Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door joey » di mei 17, 2011 11:55 am

Bertje schreef:Na al die jaren CL wel eens wat anders? Oh wacht...

Janssen is nu op de top van zijn kunnen en hij begint op leeftijd te raken. Dit is z'n laatste kans om zich te laten zien op het hoogste podium. Denk niet dat hij een andere club dan Ajax kan vinden die hem dat kan garanderen. Bovendien betaalt Ajax (naar Twente-maatstaven) ook zeer goed en is het relatief dicht bij huis, wat kennelijk belangrijk voor hem is.

In de winterstop wilde hij toch best naar Wolfsburg? :confused.gif:

Wie zegt dat hij kan aarden in Amsterdam?
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 11:55 am

Bertje schreef:Na al die jaren CL wel eens wat anders? Oh wacht...

Janssen is nu op de top van zijn kunnen en hij begint op leeftijd te raken. Dit is z'n laatste kans om zich te laten zien op het hoogste podium. Denk niet dat hij een andere club dan Ajax kan vinden die hem dat kan garanderen. Bovendien betaalt Ajax (naar Twente-maatstaven) ook zeer goed en is het relatief dicht bij huis, wat kennelijk belangrijk voor hem is.
Ik reageerde, wat traag, op Joey.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 11:57 am

Toen zat McClaren daar nog. En in de winter meldde Ajax zich niet. En in de winter was Ajax niet gegarandeerd van CL-voetbal. Totaal andere situatie.

Wie zegt dat hij niet kan aarden in Amsterdam? Hij hoeft niet in de stad te wonen. Frank de Boer woont niet eens in de stad.
Rishi schreef:Ik reageerde, wat traag, op Joey.
En ik reageerde niet op jou. :ajaxsmiley.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door Ronald! » di mei 17, 2011 12:01 pm

joey schreef:Hij woont dichter bij Duitsland dan bij Amsterdam.

Wel grappig, op het forum van Twente wringen ze zich in alle bochten om te verklaren dat Janssen echt niet naar Ajax gaat en dat bij Ajax ook hopeloos zou mislukken:

http://www.fctwente.net/fanzone_forum.php

Supporters, heerlijk. Er is geen opportunistischer volk. :smallgrin.gif:
Haha inderdaad. Deze ook:
Bruintje schreef:eredivisielive Eredivisie Live
Stelling: Theo Janssen is een uitstekende versterking voor #Ajax .. Stem eens/oneens op http://www.eredivisie.nl/stelling

even massaal op oneens stemmen
Dat gaat vast helpen :smallgrin.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door goodfella » di mei 17, 2011 12:02 pm

Jesse schreef:Derksen enzo hebben het er de hele tijd over dat hij zo'n heimwee heeft. Misschien dat hij daarom in Nederland wil blijven (en dan naar Ajax wilt)?
Dan zijn er maar vier opties voor Theo. Ajax, Dortmund, Leverkussen en Schalke. Kan hij in Arnhem blijven wonen. Ik ben zelf geen hele grote voorstander van hem. Prima voetballer weliswaar, maar het Jaap Stam effect ligt op de loer. En laten we dan eerst Enoh of de Zeeuw zien kwijt te raken.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door Alexander » di mei 17, 2011 12:19 pm

Misschien wil de Boer Europees wel spelen met De Zeeuw-Anita-Janssen en dan als linksbuiten Erikssen.
Laatst gewijzigd door Alexander op di mei 17, 2011 12:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 12:20 pm

Stam was wel vier jaar ouder. Nogal een verschil op deze leeftijd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 12:29 pm

Wat is nou eigenlijk het probleem?

Theo kost maar 3 miljoen euro. Wilt ongetwijfeld naar Ajax en in de CL spelen. Kan fantastisch voetballen. Frank de Boer kent hem van het Nederlands elftal. Denk niet dat het gaat botsen. Op Ooijer kotste ook iedereen maar die was de eerste speler die het publiek kwam bedanken afgelopen zondag! En die werd dus niet uitgefloten hoor.

