Niklas Moisander

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » vr jul 04, 2014 8:59 am

Baseman schreef: PSV liet vorig seizoen zien wat er kan gebeuren als de balans weg is, het huidige Ajax lijkt aardig op weg naar eenzelfde onbalans.
Lijkt. psv vond met de ervaren 'winnaars' Bommel en Dickie geen balans. Het seizoen daarvoor en daarna evenmin.

Van het elftal dat FdB tegen Milan in 2010 de wei instuurde, is geen mens meer over. 4 titels op rij is de oogst. Dus blijkt wel dat Ajax het vertrek van sterkhouders iedere keer weer aardig opvangt. Er is een lijn ingezet waaraan consequent wordt vastgehouden. Dat is nou net het verschil met psv, waar ieder seizoen een ander verhaal wordt verteld.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Niklas Moisander

Bericht door Bert » vr jul 04, 2014 9:07 am

Het was het afgelopen seizoen, noch de seizoenen daarvoor natuurlijk niet de ervaring van spelers als Poulsen of De Jong die Ajax op voorsprong zette. De ervaring die zij inbrachten levert Schaars bij PSV ook wel. Als ervaring al het verschil maakt, dan is het eerder de ervaring die spelers als Alderweireld, Eriksen, Klaassen etc. ieder jaar opdoen in de Champions League. Alle spelers bij Ajax hebben bakken meer 'echte ervaring' dan de spelers van PSV.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Niklas Moisander

Bericht door raymon » vr jul 04, 2014 9:08 am

Baseman schreef:Klopt, maar Ajax kan niet straffeloos blijven verjongen en voornamelijk blijven vertrouwen op de aanwas vanuit de jeugd. PSV liet vorig seizoen zien wat er kan gebeuren als de balans weg is, het huidige Ajax lijkt aardig op weg naar eenzelfde onbalans.

Opvallend, want geld is er meer dan genoeg.
Huh? 'Vorig jaar'? Want de 3 jaren daarvoor was de balans en resultaten wel aanwezig? En ik snap dat men in and rond Eindhoven het zwart voor de ogen krijgen bij de woorden 'geld aanwezig' (waar dat dan ook vandaan komt) maar Ajax laat natuurlijk al een paar jaar zien dat kampioen worden niet hetzelfde is als heel veel geld uitgeven. PSV daarentegen..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Demosthenes » vr jul 04, 2014 9:23 am

Als ervaring al het verschil maakt, dan is het eerder de ervaring die spelers als Alderweireld, Eriksen, Klaassen etc. ieder jaar opdoen in de Champions League. Alle spelers bij Ajax hebben bakken meer 'echte ervaring' dan de spelers van PSV.
Dat is de ervaring die telt, al mag je aannemen dat een Schaars in Portugal (ander systeem, totaal andere spelers) ook een stuk ervarener is geworden. Het kan zijn dat zijn "(basis)talent" wat minder is, dat terzijde.

Ajax (mijn stokpaardje, maar ik sta alleen) zal spelers na 1 1/2 jaar (buiten blessures) Jong Ajax moeten uitlenen, als er het vertrouwen is dat de speler er komt/kan komen, want daar geldt ook het ervarener worden, het iedere week in de eredivisie (België?) spelen in een team dat niet automatisch de bal heeft/wint. Wat moet zo'n Denswil (voorbeeld, meer niet), speelde als A-junior al wekelijks in Jong Ajax) in hemelsnaam nog een jaar in Jong Ajax? Vermaelen en Vertonghen zijn de beste voorbeelden, komen sterk terug na een jaar RKC.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » vr jul 04, 2014 9:39 am

Demosthenes schreef: Ajax (mijn stokpaardje, maar ik sta alleen) zal spelers na 1 1/2 jaar (buiten blessures) Jong Ajax moeten uitlenen, als er het vertrouwen is dat de speler er komt/kan komen, want daar geldt ook het ervarener worden, het iedere week in de eredivisie (België?) spelen in een team dat niet automatisch de bal heeft/wint.
Alleen sta je niet. Ik ben het volledig met je eens. Iemand die (nog) niet klaar is voor Ajax-1 moet a.s.a.p. elders weerstand opdoen op een zo hoog mogelijk niveau.

En onder het mom van: poten onder andermans tafel kan het evenmin kwaad. Andere omgeving, out of comfort zone. Daar groeit een mens van, zeker een jong mens. Ik las een verhaaltje van Dijks, die iets van die strekking aangaf v.w.b. zijn tijd bij Heerenveen. Nou betwijfel ik dat Dijks Ajax-1 waardig is geworden, maar hij pakte daar i.i.g. meer mee dan in J.A.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Jöhnk » vr jul 04, 2014 11:41 am

Baseman schreef:Klopt, maar Ajax kan niet straffeloos blijven verjongen en voornamelijk blijven vertrouwen op de aanwas vanuit de jeugd.
Is het eigenlijk wel een feit dat Ajax jonger wordt? Men lijkt over het hoofd te zien dat je elftal, indien je niemand vervangt, per seizoen 11 jaar ouder wordt.

Stel nu dat Sigthorsson (vorig seizoen regelmatig de 'linksbuiten') wordt vervangen door Kishna en De Jong wordt vervangen door Milik. Kishna is vijf jaar jonger dan Sigthorsson, en dus vier jaar jonger dan Sigthorsson vorig jaar was. Milik is vijf jaar jonger dan De Jong, en dus vier jaar jonger dan de De Jong van precies een jaar geleden.

Als je dus alleen naar deze twee mutaties kijkt, is het elftal acht jaar jonger geworden in vergelijking met het elftal van een jaar geleden. De overige negen spelers zijn echter allemaal een jaar ouder geworden. Met andere woorden: je elftal is, over het geheel genomen, 1 jaar ouder dan het elftal van een jaar geleden.

(NB: dit is natuurlijk een grove schets, bedoeld om een bepaald inzicht op te wekken. Een jaar geleden was Vermeer bijvoorbeeld onze keeper en niet Cillessen, dat weet ik best, maar het gaat me om het patroon.)

Verder is leeftijd natuurlijk niet hetzelfde als ervaring, daar heeft Bertje groot gelijk in.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 04, 2014 11:45 am

wimpey schreef:
Baseman schreef: PSV liet vorig seizoen zien wat er kan gebeuren als de balans weg is, het huidige Ajax lijkt aardig op weg naar eenzelfde onbalans.
Lijkt. psv vond met de ervaren 'winnaars' Bommel en Dickie geen balans. Het seizoen daarvoor en daarna evenmin.

Van het elftal dat FdB tegen Milan in 2010 de wei instuurde, is geen mens meer over. 4 titels op rij is de oogst. Dus blijkt wel dat Ajax het vertrek van sterkhouders iedere keer weer aardig opvangt. Er is een lijn ingezet waaraan consequent wordt vastgehouden. Dat is nou net het verschil met psv, waar ieder seizoen een ander verhaal wordt verteld.
Met dien verstande dat het voetbal elk jaar slechter werd en de kampioenschappen mijns inziens ook aan falende concurrenten mag worden toegeschreven en niet aan het uitstekende beleid. Er moeten echt wat sterkhouders bij, anders zitten we straks naar een veredeld Jong Ajax te kijken met alle gevolgen van dien.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » vr jul 04, 2014 12:10 pm

Je moet ieder seizoen weer opnieuw beoordelen of de samenstelling van de groep nog klopt. Niet alleen voetbaltechnisch maar ook kwa type persoonlijkheden en beschikbare ervaring.

Uit de categorie ervaring/leiders zijn we Poulsen en De Jong kwijt. De vraag is of de rest van de groep dat kan opvangen. Op dit moment heb ik ook het gevoel dat we wel erg licht aan het worden zijn. Het blijven van Moisander is voor mij in ieder geval een must. Nu zie ik 'm ook niet zo snel vertrekken maar ik dacht ook dat De Jong nog een jaar zou blijven dus daar koop je niks voor. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Khraa » vr jul 04, 2014 12:26 pm

Volgens mij was De Jong niet echt een leider in de groep. Moisander ook niet echt. Poulsen had wat meer te zeggen De enige echte leider in deze groep is De Boer. Verder zijn het meer volgzame mannen, verlengstukken van de coach in het veld, dan leiders.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » vr jul 04, 2014 1:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Met dien verstande dat het voetbal elk jaar slechter werd en de kampioenschappen mijns inziens ook aan falende concurrenten mag worden toegeschreven en niet aan het uitstekende beleid.
2010/11 werd het na de trainerswissel m.i. beter. 2011/12 was niet veel soeps, 2012/13 vond ik heel aardig. 2013/14 weer niet veel soeps. Feit is dat FdB er steeds weer een team van weet te maken dat in NL zelden verliest. Ondanks dat Ajax iedere zomer weer veren moet laten.
Er moeten echt wat sterkhouders bij, anders zitten we straks naar een veredeld Jong Ajax te kijken met alle gevolgen van dien.
Hopen dat Moisander blijft. En zeker op het middenveld (VM) moet er nog wat bij... Alleen hoef ik geen sterkhouder als De Zeeuw meer bij Ajax te zien. Dat was meer een slapmaker.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Demosthenes » vr jul 04, 2014 2:34 pm

Met dien verstande dat het voetbal elk jaar slechter werd en de kampioenschappen mijns inziens ook aan falende concurrenten mag worden toegeschreven en niet aan het uitstekende beleid. Er moeten echt wat sterkhouders bij, anders zitten we straks naar een veredeld Jong Ajax te kijken met alle gevolgen van dien.
Het is zo saai, het is niet goed; tot nu toe doet de concurrentie het niet veel beter, zie de resultaten in de competitie en in de EL. De Vrij e.c. doen het nu goed op het WK, maar dat betekent niet dat het nu ineens goede spelers zijn. Van Gaal heeft het blijkbaar zo goed georganiseerd dat iedere speler "zijn ding" doet en goed doet, want De Vrij zal geen sprintduel winnen, BMI zal niet voor die splijtende passes zorgen en Janmaat speelt een Ronaldo niet uit de wedstrijd. Terug bij Feyenoord wordt er ineens leiderschap van die spelers verlangd, dan kan het weer fout gaan.

Stel dat Feyenoord echt wordt leeggekocht (supporters rekenen op ruim € 100 miljoen, ik denk aan minder dan 30, ligt eraan hoeveel spelers vertrekken), dan zal Feyenoord geen concurrent zijn; PSV wel? PEC? Ajax heeft nog steeds een selectie met heel wat wedstrijden in de CL in de benen.
De enige echte leider in deze groep is De Boer. Verder zijn het meer volgzame mannen, verlengstukken van de coach in het veld, dan leiders.
Volgzaam wel, verlengstukken? Ik hoop dat Kishna gewoon zijn man probeert uit te spelen i.p.v. de bal terugleggen op een middenvelder/verdediger. ik hoop dat Serero weer naar voren denkt en speelt i.p.v. zonder risico de bal naar achteren verplaatst. Ik hoop dat Veltman of Moisander voor dat mannetje extra op het middenveld zorgen, dat ... Ik ben bang dat ze dat niet mogen.

Ik snap wel dat er een draadloos netwerk in de Arena komt, kun je op je smartphone wedstrijden volgen waarin wel iets gebeurt.

@Wimpey,
Alleen sta je niet. Ik ben het volledig met je eens.

Over Van Persie waren we het ook al eens, over ... (vergeten) ook al, het moet niet gekker worden, iets van herpositioneren? :ajaxsmiley.gif:


Offtopic:
Ben wel blij dat Van Gaal niet naar Feyenoord is gegaan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Jöhnk » vr jul 04, 2014 4:41 pm

Janmaat, BMI, Feyenoord, Van Persie, Feyenoord, Van Gaal, Feyenoord. Waarom gaat het hier over Feyenoord? O ja, die spelen zeker aantrekkelijk voetbal met die blinde ballen naar voren, de nieuwste rage.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door zeux » vr jul 04, 2014 5:00 pm

Demosthenes schreef: Stel dat Feyenoord echt wordt leeggekocht (supporters rekenen op ruim € 100 miljoen, ik denk aan minder dan 30, ligt eraan hoeveel spelers vertrekken), dan zal Feyenoord geen concurrent zijn; PSV wel? PEC? Ajax heeft nog steeds een selectie met heel wat wedstrijden in de CL in de benen.
Is het niet gewoon: in het land der blinden is eenoog koning?

Ik hoop ook dat Moisander blijft. Van Rhijn nu ook weer geblesseerd. Pfff. Veltman heeft best potentie, maar heeft volgens mij nog een jaartje nodig om 'sterkhouder' te worden (als hij dan niet vertrekt...).

Een ervaren man op het middenveld er bij zou zo fijn zijn. Echt in het hart van de selectie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door InnerHarbour » vr jul 04, 2014 5:42 pm

'Sterkhouder' ook zo'n woord dat hier verboden zou moeten worden.
YNWA

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Niklas Moisander

Bericht door T82 » vr jul 04, 2014 7:55 pm

Demosthenes schreef: Wat moet zo'n Denswil (voorbeeld, meer niet), speelde als A-junior al wekelijks in Jong Ajax) in hemelsnaam nog een jaar in Jong Ajax? Vermaelen en Vertonghen zijn de beste voorbeelden, komen sterk terug na een jaar RKC.
Hij zal het zelf niet willen, maar zo'n jongen moet gewoon een jaar in Breda komen voetballen. NAC heeft maar 15 selectiespelers. Dan speelt hij 34 wedstrijden en krijgt hij volop te doen. Leert hij misschien te verdedigen en komt hij er volgend jaar vanzelf in. Dat kapsel is al geel-zwart.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 05, 2014 12:47 am

Ajax barst van het geld maar kwalitatief zette het vorig jaar een stapje terug. Het mag een wonder heten dat Feyenoord er niet met een schaal vandoor ging maar hoogst waarschijnlijk gaat daar deze zomer een leegloop plaatsvinden dus dat gevaar lijkt even geweken. Blijft Depay dan wordt komend seizoen normaal gesproken psv kampioen. Tenzij Ajax Moisander weet te houden en de aankopen voltreffers blijken... ben benieuwd.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » za jul 05, 2014 8:40 am

Dan sla je voor het gemak maar even over dat de defensie van PSV nog altijd niet sterker is geworden. Sterker nog, voorlopig is Rekik daar weg en dat was van de centrumverdedigers daar de betere.

Maar ik hoop absoluut ook dat Moisander blijft hoor. Hij is erg belangrijk voor dit Ajax. En ik denk dat hij door het vertrek van iemand als Poulsen alleen nog maar belangrijker is geworden.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Lionel » za jul 05, 2014 8:56 am

Giacomo Puccini schreef:Ajax barst van het geld maar kwalitatief zette het vorig jaar een stapje terug. Het mag een wonder heten dat Feyenoord er niet met een schaal vandoor ging maar hoogst waarschijnlijk gaat daar deze zomer een leegloop plaatsvinden dus dat gevaar lijkt even geweken. Blijft Depay dan wordt komend seizoen normaal gesproken psv kampioen. Tenzij Ajax Moisander weet te houden en de aankopen voltreffers blijken... ben benieuwd.
Dan wordt PSV normaal gesproken kampioen..... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Jöhnk » za jul 05, 2014 9:30 am

Giacomo Puccini schreef:Het mag een wonder heten dat Feyenoord er niet met een schaal vandoor ging
Meen je dit nou? Ik noem het eerder een wonder als Feyenoord wel kampioen wordt. :smallgrin.gif: Ajax was gewoon de betere, natuurlijk. Anders win je ook niet drie keer het onderlinge duel (waarin je steeds een achterstand goedmaakt).

Feyenoord en PSV hadden vorig seizoen een te zwakke verdediging en keeper om kampioen te worden. 40+ tegendoelpunten, dan weet je het wel. Die clubs hadden best een Moisander kunnen gebruiken.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Demosthenes » za jul 05, 2014 9:35 am

Feyenoord kampioen, ik moet er niet aan denken, blij dat ik met pensioen ben :ajaxsmiley.gif: al zullen ex-collega's mij in dat geval wel weten te vinden.

Waarom Feyenoord kampioen had kunnen worden? Alleen Feyenoord had de selectie intact gehouden (= er was geen belangstelling voor die spelers) en had zelfs twee spelers gehaald, waarvan er een ook in de belangstelling stond van Ajax (Armenteros). PSV had bijna het hele elftal zien vertrekken, Ajax Alderweireld en sterspeler Eriksen. Feyenoord speelde geen Europese wedstrijden, Ajax speelde CL. Het is dat Koeman de competitie begon met drie wedstrijden op rij te verliezen, omdat hij dacht dat er ook d.m.v. combinaties e.d. gewonnen kon worden i.p.v. alle ballen naar voren. Ajax verspeelt altijd punten rond de CL!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » ma jul 28, 2014 3:13 pm


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Arthur » ma jul 28, 2014 3:26 pm

Pff, wat moet hij daar nou weer?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Cruijff » ma jul 28, 2014 3:30 pm

Een keertje degraderen. Met (toen nog FC) Zwolle heeft Moisander één van de fijnste jaren uit zijn carrière beleefd op het tweede profniveau. :blackcat.gif:

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » ma jul 28, 2014 3:56 pm

Niklas is 28 en zal willen cashen. Helaas. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » ma jul 28, 2014 3:57 pm

Hopelijk niet. Ik zie Moisander als één van de steunpilaren van ons elftal. Zonder hem ziet het er achterin ineens een heel stuk minder stabiel uit.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie