Betrouwbaar Transfernieuws
Moderator: mods
- RosenbergSpits
Liverpool won de CL twee jaar terug. Arsenal stond vorig seizoen in de finale. Dit seizoen is Engeland met vier clubs vertegenwoordigd bij de laatste 16 in de CL en met 3 bij de laatste 32 van de UEFA Cup. Engeland niet bij de toplanden scharen slaat nergens op. Ook statistisch gezien niet. Je hoeft geen Chelsea-Manchester United te kijken om te zien dat het niveau in het Premiership gewoon veel hoger ligt.Lucas schreef:Omdat we (in Nederland, dus niet alleen op AT), oh en ah roepen over de competities in het buitenland. Doet me denken aan de opstelling die de Belgen al eeuwen hebben. Nederland staat 7e op de europese ranglijst en is dus een subtopper. Alleen Italie, Spanje en Frankrijk zijn op het moment echt grote landen, verder is de Nederlandse top niet kansloos. Chelsea is wellicht nog een uitzondering in Engeland. Twee of drie jaar geleden schakelde Ajax Arsenal nog uit in de tweede ronde CL (toen die nog in poulevorm ging), PSV wipte laatst bijna Milan (iets dat Ajax twee seizoenen daarvoor ook nog bijna deed), AZ bereikt door pech de UEFAcup finale niet, Feyenoord wint het ding niet zo lang geleden. 'We' zijn niet het Europese topland, maar de Calimerorol past Nederlandse topclubs ook niet
Mwah, Thomas, jij wil ook wel eens overdrijven. Dat het tempo in Engeland hoger ligt dan waar dan ook betekent niet dat ze ook (1 van) de beste competitie(s) hebben. Al vind ik Engeland persoonlijk wel de beste competitie hebben. Jij gaat er alleen wel heel erg vanuit dat tempo zaligmakend is.
Voetbal kan op meerdere manieren gespeeld worden. Uiteindelijk gaat het erom dat het goed gespeeld wordt. Hoe dat gebeurt heeft vaak met de cultuur, de spelers en de coach te maken.
Voetbal kan op meerdere manieren gespeeld worden. Uiteindelijk gaat het erom dat het goed gespeeld wordt. Hoe dat gebeurt heeft vaak met de cultuur, de spelers en de coach te maken.
Ik denk dat Davids nog steeds gemakkelijk meekan in de eredivisie (en daar ook wekelijks in kan uitblinken).
Als je ziet hoe makkelijk het Stam allemaal afgaat, hij steekt zelfs geregeld het hele veld over alsof er niemand staat, schitterend! :worshippy:
Wat mij betreft komt Davids zo snel mogelijk terug. Kanu terug zou ook leuk zijn maar minder noodzakelijk.
Als je ziet hoe makkelijk het Stam allemaal afgaat, hij steekt zelfs geregeld het hele veld over alsof er niemand staat, schitterend! :worshippy:
Wat mij betreft komt Davids zo snel mogelijk terug. Kanu terug zou ook leuk zijn maar minder noodzakelijk.
Ik vind ook niet dat de Engelse competitie op eenzame hoogte staat of iets dergelijks, hoor. Opzich ontlopen de Spaanse, Italiaanse en Engelse competitie elkaar niet veel. Maar juist daarom geven het hoge tempo en de vaak positieve beleving van de spelers voor mij de doorslag en nijg ik de Premier League de beste competitie te noemen.Bertje schreef:Niet in deze, Thomas; dat staat er ook niet. Wel wil je nog wel eens overdrijven in je verafgoding van de EPL. Er zijn meerdere manieren om een tegenstander te bestrijden dan een hoog tempo.Thomas schreef:Waar overdrijf ik in deze dan?
- RosenbergSpits
Slaat nergens op, je hebt zelfs een Ajax fanclub in RotterdamLaten we wel wezen, de kans dat een geboren Rotterdammer voor Ajax kiest is klein. Al is het maar omdat hij nog eens bij zijn ouders op bezoek wil
Andersom is het toch ook zo? Gullit? wat te denken van Wouter Bos? Amsterdammer (woont er nog steeds) en hardcore Ajax fan
Ik weet niet welke wedstrijden jij ziet, maar het gros van de duels daar is niet om aan te gluren.Thomas schreef:Ik vind ook niet dat de Engelse competitie op eenzame hoogte staat of iets dergelijks, hoor. Opzich ontlopen de Spaanse, Italiaanse en Engelse competitie elkaar niet veel. Maar juist daarom geven het hoge tempo en de vaak positieve beleving van de spelers voor mij de doorslag en nijg ik de Premier League de beste competitie te noemen.Bertje schreef:Niet in deze, Thomas; dat staat er ook niet. Wel wil je nog wel eens overdrijven in je verafgoding van de EPL. Er zijn meerdere manieren om een tegenstander te bestrijden dan een hoog tempo.Thomas schreef:Waar overdrijf ik in deze dan?
Ze bakken er tactisch ook vaak weinig van. Vaak worden wedstrijden gewonnen daar om individuele kwaliteiten.
Geef mij maar Spanje! :xyxthumbs:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- RosenbergSpits
Ja, je hebt gelijk. In Engeland spelen alle ploegen nog ouderwets kick and rush. En zo blijft iedereen elkaar maar na lullen.Nihad schreef:Ik weet niet welke wedstrijden jij ziet, maar het gros van de duels daar is niet om aan te gluren.
Ze bakken er tactisch ook vaak weinig van. Vaak worden wedstrijden gewonnen daar om individuele kwaliteiten.
Geef mij maar Spanje! :xyxthumbs:
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Bij AZ zitten ze natuurlijk te springen om een middenvelder, want daar hebben ze posities nog net niet driedubbel bezet. Een jongen als Ruud Vormer ziet al geen kans om een paar minuten mee te pikken en met de komst van een Luigi Bruins wordt dit helemaal een kansloze missie. Verder heeft men Agustien en Medunjanin ook nog ergens rondlopen. Nee, die Luigi Bruins moet vooral naar AZ vertrekken, hoor.
De zaakwaarnemer van zo´n jongen hoeft maar in de pers te roepen dat Ajax belangstelling heeft of Dirruk trekt zijn portemonnee. ;)
En inderdaad, inmiddels is het bij AZ druk geworden. Bij Ajax daarentegen liggen mogelijkheden, want Sneijder vertrekt en ook een speler als Maduro is vooralsnog best weg te concurreren.
En inderdaad, inmiddels is het bij AZ druk geworden. Bij Ajax daarentegen liggen mogelijkheden, want Sneijder vertrekt en ook een speler als Maduro is vooralsnog best weg te concurreren.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat zei ik laatst ook al, bij Ajax heb je als middenvelder meer kansen op speeltijd dan bij AZ. Dat is precies wat AZ gaat opbreken, al die talenten willen allemaal speeltijd maken en hebben dat ook nodig om zich te ontwikkelen. Helaas kunnen er maar 3 of 4 op het wedstrijdformulier in de basis staan...
Ben benieuwd hoe AZ omgaat met de eerste ontevredenen.
Ben benieuwd hoe AZ omgaat met de eerste ontevredenen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Weer(?) een jonge speler voor het middenveld? HtC is op zoek naar een type Cocu en ik neem aan dat hij dan ook de ervaring van Cocu bedoelt.
Ajax heeft inderdaad te weinig middenvelders. Spelers als Sarpong en Anita zijn nog te jong, zij kunnen alleen renderen als er twee ervaren middenvelders naast staan, dus eerst maar die ervaren middenvelder, dan Maduro "verkopen", Lindenberg en Roger in de aanbieding doen en wie weet dan aan Bruins denken (ik ken hem als voetballer onvoldoende)
Ajax heeft inderdaad te weinig middenvelders. Spelers als Sarpong en Anita zijn nog te jong, zij kunnen alleen renderen als er twee ervaren middenvelders naast staan, dus eerst maar die ervaren middenvelder, dan Maduro "verkopen", Lindenberg en Roger in de aanbieding doen en wie weet dan aan Bruins denken (ik ken hem als voetballer onvoldoende)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-