Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » do feb 06, 2014 2:47 pm

Dat is dan ook niet zo. In elk geval niet bij Ajax. Wim Suurbier stond rechtsback.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Bert » do feb 06, 2014 4:26 pm

Waarschijnlijk heeft de auteur alleen de finale uit '71 gezien. Toen was Suurbier geblesseerd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door LucaS » do feb 06, 2014 4:45 pm

Of hij heeft op de wiki-pagina gekeken. Of hij weet misschien uit een andere bron dat Neeskens in de jeugd rechtsback stond?
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14586
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Mr. Ajax » do feb 06, 2014 5:19 pm

Ik vind het leuk voor Daley, zo'n artikel, maar er staat wel meer onzin in hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Bert » do feb 06, 2014 6:01 pm

Precies. Er is voldoende reden om Blind te prijzen. Daar is geen onzin voor nodig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Demosthenes » do feb 06, 2014 8:12 pm

Yopi schreef:Dat is dan ook niet zo. In elk geval niet bij Ajax. Wim Suurbier stond rechtsback.
In de jeugd bij RCH ook niet, voor zo ver mijn kennis reikt. Hij stond, geloof ik, tegen Celtic (-uit) opgesteld als rechtsback (Kan er naast zitten), de wedstrijd dat Suurbier rechtsbuiten stond.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33760
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Daley Blind

Bericht door zeux » do feb 06, 2014 10:30 pm

Heerlijk hoe die Engelsman zich niet bewust is van de loopgravenoorlog tussen Cruijff en Van Gaal en ze gewoon parallel plaatst. Fijn, iemand die gewoon boven de Hoeksche en Kabeljauwse Twisten staat. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » vr feb 07, 2014 1:58 pm

Demosthenes schreef:
Yopi schreef:Dat is dan ook niet zo. In elk geval niet bij Ajax. Wim Suurbier stond rechtsback.
In de jeugd bij RCH ook niet, voor zo ver mijn kennis reikt. Hij stond, geloof ik, tegen Celtic (-uit) opgesteld als rechtsback (Kan er naast zitten), de wedstrijd dat Suurbier rechtsbuiten stond.
Ja, en Heinz Stuy heeft een keer in de spits gestaan. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » do apr 03, 2014 8:59 am

Speelt een matige 2e seizoenshelft, vind ik. Matig in de passing, normaliter toch zijn kracht.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 03, 2014 11:31 am

Het begint inderdaad weer een beetje downhill te gaan met Daley. Zou hij zijn positie als te vanzelfsprekend zijn gaan beschouwen en daardoor te gemakzuchtig zijn geworden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2014 11:40 am

Blind heeft enkele goede wedstrijden gespeeld dit seizoen, maar ik heb de lof voor Blind altijd overdreven gevonden. Ik vind het verschil tussen Blind en Poulsen eerlijk gezegd nihil, zelfs wat betreft vooruit voetballen.

Toen Ajax in november een goede periode had, werd dat door pers en publiek opgehangen aan het feit dat Blind op zes kwam te spelen in plaats van Poulsen. Ik denk zelf echter, dat de wisseling Blind-Boilesen op linksachter daar veel belangrijker in was. Een Boilesen in topvorm (die had hij in november) passeert zomaar één, twee of zelfs drie tegenstanders. En zo kwam Ajax opeens veel makkelijker aan voetballen toe.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » do apr 03, 2014 11:50 am

Boilesen was absoluut niet in topvorm in november. Sterker nog, elke wedstrijd behoorde hij tot de slechtste spelers. Tot die wedstrijd tegen Barcelona, toen speelde hij een half uur geweldig, om vervolgens weer maanden geblesseerd te zijn.

Dat gaf je overigens zelf ook aan vlak voor de wedstrijd tegen Barca:
Johnk schreef:Boilesen en Denswil vind ik zorgenkindjes. Op dit moment vind ik hen eerlijk gezegd niet goed genoeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2014 11:52 am

Maar in die wedstrijd was hij geweldig. Daarna ging het snel bergaf met het spel.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » do apr 03, 2014 11:57 am

Dat klopt, maar Blind was in die wedstrijd ook heel erg goed. Het goede spel hield daarna nog wel een paar potten (NAC, ADO, eerste helft AC Milan uit) aan, maar het ging snel achteruit ja.

Dat je noemde dat Boilesen in topvorm was in november is alleen onjuist. 30 minuten tegen Barcelona, dat was het toch wel. Blind was in november wel echt in topvorm en behoorde bijna elke wedstrijd tot de uitblinkers.

Neemt niet weg dat Boilesen in vorm een geweldige linksback voor Ajax is, maar wanneer Blind in vorm is dan is hij ook van grote waarde op het middenveld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2014 12:01 pm

De wedstrijd tegen Barcelona was toch in November? :confused.gif:

Het gaat er vooral om, dat Boilesen met drive en met durf speelt. Hij is iemand die een opening kan forceren. Blind heeft weinig pit, hij is een meevoetballer.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » do apr 03, 2014 12:07 pm

Grappig hoe je het probeert goed te praten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2014 12:12 pm

Ik geef mijn mening. Meer moet je er niet achter zoeken.

Even teruggezocht: ik zei dit (Boilesen niet goed) na de wedstrijd tegen NEC, op 10 november. 16 dagen voor de ontmoeting tegen Barcelona. Ik zei toen trouwens ook dat Blind, op het middenveld, weer een liability was. :smallgrin.gif:

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » do apr 03, 2014 12:16 pm

Die wedstrijd was toch ook in november :smallgrin.gif:

Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat de goede periode van Ajax (groot deel van november en december) voornamelijk is te danken aan Boilesen, omdat hij tegen Barcelona 30 minuten goed speelde en voor de rest prut was?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » do apr 03, 2014 12:22 pm

Jöhnk schreef:Blind heeft enkele goede wedstrijden gespeeld dit seizoen, maar ik heb de lof voor Blind altijd overdreven gevonden. Ik vind het verschil tussen Blind en Poulsen eerlijk gezegd nihil, zelfs wat betreft vooruit voetballen.

Toen Ajax in november een goede periode had, werd dat door pers en publiek opgehangen aan het feit dat Blind op zes kwam te spelen in plaats van Poulsen. Ik denk zelf echter, dat de wisseling Blind-Boilesen op linksachter daar veel belangrijker in was. Een Boilesen in topvorm (die had hij in november) passeert zomaar één, twee of zelfs drie tegenstanders. En zo kwam Ajax opeens veel makkelijker aan voetballen toe.
Mee eens. Boilesen heeft flair. Belangrijk als je naar voren wilt voetballen. Verdedigend maakt hij fouten, maar dat geldt ook voor Blind.

Blind heeft een redelijke techniek, maar hij komt snelheid, duelkracht en creativiteit tekort voor de top. Als middenvelder vind ik hem niet beter dan Vurnon Anita, en als back wil ik hem al helemaal niet zien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2014 12:26 pm

DelToro schreef:Die wedstrijd was toch ook in november :smallgrin.gif:
Leuk, maar dit is natuurlijk niet zo'n scherpe opmerking. Ik heb nooit gezegd dat die goede periode van 1 november tot 1 december duurde. Ik heb gezegd dat er een goede periode in november was. En inderdaad, die goede periode was korter dan ik dacht.

Jij probeert aan te tonen dat mijn mening inconsequent is, geloof ik. Misschien moet je dat idee loslaten. In de eerste plaats heb ik nooit beweerd dat mijn mening consequent is, en bovendien vind ik oprecht dat Ajax met een Boilesen in vorm, die regelmatig mannetjes uitkapt en uitspeelt, veel makkelijker aan voetballen toe komt.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » do apr 03, 2014 12:29 pm

Ok, prima Johnk. Dan is die periode waar je het over had die 30 minuten tegen Barcelona.
Overigens probeer ik je ongelijk wat betreft Boilesen niet eens aan te wijzen. Ik ben het met je eens dat een Boilesen in vorm een geweldige back is (schreef ik al eerder). Natuurlijk komen we met een goede Boilesen veel beter aan voetballen toe. Ik denk dat niemand dat zal ontkennen.
Alleen vind ik dat je de prestatie van Blind, maar ook Klaassen en Serero, tekort doet in de periode dat Ajax zo goed speelde. Die hadden daar veel meer aandeel in dan Boilesen met zijn 30 goede minuten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Bert » do apr 03, 2014 10:49 pm

wimpey schreef:Speelt een matige 2e seizoenshelft, vind ik. Matig in de passing, normaliter toch zijn kracht.
De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat de vorm van Daley minder is geworden vanaf het moment dat hij tussen twee posities is komen te switchen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » ma apr 28, 2014 8:47 am

Telegraaf: Blind zonder twijfel de beste

De Telegraaf stelt dat Frank de Boer en Daley Blind de twee beste Ajacieden van het seizoen zijn en waren. De coach maakte een kwalitatief minder sterk Ajax opnieuw kampioen en Blind bleek als middenvelder de sleutel naar een nieuwe titel.

Het is de reden dat Blind een 8 krijgt voor zijn optredens dit seizoen. 'Zonder twijfel de beste Ajacied van het seizoen. Vanaf het moment dat hij met Davy Klaassen en Thulani Serero het middenveld bezette, begon het te draaien. Blind junior werd vorig jaar nog uitgefloten door de fans, maar ging onverstoorbaar door en ontwikkelde zich tot een volwaardige international en (multifunctionele) leider bij Ajax', schrijft De Telegraaf.

Ook De Boer krijgt complimenten: 'Frank de Boer schreef met zijn vierde landstitel in 3,5 jaar geschiedenis en laat clubiconen als Rinus Michels en Louis van Gaal achter zich. Een Topprestatie met de hoofdletter T, omdat De Boer elk jaar afscheid moet nemen van zijn beste spelers. Dat het attractiever kan en de doelstelling te overwinteren in de Champions League nog niet is gehaald, geeft De Boer desondanks nog ruimte om te verbeteren.'

Na De Boer en Blind zijn er veel spelers die een 7,5 krijgen: Lasse Schöne, Niklas Moisander, Jasper Cillessen, Davy Klaassen en Joël Veltman. De selectie herbergt ook wat zesjes, maar kent geen onvoldoendes. Drie spelers krijgen een 5,5: Viktor Fischer, Bojan Krkic en Lerin Duarte.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » ma apr 28, 2014 2:41 pm

Alhoewel Blind het op het middenveld veel beter doet dan op linksback vind ik eigenlijk wel dat hij de duels nog vaak teveel als een wijf aangaat. Moet verbeteren.
YNWA

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Bert » ma apr 28, 2014 5:59 pm

Meer nog dan zijn duelkracht is Blinds gebrekkige positionele discipline op het middenveld een probleem. Dat is vrij logisch, voor een speler op een (weliswaar niet volledig) nieuwe positie. Maar, op de linksbackpositie had hij vaak last van hetzelfde euvel. Hij speelt soms te veel voor de bal, terwijl juist een controleur in principe altijd achter de bal moet zijn als de bal in de aanval is. Wil Blind niet blijven hangen op een Demy de Zeeuw-niveau, dan zal hij zich op dit gebied verder moeten ontwikkelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie