Ismael Urzaiz

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 27, 2007 3:49 pm

Suarez mist genoeg om een fenomeen te worden. Ik vind hem een leuke speler maar geen uitzonderlijk wereldtalent. Messi wordt een fenomeen. Fabregas. Sahin. Aguero.

Suarez past m.i. niet in dit rijtje. Hij heeft niet iets uitzonderlijks.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 3:57 pm

Aguero en Sahin hebben echt niets te zoeken in een rijtje met Messi en Fabregas.

Suárez ook niet, overigens. Maar Litmanen was ook geen Zidane en toch een zeer verdienstelijke voetballer.

Suárez heeft wel wat weg van Makaay, al is hij natuurlijk nog lang niet zo doeltreffend als Makaay op zijn top. Daarvoor moet hij beter koppen, beter schieten en dwingender worden in zijn positiespel.
Wel is hij nu al beter in het passeren dan Makaay.

Maar Makaay en Suárez hebben gemeen dat hun grootste kracht ligt in het sneller weglopen dan de tegenstander. Ze zijn snel (al zijn ze geen Henry) en maken daar optimaal gebruik van.

Suárez is een goudmijntje. :yes.gif:

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 27, 2007 3:59 pm

Jouw woorden waren dat Suarez een fenomeen wordt. Daarvoor vind ik hem te weinig kwaliteiten hebben. En jij onderschrijft mijn mening. Simpel toch?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 4:02 pm

Nee, dat doe ik niet. Kennelijk hebben we een andere definitie van het begrip 'fenomeen'.

Makaay is/was absoluut een fenomeen en Suárez heeft het in zich op ook zo goed te worden.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 27, 2007 4:06 pm

En ik vind van niet. Daarvoor mist hij teveel dingen. Kan niet koppen. Te weinig body. Is niet supersnel voor zo een lichtgewicht en los van deze punten heeft hij pas een jaar bij Groningen gespeeld en is hij al 20. Als hij 17 was geweest had je kunnen zeggen dat hij nog heel jong is. Niet dat 20 heel oud is maar er zijn jongere fenomenen
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 5:20 pm

Suárez kan best koppen. Voor verbetering vatbaar, maar dat is heel normaal op zijn leeftijd. Te weinig body? Hij zet spelers weg die tien centimeter groter zijn.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 27, 2007 5:30 pm

Dat zegt geen fuck. Ik heb hem Heitinga, Vermaelen of Stam niet zien wegzetten. Hij heeft te weinig fysiek voor een topspits. Niet de echte topsnelheid, niet de dribbelkwaliteiten van een fenomeen en ook niet een heus torinstinct.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 27, 2007 9:29 pm

Als Litmanen geen Zidane is dan is Suarez geen Alves en die is weer geen Arveladze en Shota is bij lange na geen Huntelaar. Kun je nagaan.

Suarez is een handig spitsje, best rap op de eerste meters en is lekker fel. Maar sinds wanneer is dat genoeg om bij Ajax als grote aankoop gepresenteerd te worden? En op welke positie zou hij moeten gaan voetballen? Ik vind dit geen doordachte aankoop mocht het door gaan.
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 28, 2007 12:28 am

Giacomo Puccini schreef:Als Litmanen geen Zidane is dan is Suarez geen Alves en die is weer geen Arveladze en Shota is bij lange na geen Huntelaar. Kun je nagaan.
Dit is wel een hele aparte redenatie. Ten eerste is Zidane een van de grootste voetballers aller tijden. Wij als Ajacieden vinden Litmanen terecht een geweldenaar, maar veel verder dan een paar mooie Europese seizoenen met Ajax is hij natuurlijk niet gekomen.

Suarez heeft stukken meer potentie dan Alves en Shota. Het is niet voor niets dat Alves als een van de topscoorders van Europa niet bij een grote club terecht kan. Men kent zijn beperkingen heus wel.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za jul 28, 2007 9:47 am

En toch de Copa winnen!
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jul 28, 2007 10:25 am

Voor zover ik wete hebben zelfs Europese subtoppers nog geen belangstelling voor Suarez getoond
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jul 28, 2007 10:32 am

Thomas schreef:Suarez heeft stukken meer potentie dan Alves en Shota.
Daar gaan we weer. Shota is een uitstekende voetballer, Thomas. Of wás, want inmiddels is hij op leeftijd. Shota is fysiek de sterkste niet (Suarez is ook een klein mannetje), maar hij kan bijna alles. Is technisch enorm sterk, voor zijn lengte opvallend goed in de lucht, kan een wedstrijd 'lezen', etc en zijn doelgemiddelde liegt er niet om. Erg veelzijdig, jammer dat hij in de beslissende jaren van zijn carríère veel geblesseerd was. Vooralsnog kan Suárez met zijn twee leuke acties per wedstrijd nog van Shota leren, op dat niveau zit hij nog lang niet.
Ik wil Bertje en Thomas graag geloven, maar ik ben bang dat Suárez een grote MISKOOP wordt. Ik zie hem niet als linksbuiten in het strakke systeem van Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 28, 2007 10:48 am

Welk strakke systeem?

Overigens is Suárez fysiek natuurlijk wel een stuk sterker dan Shota.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 28, 2007 11:05 am

Maar Suárez is toch geen linksbuiten zoals een AJAX linksbuiten moet zijn.Ik vind hem een rommellaar, een friemellaar een Leonardo maar dat heel wat minder technisch.Een speler die je een vrije rol geeft rond de zestien.En Leonardo kan mij ook niet bekoren

Ik heb die paar wedstrijden van Suárez tegen AJAX bekeken maar pfft, waardoor komt de interesse van AJAX vandaan ....

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 28, 2007 11:09 am

Volgens mij is Suárez in elk opzicht technischer dan Leonardo.

Bovendien wil Ajax dus niet een 'Ajax-linksbuiten', maar een speler die ook voor het doel kan komen.

Sowieso kun je prima aanvallend, dominant - en dat geldt ook voor al die andere leuke termen - voetbal spelen met een scorende linksbuiten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 28, 2007 11:13 am

Suárez heeft niet eens een passeerbeweging, niet eens een voorzet.Hij frommelt maar wat aan.Afijn, ook ik ben bang dat dit een gigantische miskoop gaat worden, individueel maar ook als meerwaarde naar de spits ( KjH ) toe.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za jul 28, 2007 12:34 pm

Bertje schreef:Volgens mij is Suárez in elk opzicht technischer dan Leonardo.

Bovendien wil Ajax dus niet een 'Ajax-linksbuiten', maar een speler die ook voor het doel kan komen.

Sowieso kun je prima aanvallend, dominant - en dat geldt ook voor al die andere leuke termen - voetbal spelen met een scorende linksbuiten.
Volgens mij is Leonardo in elk opzicht technischer als Suarez. En er kan idd prima aanvallend en dominant gespeeld worden met een scorende linksbuiten alleen moet die scorende linksbuiten wel goed genoeg zijn. En dat is het probleem
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 28, 2007 12:43 pm

Voetske schreef:Suárez heeft niet eens een passeerbeweging, niet eens een voorzet.Hij frommelt maar wat aan.Afijn, ook ik ben bang dat dit een gigantische miskoop gaat worden, individueel maar ook als meerwaarde naar de spits ( KjH ) toe.
Zou het misschien kunnen dat dat 'frommelen', zoals jij het noemt, een passeerbeweging is? Hij passeer zijn tegenstanders er immers mee.

Leonardo heeft een redelijk zwakke techniek. Hij kan niet eens fatsoenlijk een bal aannemen. Zelfs Babel is denk ik technischer.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za jul 28, 2007 1:49 pm

Dan zie jij dingen anders dan mij. Kan...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za jul 28, 2007 5:39 pm

LucaS schreef:Voor zover ik wete hebben zelfs Europese subtoppers nog geen belangstelling voor Suarez getoond
Had Werder aan het eind van het seizoen geen interesse?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 28, 2007 5:48 pm

Rishi schreef:Ik ben het met Lucas eens dat Ajax eens niet zo fucking gierig had moeten zijn en alvast een opvolger voor KJH had moeten aantrekken. Als zo een Pelle wel voor 6 miljoen op de bank gaat zitten bij AZ, waarom dan niet bij Ajax?
Ja, Pelle voor 6 miljoen euro een jaar op de bank neerzetten en er dan achterkomen dat ie toch niet Huntelaar kan vervangen. Nee, volstrekt logisch. Dat Manchester United een speler voor 15 miljoen kan kopen om 'm vervolgens op de bank neer te zetten, wil nog niet zeggen dat Ajax dat ook kan. Een vervanger voor Huntelaar haal je pas als je diezelfde Huntelaar voor een goede prijs hebt weten te verkopen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za jul 28, 2007 6:08 pm

Voor degenen die het niet wisten; dit is het topic over Urzaiz. Over Suarez hebben we het in het betrouwbaar transfernieuws topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 28, 2007 7:00 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Suarez heeft stukken meer potentie dan Alves en Shota.
Daar gaan we weer. Shota is een uitstekende voetballer, Thomas. Of wás, want inmiddels is hij op leeftijd. Shota is fysiek de sterkste niet (Suarez is ook een klein mannetje), maar hij kan bijna alles. Is technisch enorm sterk, voor zijn lengte opvallend goed in de lucht, kan een wedstrijd 'lezen', etc en zijn doelgemiddelde liegt er niet om. Erg veelzijdig, jammer dat hij in de beslissende jaren van zijn carríère veel geblesseerd was. Vooralsnog kan Suárez met zijn twee leuke acties per wedstrijd nog van Shota leren, op dat niveau zit hij nog lang niet.
Ik wil Bertje en Thomas graag geloven, maar ik ben bang dat Suárez een grote MISKOOP wordt. Ik zie hem niet als linksbuiten in het strakke systeem van Ajax.
Shota is inderdaad een uitstekende voetballer, die wellicht meer uit z'n kwaliteiten had kunnen halen. Maar ik vind Suarez een zeer talentvolle speler. Ten Cate wil juist afstappen van het strakke systeem. Iets waar ik ook heil in zie.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jul 29, 2007 11:13 am

Ik vind het ook best. Maar dan had je KJH moeten verkopen en Babel moeten behouden. Maar nu is het onzin om Suarez op links te zetten
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 31, 2007 11:30 am

'Urzaiz goede aankoop van Ajax'


Volgens Johan Neeskens gaat Ajax gaat nog veel plezier beleven aan Ismael Urzaiz. De 35-jarige Spanjaard kwam over van Athletic de Bilbao. “Omdat Ajax twee systemen hanteert, kunnen ze Urzaiz op verschillende manieren gebruiken”, zegt Neeskens in de nieuwste Sportweek. “Ik heb begrepen dat hij is gehaald als pinchhitter, maar als ze met twee spitsen spelen, zou Urzaiz ook als diepste aanvaller kunnen fungeren, met Huntelaar die om hem heen speelt.”

Neeskens weet precies waar Urzaiz’ sterke punten liggen. “Hij is een perfect aanspeelpunt tegen ploegen die zich terugtrekken. En beresterk voor het doel: bij voorzetten gooit hij dat hele lichaam in de strijd en dan komt er wat op je af, hoor.”
Sportweek
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie