Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » vr mar 28, 2014 9:00 am

Nog even een compliment in z'n eigen topic. Bijzonder sterk gespeeld. Kenneth heeft straks een belangrijk aandeel in de eventuele bekerwinst. En wat jammer is voor Ajax. Ik denk dat hij weinig moeite zal hebben om een nieuwe club te vinden. Met zulke reflexen nemen clubs wel op de koop toe dat je eens een hoge bal verkeerd beoordeelt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door InnerHarbour » vr mar 28, 2014 9:22 am

Marillion schreef:Ik denk dat hij weinig moeite zal hebben om een nieuwe club te vinden.
Inderdaad, als je op zoek bent naar een te kleine, onrustige lijnkeeper die tweemaal in het jaar een behoorlijke wedstrijd keept en je hebt geen aspiraties om Europeesvoetbal te spelen is Vermeer je man! :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » vr mar 28, 2014 9:27 am

:smallgrin.gif:

Was die Valdes van Barcelona niet geblesseerd geraakt? :666.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Jöhnk » vr mar 28, 2014 2:14 pm

Blijkbaar de zevende penalty op rij die er bij Vermeer niet in ging. Dat is toch apart.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » vr mar 28, 2014 2:23 pm

Hij is met zijn geweldige reflexen op de lijn gewoon wereldtop. Ik kan er op dat gebied echt geen drie noemen die beter zijn.

Kenneth z'n probleem zit voornamelijk in hoge ballen en het feit dat hij af en toe ineens iets geks doet. Maar op de lijn, en daarmee ook met penalty's, is hij gewoon echt erg goed. Dit soort aantallen zijn geen toeval.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33769
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » vr mar 28, 2014 5:20 pm

Kortom, meenemen naar het wk en als we penalty tegen krijgen Cilessen wisselen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 28, 2014 6:47 pm

Zeux schreef:Kortom, meenemen naar het wk en als we penalty tegen krijgen Cilessen wisselen.
Voor de penalty-series op zo'n toernooi een prima optie. Een geheim wapen. ;)

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Iniesta » vr mar 28, 2014 8:02 pm

Zou me niet verbazen als Vermeer gewoon de eerste keus is voor van Gaal

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Lionel » vr mar 28, 2014 11:27 pm

Mij ook niet. Heeft straks genoeg tijd om ritme op te doen. RVP speelt nu ook een aantal weken niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33769
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » za mar 29, 2014 1:08 am

Hij keept in de Jupiler League, met hier en daar een pot in de Beker. Moet voldoende zijn (het beïnvloedde in ieder geval niet zijn spel tegen AZ). Traingskamp er bij en hij is ready to roll.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Toppie » do apr 17, 2014 7:50 am

Het zou mij niets verbazen als die naar Twente of Vitesse zou verdwijnen :confused.gif:

Kenneth Vermeer is vastbesloten, de doelman van Ajax wil na het huidige seizoen vertrekken vanuit Amsterdam. De keeper heeft geen vaste basisplaats meer en ziet het niet zitten om ook volgend seizoen vanaf de bank te moeten volgen. Een transfer wordt dan ook voorbereid.

"Ik wil wekelijks keepen", zo vertelde Vermeer in gesprek met De Telegraaf. "De jongens die bij Ajax nog een eenjarig contract hebben, moeten verlengen of vertrekken. Het is te hopen dat er een mooie club komt en Ajax iets aan me verdient."

"Op dit moment speelt er echter nog niet zo veel", zo vervolgde Vermeer zijn relaas. "Al kan dat in de voetballerij snel veranderen. Mijn focus ligt nu volledig op het in stijl afsluiten van het seizoen. Daarna zie ik wel wat er gebeurt

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Baseman » do apr 17, 2014 9:37 am

Lijkt me niet eigenlijk...Twente heeft Marsman en Stevens, Twente heeft Velthuizen en Room.
Of Velthuizen moet verkocht worden, dan zal Vermeer zeker een kandidaat zijn.

Andere Nederlandse clubs kunnen hem niet betalen, of hij moet in willen leveren op zijn salaris.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Cruijff » do apr 17, 2014 9:46 am

Baseman schreef:Lijkt me niet eigenlijk...Twente heeft Marsman en Stevens,
:smallgrin.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Baseman » do apr 17, 2014 10:03 am

Marsman presteert zeker niet verkeerd (helemaal niet voor iemand die eerder mocht vertrekken), en Stevens is in aanleg een topkeeper (had alleen pech met een flinke schouderblessure).

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Jinne » do apr 17, 2014 10:13 am

De noodzaak is er bij Twente inderdaad niet echt om een nieuwe keeper te halen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Cruijff » do apr 17, 2014 10:49 am

Toch was (en is) de technische staf van mening dat ze die Marsman liever kwijt zijn.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Thijs » vr apr 18, 2014 10:32 am

18 april 2014
Voor Kenneth Vermeer is het seizoen 2013-2014 een bewogen jaar. De 28-jarige doelman begon deze jaargang als basisspeler, maar raakte na negen wedstrijden zijn plaats onder de lat kwijt aan Jasper Cillessen. In de KNVB Beker blonk hij uit tegen Feyenoord en AZ, waardoor hij aanstaande zondag in de Kuip tegen PEC Zwolle een nieuwe prijs aan zijn palmares kan toevoegen.
Vermeer verwacht een open finale: ,,Het gaat natuurlijk over één wedstrijd, PEC Zwolle wil deze wedstrijd ook heel graag winnen. Ik denk dat wij de bovenliggende partij zullen zijn, maar als je naar de afgelopen twee competitiewedstrijden kijkt, heeft Zwolle niet veel voor ons ondergedaan. PEC wilde in deze wedstrijden ook gewoon voetballen, ik denk dat het een wedstrijd is die twee kanten op kan gaan.”

De vorige bekerfinale die Ajax speelde werd in 2011 met 3-2 verloren van FC Twente. Ook toen stond Kenneth Vermeer onder de lat: ,,Helaas hebben we die wedstrijd destijds verloren, maar ook toen wilden we ‘m heel graag winnen. Nu hebben we weer een nieuwe kans, natuurlijk spelen we elke finale om te winnen.”

Vermeer stopte bijna de helft van alle strafschoppen die tegen hem werden genomen. De laatste zeven penalty’s leverden zelfs helemaal geen doelpunt op voor de tegenstander. In de halve finale van het bekertoernooi tegen AZ was Vermeer uitblinker: vlak voor rust stopte hij een penalty van Aron Johansson. Toch hoopt Vermeer niet op een glansrol in een eventuele strafschoppenserie: ,,Zeker niet, we willen die finale gewoon binnen 90 minuten winnen. Dat is een stuk beter dan wanneer we nog penalty’s moeten gaan nemen.”


,,Al is mijn inbreng iets minder dan de seizoenen hiervoor, toch voelt dit ook zeker als mijn titel." ,,Al is mijn inbreng iets minder dan de seizoenen hiervoor, toch voelt dit ook zeker als mijn titel."


Behalve de fraaie statistiek omtrent het stoppen van strafschoppen staat Vermeer aan de vooravond van de finale van het seizoen voor nóg een unicum. Hij kan samen met Daley Blind, Nicolai Boilesen en Siem de Jong de eerste speler in de geschiedenis worden die vier keer op rij kampioen wordt met Ajax. Ondanks dat Vermeer aanmerkelijk minder wedstrijden keepte dan in de voorgaande twee seizoenen, voelt het aanstaande kampioenschap toch ook zeker als zijn titel: ,,Ik heb toch aardig wat wedstrijden in het eerste gespeeld, verloren maar ook gewonnen. Ook al is mijn inbreng iets minder dan de seizoenen hiervoor, toch voelt dit ook zeker als mijn titel.”

Ajax heeft in het uitduel met Heracles Almelo op 27 april nog één punt nodig om de 33e landstitel binnen te halen. Indien dat lukt is de kans groot dat Vermeer in het laatste thuisduel met NEC het Amsterdamse doel mag verdedigen. Trainer Frank de Boer heeft dit nog niet met Vermeer besproken, maar de reservekeeper hoopt hier natuurlijk wel op: ,,We hebben het hier nog niet over gehad, maar de afgelopen jaren mocht de tweede keeper telkens keepen wanneer de titel al was binnengehaald.”
En als dat zo is, dan heeft het seizoen misschien nog meer voor hem in petto. Bondscoach Louis van Gaal noemde Vermeer in februari namelijk nog de keeper die het beste in zijn profielschets voor het Nederlands Elftal past. In hoeverre houdt Vermeer zelf rekening met een eventuele uitverkiezing voor de WK-selectie? ,,Je weet het natuurlijk nooit, voor mij is het zaak om in ieder geval nog wat wedstrijden te spelen. Hopen mag natuurlijk altijd!”
Ajax.nl

Mocht voor iemand invallen, mijn eerste interview ooit. :smile-ajax.gif:
(dat ik zelf iemand interview dus :))
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » vr apr 18, 2014 10:41 am

....,,Al is mijn inbreng iets minder dan de seizoenen hiervoor, toch voelt dit ook zeker als mijn titel." ,,Al is mijn inbreng iets minder dan de seizoenen hiervoor, toch voelt dit ook zeker als mijn titel."

Behalve de fraaie statistiek omtrent het stoppen van strafschoppen staat Vermeer aan de vooravond van de finale van het seizoen voor nóg een unicum. Hij kan samen met Daley Blind, Nicolai Boilesen en Siem de Jong de eerste speler in de geschiedenis worden die vier keer op rij kampioen wordt met Ajax. Ondanks dat Vermeer aanmerkelijk minder wedstrijden keepte dan in de voorgaande twee seizoenen, voelt het aanstaande kampioenschap toch ook zeker als zijn titel: ,,Ik heb toch aardig wat wedstrijden in het eerste gespeeld, verloren maar ook gewonnen. Ook al is mijn inbreng iets minder dan de seizoenen hiervoor, toch voelt dit ook zeker als mijn titel.”....
Nu hij wat minder gespeeld heeft. Voelt dit nou nog een beetje als zijn titel? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Jöhnk » di jul 08, 2014 11:39 pm

Ik ga door de headlines van de NOS, en plotseling zie ik dit bericht!

Vermeer verkocht voor 7.8 miljoen

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33769
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » di jul 08, 2014 11:41 pm

Jöhnk schreef:Ik ga door de headlines van de NOS, en plotseling zie ik dit bericht!

Vermeer verkocht voor 7.8 miljoen
Een bizar laag bedrag. Het tekent de 'status' van dit werk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door InnerHarbour » wo jul 09, 2014 8:19 am

Jöhnk schreef:Ik ga door de headlines van de NOS, en plotseling zie ik dit bericht!

Vermeer verkocht voor 7.8 miljoen
Ik vind dit geen grapjes ja! :hypocrite.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Demosthenes » wo jul 09, 2014 8:51 am

Het is niet eens zeker dat het een echte Vermeer is.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33769
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » wo jul 09, 2014 11:44 am

Demosthenes schreef:Het is niet eens zeker dat het een echte Vermeer is.
Volgens mij twijfelt vooral Blankert.
Is wel een grote expert, maar het wetenschappelijke bewijs lijkt behoorlijk 'hard'.

Prijs komt ook doordat het feitelijk een kopie is van een bestaand Italiaans werk, weliswaar 'eigenhandig' geschilderd, maar het ontbeert zijn eigen artistieke visie (of je moet het aanpassen van het kleurpalet als een artistieke ingreep zien, wat kan). Ook het onderwerp (religieus motief) is niet 'des Vermeers'. En het is een jeugdwerk, dus als schilder nog niet tot volle wasdom.

Aan de andere kant zijn Vermeers retezeldzaam, dus kwa vraag & aanbod heb je het over iets dat vrijwel nooit op de veiling komt.

Als ik het vergelijk met de drie A4-tjes van Francis Bacon die een paar weken terug voor iets van 34 miljoen werden afgehamerd (veeeel meer van beschikbaar), dan lijkt die 7,8 miljoen toch erg weinig. Blijkbaar zijn de grote vissen - zoals het Getty Institute - niet geïnteresseerd.

Blijft boeiende windhandel, die kunstmarkt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Demosthenes » wo jul 09, 2014 11:58 am

Vermeertjes (na)maken is toch niet zo moeilijk? :ajaxsmiley.gif:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Han_van_Meegeren
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33769
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door zeux » wo jul 09, 2014 12:22 pm

Demosthenes schreef:Vermeertjes (na)maken is toch niet zo moeilijk? :ajaxsmiley.gif:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Han_van_Meegeren
Die doorstaan niet de tests van het Rijks. :ajaxsmiley.gif:

Hammacher moet echt verstrooid zijn geweest. In die jaren was het 'religieuze' deel van Vermeers oeuvre nog niet zo goed in beeld. Hammacher hoopte daarin vondsten te doen. Had er in zijn kasteeltje in Heino nog een paar hangen die hij aan Vermeer toeschreef.
Geloof dat hij tot zijn dood volgehouden heeft dat ze van Vermeer waren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie