Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » di jun 17, 2014 7:33 am

Ajaciedjuh schreef:Telesport
Liverpool en Dortmund willen Blind

Van onze speciale verslaggevers
RIO DE JANEIRO – De kans dat Daley Blind (24) komend seizoen nog voor Ajax speelt, wordt met de dag kleiner. Nadat veel clubs al informatie inwonnen, werden al twee potentiële kopers concreet. Borussia Dortmund en Liverpool klopten – weliswaar via tussenpersonen – aan bij directeur voetbalzaken Marc Overmars. Om de nek van de linksback hangt een prijskaartje van meer dan twaalf miljoen euro.
Dat van Dortmund kan in de kliko, lijkt me. Die hebben met Durm en Schmelzer 2 jonge linksbacks.

12 M: niet slecht voor een speler die onder Jol hard op weg was om Mister Jong Ajax te worden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 17, 2014 8:19 am

Zou jammer zijn als hij gaat. Zeker omdat er al zoveel ervaren spelers (lijken te) gaan vertrekken (Poulsen, Siem!?, Schöne!?, Vermeer!?, Moisander!?, Kolbeinn!?).

Ik zie Ajax snel schakelen naar Mokotjo. Het zou me overigens niet verbazen als Siem nog wel 1 jaar bijtekent.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » di jun 17, 2014 8:40 am

Ajaciedjuh schreef:Zou jammer zijn als hij gaat. Zeker omdat er al zoveel ervaren spelers (lijken te) gaan vertrekken (Poulsen, Siem!?, Schöne!?, Vermeer!?, Moisander!?, Kolbeinn!?).
Ik zie het probleem niet zo. FdB krijgt ieder seizoen met een make-over te maken. Een vertrek van de old soldiers Vermeer, Siem, Blind kan ook wel verfrissend werken.
Het zou me overigens niet verbazen als Siem nog wel 1 jaar bijtekent.
Mij wel. De 10 is er bij Ajax niet en de spits is al dubbel bezet. Dan zou ie weer 'half' worden, waar niet z'n voorkeur en kracht ligt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » di jun 17, 2014 8:42 am

Liverpool? Meen me te herinneren dat Steef niet kapot was van Daley.

Als ze denken dat ze een speler binnenhalen die een paar keer per wedstrijd iemand vrij voor de keeper zet, dan hebben ze het helemaal mis. :aai.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door brigade zuid » di jun 17, 2014 9:01 am

Voor 12 miljoen zeg ik inpakken en wegwezen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » di jun 17, 2014 9:06 am

brigade zuid schreef:Voor 12 miljoen zeg ik inpakken en wegwezen.
Ajax ook. Liverpool is een prachtige stap voor wie dan ook. Blind is door FdB in het zadel geholpen, het duurde allemaal effe, maar hij heeft het uiteindelijk prima opgepakt. Sympathieke jongen, dom lijkt ie me evenmin. Ben van de speler niet echt gecharmeerd, hij mist specifieke fysieke kwaliteiten om Ajax echt een stap verder te brengen op zijn positie(s).

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 17, 2014 9:59 am

wimpey schreef:
brigade zuid schreef:Voor 12 miljoen zeg ik inpakken en wegwezen.
Ajax ook. Liverpool is een prachtige stap voor wie dan ook. Blind is door FdB in het zadel geholpen, het duurde allemaal effe, maar hij heeft het uiteindelijk prima opgepakt. Sympathieke jongen, dom lijkt ie me evenmin. Ben van de speler niet echt gecharmeerd, hij mist specifieke fysieke kwaliteiten om Ajax echt een stap verder te brengen op zijn positie(s).
Mee eens (tav fysiek op 6). Maar wie dan!? Poulsen gestopt. Schöne is geen succes en Bazoer heeft nog wel even nodig. Van Mokotjo ben ik wel gecharmeerd, alleen weer zo'n kleine. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » di jun 17, 2014 10:30 am

Ajaciedjuh schreef: Van Mokotjo ben ik wel gecharmeerd, alleen weer zo'n kleine. :blush.gif:
Dat is Blind ook.

