Dennis Rommedahl

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za jul 21, 2007 12:51 pm

Lekker belangrijk. Met psv heb ik toch helemaal niks en om nou te zeggen dat we elke wedstrijd op Stam stonden te schelden, nee.

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » za jul 21, 2007 12:51 pm

Jansma schreef:the thing is, dit forum is gevuld met mensen die denken veel verstand van voetbal en spelers te hebben... typische fans dus. Maar de realiteit is dat hoe wel sommigen een aardig verhaal erover kunnen schrijven, 99.9 proc. er total geen bal van weten... ze dnken van wel, maar de realiteit is dat de mensen die er dagelijks mee bezig zijn, zichzelf (in tegenstelling tot de fans here) wel bewezen hebben, er dus waarschijnlijk veel meer kijk op hebben.

Dat Rommendahl niet een typische ajaxspeler is, lijkt me duidlijk. Maar het lijkt me dat TenCate en vGeel er wel van overtuigd zijn dat hij een aanwinst is.
If not, het is hun kop die gaat rollen... and zij weten dat.
Grotere kul heb ik niet gehoord, moeten we hier soms een rij miskopen gaan opnoemen die de heren experts naar Ajax hebben gehaald. Ik wil niet doen alsof de posters hier alle wijsheid in pacht hebben, maar ze zien sommige dingen al van te voren aankomen die de experts echter niet zien. Hier wordt vaak o.b.v. gegronde argumenten aangegeven, waarom een speler wel of niet bij Ajax zou passen. Zo moeilijk is het toch niet om aan te geven dat Rommedahl geen kwaliteitsinjectie voor Ajax is. De beste man heeft 7 jaar in Nederland gespeeld, je hoeft geen superscout te zijn om te weten dat iemand die tactisch (en technisch) zo matig onderlegd is niet zal kunnen functioneren in de kleine ruimte.

Maar we zullen zien, blijkbaar hebben de experts bij Ajax aangetoond dat we ons geen zorgen hoeven te maken. De sloot aan titels die we de afgelopen tien jaar hebben binnengesleept kunnen wel als bewijs dienen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za jul 21, 2007 2:08 pm

sudesh schreef: De beste man heeft 7 jaar in Nederland gespeeld, je hoeft geen superscout te zijn om te weten dat iemand die tactisch (en technisch) zo matig onderlegd is niet zal kunnen functioneren in de kleine ruimte.
Rommedahl is inderdaad niet gehaald voor de kleine ruimte. Maar soms heb je in een wedstrijd behoefte aan een speler die voor heel veel diepgang zorgt. Al dan niet om een aanvallende back in toom te houden of omdat de tegenstander 1 op 1 gaat spelen. De Mul heeft dat vorig jaar een paar keer heel goed gedaan (tegen AZ en PSV onder andere).

Ik zeg niet dat Rommedahl de speler is die Ajax daarvoor nodig heeft maar ik snap de keuze voor een type Rommedahl wel.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 21, 2007 3:56 pm

Jansma schreef:the thing is, dit forum is gevuld met mensen die denken veel verstand van voetbal en spelers te hebben... typische fans dus. Maar de realiteit is dat hoe wel sommigen een aardig verhaal erover kunnen schrijven, 99.9 proc. er total geen bal van weten... ze dnken van wel, maar de realiteit is dat de mensen die er dagelijks mee bezig zijn, zichzelf (in tegenstelling tot de fans here) wel bewezen hebben, er dus waarschijnlijk veel meer kijk op hebben.

Dat Rommendahl niet een typische ajaxspeler is, lijkt me duidlijk. Maar het lijkt me dat TenCate en vGeel er wel van overtuigd zijn dat hij een aanwinst is.
If not, het is hun kop die gaat rollen... and zij weten dat.
Tsja, als je niet kritisch wil zijn en niet je mening wil geven over voetbalzaken omdat je niet op de verantwoordelijke positie zit, kan je het misschien beter bij meelezen houden. Als we allemaal zou zouden denken dan konden we dit discussieforum wel opdoeken en er een nieuwssite van maken.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za jul 21, 2007 3:57 pm

hoor ik daar een verzoek? :666.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52152
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jul 22, 2007 1:52 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:De Deense Andy vd Meijde :aai.gif:
Henk is maar wat blij met 'm!

Kopie van de voetballer HtC. Die kon er als rechtsbuiten zelf ook bitter weinig van.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 1:54 pm

Ah, Ten Cate kon zelf ook al niet voetballen. We hebben een nieuwe en vooral zeer belangrijke stok gevonden om mee te slaan! :wink.gif:

wimpey
Berichten: 52152
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jul 22, 2007 2:06 pm

Thomas schreef:Ah, Ten Cate kon zelf ook al niet voetballen. We hebben een nieuwe en vooral zeer belangrijke stok gevonden om mee te slaan! :wink.gif:
Om met je eigen woorden te spreken: niet zo dom van je af lullen, Thomas.

HtC is in zijn nopjes met Rommedahl, dat geeft ie n.b. zelf aan. We hebben wel meer trainers gehad die hun eigen evenbeeld als speler aantrokken;

LVG (vd Brom), Olsen (Rudy), Wouters (kale Jan), Adriaanse (Pasanen), Blind (Lindenbergh). En nu HtC (Rommedahl).

Ik snap H&M enerzijds wel: Kennedy en Rommedahl i.p.v. De Mul en Rosales is een stap vooruit. Een alternatief voor KJH (Urzaiz) was er vorig seizoen niet. Het rendement van Babel (laag) zal Suarez ongetwijfeld verbeteren. Zo bezien gaat Ajax erop vooruit. Alleen was en is er m.i. meer mogelijk geweest.

Het uitvallen van Davids is moeilijk op te vangen (Delorge misschien?) en achterin zal Stam ook dit seizoen weer vaak ontbreken, lijkt me. Voor Stam en Davids heeft Ajax amper een alternatief... Aanvallend zit het volgens mij redelijk snor, defensief en corrigerend hou ik m'n hart vast. De prioriteiten van H&M hadden m.i. wel iets meer op het defensieve vlak mogen liggen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jul 22, 2007 2:08 pm

Zij vinden het middenveld en verdediging dik in orde. En ik moet zeggen, dat ik me daarin wel kan vinden. Van der Wiel is een prima talent, laat maar spelen als Stam ontbreekt, dan staat ie er volgend jaar 'gewoon'. Zo werkt onze club al eeuwen. Jammer dat H&M dat nu doorbreken door B-spelers aan te trekken als back-up. Zet daar dan gewoon jongens uit de jeugd neer, of haal een fatsoenlijke speler.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » zo jul 22, 2007 5:05 pm

Grappig, er komt een speler voor de bank met veel ervaring in het eerste van een club die maar al te vaak als eerste eindigde (geen topper, maar wel redelijk constant) en een deel van de zgn kenners hier gaat helemaal uit zijn dak. Ik heb zo maar het idee dat hij beter is dan Rosales (dat ben je trouwens al snel). Kortom, geen wereldschokkende aankoop, maar prima reserve.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33999
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jul 22, 2007 5:24 pm

Inderdaad. Voor de basis zal hij normaal gesproken niet gehaald zijn, en als stand in lijkt hij me goed genoeg. Al geef ik meteen toe dat ik hem al een tijdje niet meer heb zien spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 22, 2007 5:26 pm

wimpey schreef:We hebben wel meer trainers gehad die hun eigen evenbeeld als speler aantrokken;

LVG (vd Brom), Olsen (Rudy), Wouters (kale Jan), Adriaanse (Pasanen), Blind (Lindenbergh). En nu HtC (Rommedahl).
Haha, inderdaad. En het gekke is dat die alter ego's steeds mislukken.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:37 pm

wimpey schreef:Ik snap H&M enerzijds wel: Kennedy en Rommedahl i.p.v. De Mul en Rosales is een stap vooruit. Een alternatief voor KJH (Urzaiz) was er vorig seizoen niet. Het rendement van Babel (laag) zal Suarez ongetwijfeld verbeteren. Zo bezien gaat Ajax erop vooruit. Alleen was en is er m.i. meer mogelijk geweest.
Ajax gaat er in principe inderdaad niets op achteruit, maar er had zeker meer verbetering plaats kunnen vinden. Met een goed aankoopbeleid hadden we de ultieme titelfavoriet kunnen worden.

Ik neem aan dat Van Geel onder andere de hand op de knip houdt vanwege de vervanging van Sneijder in 2008. Dit naast de schijnreden dat Van Geel de buitenlandse markt niet door en door kent. Eerlijk gezegd vind ik het transferbeleid van deze zomer in strijd met alle media optredens en moves (zoals het aantrekken van Van der Zee) van Van Geel tot no toe.
wimpey schreef:Het uitvallen van Davids is moeilijk op te vangen (Delorge misschien?) en achterin zal Stam ook dit seizoen weer vaak ontbreken, lijkt me. Voor Stam en Davids heeft Ajax amper een alternatief... Aanvallend zit het volgens mij redelijk snor, defensief en corrigerend hou ik m'n hart vast. De prioriteiten van H&M hadden m.i. wel iets meer op het defensieve vlak mogen liggen.
Corrigerend zit het op zich wel goed. Het blijft de vraag of Vertonghen Davids adequaat kan vervangen, maar Gabri en Heitinga hebben ook veel recuperatievermogen. Stam is een topper en met Van der Wiel, Colin en Vermaelen heb je volgens mij drie prima verdedigers in huis, maar slechts een van de backs voegt genoeg toe aan het positiespel om z'n plek in het elftal te rechtvaardigen.

LucaS schreef:Zij vinden het middenveld en verdediging dik in orde. En ik moet zeggen, dat ik me daarin wel kan vinden. Van der Wiel is een prima talent, laat maar spelen als Stam ontbreekt, dan staat ie er volgend jaar 'gewoon'. Zo werkt onze club al eeuwen. Jammer dat H&M dat nu doorbreken door B-spelers aan te trekken als back-up. Zet daar dan gewoon jongens uit de jeugd neer, of haal een fatsoenlijke speler.
Ik ben het helemaal met je eens, Luuk. In plaats van de betere jeugdspelers erbij te halen als backups en directe concurrenten te halen voor de huidige basisspelers, haalt Ajax een aantal spelers die niet heel veel voorlopen op de jeugdspelers die nu de stap zouden kunnen maken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 5:39 pm

Hoe weet jij nou hoe ver de jeugdspelers van Ajax zijn? Heb je ze überhaupt wel eens zien spelen?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 22, 2007 5:39 pm

Zijn er jeugdspelers die hetzelfde niveau hebben van de nu aangetrokken spelers?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:40 pm

Bertje schreef:Hoe weet jij nou hoe ver de jeugdspelers van Ajax zijn? Heb je ze überhaupt wel eens zien spelen?
Ik heb het over jongens als Vertonghen, Van der Wiel, Anita, etc.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 5:41 pm

Ik kan ernaast zitten, maar die jongens zitten gewoon bij de selectie. Sowieso komen deze jongens niet in aanmerking voor de rollen van Delorge, Rommedahl, Urzaiz en Heijblok, lijkt mij.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:46 pm

Ze komen er nu voor het eerst vanaf het begin standaard bij de selectie.

Sarpong wordt nu in de voorbereiding op de vleugels gebruikt, Delorge moet nog maar bewijzen of hij zelfs op het niveau van Gabri zit. Zo niet, dan zie ik liever een meer controlerende speler als Anita.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 5:50 pm

Aha! Delorge moet maar bewijzen op welk niveau hij zit, maar Anita mag zo meedoen! :alc.gif:

En Sarpong wordt op de vleugels gebruikt, maar dat betekent niet dat hij voor dezelfde rol in aanmerking komt als Rommedahl. Maduro en Sneijder spelen ook allebei centraal op het middenveld.
Thomas schreef:Ze komen er nu voor het eerst vanaf het begin standaard bij de selectie.
En daarvoor had jij ze nog niet zien spelen, dus hoe kun je in hemelsnaam stellen dat ze er eerder ook wel klaar voor waren?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 22, 2007 5:52 pm

Het is gewoon zo lekker makkelijk om te roepen dat er meer jeugdspelers in moeten zonder dat er klaarblijkelijk spelers klaar staan. Het is eigenlijk heel triest dat Ajax geen fatsoenlijke rechtsbuiten heeft rondlopen die het beter zou kunnen doen dan Rommedahl!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:53 pm

Bertje schreef:Aha! Delorge moet maar bewijzen op welk niveau hij zit, maar Anita mag zo meedoen! :alc.gif:

En Sarpong wordt op de vleugels gebruikt, maar dat betekent niet dat hij voor dezelfde rol in aanmerking komt als Rommedahl. Maduro en Sneijder spelen ook allebei centraal op het middenveld.
Rommedahl voegt niets toe aan het positiespel of het spel in balbezit. En in mijn ogen haal je geen speler puur voor de counter naar Ajax.
Bertje schreef:
Thomas schreef:Ze komen er nu voor het eerst vanaf het begin standaard bij de selectie.
En daarvoor had jij ze nog niet zien spelen, dus hoe kun je in hemelsnaam stellen dat ze er eerder ook wel klaar voor waren?
Huh? Ik heb ze vorig seizoen toch gewoon zien spelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 5:57 pm

Ja, maar jij stelt toch echt dat ze eerder bij de selectie hadden moeten komen. Tenminste, daar ga ik vanuit als je zegt dat ze nu pas echt bij de selectie komen. Kennelijk had dat volgens jou dan eerder moeten gebeuren, maar jij kunt dat niet weten, want daarvoor zag je ze niet.

En waarom zou Ajax geen snelle aanvaller mogen hebben? Met het vertrek van Babel en De Mul heeft Ajax nogal aan snelheid ingeleverd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 6:01 pm

Bertje schreef:Ja, maar jij stelt toch echt dat ze eerder bij de selectie hadden moeten komen. Tenminste, daar ga ik vanuit als je zegt dat ze nu pas echt bij de selectie komen. Kennelijk had dat volgens jou dan eerder moeten gebeuren, maar jij kunt dat niet weten, want daarvoor zag je ze niet.
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen. Ik ben het met Lucas eens dat Ajax de afgelopen zomer spelers heeft gehaald die in mijn ogen niet (veel) verder lijken te zijn dan bepaalde jeugdspelers.
Bertje schreef:En waarom zou Ajax geen snelle aanvaller mogen hebben? Met het vertrek van Babel en De Mul heeft Ajax nogal aan snelheid ingeleverd.
Snelheid is prima, gecombineerd met techniek en inzicht. Met snelle doodlopers an sich heb ik niets.

Sorry, ik krijg het gewoon niet uit m'n strot om Rommedahl te kwalificeren als goede aankoop. Ik heb veel vertrouwen (gehad) in het huidige beleid, maar ik schrik deze zomer wel.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 6:05 pm

Thomas schreef:Volgens mij heb je me verkeerd begrepen. Ik ben het met Lucas eens dat Ajax de afgelopen zomer spelers heeft gehaald die in mijn ogen niet (veel) verder lijken te zijn dan bepaalde jeugdspelers.
Allen komen de jeugdspelers, zoals ik eerder al zei, niet voor dezelfde rol in aanmerking als de aankopen. Of moeten we weer jeugdspelers door het elftal gaan slingeren, zoals Koeman ook goed kon? Misschien kunnen we van Van der Wiel ook wel een pure afmaker maken, want Koeman wist dat met Vaart immers ook voor elkaar te krijgen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jul 22, 2007 8:16 pm

Daar gaat het niet om! Kies voor een sterk A-elftal met goede jeugdspelers als back-up, of kies voor een selectie met min of meer twee gelijkwaardige 'gearriveerde' spelers. Nu komt er echter b-kwaliteit als back-uo. Dan zie ik liever een jeugdspeler die back-up positie innemen
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie