Christian D. Eriksen
Moderator: mods
Re: Christian D. Eriksen
Ik dacht dat Eriksen naar een absolute topclub zou gaan ?.
Blij met de punten ...
Daar speelt ie al.999 schreef:Ik dacht dat Eriksen naar een absolute topclub zou gaan ?.
Op 3/9 weet je meer.
Ik zie Eriksen niet naar de Spurs vertrekken. Hij past maar moeizaam binnen de filosofie van Villas-Boas, gericht op constant, direct aanvalsspel. Eriksen past toch beter binnen een ploeg waarin de nadruk meer ligt op balbezit, zoals Liverpool.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
wimpey schreef:Daar speelt ie al.999 schreef:Ik dacht dat Eriksen naar een absolute topclub zou gaan ?.
Op 3/9 weet je meer.
Dan heb ik iets gemist :) ..
Blij met de punten ...
Ik gok op Milan. Maar die wachten nog op de CL-cash.
Toch grappig dat bij Milan financieel en sportief de nood hoger is dan bij ons, het water staat ze aan de lippen.
Sowieso denk ik dat PSV AC Milan klop gaat geven, maar of AC Milan zich nu wel voor de CL kwalificeert of niet... denk je dat Eriksen daar echt gelukkig gaat worden?
Sowieso denk ik dat PSV AC Milan klop gaat geven, maar of AC Milan zich nu wel voor de CL kwalificeert of niet... denk je dat Eriksen daar echt gelukkig gaat worden?
Spurs heeft bovendien Holtby al / ook nog. Qua speelstijl redelijk vergelijkbaar met Eriksen.Bert schreef:Ik zie Eriksen niet naar de Spurs vertrekken. Hij past maar moeizaam binnen de filosofie van Villas-Boas, gericht op constant, direct aanvalsspel. Eriksen past toch beter binnen een ploeg waarin de nadruk meer ligt op balbezit, zoals Liverpool.
- Ajaciedjuh