Bertje heeft al voldoende, m.i. goede, argumenten gegeven waarom Theo zou moeten komen. Ik hoop ook dat hij komt. Voetbal, dat is wat we nodig hebben!
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door Alexander » di mei 17, 2011 12:30 pm

Probleem is dat zoals De Zeeuw de laatste weken speelt, hij absoluut in de basis hoort te spelen. Anita heeft zich ook bewezen en dat zelfde geldt voor Erikssen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door Arthur » di mei 17, 2011 12:37 pm

Kom kom, een paar weken geleden was alles nog k*t met deze selectie. Dat ze nu dit mirakel voor elkaar hebben gekregen betekent niet dat we iedereen maar moeten laten staan. Zeker op het middenveld is het niet goed genoeg en dan komt De Zeeuw als eerste in aanmerking voor vervanging.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door Jesse » di mei 17, 2011 12:44 pm

De Zeeuw absoluut in de basis? Waar komt dat vandaan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door 999 » di mei 17, 2011 12:48 pm

Ach, het is eigenlijk weer het zelfde liedje met voorkeuren .. de een maken we beter de ander slechter dan hij is ..

Maak Jansen niet beter en De Zeeuw niet slechter als dat ze zijn..Als de Zeeuw speelt zoals de laatste wedstrijden dan heb je er gewoon een goede speler aan .. Zie Jansen niet de aktieradius hebben als de Zeeuw ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 1:10 pm

Maar is die actieradius wel het belangrijkste op die positie? Zie Xavi ook niet de solo's maken van Messi, maar is dat echt van belang? Nee, niet echt.

Janssen brengt meer voetbal en meer tactische discipline. Momenten kiezen voor een loopactie, in plaats van als een kip zonder kop achter de bal aan rennen. Natuurlijk is de energie van De Zeeuw (soms) waardevol, maar wel als er een tactisch geraamte staat waarbinnen andere spelers hem de ruimte daarvoor kunnen geven. Daar heb je dus een bepaald type speler voor nodig. Janssen is zo'n speler.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Theo Janssen

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 1:22 pm

Voor 3,2 miljoen kan natuurlijk wel een risico nemen. En Theo Janssen heeft zeker grote kwaliteiten en is een karakter. Daarom kan ik me best voorstellen dat Frank de Boer hem wil hebben. Het is een winnaar.
Al had ik verwacht dat men bij Ajax meer voor een verdedigende middenvelder zouden gaan. Overigens zou ik Schaars ook een prima keuze vinden. Heeft minder kwaliteit maar ook minder risico's.
Laatst gewijzigd door Pietje op di mei 17, 2011 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Ride » di mei 17, 2011 1:30 pm

Rishi schreef:Wat is nou eigenlijk het probleem?

Theo kost maar 3 miljoen euro. Wilt ongetwijfeld naar Ajax en in de CL spelen. Kan fantastisch voetballen. Frank de Boer kent hem van het Nederlands elftal. Denk niet dat het gaat botsen. Op Ooijer kotste ook iedereen maar die was de eerste speler die het publiek kwam bedanken afgelopen zondag! En die werd dus niet uitgefloten hoor.

Bertje heeft al voldoende, m.i. goede, argumenten gegeven waarom Theo zou moeten komen. Ik hoop ook dat hij komt. Voetbal, dat is wat we nodig hebben!

Klopt, Ooijer werd door mij in het begin niet gewenst.
Ik kotste op hem vanwege zijn nare psv-verleden.
Wat heb ik die vent gehaat.
Maar die is 100% ten goede van Ajax gekomen.
Door zijn wedstrijd tegen Brazilie op het WK was ik al behoorlijk van slag want daar liet hij zien wat het verschil is tussen mannen en jongens.
Frank zei bij HardGras op tv afgelopen vrijdag ook hoe belangrijk Andre voor hem was.

Zijn juichen naar de fanatieke aanhang zei ook genoeg. Hij genoot enorm van het hele feestvieren.

Bij mij is zijn psv-verleden volledig vergeten en vergeven. Andre = 100% Ajacied :ajaxscarf.gif:


Theo zou het ook kunnen zijn, misschien wordt hij zelfs beter de komende jaren bij ons.
Ajax is en blijft toch een nivo hoger dan Twente. Ook al doen ze nu leuk mee, ze hebben vroeger wel eerste divisie gespeeld en zeer lang in de subtop.
Dan blijft Ajax (en in bijna gelijke mate psv) toch de echte topclub van Nederland.
Nergens anders kan je zo hard afgefikt worden als bij ons als je niet voldoet aan de Ajax-supporter-standaard. Zie El Hammie.

Theo mag wel komen. Zal een risico zijn maar minder groot en goedkoper dan El Hammie of Atouba...

Tenzij die Vitesse-eigenaren een belachelijke salaris gaan aanbieden. Als het waar is dat ze daar 50 miljoen willen investeren in de spelersgroep deze zomer dan is het een serieuze kandidaat voor de 2e plek achter ons :biggrin.gif:
Vakkie 129

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door joey » di mei 17, 2011 1:50 pm

Ooijer heeft een hoop lelijke dingen gezegd over Ajax toen hij nog bij PSV speelde. Dat ben ik nog niet vergeten. 100% Ajacied? Vergeet het maar. 'Gewoon' een opportunist.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door jabu » di mei 17, 2011 1:52 pm

Ooijer mag van mij nog steeds ophoepelen.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 2:08 pm

Blijkbaar speelt hij een belangrijke rol in het groepsproces.

@ Alexander: Zo goed speelt Demy toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Leon » di mei 17, 2011 3:32 pm

Ride schreef:
Zijn juichen naar de fanatieke aanhang zei ook genoeg. Hij genoot enorm van het hele feestvieren.

Bij mij is zijn psv-verleden volledig vergeten en vergeven. Andre = 100% Ajacied :ajaxscarf.gif:

Juist om als "echte" Ajacied over te komen kwam hij m.i. naar de fanatieke aanhang. Na al zijn streken bij Psv geloof ik niet meer in zijn oprechtheid.

Desalniettemin heb ik er wel van genoten... :ajaxscarf.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door 999 » di mei 17, 2011 3:47 pm

Bertje schreef:Maar is die actieradius wel het belangrijkste op die positie? Zie Xavi ook niet de solo's maken van Messi, maar is dat echt van belang? Nee, niet echt.

Janssen brengt meer voetbal en meer tactische discipline. Momenten kiezen voor een loopactie, in plaats van als een kip zonder kop achter de bal aan rennen. Natuurlijk is de energie van De Zeeuw (soms) waardevol, maar wel als er een tactisch geraamte staat waarbinnen andere spelers hem de ruimte daarvoor kunnen geven. Daar heb je dus een bepaald type speler voor nodig. Janssen is zo'n speler.
Tja, je gaat een geolied elftal als Barcelona waar iedereen precies moet doen wat ie moet doen, positioneel bijna geen fouten gemaakt worden vergelijken met dat van AJAX ?.

Jansen is mijn inziens een behoorlijke statische speler.Dat zag je j.l. Zondag ook weer.Veel diepe ballen.Wat ook niet al te best ging.Diepgang heeft ie niet.Sprintsnelheid ook niet.Theo doet geen stap te veel.Oogt ook wat kilo's te zwaar.

Een van zijn beste kwaliteit is de spelhervatting.Ziet de vrije man, en niet te beroerd om dan ook de bal te geven.Ik heb het idee dat Janssen weer zo'n speler is die het goed doet bij Twente ( vrije rol ), maar bij AJAX net niet.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Ride » di mei 17, 2011 3:47 pm

leon schreef:
Ride schreef:
Zijn juichen naar de fanatieke aanhang zei ook genoeg. Hij genoot enorm van het hele feestvieren.

Bij mij is zijn psv-verleden volledig vergeten en vergeven. Andre = 100% Ajacied :ajaxscarf.gif:

Juist om als "echte" Ajacied over te komen kwam hij m.i. naar de fanatieke aanhang. Na al zijn streken bij Psv geloof ik niet meer in zijn oprechtheid.

Desalniettemin heb ik er wel van genoten... :ajaxscarf.gif:

Tsja.. als je in de jeugd niet goed genoeg wordt gevonden of rot uit de groep bent verwijdert wat in die tijd niet geheel onlogisch was met al dat talent en dan bij psv toch behoorlijk succesvol zijn...

Maar nog.. Frank ziet hem als verlengstuk op het veld.
Dat zegt genoeg. Zit er toch nog wat Joduhbloed in zijn adertjes die weer de overhand krijgen :headbang.gif:


Hij was een smerige speler op het veld maar kan me niet echt 'haat' richting ajax herinneren zoals van Bommel dat wel had.
Die haatte ons echt. En ik hem :1evil.gif:
Vakkie 129

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door joey » di mei 17, 2011 3:54 pm

Ride schreef:Tsja.. als je in de jeugd niet goed genoeg wordt gevonden of rot uit de groep bent verwijdert wat in die tijd niet geheel onlogisch was met al dat talent en dan bij psv toch behoorlijk succesvol zijn...

Nou nee. In zijn Roda-tijd kon hij terug naar Ajax, maar hij koos voor het geld van PSV. En vervolgens riep hij luidkeels, om de PSV-aanhang te plezieren dat hij (vrij vertaald) Ajax een kutclub vond. Meneer was even vergeten dat hij zijn opleiding bij Ajax had genoten. Erg leuk voor de mensen bij onze jeugdopleiding (clubmensen die nog hun best voor hem hebben gedaan) om te horen dat een voormalige pupil van hen zulke dingen zegt. :excited.gif:

Maar wat zien we nu? Hij is nog niet terug bij Ajax of hij is een echte Ajacied. Een Amsterdammer. Bweh. Laat hem zijn nepboerenmuil houden.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 4:03 pm

Voetske, Janssen moest zondag juist steeds voor de bal spelen. Kwam daarom ook veel minder aan de bal dan normaal. Hij was deze keer niet zelf de man die de spelers voor hem aanspeelde.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Theo Janssen

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 4:09 pm

joey schreef:
Ride schreef:Tsja.. als je in de jeugd niet goed genoeg wordt gevonden of rot uit de groep bent verwijdert wat in die tijd niet geheel onlogisch was met al dat talent en dan bij psv toch behoorlijk succesvol zijn...

Nou nee. In zijn Roda-tijd kon hij terug naar Ajax, maar hij koos voor het geld van PSV. En vervolgens riep hij luidkeels, om de PSV-aanhang te plezieren dat hij (vrij vertaald) Ajax een kutclub vond. Meneer was even vergeten dat hij zijn opleiding bij Ajax had genoten. Erg leuk voor de mensen bij onze jeugdopleiding (clubmensen die nog hun best voor hem hebben gedaan) om te horen dat een voormalige pupil van hen zulke dingen zegt. :excited.gif:

Maar wat zien we nu? Hij is nog niet terug bij Ajax of hij is een echte Ajacied. Een Amsterdammer. Bweh. Laat hem zijn nepboerenmuil houden.
Inderdaad. Ik vond Ooijer bij PSV altijd zeer onsympathiek. Ik vroeg me altijd af waarom hij zo'n haat tegen Ajax moest tonen terwijl hij notabene bij de club vandaan kwam.

Daarom is het wat goedkoop om te roepen dat hij ineens een echte Amsterdammer is. Dat was hij in de tijd bij PSV ook niet.

Zijn rol in het team zal vast belangrijk zijn. Maar voorop lopen in de polonaise gaat me wat te ver. Zo'n echte Ajacied is hij zeker niet.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 4:09 pm

Hij kan toch gewoon blij zijn met de titel?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie