Christian Poulsen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 12:49 pm

Ajaciedjuh schreef:
wimpey schreef: Poulsen was in meerdere zware wedstrijden een van Ajax' besten. Goed gezien door Ajax' afdeling techniek.
Volgens de Telegraaf van vandaag komt hij uit de koker van Tonny Bruins Slot.

Tonnie, bedankt. :biggthumpup.gif:

Sinds Tonnie BS de wedstrijdanalyses maakt, winnen we bijna alle topwedstrijden in de eredivisie.

Poulsen was niet bang. In tegenstelling tot de rest. De rest begon erg angstig en weifelend aan de wedstrijd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Jöhnk » ma apr 15, 2013 12:51 pm

Cruijff schreef:Ja die tackle op Lens bij de 1-1 was natuurlijk van Alderweireld, niet van Poulsen. Die overtreding die Poulsen in het begin op Van Bommel maakte was stevig, dat had hem al snel een gele kaart op kunnen leveren, maar klaarblijkelijk had Kuipers zich voorgenomen om als het even kon met alle kaarten nog op zak de wedstrijd te eindigen
Iemand trouwens dat interview met Kuipers gezien? Hij was naar eigen zeggen de manager van de wedstrijd en wilde alles 'met persoonlijkheid oplossen'. Die man is het dus naar de bol gestegen.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 12:59 pm

Hahahaha dat interview was inderdaad lachwekkend. Wat is dat trouwens? Met persoonlijkheid oplossen?

Hij floot overigens uitstekend :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Marillion » ma apr 15, 2013 1:03 pm

Hij moet gewoon de spelregels hanteren. Dat geneuzel over een wedstrijd aanvoelen en met persoonlijkheid oplossen is iets voor aan de stamtafel in het café. In beide gevallen met de wel/niet strafschop had hij het overigens bij het juiste eind. Lens en Alderweireld hadden wel een kaart moeten krijgen. Dat waren twee missers.

Wat Poulsen betreft. Die heeft een heel behoorlijke tweede seizoenshelft gespeeld. Ik zie liever Anita op zijn positie omdat die meer en sneller naar voren speelt. Maar na een moeizame start is Poulsen toch wel degelijk belangrijk geworden voor het elftal.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 1:26 pm

Ik ben blij met Poulsen, zo iemand heeft iedere trainer er graag bij. Die man heeft alles meegemaakt en brengt zijn ervaring over op jongere spelers. Hij zegt zelf dat hij bij Ajax het plezier in het voetbal teruggevonden heeft en dat kun je ook zien, vind ik. Gisteren ging hij voorop in de strijd.

Anita ben ik allang vergeten. Leuk dat hij er was maar ook geen speler die ik mis.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Alexander » ma apr 15, 2013 1:31 pm

Ik ben Anita ook vergeten. En Wiel ook. Alleen Jan mis ik een beetje.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 1:43 pm

Anita vond ik voetballend wel ff iets beter. Maar Poulsen brengt waardevolle ervaring mee.

Ik vind het wel mooi dat Van der Wiel en Anita op de bank zitten. Hadden ze nog maar een jaartje moeten blijven in plaats van zo snel weg moeten gaan. Zeker Anita had nog lang moeten blijven. Dan had hij nu op 6 gespeeld in Oranje.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Christian Poulsen

Bericht door WP_Legend » ma apr 15, 2013 2:03 pm

Alexander schreef:Ik ben Anita ook vergeten. En Wiel ook. Alleen Jan mis ik een beetje.
Anita was vorig jaar onze beste speler, die mis ik echt wel hoor!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 15, 2013 2:12 pm

WP_LeGeNd schreef:
Alexander schreef:Ik ben Anita ook vergeten. En Wiel ook. Alleen Jan mis ik een beetje.
Anita was vorig jaar onze beste speler, die mis ik echt wel hoor!
Ik ook. Ben het ook eens met Rishi, die jongen was gewoon een vaste waarde geworden op het middenveld in Oranje. Zeker als je ziet wat voor troep daar nu mag aanklooien...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 2:15 pm

Precies. Zeker in een goeddraaiend Ajax was hij 100% zeker de nummer 6 geworden.

Nu heeft die jongen 2x zoveel geld, of 3x maar zit hij op de bank.

En Ajax speelde in de CL 6 topwedstrijden. In de EL hadden we daarna ook tegen Chelsea moeten spelen. Hij had dan ook een stuk of 5 interlands gespeeld.

Anita had beter kunnen blijven. Hopen dat Siem dat ook inziet.

Sneijder bakt er weinig van. Strootman. Van der Vaart gaat ook niet lekker. Er liggen kansen op het middenveld. Moet hij wel spelen. En Ajax gewoon nog een keer kampioen maken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Marillion » ma apr 15, 2013 2:29 pm

Punt is alleen dat zo'n jongen vooraf niet zal verwachten dat hij niet of nauwelijks aan spelen toekomt bij zijn nieuwe club. Het is én het geld én de sportieve uitdaging van de Premier League.

Ik had Anita graag nog gehad. Met name omdat hij voetballend meer brengt dan Poulsen. Anita speelde alles vooruit en was voor mij een van de sleutelspelers voor het vorige kampioenschap. Poulsen had een wat stroeve start maar ik moet eerlijk bekennen dat hij het daarna goed heeft opgepakt. Hij is met name tegen de directe concurrenten een paar keer heel belangrijk geweest. In die zin is het absoluut een nuttige transfer geweest. En gezien de geringe speeltijd van de aankomende talenten op zijn plek zal hij volgend jaar ook gewoon weer basisspeler zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Daily Blind » ma apr 15, 2013 5:12 pm

Prima speler voor de Europese wedstrijden en de "top" wedstrijden in de Nederlandse competitie. Wanneer Ajax dus een bikkellaar nodig heeft op het middenveld, zodat de andere twee middenvelders iets meer na voren kunnen voetballen.

Alle overige wedstrijden heeft Ajax behoefte aan een voetballer op VM zodat er doorgeschoven kan worden en een man meer situatie ontstaat in balbezit.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 8:24 pm

Derksen die zegt dat je in Nederland maar vier keer per jaar iets aan Poulsen hebt...

Dat maakt mij niet uit, als het gaat om PSV uit en thuis, en F. uit en thuis. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Arthur » ma apr 15, 2013 8:26 pm

Gelukkig spelen wij ook buiten Nederland nog wel eens een wedstrijdje.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Marillion » ma apr 15, 2013 8:38 pm

Het is wat mij betreft wel de bedoeling om daar wat meer voetbal te hebben. Zeker in wedstrijden waar Ajax de bovenliggende partij is. In zo'n confrontatie met PSV is Poulsen belangrijk. Maar we hebben 'm hier ook wel eens vervloekt als hij in thuiswedstrijden voetballend niets kon brengen op het middenveld.

In dat kader ben ik wel benieuwd hoe het met de jongens achter Poulsen gaat. Die komen er bij het eerste nog niet aan te pas.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » di apr 16, 2013 8:59 am

Zo een Poulsen kan je er prima bij hebben inderdaad. Maar ik vind het ook wel een beetje jammer dat we niks horen van een Boccara of Sporksklede.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di apr 16, 2013 9:25 pm

Ik krijg bij de namen Boccara en Sporkslede een Mats Rits gevoel. Toptalent! Ja, écht! Echt! Best wel! Een beetje. Wel aardig. Mwoah.. Wie?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 348
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door roelf » wo apr 17, 2013 3:30 am

Boccara heeft z'n neus gebroken schijnt het.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door peter » wo apr 17, 2013 6:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik krijg bij de namen Boccara en Sporkslede een Mats Rits gevoel. Toptalent! Ja, écht! Echt! Best wel! Een beetje. Wel aardig. Mwoah.. Wie?
Was Mats Rits een toptalent dan (toen hij naar Ajax ging)? Daar was vanaf het begin al de nodige twijfel, volgens mij. Sporsklede idem dito, dus dat gaat weer gelijk op. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Toppie » wo apr 17, 2013 7:15 am

Yopi schreef:Derksen die zegt dat je in Nederland maar vier keer per jaar iets aan Poulsen hebt...

Dat maakt mij niet uit, als het gaat om PSV uit en thuis, en F. uit en thuis. :headbang.gif:

Dus Poulsen is de Enoh van Ajax geworden :excited.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » wo apr 17, 2013 8:23 am

Maar dan zonder kaarten. :hypocrite.gif:

Speelt Enoh wel eens bij Fulham? Ik volg die club niet zo. :blush.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door elliquido » wo apr 17, 2013 10:46 am

Enoh speelde vorige week geweldig voor Fulham tegen Newcastle. Hij heerste op het middenveld en stofzuigde zeer keurig. Voor geel moet je namelijk iets meer doen in the UK.

In de tweede helft werd hij bewust een aantal keer gezocht door het fellere Newcastle en de wedstrijd uitgeschopt. Daarna zakte het helemaal in bij Fulham. Die oude griek en Manolev konden het niet belopen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » wo mei 15, 2013 8:59 am

Poulsen heeft bewonderaar: ‘Maar ik speel bij een goede club’
Woensdag, 15 mei 2013 om 09:45De komst van Christian Poulsen naar Ajax deed vorig jaar zomer her en der wat wenkbrauwen fronsen. De toen 32-jarige middenvelder deed veel ervaring op in verschillende competities, maar niet iedereen was er zeker van dat hij de versterking zou zijn die Ajax nodig had. Inmiddels lijkt Poulsen het vertrouwen te hebben gewonnen en hoopt FC Kopenhagen op zijn terugkeer naar Denemarken.

Aan het begin van dit millennium stond Poulsen al twee seizoenen onder contract in de hoofdstad en verdiende hij een transfer naar Schalke 04 met zijn sterke spel. In de Deense media wordt geschreven dat FC Kopenhagen de dertiger graag terug zou willen. Zijn contract bij Ajax loopt nog tot medio 2014 en zou dan afgekocht moeten worden, maar wat Poulsen betreft gebeurt dat niet.

In gesprek met Sporten geeft de voormalig international aan dat hij blij is, dat zijn naam circuleert bij FC Kopenhagen. “Maar ik moet zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb hier en ernaar uitkijk om nog een jaar voor Ajax te spelen. Ik speel bij een goede club, dus eigenlijk kijk ik niet verder.” Poulsen speelde na FC Kopenhagen en Schalke 04 nog voor Sevilla, Juventus, Liverpool en Évian, maar voelt zich op zijn plek in Amsterdam.


15 miljoen :headbang.gif: :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Marillion » wo mei 15, 2013 4:02 pm

Ik had in het begin van het seizoen niet verwacht dat ik dit zou zeggen. Maar laat Poulsen nog maar een jaartje in Amsterdam.

Is bijzonder bruikbaar geweest in een aantal belangrijke wedstrijden. Tegen kleine ploegen voegt hij weinig toe, daar moet komend seizoen de jeugd maar eens wat speeltijd krijgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 16, 2013 11:29 am

Ja, ook wat mij betreft blijft hij nog een jaar. Erg bruikbaar in bijvoorbeeld de CL-wedstrijden. Hij komt bovendien fit op mij over; ondanks is dat ie al 33 is.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie