Lucas Andersen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » wo nov 19, 2014 7:27 am

Als hij na driemaal nog niet wakker is........ :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » wo nov 19, 2014 8:47 am

Hopen maar dat het meevalt. Andersen als tandeloze old-fashioned target man zou effe wennen zijn.

Sterkte, jongen! Effe door de zure appel...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » wo nov 19, 2014 9:14 am

:smallgrin.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 19, 2014 9:25 am

Met de uitstraling van een jaren' 70 spits uit de onderste Engelse regionen zal hij vermoedelijk beter van zich af gaan bijten!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Lucas Andersen

Bericht door beelzebub » wo nov 19, 2014 10:57 am

Jaha. Of zoals een oud-teamgenoot van mij deed... In de rust een pakje ketchup opscheuren, gebit in de hand en "aaaah scheids" roepend naar de grond gaan. De tegenstander die niks had gedaan in verbijstering achterlatend. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 1:37 pm

Interview met Lucas Andersen, is ook een filmpje van geweest in het NOS Journaal:
http://nos.nl/artikel/2005528-andersen- ... udrup.html

Blijkbaar moet hij de interviews nog steeds in het Engels geven.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10306
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lucas Andersen

Bericht door WP_Legend » zo dec 07, 2014 3:17 am

Begint steeds beter te worden, gister 3 assists maar hadden er 5 kunnen zijn!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 07, 2014 10:18 am

WP_LeGeNd schreef:Begint steeds beter te worden, gister 3 assists maar hadden er 5 kunnen zijn!
Hij heeft de afgelopen weken ook al regelmatig spelers alleen voor de keeper gezet, maar als deze niet afgemaakt worden, dan valt dat minder op.

Nu nog een goede 6 erbij (liefst ook wat fysiek) en we hebben een prachtig middenveld voor de komende jaren. Klaassen en Andersen worden echte kwaliteitsspelers! :biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif: Eindelijk weer echte klasse in het team.
Klaassen viel gisteren minder op, maar is zo ongelooflijk goed. Altijd oog voor de vrij man. Meteen door spelend (tempo omhoog). Daarnaast ook nog een geweldige drive, mentaliteit en gif in zijn spel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » zo dec 07, 2014 10:36 am

We speelden tegen WII en Ado heren, niet tegen PSV of Feyenoord, laten we nou niet gaan overdrijven.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » zo dec 07, 2014 12:17 pm

Dat jochie komt net kijken. Overduidelijk dat hij technisch bovengemiddeld is.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 07, 2014 12:25 pm

Yep. Moet iemand anders het vuile werk maar opknappen, Bazoer, Van de Beek of Riedewald? Ben heel benieuwd wie Serero het elftal uitspeelt. Andersen en Klaassen zullen hun plek niet meer afstaan totdat ze een stap hogerop zetten.
Ajax!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Arthur » zo dec 07, 2014 12:38 pm

In het AD geeft hij aan binnenkort met Ajax om tafel te gaan om zijn contract te verlengen :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » zo dec 07, 2014 12:43 pm

Verstandig van hem. Als hij nu naar een grote competitie gaat redt hij het niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41046
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Marillion » zo dec 07, 2014 3:46 pm

Laat hem het eerst maar eens redden bij Ajax. Er zit een stijgende lijn in en het is veelbelovend als het gaat om wat hij in balbezit laat zien. Maar dat is nog wel hoofdzakelijk tegen kleine tegenstanders. Hij moet nog altijd weerbaarder worden én hij moet zich ontwikkelen naar het niveau dat hij ook beslissend kan zijn in de sleutelduels.

Ik ben in ieder geval blij met een eventuele verlenging want zijn techniek en balbehandeling is een lust voor het oog. Dit is toch het type speler dat je bij Ajax wil zien. Ik moet steeds vaker denken aan Ronald de Boer als middenvelder wanneer ik Andersen zie spelen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Lucas Andersen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo dec 07, 2014 4:28 pm

Dat heb ik dus ook. Natuurlijk heeft hij geen body en "duelkracht", maar zijn techniek en inzicht zijn bovengemiddeld. Gisteren kon ik dat erg goed zien vanaf mijn stekkie op 115, met name bij de 2-0. Hij kwam (optisch) recht op ons af, je ziet hem terwijl hij op het doel afdribbelt opzij kijken, en net als je vanaf de tribune wil blèren: "NAAST JUUUUUH!!!!" geeft ie m exact op tijd en geplaatst aan de opstomende Milik. Top. Natuurlijk is hij er nog lang niet; er kan van alles met hem gebeuren. Maar met die techniek en dat inzicht heeft hij veel potentie.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Lucas Andersen

Bericht door Rooie » zo dec 07, 2014 9:00 pm

Deze was vooral erg lekker:

Afbeelding

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10306
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lucas Andersen

Bericht door WP_Legend » ma dec 08, 2014 11:04 am

Benji schreef:Deze was vooral erg lekker:

Afbeelding
inderdaad actie van de week!

ik neem aan dat hij bij VI speler van de week wordt?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » ma dec 08, 2014 11:21 am

Nu nog veel meer bewegen zonder bal, tussen de linies aanspeelbaar zijn. Tegen ADO en Willem II kreeg ie ruimte. Met die ruimte deed ie veel goeds. Maar hij zet zijn acties vaak vanaf het middenveld in. Z'n rendement zal omhoog schieten wanneer ie dat 20 meter dichter bij de goal van de tegenstander doet.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 08, 2014 11:24 am

Onderschat ook niet wat voor een arbeid Andersen op de mat legt. De volgende stap van Andersen is ook schieten uit de 2e lijn, want hij heeft een prima schot in zijn benen. Zeker tegen verdedigende ploegen, een meerwaarde.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » ma dec 08, 2014 11:25 am

Benji schreef:Deze was vooral erg lekker:

Afbeelding
Zeker ook het één keer raken van Milik. Misschien nog wel knapper. :biggthumpup.gif:

Andersen moet nu de volgende stap zetten. Vanaf nu houden tegenstanders hem in de gaten. Krijgt hij met meer druk en 'aandacht' te maken. Hoe gaat hij daarmee om?

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Lionel » ma dec 08, 2014 11:34 am

Geen toeval dat Andersen beter begint te spelen nu Kishna voor hem staat. Kan hij zijn ballen kwijt. Met Schone op een vleugel is er geen diepgang. Vanaf nu gewoon met Kishna en AEG op de vleugels.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 08, 2014 1:29 pm

Ik vind wel dat Andersen zich slimmer moet opstellen ten opzichte van Kishna. Dan doel ik vooral op de mometnen waarop Kishna rond het hoek van het strafschopgebied een actie in wil zetten; Kishna gaat met zijn snelheid veel liever buitenom, alleen vaak staat Andersen daar al en moet Kishna de bal dus of breed afgeven aan Andersen (wat de snelheid uit het spel haalt) of naar binnen snijden, waar het normaal gesproken toch al veel te druk is. Dat moet allemaal wel iets slimmer vind ik.


Voor de rest geef ik toe dat het begint te lijken alsof ik het gruwelijk mis had voor wat betreft Andersen. Begint zeer aanwezig te zijn, gooit de schroom van zich af, en dat begint allemaal ook nog rendement op te leveren. Aan zijn voetballende kwaliteiten heb ik nooit getwijfeld, het was zijn karakter en instelling waar ik me aan stoorde. Maar ook daar lijkt nu dus geleidelijk verandering/verbetering in te komen. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » ma dec 08, 2014 2:26 pm

Kan gebeuren. Jonge voetballers ontwikkelen zich sprongsgewijs. Of ze ontwikkelen zich opeens niet meer. Ik was er ooit van overtuigd dat Frank de Boer te traag was voor de top. :blush.gif:

Daarover gesproken, hoe is het met Patrick Olsen? Dat andere talent waar Ajax belangstelling voor had. Hij koos destijds voor Inter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Olsen

Helaas voor hem, zit op de bank in Noorwegen. :aai.gif:

Andere jongens: Laursen mislukt bij Juventus, Nörgaard bij HSV. Zitten allebei weer in Denemarken.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lucas Andersen

Bericht door Mano » di jan 27, 2015 10:32 am

Het is inmiddels wel duidelijk dat Andersen z'n talent in behoorlijk wat wedstrijden niet uit de verf komt.
Tegen Feyenoord wordt ie opgepeuzeld door een kaboutertje.

Het flegmatieke is mooi bij een actie die lukt maar ooh zo irritant om te zien bij een actie die mislukt.


Ik weet het niet met hem hoor
talent: JA
goed genoeg voor Ajax: Nee
wellicht bij een counterclub...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » di jan 27, 2015 10:40 am

Mano schreef:Het is inmiddels wel duidelijk dat Andersen z'n talent in behoorlijk wat wedstrijden niet uit de verf komt.
Hij is een poffertje met weinig talent.

Plaats reactie