Het enige vertrek dat écht gewicht had, was dat van Eriksen en Suarez. De rest hebben we niet écht gevoeld. Dat zal met een evt. vertrek van Blind ook het geval zijn.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Alexander » di jun 17, 2014 10:41 am

Blijkbaar ben ik de enige, maar ik zou het verdomd jammer vinden als Daley vertrekt. Heeft het de laatste 2 jaar gewoon uitstekend gedaan. Is een echte Ajax voetballer en een gezicht van onze club. Een heel sympathieke jongen bovendien. Ik hoop dat hij nog even in Amsterdam blijft.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » di jun 17, 2014 10:52 am

Tegen Spanje zag je in ieder geval weer wanneer Daley op zijn best is: als hij met zijn gezicht naar de goal en met ruimte voor zich wordt aangespeeld. Dan komen zijn trap en inzicht optimaal tot hun recht

Op 6 wordt hij echter negen van de tien keer (of vaker) met zijn rug naar de goal en weinig ruimte voor zich aangespeeld. Resultaat: vrijwel elke bal gaat terug of, als we geluk hebben, breed. Daarnaast wordt Blind op die positie niet zelden overlopen door dynamische tegenstanders. '

Blind als verdedigende middenvelder vind ik eerlijk gezegd maar een matige vinding. Hij begon weliswaar aardig, maar toen het nieuwe eraf was en Daley ook iets meer op de automatische piloot wilde gaan spelen, zag je hoe kwetsbaar hij op die positie is.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » di jun 17, 2014 11:47 am

Jöhnk schreef:Tegen Spanje zag je in ieder geval weer wanneer Daley op zijn best is: als hij met zijn gezicht naar de goal en met ruimte voor zich wordt aangespeeld. Dan komen zijn trap en inzicht optimaal tot hun recht
Ajax in 2012/13. Poulsen zakte in, Moisander schoof naar links, Blind kreeg bij balbezit een vrije rol op links. Bij Oranje staan de poppetjes net wat anders, maar qua principe is het hetzelfde verhaal: Blind in balbezit krijgen en bij balverlies z'n fysieke gebreken proberen te camoufleren.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » di jun 17, 2014 12:09 pm

Alexander schreef:Blijkbaar ben ik de enige, maar ik zou het verdomd jammer vinden als Daley vertrekt. Heeft het de laatste 2 jaar gewoon uitstekend gedaan. Is een echte Ajax voetballer en een gezicht van onze club. Een heel sympathieke jongen bovendien. Ik hoop dat hij nog even in Amsterdam blijft.
Ik vind dat met je mee hoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » di jun 17, 2014 1:29 pm

Ik zou het ook jammer vinden hoor. Blind is een echte Ajacied, en hij is tot nu toe ieder jaar sterker geworden. Ik zou het leuk vinden als hij langer voor Ajax zou spelen. Natuurlijk heeft hij zwakke punten. Maar hij is wel een speler die er aan werkt om zich te verbeteren. Ik zie hem daarom nog wel wat stappen maken.

Kijk, als er een grote club komt met een dikke zak geld dan is het zowel voor Ajax als voor Blind interessant. Maar de andere kant is dat Ajax in de positie zit dat we niet verplicht zijn om te verkopen. En Blind kan zich bij Ajax nog verder ontwikkelen. Hoe liggen de kansen bij een andere club? Een buitenkans zullen beide partijen pakken maar ze kunnen wel kritisch zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » di jun 17, 2014 2:13 pm

Ik lees vnl. sentimentele redenen v.w.b. een langer verblijf van Blind i.p.v. speltechnische. :aai.gif:

Kan iemand me uitleggen, o.b.v. speltechnische argumenten, waarom Ajax met Daley een sportieve kwantumsprong zou kunnen maken in de komende jaren?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Arthur » di jun 17, 2014 2:22 pm

Dat laatste is alleen van belang als jij denkt dat we dat met zijn vervanger wel kunnen. Ik denk het allebei niet.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door Duke » di jun 17, 2014 2:22 pm

@ wimpey: Heb je die voorzetten niet gezien, afgelopen vrijdag? :hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » di jun 17, 2014 2:36 pm

Tot op heden is hij ieder seizoen beter gaan spelen. Afgelopen seizoen was hij, inclusief zijn zwakke plekken, één van de betere Ajacieden. Waarom zou je niet met hem doorgaan?

Natuurlijk, als er een concrete mogelijkheid ligt voor een dikke transfersom dan moeten zowel Ajax als Blind dat serieus bekijken. Een paar goede momenten op een wk kunnen zorgen voor een eenmalige kans. Zo werkt het soms. Maar het is niet zo dat Blind één van de zwakste schakels bij Ajax is.

Hij is technisch goed, aan de bal één van de betere Ajacieden. Ik ben benieuwd of hij in staat is om zich als spelverdeler te ontwikkelen. Sneller de juiste beslissing nemen en uitvoeren. En daarbij proberen om aan duelkracht te winnen zodat hij bij momenten van omschakeling van waarde kan zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » di jun 17, 2014 4:01 pm

Marillion schreef: Hij is technisch goed, aan de bal één van de betere Ajacieden. Ik ben benieuwd of hij in staat is om zich als spelverdeler te ontwikkelen. Sneller de juiste beslissing nemen en uitvoeren. En daarbij proberen om aan duelkracht te winnen zodat hij bij momenten van omschakeling van waarde kan zijn.
M.a.w.: er schort nog wel het e.e.a. aan. :biggthumpup.gif:

Blind moet (ook) voor zichzelf uitfigulieren: backen bij een topclub in bijv. de PL, of VM bij Ajax. Een positie voor zichzelf vastleggen. Als ik hem was zou ik me op LB focussen. Dunner gezaaid en hij is er fysiek meer geschikt voor - op een hoger sportief niveau - dan voor een plek op het middenveld.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Demosthenes » di jun 17, 2014 4:01 pm

Kan iemand me uitleggen, o.b.v. speltechnische argumenten, waarom Ajax met Daley een sportieve kwantumsprong zou kunnen maken in de komende jaren?
Zal niet lukken, want ik denk niet dat hij als verdediger beter zal worden en dat hij ook niet sneller zal worden.

Die voorzetten waren prachtig, wat Van Persie deed ook, zie ik onze IJslander nog niet doen, ook niet wat Robben deed. Hij speelt bij Ajax in een elftal zonder de vier groten (De Jong reken ik ook mee) Bij Ajax heb ik niet veel van dergelijke voorzetten gezien, Ajax zoekt ook niet de ruimte achter de verdediger.

Zijn vervanger, wie het ook moge worden, zal ook niet voor een kwantumsprong zorgen, zijn vervanger zal meedraaien in het speltype van de laatste drie/vier jaar.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » di jun 17, 2014 4:59 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Hij is technisch goed, aan de bal één van de betere Ajacieden. Ik ben benieuwd of hij in staat is om zich als spelverdeler te ontwikkelen. Sneller de juiste beslissing nemen en uitvoeren. En daarbij proberen om aan duelkracht te winnen zodat hij bij momenten van omschakeling van waarde kan zijn.
M.a.w.: er schort nog wel het e.e.a. aan. :biggthumpup.gif:

Blind moet (ook) voor zichzelf uitfigulieren: backen bij een topclub in bijv. de PL, of VM bij Ajax. Een positie voor zichzelf vastleggen. Als ik hem was zou ik me op LB focussen. Dunner gezaaid en hij is er fysiek meer geschikt voor - op een hoger sportief niveau - dan voor een plek op het middenveld.
Natuurlijk heeft hij ook gebreken. Dat hebben al onze spelers. Anders waren ze al wel in de top van de Premier League of Primera Division actief geweest.

Ik beoordeel hem op zijn rol bij Ajax. Daar was hij afgelopen seizoen één van de betere. En, niet onbelangrijk, hij is tot op heden beter geworden. De vraag is hoeveel rek er nog in zit. Ik zou het niet erg vinden om daar komend seizoen bij Ajax achter te komen.

Een keuze voor een positie zou voor hem inderdaad een goede keuze zijn. Vanwege zijn gebrek aan duelkracht neig ik op het moment ook naar de flank. Als hij op dat vlak beter kan worden is het middenveld wel een optie.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door columbus » di jun 17, 2014 6:48 pm

zeux schreef:
Alexander schreef:Blijkbaar ben ik de enige, maar ik zou het verdomd jammer vinden als Daley vertrekt. Heeft het de laatste 2 jaar gewoon uitstekend gedaan. Is een echte Ajax voetballer en een gezicht van onze club. Een heel sympathieke jongen bovendien. Ik hoop dat hij nog even in Amsterdam blijft.
Ik vind dat met je mee hoor.
Hier nog 1. Blind bewijst iedere keer dat hij 1 van de betere spelers is bij Ajax. Ook in het Nederlands elftal bewijst hij zijn waarde, en niet tegen de lulligste tegenstander. Natuurlijk heeft hij zijn tekortkomingen, maar wie niet. Zie net onze Jan Vertonghen prutsen tegen Algerije, ook de Messi's en Robbens hebben zo hun tekortkomingen. Krijg soms de indruk dat blind het bij sommige nooit goed zal doen.

Dus nogmaals, zou het zonde vinden als hij vertrekt. Prima speler die nooit zeurt, nooit geblesseerd is en een echte Ajacied is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » zo jul 06, 2014 12:52 pm

Wat een heerlijke voorzet was dat gisteravond bij die situatie dat Van Persie via de doellijn verdediger tegen de lat schoot. :biggthumpup.gif:

Daley, Jasper (en Joël) zouden toch maar eens als wereldkampioen in Amsterdam terugkeren. :ajaxsmiley.gif: Het lijkt me dat ze dan gewoon blijven. Een wereldtitel kun je verzilveren met een transfer naar Benfica, Dortmund, Juventus, AC Milan, Arsenal of Chelsea. Maar als je daar eerst als grote WK winnaar binnenkomt maar vervolgens op fysiek vlak het kleinste jongetje blijkt, wat dan?

Bovendien lijkt het me erg hectisch om naar een andere land en een andere competitie te verhuizen na een flink ingekorte vakantie en een hele rits aan huldigingen. Een 'wk winnaar transfer' kun je, zeker op deze leeftijd, beter pas een jaar later verzilveren. 1 of 2 goede wedstrijden in de CL en een jongen als Blind staat weer volop in de picture bij de koopzieke rijke clubs uit de grote competities.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 1:10 pm

Mocht er een club voor hem komen en die geeft een mooi bedrag voor heb breng ik hem persoonlijk naar Schiphol, fraaie strik omheen en nooit meer terugkomen he vriend! :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » zo jul 06, 2014 1:13 pm

Dat is voor iedereen zo.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 1:23 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Hij is technisch goed, aan de bal één van de betere Ajacieden. Ik ben benieuwd of hij in staat is om zich als spelverdeler te ontwikkelen. Sneller de juiste beslissing nemen en uitvoeren. En daarbij proberen om aan duelkracht te winnen zodat hij bij momenten van omschakeling van waarde kan zijn.
M.a.w.: er schort nog wel het e.e.a. aan. :biggthumpup.gif:

Blind moet (ook) voor zichzelf uitfigulieren: backen bij een topclub in bijv. de PL, of VM bij Ajax. Een positie voor zichzelf vastleggen. Als ik hem was zou ik me op LB focussen. Dunner gezaaid en hij is er fysiek meer geschikt voor - op een hoger sportief niveau - dan voor een plek op het middenveld.
Ik denk dat Blind helemaal niet naar het buitenland zou moeten willen. Gewoon bij Ajax blijven. Binnen de NL-context functioneert hij prima, bij Ajax zal hij uitgroeien tot een leider in het veld. Ik denk dat hij in de PL verzuipt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie