Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 09, 2007 10:40 pm

Thomas schreef:
Giacomo Puccini schreef:Vergeleken bij de 36 miljoen die Torres heeft gekost is de 20 miljoen voor Babel trouwens een weggeef-prijs. Babel heeft even veel talent vind ik.
Torres heeft er zes seizoenen in Spanje op zitten en speelt bij Atletico Madrid. Dat versterkt je onderhandelingspositie al flink ten opzichte van een club uit de Eredivisie.
Uiteraard, maar voor supertalenten als Babel kun je best de hoofdprijs krijgen, kijk maar naar die Nani, Ronaldinho en Ronaldo een paar jaar geleden, enz.

En dan te bedenken dat een aantal figuren op dit forum 8-10 miljoen al de hoofdprijs voor Babel vonden, die hebben dus echt geen kijk op voetbal.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 10:42 pm

Giacomo Puccini schreef:Met een nieuwe speler moet je weer gaan bouwen en daar hebben we geen tijd voor want volgend seizoen vertrekken ook al een paar belangrijke pionnen. Zonde is dat.
Er zijn genoeg aankopen die het wel snel oppikken. Met dit geld hoeft Ajax geen talenten te halen, maar spelers die er in principe snel zullen staan. Daarbij gaan die miljoenen natuurlijk niet alleen voor een vervanger voor Babel gebruikt worden, maar wel voor een versterking of drie.
Giacomo Puccini schreef:Uiteraard, maar voor supertalenten als Babel kun je best de hoofdprijs krijgen, kijk maar naar die Nani, Ronaldinho en Ronaldo een paar jaar geleden, enz.
Voor Nani werd 25 miljoen betaald, voor Babel misschien wel 19. Het verschil is te verwaarlozen vanwege het feit dat de prijs afhankelijk is van wat de gek er voor geeft.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma jul 09, 2007 10:58 pm

Voor die 15-20 miljoen voor Babel moet er toch wel ergens een linksbenige Finidi of Kanu te vinden zijn? En dan hou je nog wat wisselgeld over voor een back.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 10, 2007 1:00 am

Ajax wil 20 miljoen voor Babel

Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM/LIVERPOOL - Liverpool lonkt nadrukkelijk naar Ryan Babel. De Engelse topclub bracht gisteren een officieel bod uit van een kleine vijftien miljoen euro voor de 20-jarige aanvaller van Ajax.

,,Liverpool wil een fors bedrag betalen voor Ryan,’’ bevestigt technisch directeur Martin van Geel van de Amsterdamse club. ,,We hebben een tegenvoorstel gedaan van 20 miljoen euro, dat is onze prijs. Het liefst houden we Babel bij Ajax, niet voor niets hebben we zijn contract opengebroken en verlengd tot medio 2010. Maar als dit soort clubs dit soort bedragen op tafel leggen, zegt dat wel iets. We zullen de komende dagen zien of we eruit komen.’’

Babel zelf viert deze week nog vakantie en werd gistermiddag enigszins overvallen door het nieuws. ,,Ik had wel gehoord dat er wat berichten op internet stonden, maar dat gebeurt wel vaker. Dat het zo serieus is, is nieuw voor me,’’ zegt de voetballer vanaf Aruba.

,,Ik heb er dan ook nog geen moment echt over nagedacht, dat ga ik straks maar eens rustig doen. Maar dat zo’n grote club interesse heeft, is natuurlijk altijd mooi.’’

Ook Babels zaakwaarnemer Winnie Haatrecht probeert zoveel mogelijk de rust te bewaren. ,,Het traject is op dit moment heel helder,’’ aldus Haatrecht. ,,Eerst moeten Ajax en Liverpool eruit komen, dat is stap één. Daarna willen we weten wat voor plannen de technische staf van Liverpool met hem heeft. Het sportieve perspectief moet helemaal helder zijn. Pas dan kan Ryan zelf een afgewogen beslissing maken.’’

Vorige maand weigerde Ajax Wesley Sneijder naar Valencia te laten vertrekken, toen de Spaanse club niet verder wilde gaan dan een bod van zo’n twaalf miljoen euro. De situatie rondom Babel ligt anders echter anders, erkent Van Geel. ,,Ook omdat we Sneijder als een nóg belangrijkere speler voor dit elftal beschouwen,’’ aldus de technisch directeur. ,,Daarnaast is dit openingsbod voor Babel een flink stuk hoger dan waar Valencia mee kwam.’’

Babel zelf heeft er nooit een geheim van gemaakt te dromen van het Premiership. De aanvaller is een groot liefhebber van het Engelse voetbal en smult van de verhalen van Oranje-collega Robin van Persie, die al jong de overstap maakte naar Arsenal.

