Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door 999 » do jun 20, 2013 8:03 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Eriksen is niet echt technisch en zijn spelinzicht is nog ver beneden topniveau.
Ik beperk me maar tot: ik ben het niet met je eens.
Met wie zou je w.b. technisch zijn Eriksen willen vergelijken Wimpey ?.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 21, 2013 9:41 pm

999 schreef: Met wie zou je w.b. technisch zijn Eriksen willen vergelijken Wimpey ?.
Poeh, daar vraag je me wat. Een met Eriksen vergelijkbare speler... Daar ga ik over nadenken.

Wanneer ik kijk naar de goals die Eriksen dit seizoen bij Feyenoord en Roda scoorde, kan ik niet tot een andere conclusie komen dat Eriksen een zeer hoog technisch niveau heeft. Uit schot en trap is nog meer te halen. Het jong is 21, ik heb weer een spoortje hoop dat hij tóch nog bij Ajax blijft...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za jun 22, 2013 8:02 am

wimpey schreef:
999 schreef: Met wie zou je w.b. technisch zijn Eriksen willen vergelijken Wimpey ?.
Poeh, daar vraag je me wat. Een met Eriksen vergelijkbare speler... Daar ga ik over nadenken.

Wanneer ik kijk naar de goals die Eriksen dit seizoen bij Feyenoord en Roda scoorde, kan ik niet tot een andere conclusie komen dat Eriksen een zeer hoog technisch niveau heeft. Uit schot en trap is nog meer te halen. Het jong is 21, ik heb weer een spoortje hoop dat hij tóch nog bij Ajax blijft...
Die goals staan me niet bij, maar kwalificeer jij Eriksen als een toptalent? Als ik kijk naar z'n leeftijdgenoten in Duitsland, dan is ie zeker niet beter.

Het beeld vertroebelt omdat Eriksen z'n kunstjes laat zien in de Eredivisie. Onze competitie is dusdanig zwak, dat geen enkele topclub de gok durft te wagen. En dat heeft Eriksen ook aan zichzelf te danken, want hij laat soms dingen zien waarbij je mond van openvalt maar wisselt dat af met lange periodes waarin hij niet te zien is. Hij moet veel constanter worden en moet minder draven. In Nederland kan hij op snelheid een goal maken zoals tegen PSV-uit. In een betere competitie worden de benen onder je vandaan geschoffeld.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 22, 2013 8:21 am

@999: Draxler.

Le T.

Bericht door Le T. » za jun 22, 2013 1:34 pm

GangstaRiB schreef: Die goals staan me niet bij, maar kwalificeer jij Eriksen als een toptalent? Als ik kijk naar z'n leeftijdgenoten in Duitsland, dan is ie zeker niet beter.

Het beeld vertroebelt omdat Eriksen z'n kunstjes laat zien in de Eredivisie. Onze competitie is dusdanig zwak, dat geen enkele topclub de gok durft te wagen. En dat heeft Eriksen ook aan zichzelf te danken, want hij laat soms dingen zien waarbij je mond van openvalt maar wisselt dat af met lange periodes waarin hij niet te zien is. Hij moet veel constanter worden en moet minder draven. In Nederland kan hij op snelheid een goal maken zoals tegen PSV-uit. In een betere competitie worden de benen onder je vandaan geschoffeld.
Wat het beeld vooral vertroebelt is dat hij grandioos gehyped is als supertalent, nog niet zo lang geleden werd er her en der nog geroepen dat we er 60 miljoen voor moesten vragen en Barcelona hem dan nog weg zou komen kapen. En gebaseerd waarop?

Hij heeft een fluwelen balbehandeling en is zeer lichtvoetig en aalglad. Dus het ziet er allemaal fantastisch uit als hij een mannetje passeert, maar dat betekent slechts dat hij een mannetje kan passeren. Zijn schot is eigenlijk vrij matig, zijn lange pass is goed maar niet heel bijzonder, zijn inzicht is niet denderend en hij heeft niet zoveel wapens waarmee hij zich vrij weet te spelen. Met sierlijkheid win je geen wedstrijden, het gaat erom wat je ermee doet en het is nou niet bepaald een Bergkamp daarin. Hij zou best de top kunnen halen, maar dan moet hij er nog flink hard aan trekken en een veel veelzijdiger speler worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 1:44 pm

Ik kan niet anders dan het met je eens zijn Le T.

Bovendien verwacht ik dat Maher zich in de periode 2013-2015 of 2013-2016 (tot en met één van die kalenderjaren zal hij in de Eredivisie actief blijven) zich sterker zal ontwikkelen dan Eriksen in 2013/2014. Kwalitatief doorselecteren begint met het aantrekken van Maher en vervolgens rustig afwachten of we die zak geld voor Eriksen in 2013 of in 2014 in ontvangst nemen.

Arthur

Bericht door Arthur » za jun 22, 2013 2:03 pm

Cruijff schreef:Ik kan niet anders dan het met je eens zijn Le T.

Bovendien verwacht ik dat Maher zich in de periode 2013-2015 of 2013-2016 (tot en met één van die kalenderjaren zal hij in de Eredivisie actief blijven) zich sterker zal ontwikkelen dan Eriksen in 2013/2014. Kwalitatief doorselecteren begint met het aantrekken van Maher en vervolgens rustig afwachten of we die zak geld voor Eriksen in 2013 of in 2014 in ontvangst nemen.
In 2014 is zijn contract afgelopen, dus dan krijgen we exact 0 euro voor hem.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jun 22, 2013 2:19 pm

Zo, verwacht jij dat? :confused.gif:

Het blijft speculeren. Misschien zit Maher vroeg aan zijn top, wie zal het zeggen. Net als dat bij Van der Vaart het geval was.

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 22, 2013 2:59 pm

Yopi schreef: Misschien zit Maher vroeg aan zijn top, wie zal het zeggen.
Eriksen is, om te beginnen, meer allround dan Maher is. Maher zal bovendien flink aan z'n motortje moeten werken. Eriksen is even begaafd én heeft een enorme actieradius.

Je zag tijdens het EK dat Maher niet in het stuk voorkwam wanneer JO als team niet draaide. Dat kann natuurlijk niet...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za jun 22, 2013 3:03 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef: Misschien zit Maher vroeg aan zijn top, wie zal het zeggen.
Eriksen is, om te beginnen, meer allround dan Maher is. Maher zal bovendien flink aan z'n motortje moeten werken. Eriksen is even begaafd én heeft een enorme actieradius.

Je zag tijdens het EK dat Maher niet in het stuk voorkwam wanneer JO als team niet draaide. Dat kann natuurlijk niet...
Lopen doe je maar bij Feyenoord.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » za jun 22, 2013 3:10 pm

Yopi schreef:Het blijft speculeren. Misschien zit Maher vroeg aan zijn top, wie zal het zeggen. Net als dat bij Van der Vaart het geval was.
Het is natuurlijk niet zomaar wat in het wilde weg speculeren. Er zijn onzekerheden, zoals zware blessures waarna een speler niet meer kan wat hij kon, en mentale veranderingen, maar oog voor talent maakt de rest aanzienlijk minder speculatief. Ik meen te kunnen vaststellen dat in ieder geval de Eriksenhype niet gebaseerd was op oog voor talent.

De vergelijking met VdV is wel interessant, omdat die nou juist een aantal eigenschappen heeft als inzicht, gogme, gif en veelzijdigheid aan wapens die ik bij Eriksen niet zie. Daarom vind ik hem ook altijd al beter dan Sneijder, terwijl die dan weer kwaliteiten heeft die Eriksen ook ontbeert. En zelfs VdV en Sneijder hebben de absolute top nooit weten te halen.

Eriksen heeft er op zich het pure voetbaltalent in de zin van balbehandeling en lichtvoetigheid wel voor, maar alleen daarmee redt je het niet. Verder heeft hij in de rest nauwelijks ontwikkeling laten zien, dus die zou dan plotseling van start moeten gaan. Maher geef ik een fors grotere kans, hij heeft meer talent, hij is al een stukje beter en hij ontwikkelt zich sneller.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 3:31 pm

Arthur schreef:

In 2014 is zijn contract afgelopen, dus dan krijgen we exact 0 euro voor hem.
Natuurlijk niet, want Eriksen zal zijn contract verlengen als hij besluit nog een seizoen langer te blijven.

1. Hij heeft dat beloofd 2. Anders verkopen we hem deze zomer toch gewoon 3. Dan zet je Eriksen zolang er geen blessures zijn maar gewoon op de bank. 4. De vraag die wimpey in een ander topic aan Le T. stelde kan dan heel simpel worden beantwoord:
wimpey schreef:Prachtig, hulde... Effe een klein voetbaltestje, Le T: hoe en waar zou je Maher in Ajax-1 inpassen en door welke spelers zou je hem omringen?
Easy. Maher komt dus op de plek van Eriksen zolang Christian niet bijtekent. Pas wanneer duidelijk is dat je na 31 augustus 2013 over Maher én Eriksen zult beschikken is het nodig om het middenveld op een andere manier in elkaar te puzzelen.

Kilroy

Bericht door Kilroy » za jun 22, 2013 4:00 pm

Le T. schreef: Eriksen heeft er op zich het pure voetbaltalent in de zin van balbehandeling en lichtvoetigheid wel voor, maar alleen daarmee redt je het niet. Verder heeft hij in de rest nauwelijks ontwikkeling laten zien, dus die zou dan plotseling van start moeten gaan. Maher geef ik een fors grotere kans, hij heeft meer talent, hij is al een stukje beter en hij ontwikkelt zich sneller.
Mee eens.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 4:07 pm

Aanvullend op Kilroy. De ontwikkeling van Eriksen gaat helemaal niet ontzettend snel, eerder relatief langzaam. De jongen zakt door het ijs tijdens wedstrijden waarin Ajax hemeltergend ploetert tegen Ado, Steaua Boekarest en Roda en zet zichzelf en het nationale elftal voor lul in een thuiswedstrijd tegen Armenië. Nu speel je een belangrijke kwalificatiewedstrijd misschien liever niet in de maand juni, maar zooooo ontzettend slecht spelen en met maar liefst 0-4 verliezen. Daar zijn geen geldige excuses voor. Gewoonweg een gebrek aan kwaliteit.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jun 22, 2013 4:54 pm

De kans dat ie naar Liverpool lijkt me wat kleiner geworden nu die club Romero definitief van Sevilla heeft overgenomen, nadat hij al op huurbasis een jaar in Liverpool zat. Hij is toch ook een aanvallende middenvelder?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jun 22, 2013 4:59 pm

Wat een onzin. Ook extreem getalenteerde voetballers spelen af en toe een beroerde wedstrijd. Neem Frank Rijkaard, die speelde in zijn jonge jaren soms wedstrijden, zo slecht... De tranen sprongen je in de ogen. Harmsen c.s. wilden hem zelfs aan Groningen verkopen, ruilen tegen Koeman. Als jouw criterium gold, had Milan hem nooit moeten kopen.

Einde van een lang seizoen, een falend team en een rol die hem niet ligt - dat Christian slecht speelde tegen Armenië valt best te verklaren, hoor.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 5:05 pm

Heb je de wedstrijd tegen Armenië gezien? Zo slecht mag zelfs een middenvelder van de Alphense Boys niet spelen...

...En als het nou zijn enige slechte wedstrijd was of één van de weinige slechte ok, dan zie ik het door de vingers. Maar deze jongen trekt de kar gewoon niet. Zelfs de in mijn ogen handelingssnelheid tekort komende Siem is in mijn ogen een belangrijkere speler voor Ajax.

Le T.

Bericht door Le T. » za jun 22, 2013 6:24 pm

Yopi schreef: Einde van een lang seizoen, een falend team en een rol die hem niet ligt - dat Christian slecht speelde tegen Armenië valt best te verklaren, hoor.
Vast wel, maar anderzijds geldt bij hem ook dat hij eerst maanden zwak moet spelen voor er gerept wordt van 'even een vormdipje'.

Zijn ondergrens is behoorlijk laag, zijn gemiddelde niveau inclusief alle langdurige vormdipjes is niet zo heel hoog en ook zijn pieken zijn weer niet heel spectaculair. Dan is hij gewoon niet zo heel erg goed.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 24, 2013 10:00 am

Eriksen wacht op transfer
Borussia Dortmund heeft nog altijd vergaande belangstelling in Christian Eriksen. De Deense spelmaker staat open voor een overgang, maar of de overgang deze week wordt rondgemaakt is de vraag. Ook AS Monaco heeft Eriksen op zijn lijstje, meldt het AD. De Deen moet zich op 1 juli pas melden, als Ajax op trainingskamp gaat in Oostenrijk.

gaizka

Bericht door gaizka » wo jun 26, 2013 10:41 am

Christian lijkt overal 2e keus te zijn, misschien toch verstandig om nog 1 jaar te blijven bij Ajax (met contractverlenging) en daarna een transfer te maken?

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2013 10:45 am

Denk het ook. Las net dat Dortmund voor die Armenier (die de show stal tegen Denemarken) gaat.

Maar als die daarheen gaat heeft Liverpool weer een plek vrij. Maar of je daarheen moet als Suarez weggaat....
IK GELOOF!!!!!!

gaizka

Bericht door gaizka » wo jun 26, 2013 10:50 am

Mhikitaryan inderdaad, ook een goede speler trouwens!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 26, 2013 10:52 am

gaizka schreef:Mhikitaryan inderdaad, ook een goede speler trouwens!
Scoort aan de lopende band. Schitterende speler.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 29, 2013 9:11 am

'Dortmund houdt geen rekening met Eriksen'
Bron: Bild

VERLENGEN? - Christian Eriksen werd afgelopen maanden vaak in verband gebracht met het Duitse Borussia Dortmund, maar de laatste tijd lijkt de interesse in de diensten van de Deen te zijn afgenomen. Henrikh Mkhitaryan en Ilkay Gündogan lijken roet in het eten te gooien voor de Ajacied.

Dortmund lijkt het vertrek van Mario Götze naast Mkhitaryan met eigen spelers op te willen vangen. 'We weten dat Gündogan een flexibele speler is. Centraal op het middenveld hebben we met Nuri Sahin, Sven Bender en Sebastian Kehl al een goede bezetting. Maar in offensief opzicht zullen we nog wel wat doen', vertelt technisch directeur Michael Zorc aan Bild.

Datzelfde medium vermeldt Eriksen ook niet in het lijstje van opvolgers voor Götze. De Ajacied zal zijn contract moeten verlengen wanneer hij geen transfer maakt.

:eusa_pray.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 29, 2013 8:48 pm

Of Ajax die titel opnieuw prolongeert, zal ook samenhangen met de ontwikkelingen op transfergebied. Zo wordt sterkhouder Christian Eriksen aan een vertrek gelinkt, maar hij moet zich maandag 'gewoon' melden, wanneer Ajax op trainingskamp gaat naar Oostenrijk. "Een nieuw contract voor hem? Ik hoop het", vertelt De Boer in gesprek met NUsport. "Hij weet dat wij dat graag willen, dus het is aan Christian. Bij Siem de Jong is dat ook zo. Zoals het er nu naar uit ziet verwacht ik geen transfers, het is vrij stil."

Plaats reactie