Daley Sinkgraven

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 31, 2015 5:59 am

Telesport
SINKGRAVEN NAAR AJAX
Middenvelder van SC Heerenveen tekent per direct 5,5-jarig contract in Amsterdam


Frank de Boer heeft zijn gewenste winterversterking binnen. Als Daley Sinkgraven vandaag (19) de medische keuring doorstaat, tekent hij in de Amsterdam ArenA een contract dat hem voor 5,5 jaar aan Ajax bindt.

Aanvankelijk was het de bedoeling om het talent pas komende zomer de overstap te laten maken. Het onthutsend zwakke spel van Ajax in de klassieker tegen Feyenoord en de buikwandblessure van Davy Klaassen zorgden er echter voor dat Marc Overmars eerder tot actie overging. De directeur voetbalzaken maakt naar verluidt 6,5 miljoen euro over naar Friesland.

Enkele uren nadat Telesport gisteren meldde dat Ajax zich tóch op de transfermarkt zou begeven, werd dat door De Boer bevestigd. Met daarbij de toevoeging dat de Amsterdammers in elk geval geen paniekaankopen zouden doen. „We zijn ons aan het oriënteren. En als we het idee hebben dat iemand ons sterker maakt, zullen we het niet nalaten om hem te halen.” Eerder liet hij al weten gecharmeerd te zijn van Sinkgraven. „Ik vind hem een goede speler. Als hij snel komt, dan kan hij aan ons spel wennen. En hij zal gewoon gaan spelen als hij beter is dan anderen.”

De komst is toch ook opvallend, omdat er in de A1 met Abdelhak Nouri en Donny van de Beek twee talentvolle middenvelders staan te trappelen om bij het eerste aan te haken. Zij worden echter nog niet klaar geacht voor het grote werk. „Het is de bedoeling dat zij komend half jaar hun minuten in Jong Ajax gaan maken”, stippelde De Boer in Qatar de route voor het tweetal uit.

Sinkgraven past in het beleid om jonge spelers aan te trekken. Het is echter de vraag in hoeverre hij het dolende Ajax-elftal al op sleeptouw kan nemen. Niet voor niets kreeg de zoon van Harry Sinkgraven vaak het advies nog minimaal een half jaar in het Abe Lenstra Stadion te blijven. „Ik denk niet dat dat slecht voor me is”, beaamde de jongeling zelf twee weken geleden.

De kans om nu de stap naar een topclub te maken, wilde de speler van Jong Oranje echter niet aan zich voorbij laten gaan. Hoewel de clubs gistermiddag een mondeling akkoord bereikten over de transfersom was het een voorwaarde van de Friezen om de bekendmaking van de deal één dag over FC Dordrecht-SC Heerenveen heen te tillen. Daardoor kan Sinkgraven morgen bij Vitesse nog niet zijn debuut maken voor zijn nieuwe club Ajax. Overigens was die kans onder De Boer zonder één Ajax-training sowieso klein.

De transfer naar Ajax is een nieuw hoogtepunt voor de geboren Assenaar die sinds de D-jeugd voor SC Heerenveen speelde. Op 18 januari 2014 debuteerde hij in de blessuretijd tegen Roda JC als vervanger van Hakim Ziyech in de eredivisie. Op 28 maart werd zijn contract verlengd tot medio 2017.

De snelheid waarmee Sinkgraven zich ontwikkelt, verbaast ook zijn vader wel eens. „Het is niet vreemd, maar het gaat wel sneller dan ik had verwacht. Als er geen rare dingen gebeuren, ziet zijn toekomst er rooskleurig uit en gaat hij mijn carrière natuurlijk overstijgen. In het voetbal spelen veel onzekere factoren mee, zoals blessures, maar hij heeft het in zich om een heel goede speler te worden”, zei Sinkgraven senior in Telesport. „Wat ik wel vind bij Daley, is dat hij zich altijd redelijk snel aanpast aan het niveau. Toen hij onder Marco van Basten net bij het eerste kwam, dacht ik: hopelijk kan hij het bijbenen. Maar het is daarna snel gegaan.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 31, 2015 6:01 am

Telesport
Sinkgraven 'Ajax absoluut een jeugddroom'

Daley Sinkgraven heeft met zijn overgang naar Ajax voor zichzelf de mooist denkbare transfer gemaakt. „Ja, dit is absoluut een jeugddroom’’, zei de middenvelder na afloop van zijn laatste duel met SC Heerenveen, bij FC Dordrecht (0-0). „Ik ben altijd fan geweest van Ajax. Ik heb nooit echt idolen gehad, maar de club Ajax, het spel van Ajax, dat trekt mij enorm. Het is een hartstikke mooie club.’’

Sinkgraven sprak afgelopen week in de ArenA uitgebreid met Marc Overmars en Frank de Boer. „Wat me het meest van dat gesprek is bijgebleven? Het hele gesprek’’, lacht het toptalent. „Ik moet net als iedereen voor mijn plek knokken.’’

Sinkgraven mocht vorig jaar voor het eerst met de selectie van toenmalig trainer Marco van Basten mee op trainingskamp naar Portugal. Daarna is het razendsnel gegaan. Hij verkiest uiteindelijk een tussentijdse transfer boven een overgang in de zomer. „Dat was geen gemakkelijke keuze. Ook omdat ik het hier enorm naar mijn zin had en heel mooie jaren heb gehad.’’
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10306
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door WP_Legend » za jan 31, 2015 6:23 am

best prijzig voor een gokje moet ik zeggen.

Hopelijk is hij het missende puzzelstukje!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 31, 2015 6:25 am

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Zuidema » za jan 31, 2015 8:40 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Sinkgraven speelt op 6 toch? Dan is de vraag of FdB Serero boven Andersen verkiest.
Afgaande op de filmpjes op YouTube zie ik Sinkgraven bij H'veen voornamelijk als een linkspoot vanaf de linkshalf spelen. Dus hij lijkt mij een directe concurrent voor Andersen te worden. Maar bij FdB weet je dat nooit zeker. Hij heeft wel vaker spelers op voor hen zwaar unheimische plekken neergezet in het veld.
Success will tear us apart.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jan 31, 2015 9:49 am

De VM positie schreeuwt om versterking, liefst door een ervaren speler. Nu komt er weer een jonkie bij van wie ik niet verwacht of mag verwachten dat ie de boel op sleeptouw neemt. Ik vind het een wonderlijke beslissing. Vanzelfsprekend wens ik Sinkgraven het beste en hoop ik dat hij de revelatie van de tweede seizoenshelft wordt. Maar ik twijfel een beetje.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Mano » za jan 31, 2015 9:52 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:De VM positie schreeuwt om versterking, liefst door een ervaren speler. Nu komt er weer een jonkie bij van wie ik niet verwacht of mag verwachten dat ie de boel op sleeptouw neemt. Ik vind het een wonderlijke beslissing. Vanzelfsprekend wens ik Sinkgraven het beste en hoop ik dat hij de revelatie van de tweede seizoenshelft wordt. Maar ik twijfel een beetje.
Zoethoudertje voor supporters.
Deze aankoop stond gepland voor de zomer, gewoon een beetje vervoegd.

Is natuurlijk absoluut niet het type welke je nu nodig hebt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 31, 2015 9:59 am

Gewoon versneld geanticipeerd vanwege de kwetsbaarheid op het middenveld als Andersen of Klaassen wegvalt. Anders zou hij pas komende zomer komen.

Los van Sinkgraven: we hebben nog steeds ervaring nodig, liefst op 6.

Ik vind Sinkgraven wel wat weghebben van Eriksen. Mooie linkspoot, draait makkelijk, goede steekpass.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Bert » za jan 31, 2015 10:00 am

Dit scheelt natuurlijk enorm: een linkshalf die de bal met links kan aannemen in plaats van in zijn aanname altijd richting eigen doel te draaien.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » za jan 31, 2015 10:21 am

Tja, wat zal ik zeggen. Sinkgraven gaat Ajax niet redden in zijn eentje. Het is een talent. Maar wie weet zeggen we over een jaar of twee: toen hebben we goede zaken gedaan met Sinkgraven en Onana.

Nouri heeft de laatste tijd veel met de selectie getraind. Ze zullen hem nog niet rijp vinden voor het hoogste niveau. Is fysiek nog zo licht. Dan is er wat voor te zeggen om een speler te halen ter overbrugging. Kwaliteit is daarbij van meer belang dan ervaring, vind ik.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Marillion » za jan 31, 2015 10:40 am

Deze transfer is natuurlijk niet specifiek voor de korte termijn gedaan. Natuurlijk kan hij nu al wat toevoegen als hij snel kan aansluiten en beter is dan de concurrentie. Maar het geeft hem ook een half seizoen om aan de club te wennen met het oog op volgend jaar.

Ik ben benieuwd naar hem. Voor goede voetballers is altijd plaats en veel mensen zijn enthousiast over hem. Ik wacht nog even met m'n oordeel want ik ken Sinkgraven eigenlijk alleen van wat flitsen uit samenvattingen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » za jan 31, 2015 10:49 am

http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopi ... &start=570

Gemengde reacties in het noorden. Als je door de teleurstelling heen leest zeggen ze dat hij kan voetballen maar wisselvallig presteert. Een talent dus.

Zuur voor die club. Twintig wedstrijden en hun pareltje is weg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Marillion » za jan 31, 2015 11:05 am

Twintig wedstrijden. Dat is inderdaad wel heel weinig. Voor de supporters daar om van een talent te genieten en voor de speler om zich te ontwikkelen. Ik denk dat het verstandig is om hem bij Ajax rustig te brengen. De druk zal meteen best fors zijn.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » za jan 31, 2015 11:28 am

Die jongen is een ijskonijn, zeggen ze. Misschien heeft hij die druk wel nodig.

Ben benieuwd hoe hij zich houdt. Het is een hele stap voor een talent uit de provincie.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door elliquido » za jan 31, 2015 11:45 am

Niet vergeten dat serrero ook weg is na dit seizoen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » za jan 31, 2015 12:01 pm

elliquido schreef:Niet vergeten dat serrero ook weg is na dit seizoen.
Heb ik iets gemist? :confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door brigade zuid » za jan 31, 2015 12:25 pm

Om aan Ajax te wennen zal Sinkgraven zijn wedstrijden gaan spelen in de Jupiler league bij jong Ajax. Wie zal als eerste de sprong naar het eerste wagen: Zivkovic of Sinkgraven?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Marillion » za jan 31, 2015 12:34 pm

Yopi schreef:
elliquido schreef:Niet vergeten dat serrero ook weg is na dit seizoen.
Heb ik iets gemist? :confused.gif:
Staat nog tot juni 2017 onder contract dus dat moet ik inderdaad nog even zien gebeuren. Serero is een prima selectiespeler maar hij mist ook wel een aantal kwaliteiten. Ik denk dat de clubs niet in de rij staan om een dikke transfersom af te tikken.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16877
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door GangstaRiB » za jan 31, 2015 12:47 pm

Ajax heeft zichzelf in een moelijke situatie gedraaid en probeert dat nu op te lossen door een talent van Heerenveen los te trekken. Heerenveen heeft de hoofdprijs gevraagd en nu moet Ajax wel. Weer een knap staaltje management.

Ik hoop dat die jongen het redt. Zoals meerdere hier zeggen: hij kan het ook niet in z'n eentje.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » za jan 31, 2015 1:12 pm

Natuurlijk vraagt Heerenveen de hoofdprijs. Dat doet Heerenveen altijd. Maar dat mag geen probleem zijn, lees steeds. Marc Netto moest toch de knip trekken? :hypocrite.gif:

Is Daley Sinkgraven die 6,5 miljoen euro waard? Zeg het maar, Gangsta.

In elk geval blijft de transfersom netjes onder de genoemde grens van 8 miljoen euro. Ik heb er dan ook niets tegen dat Ajax een speler haalt voor dat bedrag. Het geld is er, dus er mag best een keer geïnvesteerd worden.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Alexander » za jan 31, 2015 1:22 pm

Ik denk alleen dat het hele elftal er meer aan had gehad als we dit geld in de Jong of Anita hadden geïnvesteerd. Waarom niet Heitinga erbij halen? Natuurlijk geen wereldklasse speler, maar wel een jongen met een goede mentaliteit en een echte Ajacied. Daarnaast inzetbaar op de 2 centrale posities achterin en als DVM. Die jongen is echt twee klasses beter dan Hoorn en Zimling hoor.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » za jan 31, 2015 1:50 pm

De Jong? Anita? Weet je wat die mannen verdienen? Die komen niet.

Je mag Overmars van alles verwijten maar niet dat hij zulke spelers niet haalt.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door wimpey » za jan 31, 2015 1:52 pm

GangstaRiB schreef:Ajax heeft zichzelf in een moelijke situatie gedraaid en probeert dat nu op te lossen door een talent van Heerenveen los te trekken. Heerenveen heeft de hoofdprijs gevraagd en nu moet Ajax wel. Weer een knap staaltje management.

Ik hoop dat die jongen het redt. Zoals meerdere hier zeggen: hij kan het ook niet in z'n eentje.
Ik neem aan dat het TH in 5 maanden niet gelukt is om een fatsoenlijke VM te vinden. Om de morrende achterban wat tot rust te brengen, is er 'dus' maar geïnvesteerd in een middenvelder. Die mocht ook wat kosten, want het verwijt is immers dat Overmars op z'n munten zit. Klopt niet, want flagrante miskopen als Duarte en Hoorn waren duur.

Sinkgraven heeft i.i.g. kwaliteit. Da's voor een aankoop van het TH al heel wat. Hij ziet het spel, kan kort draaien, heeft een prima pass in huis. Scorend vermogen en doorbewegen nadat ie een bal heeft afgespeeld zit ook wel goed. En er zit ook pit in. Kortom: op alle fronten een betere 'half' dan Andersen.

Ik neem aan dat men in hem de VM voor de komende jaren ziet. Alleen heb je daar nu, seizoen 14/15, niet zoveel aan. Wat we nodig hebben (hadden, want het zal er niet van komen) is een directe versterking op VM. Zonder zo'n VM te halen geef je gewoon aan dat je voor plek 2 gaat. En wellicht een extra ronde in de EL. Seizoen zal als een nachtkaars uit gaan. Door mismanagement.
Alexander schreef:Ik denk alleen dat het hele elftal er meer aan had gehad als we dit geld in de Jong of Anita hadden geïnvesteerd.
Dat weet ik wel zeker. Dan haal je er iemand met specifieke kwaliteiten bij, die nu ontbreken.
Waarom niet Heitinga erbij halen? Natuurlijk geen wereldklasse speler, maar wel een jongen met een goede mentaliteit en een echte Ajacied.
Boeien. Hij kan er niet veel van. Gaat - ondanks al die ervaring - voortdurend naar de grond en is daardoor een bron van fouten en kaarten.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Mano » za jan 31, 2015 2:14 pm

Sinkgraven is makkelijk 6mio waard.
je hebt hem 5 jaar!!! hoeft maar een gram beter te worden en gaat in jaar 3 voor minimaal 10mio weg
puur door leeftijd en afkoopcontract.

de deal is absoluut niet verkeerd.
Goede aankoop voor de aankomende seizoenen, helaas niet voor dit seizoen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Rooie » za jan 31, 2015 2:30 pm

Bevestiging door Heerenveen, Duarte op huurbasis andere kant op!

Plaats reactie