Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door Thijs » wo jun 27, 2018 3:03 pm

Ajax Twitter meldt dat ie komt. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door Thijs » wo jun 27, 2018 3:04 pm

Persbericht AFC AJAX



Amsterdam, 27 juni 2018



Ajax en Southampton bereiken overeenstemming over de overgang van Dusan Tadic



Ajax heeft overeenstemming bereikt met Southampton FC over de overgang van Dusan Tadic naar Amsterdam. De aanvallende middenvelder komt momenteel nog met zijn nationale team uit op het WK in Rusland. Nadat dit toernooi voor Servië is afgelopen, reist Tadic naar Nederland om zijn persoonlijke afspraken over zijn vierjarige overeenkomst met Ajax te vervolmaken.



De oud-speler van FC Groningen en FC Twente tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2018 en loopt tot en met 30 juni 2022. Ajax betaalt een transfersom van EUR 11,4 miljoen, die op basis van variabelen kan oplopen tot maximaal EUR 13,7 miljoen.

Tadic werd op 20 november 1988 geboren in Bačka Topola, Joegoslavië.



Directeur spelersbeleid Marc Overmars: “De komst van Dusan Tadic betekent een flinke kwaliteitsimpuls voor onze selectie. Hij is op meerdere posities inzetbaar, zowel op het middenveld als voorin. Zijn ervaring is bovendien belangrijk voor de vele jonge talenten die we in de selectie hebben. Hij is een ‘winnaar eerste klas’ en dat soort spelers heb je er graag bij.”
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door InnerHarbour » wo jun 27, 2018 3:11 pm

Chapeau Overmars en Ajax, niet verwacht dat dit zou lukken en nog voor minder dan in eerste instantie vermeld werd. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2172
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Dušan Tadić

Bericht door Cluijffert » wo jun 27, 2018 3:13 pm

Netjes inderdaad! :headbang.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door InnerHarbour » wo jun 27, 2018 3:16 pm

YNWA

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gaizka1985 » wo jun 27, 2018 3:33 pm

InnerHarbour schreef:Chapeau Overmars en Ajax, niet verwacht dat dit zou lukken en nog voor minder dan in eerste instantie vermeld werd. :biggthumpup.gif:
Heel blij met deze transfer, voor Ajax begrippen een top speler! Gaan we nog veel plezier aan beleven :ajaxscarf.gif:

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door RubenB » wo jun 27, 2018 3:33 pm

Zou Overmars dan eindelijk leren hoe je spelers kan verleiden voor Ajax te kiezen? Dit is natuurlijk het makkelijkst, 17 miljoen incalculeren en hooguit 13 overmaken. De rest kan dan, in dit geval, naar de speler. Dan hoef je voor die 2/3 spelers ook niet te klooien met het salarisplafond.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door peter » wo jun 27, 2018 3:42 pm

Wel makkelijker gezegd dan gedaan. Jongens die al onder contract staan willen dan ook wel een contractverlenging met wat extra tekengeld. Of een deel van de verkoopsom.

Overigens ben ik blij met z’n komst. Lang niet zien spelen maar die twee potjes op het WK laten zien dat hij van toegevoegde waarde kan zijn. Sterker nog, hij is dan direct de beste man.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door InnerHarbour » wo jun 27, 2018 3:55 pm

RubenB schreef:Zou Overmars dan eindelijk leren hoe je spelers kan verleiden voor Ajax te kiezen? Dit is natuurlijk het makkelijkst, 17 miljoen incalculeren en hooguit 13 overmaken. De rest kan dan, in dit geval, naar de speler. Dan hoef je voor die 2/3 spelers ook niet te klooien met het salarisplafond.
Ik denk dat je deze transfer eerder als een uitzondering moet zien dan als een regel.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door InnerHarbour » wo jun 27, 2018 3:58 pm

Peter schreef:Lang niet zien spelen maar die twee potjes op het WK laten zien dat hij van toegevoegde waarde kan zijn. Sterker nog, hij is dan direct de beste man.
Ik wel, was niet altijd geweldig maar speelde ook in een shite team dat tegen degradatie vocht dit jaar. Deze jongen is direct een versterking voor Ajax.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 27, 2018 4:00 pm

Top! :biggthumpup.gif: :ajax.gif: Verheug me op dit soort spelers. :blub.gif: :blub.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door RubenB » wo jun 27, 2018 4:03 pm

InnerHarbour schreef:
RubenB schreef:Zou Overmars dan eindelijk leren hoe je spelers kan verleiden voor Ajax te kiezen? Dit is natuurlijk het makkelijkst, 17 miljoen incalculeren en hooguit 13 overmaken. De rest kan dan, in dit geval, naar de speler. Dan hoef je voor die 2/3 spelers ook niet te klooien met het salarisplafond.
Ik denk dat je deze transfer eerder als een uitzondering moet zien dan als een regel.
Dat bedoelde ik ook, als je 2 of 3 spelers onder contract kan krijgen met deze kwaliteit en ervaring en die zo kan belonen. Dat hoeft niet in één transferperiode, maar over meerderen. Zo haal je buitenkansjes binnen, niet met een extra rondleiding over de Toekomst en een hoopvol verhaal over de mogelijkheden na je voetbalcarriere.

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door RubenB » wo jun 27, 2018 4:07 pm

Peter schreef:Wel makkelijker gezegd dan gedaan. Jongens die al onder contract staan willen dan ook wel een contractverlenging met wat extra tekengeld. Of een deel van de verkoopsom.
Ik heb geen idee of dat zo is, zelf denk ik dat spelers juist overtuigd raken van de slagkracht van de clubleiding wanneer je zulke spelers haalt. Je spreekt ambitie uit en haalt een buitengewoon buitenkansje binnen, ik denk dat veel spelers enthousiast worden van de komst van Tadic.

Dan moet dat buitenkansje wel overduidelijk een verbetering zijn ten opzichte van wat er nu rondloopt. Zo'n Magallan hoef je niet direct miljoenen te bieden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » wo jun 27, 2018 4:19 pm

Mooie deal hoor. Dit is ook echt wel een signaal naar jongens als De Ligt. Ajax lijkt nu echt vol in te zetten op een kwalitatief sterke selectie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Duke » wo jun 27, 2018 5:17 pm

:biggthumpup.gif:

Complimenten voor Overmars, goed gedaan!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13827
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Dušan Tadić

Bericht door Jinne » wo jun 27, 2018 5:23 pm

Toen raakte ie vanavond zwaar geblesseerd... :au.gif: Normaal gezien heb ik de spelers het liefst zo snel mogelijk terug, maar gezien de tegenstand vanavond gun ik hem nog wel een rondje.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9101
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 27, 2018 5:27 pm

Zsm naar Amsterdam met hem! Hopelijk kan ie meedoen tegen Graz.

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2018 5:39 pm

Ik vind het een beetje een gek bericht van Ajax. Hij heeft nog helemaal niet getekend. Leuk dat de clubs eruit zijn en dat ze met Tadic een mondeling akkoord hebben, maar het is nog helemaal niet rond. Laten we hopen dat dit goed afloopt...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gaizka1985 » wo jun 27, 2018 5:40 pm

Jinne schreef:Toen raakte ie vanavond zwaar geblesseerd... :au.gif: Normaal gezien heb ik de spelers het liefst zo snel mogelijk terug, maar gezien de tegenstand vanavond gun ik hem nog wel een rondje.
Of hij schiet Brazilië naar huis!

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2018 5:59 pm

Gaizka1985 schreef:
Jinne schreef:Toen raakte ie vanavond zwaar geblesseerd... :au.gif: Normaal gezien heb ik de spelers het liefst zo snel mogelijk terug, maar gezien de tegenstand vanavond gun ik hem nog wel een rondje.
Of hij schiet Brazilië naar huis!
Van mij mag hij vandaag er ook uitgeknikkerd worden. 10 dagen vakantie en dan mag ie zich weer bij de club melden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door LucaS » wo jun 27, 2018 6:12 pm

Ik neem aan dat dit tijdstip van bekendmaking met Tadic is afgestemd, Anders is het nogal lomp, zo vlak voor een wedstrijd
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Dušan Tadić

Bericht door Sandro » wo jun 27, 2018 7:03 pm

LucaS schreef:Ik neem aan dat dit tijdstip van bekendmaking met Tadic is afgestemd, Anders is het nogal lomp, zo vlak voor een wedstrijd
Misschien om duidelijk te stellen dat hij van Ajax is, ook als hij vanaf nu, te beginnen met vanavond, de sterren van de hemel zou spelen op dit WK.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Laudrup » wo jun 27, 2018 7:41 pm

Hopelijk blijft het zo en kan Servië na vanavond naar huis. Hoe sneller het contact is ondertekend, hoe beter.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13827
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Dušan Tadić

Bericht door Jinne » wo jun 27, 2018 9:06 pm

Hij mag naar huis.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Javiskamp » do jun 28, 2018 7:01 am

Dusan Tadic: 'Het is altijd een droom van mij geweest om bij Ajax te spelen'

28 juni 2018

Na de uitschakeling van Servië op het WK reageerde Dusan Tadic tegenover De Telegraaf over zijn transfer naar Ajax. "Ik hoorde vandaag dat het allemaal rond was. En daar ben ik ontzettend blij mee. Ajax hoort bij de vijftien, twintig grootste clubs van de wereld," aldus Tadic. "Er waren veel aanbiedingen en ik had verschillende mogelijkheden om een vervolgstap in mijn carrière te zetten. Maar het is altijd een droom van mij geweest om bij Ajax te spelen. Ik wil titels winnen en Champions League spelen, de club en ik kunnen elkaar helpen."
Ajax Netwerk
Tadic heeft nog niet met Erik ten Hag gesproken, maar heeft wel contact gehad met assistent-trainer Alfred Schreuder. "Met hem en Henk Veldmate heb ik na mijn periode in Nederland altijd contact gehouden," geeft de Servische middenvelder aan. "Zij zijn voor mij een belangrijke reden geweest om voor Ajax te kiezen. De trainer heb ik nog niet gesproken, maar Schreuder heeft me goede dingen over hem verteld."
Ajax Netwerk
De international van Servië wil met de ervaring die hij heeft belangrijk zijn voor de selectie van Ajax. "Ik denk dat het altijd goed is om een mix te hebben van ervaren spelers en jonge talenten. Zij kunnen veel baat hebben bij de ervaring die ik meeneem," zegt hij daarover.
Ajax Netwerk
Op welke positie hij gaat spelen, maakt Tadic niet veel uit. "Ik kan op nummer 10 spelen, maar ook links of rechts aan de zijkant," geeft hij aan. "Als ik met doelpunten, assists en mijn spel maar belangrijk kan zijn voor de ploeg."

Plaats reactie