Gewoon de maximale prijs en anders dus niet.
Telesport
Tottenham eerste club die serieus onderhandelt met Ajax over transfer Eriksen
SPURS OPENT HET BAL
• Christian Eriksen houdt SC Heeren- veen-back Pele van Anholt van het lijf. Ajax is inmiddels in onderhandeling met het Tottenham Hot- spur over een ver- koop van de Deense middenvelder. FOTO: HANS VAN TILBURG
door MIKE VERWEIJ & MARCEL VAN DER KRAAN
AMSTERDAM – Ajax heeft de onderhandelingen geopend met Tottenham Hotspur over de verkoop van zijn sterspeler Christian Eriksen (21). De Londense club is na een lange rij buitenlandse clubs die door de Deense international de deur zijn gewezen, de eerste Europese naam die aanslaat bij de beste voetballer van de kampioen van Nederland.
Of de onderhandelingen in de laatste dagen van de transferperiode tot een goed einde worden gebracht, hangt voor een groot deel af van de bereidheid bij de Engelsen om hun eerste bod aanzienlijk te verhogen. Tussen wat Ajax vraagt – een transferbedrag van 15 miljoen euro – en wat Tottenham Hotspur biedt – een bedrag van bijna 8 miljoen euro – zit nu nog een te groot gat. Maar in het onderhandelingsspel tussen Ajax’ directeur Marc Overmars, Spurs-voorzitter Daniel Levy en diens technisch directeur Franco Baldini zal het gat de komende dagen nog wel kleiner worden gemaakt. De meest realistische prijs voor Eriksen wordt in het Europese clubcircuit geschat op zo’n 10 miljoen euro, omdat hij nog slechts een contract voor tien maanden heeft bij Ajax.
Eriksen bemoeit zich op dit moment nog niet met de transfer. Zijn zaken worden behartigd door de Nederlandse FIFA-agent Martin Schoots, die sinds gisteren in Engeland verblijft, maar geen commentaar geeft op de situatie rond zijn speler. Eriksen overlegt al sinds zijn jeugd alle voetbalzaken met de in Monaco residerende Schoots. Hij heeft een blind vertrouwen in de Nederlander, met wie hij de afgelopen jaren alle clubs heeft besproken die voor hem op de stoep stonden. Daarbij ging het om Manchester City, Zenit Sint-Petersburg (meldde zich drie keer), Borussia Dortmund, Bayer Leverkusen en Internazionale.
De man die komende maandag op het jaarlijkse Gala Voetballer van het Jaar de zilveren schoen krijgt uitgereikt, heeft om verschillende redenen de onderhandelingen met andere buitenlandse clubs nooit in gang gezet. „Christian moet het goede gevoel hebben bij een club en bij een competitie. Hij moet er passen en hij moet er de volgende stap in zijn ontwikkeling en carrière kunnen maken”, zei Schoots eerder deze zomer.
Tottenham Hotspur past qua ambitie en competitie nu wel in de carrière van de Deense middenvelder. Maar datzelfde geldt voor Arsenal, dat de speler al een paar jaar op afstand volgt en in de laatste dagen van de transfermarkt op veel fronten de slag om grote spelers heeft gemist. De Gunners hebben de financiën om over het bod van Spurs heen te gaan, maar daarvoor moet Arsene Wenger dan wel het licht op groen zetten.
Tottenham heeft het geld nog niet, maar verwacht dat het rond het weekeinde een megadeal (100 miljoen euro) sluit rond zijn eigen sterspeler Gareth Bale. De laatste weigerde gisteren op de training van zijn club te verschijnen, omdat hij boos is dat zijn transfer naar Real Madrid nog altijd niet is afgerond en wordt opgehouden door voorzitter Levy. Laatstgenoemde heeft zijn standpunt echter verhard door het misgrijpen bij de deal van de Braziliaanse aanvaller Willian van het Russiche Anzhi. Levy wil Bale nu pas loslaten als hij de gewenste versterkingen voor zijn club en voor zijn Portugese trainer André Villas-Boas binnen heeft.
Eriksen wordt niet gezien als de vervanger van Bale en ook niet beschouwd als het nieuwe boegbeeld van de Spurs. Maar hij is wel de voetballer die past bij de Europese ambities van de Londense club, die sinds deze week ook onderhandelt over de transfer van de Franse spits Erik Lamela van AS Roma.
Voor Ajax betekent een vertrek van Eriksen sportief gezien de grootste dreun van deze zomer. Maar trainer Frank de Boer en zijn assistent Dennis Bergkamp, die allebei al vanaf zijn komst in de jeugdafdeling bewonderaars zijn van Eriksen, beseffen al een tijdje dat de speler toe is om in een grotere competitie te spelen. En dan is de Premier League de mooiste van allemaal.
3,5 miljoen voor Duarte was nog niet genoeg.Duarte in startblokken
Van onze speciale verslaggevers
ALMELO – Een transfer van Christian Eriksen naar Tottenham Hotspur zet de deur van de Amsterdam ArenA open voor Lerin Duarte (23). De Amsterdamse club deed eerder al een bod op de middenvelder van Heracles – 2,5 miljoen euro vast en 1 miljoen bonus – maar kreeg een keihard nee van voorzitter Jan Smit. Directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax vroeg Duarte geduld te hebben en beloofde bij een vertrek van Eriksen direct te schakelen. De voormalig speler van Jong Oranje zit sindsdien in de startblokken.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ach, daar kon je op wachten... Ik hoop Eriksen tegen Groningen nog een keer namens Ajax aan het werk te mogen zien.
Al jaren m'n favo Ajax-speler, ik zal hem missen.
Mag wel hopen dat Marc Netto geen 3,5 M voor Duarte gaat lappen. Ajax heeft 329 contractspelers, daar zit toch wel wat voor Heracles aantrekkelijk ruilmateriaal bij??

Al jaren m'n favo Ajax-speler, ik zal hem missen.

Mag wel hopen dat Marc Netto geen 3,5 M voor Duarte gaat lappen. Ajax heeft 329 contractspelers, daar zit toch wel wat voor Heracles aantrekkelijk ruilmateriaal bij??
- Ajaciedjuh
Ik voel met je mee Wimpey, Eriksen is ook mijn favoriete speler. De enige met extra klasse momenteel.
Die is er echt niet meer bij tegen Grun of de deal met Bale moet niet doorgaan. Ik hoop wel dat Overmars vasthoudt aan de 15 miljoen. Liever transfervrij weg volgend jaar, dan voor 7-8 miljoen naar de Spurs. Het zal wel zoiets als bij Vertonghen worden.
Het was te verwachten, maar het geeft me toch een ontzettend klote gevoel.
Die is er echt niet meer bij tegen Grun of de deal met Bale moet niet doorgaan. Ik hoop wel dat Overmars vasthoudt aan de 15 miljoen. Liever transfervrij weg volgend jaar, dan voor 7-8 miljoen naar de Spurs. Het zal wel zoiets als bij Vertonghen worden.

Het was te verwachten, maar het geeft me toch een ontzettend klote gevoel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Maar ......... Spurs speel toch geen CL!?
Eriksen 

Mij niet. Je had 'm in 2012 kunnen vertikken. Maar dan had je de titel niet gehaald.Ajaciedjuh schreef: Het was te verwachten, maar het geeft me toch een ontzettend klote gevoel.
Ajax heeft sportief de vruchten geplukt van JV, Eriksen, Anita. Die prijskaartjes kun je niet in de vitrine zetten.
- Ajaciedjuh
Mij gaat het niet om het geld, maar ik wil gewoon de beste spelers bij Ajax zien. Ik wil genieten van het spel. Nu krijgen we Duarte voor Eriksen; nog meer een teamspeler. Het extra's gaat uit het elftal. Behoudens Andersen en Fischer zit er weinig 'extra's' meer in het elftal.
Ik hoop dat Ajax nog met een verrassing komt met een toptalent.
Ik hoop dat Ajax nog met een verrassing komt met een toptalent.
Kutzooi, het is al 28 augustus. Wat mij betreft werkt Ajax niet meer aan een transfer zo vlak voor het sluiten van de markt. Vervanger halen zal moeilijk worden en daarnaast betaal je de hoofdprijs waardoor er netto niet eens zo veel overblijft!
Le roi est mort. Vive le roi!Ajaciedjuh schreef: Het extra's gaat uit het elftal. Behoudens Andersen en Fischer zit er weinig 'extra's' meer in het elftal.

Ander(s)en zullen zich profileren. Maar dat je zonder Siem en Chris niet direct beter wordt is duidelijk...
Doodzonde, maar dit zat er al de hele zomer aan te komen.
TH, geen top. Dat valt me dan tegen. Dat is toch de derde club van Londen.
TH, geen top. Dat valt me dan tegen. Dat is toch de derde club van Londen.
Wat had je verwacht dan?Yopi schreef: TH, geen top. Dat valt me dan tegen. Dat is toch de derde club van Londen.

Jongens als Isco, die Armenier van BVB, Wilian hebben 'het' in de CL laten zien. Dus die hebben een paar streepjes voor op Eriksen.
Eens kijken of TH doorzet v.w.b. Eriksen. Of dat ze voor een grote(re) naam gaan, zodra Bale weg is.
3.5 miljoen voor Duarte en Maher laten lopen???
Dat lijkt me raar.
Vond 4 miljoen voor vd Hoorn al veel...
Dat lijkt me raar.
Vond 4 miljoen voor vd Hoorn al veel...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ach, eerst maar even afwachten wat er allemaal waar is van deze verhalen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Je zou zeggen dt TH geld zat heeft straks... Daar oiggen ze niet wakker van een paar miljoen meer.... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
- Ajaciedjuh

Als ze hem echt willen zal het inderdaad geen probleem zijn.banjavi schreef:Je zou zeggen dt TH geld zat heeft straks... Daar oiggen ze niet wakker van een paar miljoen meer.... :-)
Je krijgt maar een deel van Maher i.v.m. Doyen.banjavi schreef:3.5 miljoen voor Duarte en Maher laten lopen???
Dat lijkt me raar.
- Ajaciedjuh
Maher past ook niet in het team (lees teamfilosofie FdB). Ik moet nog zien of hij slaagt bij psv.
Nogmaals, erg jammer dat Van Ginkel niet gekomen is. Ik heb dan ook liever dat ze Andersen, Klaassen (over een paar maanden) het diepe ingooien, dan 'breedte investeringen'. Je kan niet zeggen dat de transfer van Eriksen onverwachts komt, dus wat is plan B/C. Van Ginkel (A), Duarte (B), ????? (C).
Je zult geen gelijkwaardige vervanger voor Eriksen kunnen halen, dus zul je het elders in het elftal moeten doen. Een kwalitatief sterke rechtsbuiten dus met snelheid, actie en diepte.
Nogmaals, erg jammer dat Van Ginkel niet gekomen is. Ik heb dan ook liever dat ze Andersen, Klaassen (over een paar maanden) het diepe ingooien, dan 'breedte investeringen'. Je kan niet zeggen dat de transfer van Eriksen onverwachts komt, dus wat is plan B/C. Van Ginkel (A), Duarte (B), ????? (C).
Je zult geen gelijkwaardige vervanger voor Eriksen kunnen halen, dus zul je het elders in het elftal moeten doen. Een kwalitatief sterke rechtsbuiten dus met snelheid, actie en diepte.
Had Eriksen niet als voorwaarde dat zijn nieuwe club CL moet spelen? Tottenham is een mooie club en kunnen ongetwijfeld een dik contract bieden. Maar aan die voorwaarde kunnen ze niet voldoen.
Nil volentibus arduum