,,Als een club uit de top-4 van Engeland zich meldt, veeg je dat niet zomaar van tafel,’’ aldus Haatrecht. ,,Natuurlijk is Liverpool een grote, interessante club. Maar het moet niet zo zijn dat hij met acht spitsen moet strijden voor twee posities. We kijken ook naar de ontwikkeling van Ryan.’’

Babel speelde onder coach Ten Cate een prima seizoen en maakte ook indruk op het EK-jeugd, waar hij in de finale tegen Servië tot Man of the Match werd gekroond. Bij Liverpool, dat eerder voor 36 miljoen euro Fernando Torres van Atlético Madrid overnam, zou Babel na het vertrek van Boudewijn Zenden naast Dirk Kuyt de tweede Nederlander worden.

,,Ryan zal vast een keer bellen met Dirk,’’ denkt Haatrecht. ,,Ik weet zeker dat de verhalen alleen maar positief zullen zijn, want Kuyt is vanaf de eerste dag lovend over Liverpool.’’
AD.nl

Baseman

Bericht door Baseman » di jul 10, 2007 6:51 am

Welke mafkees wil er in hemelsnaam meer dan 10 miljoen betalen voor Babel ??? Laat staan 20 miljoen, dan heb je echt geen verstand van zaken :baaa.gif:

Als Ajax die prijs krijgt rollen ze volgende week nog over de grond van het lachen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 10, 2007 8:17 am

Volgens de BBC is de deal bijna in kannen en kruiken:
Liverpool make improved Babel bid

Liverpool are closing in on a £13.5m deal for Ryan Babel after Ajax admitted boss Rafa Benitez had made an improved bid for the Holland under-21 star.
BBC Five Live Sport revealed Liverpool had initially offered £10m for the 20-year-old forward.

But Ajax technical director Martin van Geel said: "Liverpool are very serious about signing Babel and have made an offer a lot higher than before.

" Because they want him so much, I think we will lose him. "

The Dutch club are holding out for £13.5m for Babel, who has also been linked to Arsenal.

Babel's agent told Sportweek magazine: "Liverpool have made a bid for Ryan but he hasn't spoken with them.

"We can only speak when Ajax say the clubs have an agreement, and phase two can start, but it's not that far yet."

But Five Live football correspondent Jonathan Legard has been told a deal could go through on Wednesday.

He said: "Babel was strongly linked to Arsenal but Liverpool have made their move and it seems they will use the money from Craig Bellamy's move to West Ham to bring in one of Europe's finest young talents."

Babel impressed as part of the Holland Under-21 team that won the recent European Championship.

Liverpool boss Benitez signed striker Fernando Torres from Atletico Madrid last week and admitted he was looking to sign wide players to help supply his new acquisition.

Babel made 27 Eredivisie appearances for Ajax last season, scoring five goals.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 10, 2007 8:42 am

Baseman schreef:Welke mafkees wil er in hemelsnaam meer dan 10 miljoen betalen voor Babel ??? Laat staan 20 miljoen, dan heb je echt geen verstand van zaken :baaa.gif:

Als Ajax die prijs krijgt rollen ze volgende week nog over de grond van het lachen...
Ik denk dat het wel meevalt met dat lachen, want we zijn wél Babel kwijt. En De Mul is ook al weg. Maar je hebt gelijk, het is veel geld.

Als Liverpool dit werkelijk betaalt, neem ik mijn woorden terug. Dan is het zelfs mogelijk dat ooit een club een dergelijk bedrag op tafel legt voor Koné. Bable en Koné zijn (op dit moment) ongeveer van gelijk niveau. Oké, Koné is misschien nog iets beter, maar Babel is jonger en een Nederlander.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 10, 2007 8:44 am

He! We zijn het toch min of meer eens. Babel en Kone zijn wat mij betreft inderdaad min of meer onderling inwisselbaar
I think I lost my fucking headache

gaizka

Bericht door gaizka » di jul 10, 2007 8:45 am

Ik verwacht ook wel dat, misschien vandaag al, rond komt.

En wat betreft Torres, zijn cijfers zijn ook niet zo indrukwekkend hoor, hij komt nooit boven de 20 doelpunten uit in +/- 38 wedstrijden, als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met van Nistelrooij... Ik ben benieuwd wie de productie moet gaan verzorgen bij Liverpool aangezien Kuyt nog minder scoort.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 10, 2007 9:02 am

LucaS schreef:He! We zijn het toch min of meer eens. Babel en Kone zijn wat mij betreft inderdaad min of meer onderling inwisselbaar
Ik zie zijn beperkingen heus wel, Luuk. Maar ik bekijk het positief: die jongen is pas twintig en heeft mogelijkheden. En het bevalt me zeer aan hem dat hij zo leergierig is. In de loop der tijd heb ik geleerd dat een speler weliswaar een zekere dosis talent moet hebben, maar dat zijn mentaliteit bepaalt of hij er komt of niet.
(Ach, ach...wat jammer voor Babel dat Ajax tien jaar geleden geen techniektrainer als Tahamata had..)

Maar terug naar die mogelijke transfer: het zou wat zijn als Babel nu besloot dat hij liever bij Ajax bleef... :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 10, 2007 9:03 am

13.5 miljoen pond is natuurlijk precies 20 miljoen gulden. Mijn hemel wat een boel geld, zeg. :blush.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 10, 2007 9:04 am

En Ajax is spekkoper voor een speler die volgens mij zwaar wordt overschat.

Al met al zal die centrumspits dan ook wel komen voor Ome Henk.

De Mul weg + Babel ? Sneijder want die wil nu ook weg + een niet willende Perez. :ikbenik.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 10, 2007 9:15 am

Peter schreef:13.5 miljoen pond is natuurlijk precies 20 miljoen gulden. Mijn hemel wat een boel geld, zeg. :blush.gif:
Sterker nog Peter, het is 44 miljoen gulden! :1evil.gif:
:zuidema.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » di jul 10, 2007 9:17 am

13.5 miljoen pond voor Babel.

Mijn hemel. Ze zijn echt gek geworden in Liverpool
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 10, 2007 9:18 am

Zou dit de grootste uitgaande transfer van Ajax ooit betekenen?

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 10, 2007 9:19 am

Overigens, voor het geval dat Babel onverwachts een wereldster wordt; natuurlijk wel 20 miljoen plus een percentage van winst bij doorverkoop! :1evil.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 10, 2007 9:21 am

Nihad schreef:13.5 miljoen pond voor Babel.

Mijn hemel. Ze zijn echt gek geworden in Liverpool
You never pay alone :smallgrin.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » di jul 10, 2007 9:26 am

Jöhnk schreef:Zou dit de grootste uitgaande transfer van Ajax ooit betekenen?
Kan niet anders.

Chivu en Zlatan waren goedkoper.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 10, 2007 9:31 am

joey schreef:
Baseman schreef:Welke mafkees wil er in hemelsnaam meer dan 10 miljoen betalen voor Babel ??? Laat staan 20 miljoen, dan heb je echt geen verstand van zaken :baaa.gif:

Ik denk dat het wel meevalt met dat lachen, want we zijn wél Babel kwijt. En De Mul is ook al weg. Maar je hebt gelijk, het is veel geld.

Als Liverpool dit werkelijk betaalt, neem ik mijn woorden terug. Dan is het zelfs mogelijk dat ooit een club een dergelijk bedrag op tafel legt voor Koné. Bable en Koné zijn (op dit moment) ongeveer van gelijk niveau. Oké, Koné is misschien nog iets beter, maar Babel is jonger en een Nederlander.
Even serieus: Babel is een beperkte, leergierige voetballer met potentie. Een aanvaller die afgelopen seizoen 5 doelpunten heeft geproduceerd. Geen absoluut toptalent in de geschiedenis van Ajax. Als je die voor 20 miljoen euri kan verkopen, hoeft daar toch niet eens over nagedacht te worden? Babel is totaal niet onmisbaar.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 10, 2007 9:35 am

Daarom verkoopt MVG hem ook, Cees. Maar voor, laten we zeggen, zeven miljoen, kun je hem beter houden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 10, 2007 9:35 am

Ach, wat is een absoluut toptalent? Ik schaal Babel even hoog in als Sneijder en Van der Vaart puur qua talent. Nee, hij is geen Cruijff of Van Basten.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 10, 2007 9:42 am

Ik niet. Liverpool koopt een Audi A4 voor de prijs van een A8.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 10, 2007 9:45 am

Babel heeft de techniek noch het inzicht van Sneijder

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 10, 2007 9:47 am

Sneijder heeft de snelheid noch de kracht en versnelling van Babel. Elke voetballer is anders, Luuk.

Overigens zijn de aannames van Babel enorm verbeterd. Voor de mensen die het willen zien natuurlijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 10, 2007 9:51 am

Ik moet nog zien of clubs ooit net zo veel zullen betalen voor Sneijder (of KJH) als voor Babel. Sneijder heeft zijn beperkingen op fysiek gebied, die werk je niet weg. Op dit moment is hij in elk geval nog niet zo ver dat hij in de categorie van 20 miljoen euro valt (blijkbaar, want hij is te koop en er heeft zich nog geen club gemeld die het wil betalen).
Voor Babel betalen ze zoveel (waarschijnlijk) omdat hij geboren is voor het Engelse voetbal. Hij is oersterk, snel en heeft een enorme versnelling. Hij past daar gewoon. Zulke spelers kosten daar een vermogen, zelfs als ze voetbaltechnisch niet eens zo bijzonder zijn.

Plaats reactie