Davy Klaassen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Davy Klaassen

Bericht door Mano » do sep 11, 2014 7:25 pm

Wat vinden we van Klaassen?

Op een wedstrijd of 10 na anderhalf seizoen geleden heeft hij weinig laten zien.
blinkt de laatste tijd uit door middelmaat.

Mag van mij dit jaar wel eens opstaan en het niveau halen van anderhalf jaar geleden.
krijg een beetje een Knopper gevoel bij hem...

Stats Davy Klaassen:
2014/2015 Ajax 4 1 Eredivisie
2013/2014 Jong Ajax 6 1 Jupiler League
2013/2014 Ajax 26 10 Eredivisie
2012/2013 Ajax 2 0 Eredivisie
2011/2012 Ajax 4 1 Eredivisie

Stats Richard Knopper:
1997/98 Ajax 2 0 Eredivisie
1998/99 Ajax 11 0 Eredivisie
1999/00 Ajax 33 15 Eredivisie
2000/01 Ajax 8 3 Eredivisie
2001/02 Ajax 12 1 Eredivisie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Davy Klaassen

Bericht door Rutger » do sep 11, 2014 8:09 pm

Volgens mij waren die 10 wedstrijden dat hij goed speelde (ik meen o.a. tegen NAC) ongeveer een jaar geleden. Hij heeft toen in de tweede helft van het vorige seizoen een dipje gehad zoals de meeste jonge spelers dat wel eens hebben. Ik denk dat hij dit jaar wel weer wat van zich zal laten zien, ik schat hem toch iets hoger in dan Richard Knopper.

Klaassen is natuurlijk geen speler die het spel moet maken, maar is meer een type Siem. Hij gaat diep en is gevaarlijk voor het doel. Zodra hij een type Eriksen naast hem heeft staan zal zijn rendement ook omhoog gaan.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 12, 2014 11:25 pm

Zal je nou nét zien dat we geen type Eriksen in de selectie hebben.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » do sep 18, 2014 12:07 pm

Ajaciedjuh schreef: Klaassen is een speler die moet komen in de 16 en er niet al gaan staan.
Je moet 'm m.i. à la Siem laten spitsen. Z'n voetballende inbreng op het middenveld is vrij gering.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 18, 2014 12:51 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Klaassen is een speler die moet komen in de 16 en er niet al gaan staan.
Je moet 'm m.i. à la Siem laten spitsen. Z'n voetballende inbreng op het middenveld is vrij gering.
Ik vind dat wel meevallen. Het is niet een Eriksen, Serero (en ik verwacht ook een Andersen), maar hij heeft een goede functionele techniek. Ook dit seizoen heeft hij al een aantal keren een speler vrij voor de keeper gezet.

Grote verschil Siem en Klaassen: Siem heeft body om daar te spelen, Klaassen niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Lucas Andersen

Bericht door Bert » do sep 18, 2014 12:54 pm

Voorlopig is de voetballende inbreng van Klaassen op het middenveld natuurlijk vele maken groter dan die van Serero. Laatstgenoemde heeft zijn goede periode van eind 2013, waarin hij zowaar het spel verlegde, helaas nooit een vervolg kunnen geven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Marillion » do sep 18, 2014 1:03 pm

Ik zou Klaassen zeker op het middenveld laten staan.

Mijn verwachting is dat zijn rendement omhoog gaat als we voor Milik in de spits kiezen in plaats van Sigthórson. Ik denk dat die twee wel eens een aardig koppel zouden kunnen vormen als Milik de tijd krijgt om in zijn rol te groeien. Die laatste is denk ik veel meer een aanspeelpunt en daar zou Klaassen dan bij kunnen aansluiten of doorlopen. Een beetje zoals met dat balletje dat Milik tegen Heracles aan Serero mee gaf.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » do sep 18, 2014 1:26 pm

Bert schreef:Voorlopig is de voetballende inbreng van Klaassen op het middenveld natuurlijk
Waaruit bestaat die inbreng dan precies? Ik vind zijn voetballende inbreng namelijk vrij gering.

Hij staat vaak vrij diep. Hij is (daardoor) geen speler die de opbouw nadrukkelijk ondersteunt door zich continu als aanspeelmogelijkheid op te werpen. Hij zoekt qua loopacties de diepte, waar ie m.i. wat vaker de breedte zou mogen zoeken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Davy Klaassen

Bericht door Bert » do sep 18, 2014 1:48 pm

Dat er ruimte voor verbetering is, dat ben ik met je eens. Maar dat is iets anders.

Klaassen is tussen de linies juist vrij goed aanspeelbaar (beter dan De Jong, bijvoorbeeld). Daarnaast is zijn handelingssnelheid vrij goed, evenals zijn passzuiverheid. Overigens is er wel een groot verschil tussen wedstrijden waarin hij wel een speler met diepte voor zich heeft en wedstrijden waarin dat niet zo is. Zo was hij bijvoorbeeld tegen PSV, met El-Ghazi voor zich, voetballend sterk. Dat betekent niet dat het niet beter kan. Wel bestrijd ik dat Klaassens voetballende inbreng nihil is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door wimpey » do sep 18, 2014 2:01 pm

Bert schreef: Wel bestrijd ik dat Klaassens voetballende inbreng nihil is.
Dat schreef ik ook niet. Zoals je zegt: voor verbetering vatbaar.

Ik ben wel Klaassen-fan: hij is een effectieve en slimme speler, zonder overbodige poespas. Maar hij moet nadrukkelijker zijn stempel gaan drukken op het spel. Slimmere meters maken zonder bal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Davy Klaassen

Bericht door Bert » do sep 18, 2014 2:50 pm

Laat ik het zo zeggen: Klaassen was gisteren voetballend beter dan Serero.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33606
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door zeux » do sep 18, 2014 3:29 pm

Eigenlijk vind ik het belangrijker bij dit soort spelers: is er progressie? Jullie zitten daar beter bovenop.

Dus: zien jullie progressie bij dit soort spelers? Daar draait het om.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Khraa » do sep 18, 2014 4:07 pm

Bert schreef:Laat ik het zo zeggen: Klaassen was gisteren voetballend beter dan Serero.
Onzin, Klaassen was afwezig en stond zeker in de 1e helft weer eens veel te diep. Pas toen in de 2e helft de ruimtes groter werden zag je hem, daarvoor was het verstopperte.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Cruijff » do sep 18, 2014 4:19 pm

Khraa schreef:
Bert schreef:Laat ik het zo zeggen: Klaassen was gisteren voetballend beter dan Serero.
Onzin, Klaassen was afwezig en stond zeker in de 1e helft weer eens veel te diep. Pas toen in de 2e helft de ruimtes groter werden zag je hem, daarvoor was het verstopperte.
Serero had gisteren niet zozeer ruzie met de bal, wel een aantal keren met het veld leek het. Wat was de grasmat weer slecht man, het oogde echt spekglad. Ook Zlatan gleed een keer volledig weg toen hij dacht een heel mooie omhaal te gaan maken.

Klaassen had een paar onhandige momenten maar was diverse keren ook zeer belangrijk met prima voortzettingen, in een aantal mannelijke duels en met het continu aanspeelbaar zijn. Sommigen op dit forum maken van Davy Klaassen zo nu en dan een soort mislukte lex immers. Is echt totaal niet het juiste beeld.

Klaassen heeft altijd grotendeels nuttige bijdragen, zelfs als hij niet zijn allerbeste wedstrijden speelt. Op deze jonge leeftijd haalt hij in mijn ogen al vrijwel elke week minimaal hetzelfde niveau als een paar jaar terug Demy de Zeeuw.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door wimpey » do sep 18, 2014 4:38 pm

Cruijff schreef: Op deze jonge leeftijd haalt hij in mijn ogen al vrijwel elke week minimaal hetzelfde niveau als een paar jaar terug Demy de Zeeuw.
Dat lijkt me logisch. De Zeeuw kan en kon er geen reet van.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Cruijff » do sep 18, 2014 5:08 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Op deze jonge leeftijd haalt hij in mijn ogen al vrijwel elke week minimaal hetzelfde niveau als een paar jaar terug Demy de Zeeuw.
Dat lijkt me logisch. De Zeeuw kan en kon er geen reet van.
Jij bent en blijft Mister Black & White. :smallgrin.gif:

Halfvolle glazen bestaan voor wimpey niet. :smile-ajax.gif: De Zeeuw was op 15 mei één van de aanjagers bij Ajax. Is nooit van het niveau Phillip Cocu geweest (als voetballer, dan) maar was van 2008 t/m 2011 gewoon één van de betere middenvelders van de hele Eredivisie.

Ik vind het trouwens wel echt een wijven naam, Demy. Zo noem je je zoon toch niet? Niet gek ook dat je dan een vriendin opduikt die om de haverklap met andere voetballers gaat ketsen. :excited.gif:

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door wimpey » do sep 18, 2014 6:34 pm

Cruijff schreef: De Zeeuw was op 15 mei één van de aanjagers bij Ajax.
De Zeeuw heeft i.m.o. 1 goede wedstrijd voor Ajax gespeeld. Z'n eerste, uit bij Groningen. Toen beperkte hij zich tot sober spelen, duels winnen en ballen afpakken. Daarna begon ie met onzin als voor de bal lopen, buitenkantje voet en de 2e ring onder vuur nemen vanaf 35 meter. Totaal ongedisciplineerde speler. Een grote bron van domheid en ergernis.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33606
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door zeux » di feb 10, 2015 10:47 am

ma 09 feb 2015, 18:27


Klaassen: 'Als ik te veel doe, krijg ik last'
Van onze Telesportredactie




Davy Klaassen is nog niet verlost van de klachten in zijn buik- en liesstreek. "Als ik te veel doe, krijg ik daar weer last", stelt de middenvelder van Ajax.

"Ik moet goed kijken dat ik niet te veel doe", zegt Klaassen op de site van de Amsterdamse club. "Dat is wel lastig, zeker nu er een drukke periode aankomt. We moeten het goed in de gaten houden en alles goed per dag bekijken."

"Ik hoop dat ik alles kan spelen, maar we moeten echt even kijken. Ik ga er in ieder geval alles aan doen. Het herstel na een wedstrijd gaat al beter dan in de voorgaande weken. Zoals ik me nu voel, doe ik zondag tegen FC Twente gewoon mee."

Klaassen stond tegen Go Ahead Eagles (1-2 zege) in de basis, maar werd na 74 minuten gewisseld door trainer Frank de Boer.
Speelt dus nog niet voluit...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 10, 2015 1:17 pm

Klaassen moet eigenlijk geopereerd worden. Zo gauw het niet meer gaat of dat de stand het toelaat, zal dat gebeuren. Ze gaan een matje inbrengen om de speelruimte te verkleinen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Marillion » wo feb 11, 2015 10:42 am

Waar haal je die info vandaan?

Als hij echt een operatie nodig heeft moeten we toch serieus overwegen om dat meteen te doen. Hoe vervelend dat ook zou zijn. Ik heb liever dat we hem missen in een toch al min of meer verloren seizoen en dat hij dan volgend seizoen vanaf de voorbereiding weer volledig inzetbaar is. Als je doorspeelt lijkt het risico dat je het erger maakt toch aanwezig te zijn. Met alle gevolgen van dien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 11, 2015 1:29 pm

FdB tijdens een interview.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Cruijff » wo feb 11, 2015 1:33 pm

@ Marillion:

Is idd allemaal in de openbaarheid door Frank de Boer gezegd. Wanneer je jezelf heel wat leestijd wilt besparen, valt het aan te raden om Ajax Exclusive TV te nemen. :biggthumpup.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Davy Klaassen

Bericht door Baseman » do feb 12, 2015 9:12 am

Dus elke tegenstander gaat vanaf nu Klaassen opzoeken en uittesten hoe sterk zijn buik- en liesstreek is...handig die openheid.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door wimpey » wo mar 18, 2015 11:44 am

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... eerd-.html

Dit lees je toch van vele spelers, over Bergkamp... Stille wateren... :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Davy Klaassen

Bericht door Marillion » vr mei 01, 2015 7:49 pm

Ajacied Klaassen mist rest van seizoen door buikwandoperatie

Ajax-middenvelder Davy Klaassen komt de laatste twee wedstrijden van het seizoen niet meer in actie vanwege een operatie aan zijn buikwand. De 22-jarige Klaassen had al sinds januari af en toe last van zijn buik, waardoor hij een aantal wedstrijden miste. Aanvankelijk stond de operatie pas na het seizoen gepland, maar deze is naar voren geschoven. Ajax is al verzekerd van de tweede plaats in de eredivisie. De ploeg van trainer Frank de Boer speelt in de competitie nog tegen SC Cambuur (thuis) en FC Dordrecht (uit).

Herstel
Ajax meldt vrijdag dat de operatie van Klaassen succesvol is verlopen en dat hij zich maandag weer op de club zal melden om te beginnen met zijn herstel. De verwachting is dat de klachten nu niet meer terugkeren.De tweevoudig Oranje-international kwam dit seizoen tot dertig wedstrijden in de eredivisie waarin hij zes keer scoorde.

Bron: nusport.nl
Dit lijkt me een verstandige keuze. Die laatste potjes gaan nergens meer over en nu kan hij straks vanaf het begin van de voorbereiding gewoon volledig meedoen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie