grote clubs gaan kopiëren dan leggen we het altijd af vanwege de kleinere portemonnee.
:biggthumpup.gif:

Het is in elk geval winst dat ze eindelijk, eindelijk, eindelijk toegeven dat de jeugdopleiding niet goed is. Weliswaar pruttelen ze nog een beetje, maar ze zeggen niet meer, zoals in het verleden, dat alles joppie toppie is en dat de criticasters hun bek moeten houden. Nu nog de goede richting op, dat hopen we dan maar. Jol staat bekend als een bewonderaar van Cruijff. Laten we hopen dat hij iets van hem opgestoken heeft. (Heb ik tot op heden nog niets van gemerkt, overigens.)
Ajax moet, met de huidige middelen (zelfs scouten over de grens) elk jaar een of twee bepalende spelers van hoog niveau voortbrengen. Dus geen Madurootjes of Heitingaatjes maar toppers. Dat moet kunnen en dat is ook nodig, willen we ooit nog echt goed gaan presteren. Want zulke jongens kunnen we normaal gesproken niet van buiten halen, de concurrentie is te groot.
Wat Pantelic betreft. Ik moet nog zien welke clubs hem een meerjarige aanbieding gaan doen tegen een dik salaris. Voor Ajax is het best een bruikbare spits. Niet onmisbaar maar een nuttige kracht. Maar met zijn gebrek aan snelheid hoeft hij bijvoorbeeld echt niet naar Engeland te gaan hoor. Zie je hem al staan zwaaien ergens op de middenlijn bij een modale Engelse club? Dan komt hij in het stuk niet voor.
Mee eens. Maar weet hij dit zelf ook? Zelfkritiek is niet zijn sterkste punt. En blijkbaar heeft hij al aanbiedingen. Hij zal wel vertrekken, want een modale Engelse club betaalt meer dan Ajax. En sowieso is hij een clubhopper.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » di mar 30, 2010 1:59 pm

Ach, laat hem maar lekker weggaan. Aan zulke spelers heb je niet veel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door jabu » di mar 30, 2010 3:33 pm

Rishi schreef:Ajax is op dit moment ook weer bezig een team te bouwen met jonge technisch vaardige spelers. Maar er is in het verleden zoveel fout gegaan dat je ook een stabiele basis moet hebben. En die is men nu aan het opbouwen.
Nou nog een trainer die daar ook onderscheidend mee wil spelen.... :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
WitteKaas
Berichten: 257
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:38 pm
Locatie: Boxtel

Re: Marko Pantelic

Bericht door WitteKaas » di mar 30, 2010 3:36 pm

joey schreef:
Marillion schreef:Ik ben er van overtuigd dat je incidenteel nog altijd grote successen kunt behalen. Maar dat kan alleen wanneer je jezelf probeert te onderscheiden. Ajax moet doen waar het ooit goed in was. Anders zijn. Als we het beleid van grote clubs gaan kopiëren dan leggen we het altijd af vanwege de kleinere portemonnee.
:biggthumpup.gif:

Het is in elk geval winst dat ze eindelijk, eindelijk, eindelijk toegeven dat de jeugdopleiding niet goed is. Weliswaar pruttelen ze nog een beetje, maar ze zeggen niet meer, zoals in het verleden, dat alles joppie toppie is en dat de criticasters hun bek moeten houden. Nu nog de goede richting op, dat hopen we dan maar. Jol staat bekend als een bewonderaar van Cruijff. Laten we hopen dat hij iets van hem opgestoken heeft. (Heb ik tot op heden nog niets van gemerkt, overigens.)
Ajax moet, met de huidige middelen (zelfs scouten over de grens) elk jaar een of twee bepalende spelers van hoog niveau voortbrengen. Dus geen Madurootjes of Heitingaatjes maar toppers. Dat moet kunnen en dat is ook nodig, willen we ooit nog echt goed gaan presteren. Want zulke jongens kunnen we normaal gesproken niet van buiten halen, de concurrentie is te groot.
Wat Pantelic betreft. Ik moet nog zien welke clubs hem een meerjarige aanbieding gaan doen tegen een dik salaris. Voor Ajax is het best een bruikbare spits. Niet onmisbaar maar een nuttige kracht. Maar met zijn gebrek aan snelheid hoeft hij bijvoorbeeld echt niet naar Engeland te gaan hoor. Zie je hem al staan zwaaien ergens op de middenlijn bij een modale Engelse club? Dan komt hij in het stuk niet voor.
Mee eens. Maar weet hij dit zelf ook? Zelfkritiek is niet zijn sterkste punt. En blijkbaar heeft hij al aanbiedingen. Hij zal wel vertrekken, want een modale Engelse club betaalt meer dan Ajax. En sowieso is hij een clubhopper.
Grotendeels eens, alleen vind ik zelf dat er nogal een verschil zit tussen een niveautje 'Maduro' en 'Hetinga'.......Maduro was inderdaad niet echt een succes maar van mij mag er ieder jaar wel iemand doorbreken van het niveau "Oh, Johnny..."

:headbang.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door joey » wo mar 31, 2010 11:44 am

Heitinga is vooral populair omdat hij een Ajax-hart heeft. Een leuke waterdrager, maar geen speler die het verschil maakt.

Maar over Pantelic, die wil best in de 2e Bundesliga spelen als er een zak geld tegenover staat:

http://www.transfermarkt.de/de/marko-pa ... eite9.html

Die blijft echt niet bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » wo mar 31, 2010 11:48 am

Ik vind Heitinga dus een goede speler. Hadden we hem nog maar bij Ajax. Zulke mensen heb je gewoon nodig in iedere ploeg.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door joey » wo mar 31, 2010 11:53 am

Ja, maar daar gaat het mij niet om. Heitinga is een nuttige speler, maar de opleiding moet er niet op gericht zijn om spelers als Heitinga op te leiden. Het gaat om de bijzondere spelers, want die kun je normaal gesproken niet kopen.

Ajax heeft de afgelopen jaren spelers als Huntelaar, Suarez en Sulejmani voor een vermogen gekocht. Dit omdat de opleiding niet of nauwelijks bruikbare aanvallers oplevert. Daar moet dus wat aan gedaan worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » wo mar 31, 2010 11:55 am

Je hebt gelijk. Maar Ajax heeft ook spelers als Enoh, De Zeeuw, Silva, Ogararu enzovoorts moeten kopen. Als club heb je gewoon spelers nodig die jaren bij Ajax willen spelen.

Kijk naar Man U. Echt geen geweldig team maar omdat die een geraamte hebben staan die al jaren samenspeelt kunnen ze makkelijk spelers inpassen.

Want spelers als Neville, Park, Carrick, Fletcher, Nani, Scholes (nu dan) zijn natuurlijk geen wereldtop..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WitteKaas
Berichten: 257
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:38 pm
Locatie: Boxtel

Re: Marko Pantelic

Bericht door WitteKaas » wo mar 31, 2010 11:58 am

joey schreef:Ja, maar daar gaat het mij niet om. Heitinga is een nuttige speler, maar de opleiding moet er niet op gericht zijn om spelers als Heitinga op te leiden. Het gaat om de bijzondere spelers, want die kun je normaal gesproken niet kopen.

Ajax heeft de afgelopen jaren spelers als Huntelaar, Suarez en Sulejmani voor een vermogen gekocht. Dit omdat de opleiding niet of nauwelijks bruikbare aanvallers oplevert. Daar moet dus wat aan gedaan worden.
Maar Ajax heeft ook bakken met geld gekregen voor spelers die volgens jou geen nuttige spelers zijn maar wel uit onze eigen opleiding komen, Heitinga, Babel, Vermaelen en dan vergeet ik er vast nog een paar. Ben het wel met je eens dat we de door jouw genoemde spelers beter zelf kunnen opleiden dan kopen, dat moge duidelijk zijn.....
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door joey » wo mar 31, 2010 12:01 pm

Ik zeg juist dat zulke spelers wel nuttig zijn. Ik heb er niets tegen dat Ajax zulke spelers opleidt, maar dat moet extra zijn.

Het gaat mij niet om geld. Het vizier van Ajax is veel te veel gericht op de handel. We hebben spelers nodig die Ajax voetbaltechnisch verder brengen. Uitblinkers, die ons aan prijzen kunnen helpen.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door goodfella » wo mar 31, 2010 4:31 pm

joey schreef:
goodfella schreef:De ambitie om iets bijzonders te presteren? Dat is hetzelfde als jezelf voor de gek houden. Er valt niets bijzonders meer te presteren. Daarvoor is het gat (zoals je zelf ook al aangeeft) te groot. Ajax gaat simpelweg nooit meer de CL winnen. Of Europa League. Is ook geen schande overigens.
Dan ben je cynischer dan ik, want zo ver ben ik nog niet. Ik denk nog steeds dat het wel kan, maar dan moet je een uitgekiend beleid voeren. Met een beleid zoals dat het afgelopen decennium is gevoerd lukt het natuurlijk niet.

Ik vind de EL overigens een heel ander verhaal dan de CL. De EL is toch een paar niveautjes lager (Gemeten naar wat je moet presteren om in de finale te komen.)
Ik ben zeker niet cynisch, Joey. Ik ben realist. Om even in te haken op de Heitinga discussie; van mij zou hij in dit Ajax als verdedigende middenvelder mogen spelen. En ook tegen de Europese subtop sla je geen modderfiguur met hem.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » do apr 01, 2010 9:57 am

Een hoop kan al verbloemd worden door een goede organisatie. En die krijg je als spelers een aantal jaar met elkaar spelen. Vermaelen is bij Arsenal gewoon basisspeler. Heitinga bij Everton een vaste kracht. Zo slecht leiden we ook weer niet op.. organisatie, patronen inslijpen.. daar draait het om.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marko Pantelic

Bericht door Michael_B » ma apr 26, 2010 9:27 am

Was gisteren denk ik onze beste aanvaller, al zegt dat misschien meer over die andere twee. Nam duidelijk afscheid en leek zelfs een klein beetje geemotioneerd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » ma apr 26, 2010 10:32 am

Vond Urby beter hoor. Pantelic was weer drama..

Ik denk ook dat hij afscheid nam en dat is alleen maar goed.

Marko bedankt maar je bent niet onze gewenste nummer 9.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door Jesse » ma apr 26, 2010 11:20 am

Urby was net als Suarez drama. Pantelic ging nog wel. Probeerde in ieder geval te combineren.

Jammer dat hij weg gaat. Mooi figuur. :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » ma apr 26, 2010 11:28 am

Urby was de tweede helft bagger ja. Eerste helft was hij redelijk.

Pantelic is inderdaad wel grappig maar komt gewoon tekort. Heel veel tekort.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Marko Pantelic

Bericht door Bert » ma apr 26, 2010 1:41 pm

Eerste helft was-ie in ieder geval de slechtste Ajacied op het veld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

T82
Berichten: 1787
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Marko Pantelic

Bericht door T82 » ma apr 26, 2010 4:05 pm

De meningen zijn erg verdeeld. Ondanks dat ik zwaar anti Pantelic ben vond ik hem nog één van de beteren. Voor zover dat mogelijk was.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Lionel » ma apr 26, 2010 4:10 pm

Ja maar gisteren boeit niet. Wat je zag was ook gewoon zijn niveau. Hij kan niet beter..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door Toppie » ma apr 26, 2010 4:36 pm

Pantelic verlaat Ajax dat is 1 ding wat zeker is

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door Rijkaard » ma apr 26, 2010 5:18 pm

Ik ging er ook wel vanuit, maar toch prettig om het zeker te weten. Bedankt toppie!
Is 1995 echt zolang geleden??

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Marko Pantelic

Bericht door Banjavi » di apr 27, 2010 9:03 am

Pantelic: 'Denk dat ik applaus verdiend heb'
Martin Jol kreeg de nodige kritiek op het aantrekken van Marko Pantelic. Met zijn spel en productie won hij wel de harten van het publiek. Zondag nam hij, in ieder geval tijdelijk, afscheid van de fans.

In eigen huis won Ajax met 2-0 van Feyenoord in de eerste wedstrijd van de bekerfinale. Toen Pantelic vervangen werd zwaaide hij naar het publiek, dat hem onder een luid applaus van het veld liet gaan. "Ik heb hard gewerkt, ik denk dat ik het verdiend heb. Ik heb goede wedstrijden gespeeld voor Ajax. Goals gescoord, assists gegeven en gevochten in het veld", aldus de aanvaller tegenover Ajax TV.

De 31-jarige spits, die bij een meerjarig contract wel in Amsterdam wil blijven, kijkt met vertrouwen uit naar het tweede duel in de bekerfinale. "We hebben zondag geen tegengoal gekregen. Met 2-0 hebben we een aardige voorsprong voor het duel in Rotterdam. Ik hoop dat we de beker winnen, dat is erg belangrijk voor ons."

Pantelic, die eerder uitkwam voor Iraklis Saloniki, Paris Saint-Germain, Celta de Vigo, Sturm Graz, Yverdon Sports, Obilic, FK Smederevo, Rode Ster Belgrado en Hertha BSC, kan bij Ajax een contract voor één seizoen tekenen. De Serviër, die in de competitie dit seizoen vijftien treffers maakte, schermt met interesse uit het buitenland en wil alleen bijtekenen als dat voor meerdere jaren kan.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Marko Pantelic

Bericht door brigade zuid » di apr 27, 2010 9:10 pm

Ergens hoop ik toch wel dat ie blijft, wat dat betreft stel ik mn mening een beetje bij.. echt super is ie niet maar hij pakt zn doelpuntjes mee en ik vind het mooi hoe ie met het publiek omgaat.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Marko Pantelic

Bericht door Leon » do apr 29, 2010 10:40 am

brigade zuid schreef:Ergens hoop ik toch wel dat ie blijft, wat dat betreft stel ik mn mening een beetje bij.. echt super is ie niet maar hij pakt zn doelpuntjes mee en ik vind het mooi hoe ie met het publiek omgaat.
Ik vind het ook mooi hoe hij met het publiek omgaat, maar dat is natuurlijk geen reden om hem te houden. En het is waar dat hij z'n doelpuntjes meepakt, maar dat deed Cvitanich ook. Nee, Marko, bedankt voor de bewezen diensten, maar we gaan volgend jaar met een nieuwe spits beginnen.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marko Pantelic

Bericht door Jesse » do apr 29, 2010 11:22 am

Eens met BZ. Panty moet blijven! :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie