Daley Sinkgraven

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Duke » ma feb 02, 2015 10:31 am

wimpey schreef:
Marillion schreef:Ik ken 'm nauwelijks. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat zo'n broekie uit de provincie direct het verschil gaat maken.
Heeft een prima linker, goed in de kleine ruimte, ziet het spel. Ik denk dat ie juffie in no-time uit het elftal speelt.

Hij was bij JO in de nazomer de jongste. En m.i. de beste. Ik zou deze aankoop toejuichen.

Hoe zou het trouwens met Lerin Duarte gaan? :blush.gif: Ajax zal ongetwijfeld proberen hem in de transactie met Sinkgraven te betrekken. En Heerenveen zal daar ongetwijfeld niets voor voelen.
Bijna goed. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 11:38 am

Duke schreef: Bijna goed. :biggthumpup.gif:
Bijna. Ajax zal het van dit soort transacties moeten hebben in de nabije toekomst. Kwaliteit in, rubbish als wisselgeld proberen in te zetten, om zodoende jongens als Hoorn, Andersen, Ligeon e.c. te lozen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Rooie » ma feb 02, 2015 11:50 am

Sinkgraven zal eerst een half jaar lang de rugbyregels van het Ajax van F. de Boer uit z'n hoofd moeten leren voordat hij gaat spelen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Baseman » ma feb 02, 2015 12:28 pm

Yopi schreef:De Boer gaf aan dat Sinkgraven nu een half jaar de tijd krijgt om te wennen. Dat is in strijd met wat jij suggereert. Een paniekaankoop moet er meteen staan.
Hahaha, kom op zeg...zo ontzettend naïef ben jij niet.
Als Ajax Sinkgraven zo graag deze winterstop had willen halen, dan hadden ze hem op 1 januari gekocht. Zo ingewikkeld is het echt niet.

Ajax is na de wedstrijd tegen Feyenoord in de paniekmodus geschoten.
Dat moge overduidelijk zijn.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 12:51 pm

Baseman schreef: Ajax is na de wedstrijd tegen Feyenoord in de paniekmodus geschoten.
Dat moge overduidelijk zijn.
Zeker. Een beleidsmatige aankoop was er in Qatar al bij geweest. Heerenveen hield wel rekening met een vertrek van Sinkgraven trouwens, ze hebben behoorlijk lopen winkelen deze winter.

Aan die jongen gaat Ajax wel plezier beleven trouwens. Hij heeft prima skills. Helaas is het kalf verdronken en heeft men desondanks de put niet gedempt. Want op die sturende middenvelder zullen we vergeefs wachten. Dat is gewoon een blunder van de technisch verantwoordelijken. En v.w.b. in- en uitgaande transfers zal er in de volgende transferperiode een duidelijke kentering te zien moeten zijn. Zo niet, dan zullen er koppen moeten rollen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » ma feb 02, 2015 12:59 pm

Natúúrlijk, Baseman. Als je elftal vastzit, koop je een speler met amper twintig eredivisiewedstrijden in de benen. Zeker in het geval van Ajax: zo een hebben we er nog niet. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Marillion » ma feb 02, 2015 1:23 pm

Het is natuurlijk prima mogelijk dat ze hem liever al eerder hadden gehaald maar dat de onderhandelingen met Heerenveen meer tijd hebben gekost.

Ik ga er vanuit dat hij sowieso de tijd nodig heeft om te wennen bij Ajax. Dat is het voordeel van de transfer nu in plaats van komende zomer. Hij pakt alvast een half seizoen mee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Rooie » ma feb 02, 2015 1:39 pm

Wennen aan wat? De speelstijl?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Marillion » ma feb 02, 2015 1:42 pm

Nieuwe club, andere omgeving, ander elftal. Spelers hebben vaak even tijd nodig voor ze zich helemaal thuis voelen. En Sinkgraven is ook nog maar een jong ventje met weinig ervaring.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 1:42 pm

Marillion schreef: Ik ga er vanuit dat hij sowieso de tijd nodig heeft om te wennen bij Ajax. Dat is het voordeel van de transfer nu in plaats van komende zomer. Hij pakt alvast een half seizoen mee.
Ik denk dat hij er vrij snel zal staan. Het zal niet zo zijn als bij Maher, vorig seizoen. En dit seizoen ook nog regelmatig. Sinkgraven kost een vergelijkbaar bedrag, maar hij is i.m.o. een betere speler. Die het ook een stuk verder gaat schoppen dan momentenvoetballer Maher.

Ik zie Daley met verloop wel op 6 terecht komen. Dat kort wegdraaien met behoud van techniek is echt zijn kracht. Een speler met die skills heb je op die plek nodig om op balbezit te kunnen spelen tegen pressende ploegen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Baseman » ma feb 02, 2015 3:56 pm

Jij bent wel heel overtuigd van iemand die net zijn 1e halve seizoen als basisspeler achter de rug heeft.
Maher had al 2 volledige seizoenen als basisspeler achter de rug (incl. EL) en had ook enkele wedstrijden met Oranje gespeeld toen hij naar PSV vertrok. Op Sinkgraven zijn leeftijd had Maher ook al 1 volledig seizoen als basisspeler achter de rug.

Sinkgraven is een groot talent en een prima aankoop, maar hij is momenteel ook een momentenvoetballer die bij Heerenveen volstrekt anonieme wedstrijden kan spelen.
Het is heel goed mogelijk dat hij de verwachtingen snel gaat inlossen, maar het kan ook lang(er) duren.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » ma feb 02, 2015 4:00 pm

Precies. Daarom is hij nu dus alvast gehaald.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door brigade zuid » ma feb 02, 2015 4:06 pm

Als ze hem maar wel goed gebruiken, dat ie niet weer ergens op een positie beland waar die totaal niet uit de verf komt. En waarom moeten aankopen eerst een tijd wennen bij Ajax? Als ie zo goed is kan hij er volgende week toch gewoon in en zn ding doen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Baseman » ma feb 02, 2015 4:12 pm

Ik vind hem beter dan Andersen, dus ik verwacht dat hij snel in de basis komt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » ma feb 02, 2015 4:19 pm

Er is een verband tussen deze transfer en de ontwikkeling van Nouri, denk ik. Nouri heeft in de winterstop veel meegetraind met het eerste zodat ze konden beoordelen of hij er al (bijna) klaar voor was. Hij heeft het goed gedaan, maar blijkbaar zijn ze van oordeel dat hij nog tijd nodig heeft. (Niet zo verrassend gezien zijn wel erg frêle bouw.)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Bert » ma feb 02, 2015 4:25 pm

brigade zuid schreef:Als ze hem maar wel goed gebruiken, dat ie niet weer ergens op een positie beland waar die totaal niet uit de verf komt. En waarom moeten aankopen eerst een tijd wennen bij Ajax? Als ie zo goed is kan hij er volgende week toch gewoon in en zn ding doen.
Aankopen moeten overal wennen. Wijnaldum speelt nu zijn eerste goede seizoen bij PSV, in zijn vierde seizoen. De Jong had ook een derde van een seizoen nodig - terwijl hij al buitenlandse ervaring had.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Baseman » ma feb 02, 2015 4:32 pm

Wijnaldum speelt zijn 1e constant goede seizoen, al deed hij dat vorig seizoen ook voor zijn zware blessure.
De Jong had vorig seizoen weinig gespeeld en moest vooral daarom op gang komen, hij was overigens wel al meteen belangrijk met zijn spel.
Guardado stond er meteen.

Kwaliteit is het belangrijkst, ervaring helpt, de stabiliteit en leeftijdsopbouw van de selectie dragen ook bij aan de lengte van de wenningsperiode.
Ik verwacht dat Sinkgraven snel went bij Ajax, wat niet wil zeggen dat hij meteen een belangrijke speler is. Maar een basisplaats zal hij snel krijgen en behouden lijkt me.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Lionel » ma feb 02, 2015 5:08 pm

Marillion schreef:Het is natuurlijk prima mogelijk dat ze hem liever al eerder hadden gehaald maar dat de onderhandelingen met Heerenveen meer tijd hebben gekost.
Hoelang heb je nodig? Ze hadden vanaf 1 september tot en met 31 december. Nou gun ik Overmars de 31e een vrije dag dus laten we zeggen tot 30 december.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Jöhnk » ma feb 02, 2015 5:18 pm

Waarom zou je op 1 september gaan onderhandelen als de hoofdtrainer net heeft gezegd Sinkgraven niet nodig te hebben?

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... jven-.html

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 6:05 pm

Lionel schreef:
Hoelang heb je nodig? Ze hadden vanaf 1 september tot en met 31 december. Nou gun ik Overmars de 31e een vrije dag dus laten we zeggen tot 30 december.[/quote]

Die tijd had ie nodig om geen VM te vinden.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » ma feb 02, 2015 7:10 pm

Dat hoefde inderdaad niet want De Boer had Zimling al 'ontdekt'. :666.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 02, 2015 7:51 pm

Is die medische keuring nu nog niet helemaal klaar!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Lionel » di feb 03, 2015 1:09 am

Jöhnk schreef:Waarom zou je op 1 september gaan onderhandelen als de hoofdtrainer net heeft gezegd Sinkgraven niet nodig te hebben?

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... jven-.html
Maar waarom nu wel dan? Frank kraakt bijna nooit zijn spelers. Als hij had gezegd dat hij hem wel had gewild dan zou dat geen goed signaal zijn geweest naar de groep.

Gewoon een paniekaankoop. De timing tenminste.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Lionel » di feb 03, 2015 9:14 am

Yopi schreef:Natúúrlijk, Baseman. Als je elftal vastzit, koop je een speler met amper twintig eredivisiewedstrijden in de benen. Zeker in het geval van Ajax: zo een hebben we er nog niet. :hypocrite.gif:
Meer dan 7 miljoen, nog bonussen, een doorverkooppercentage en Duarte voor de rest van het seizoen..... Dit had toch iedereen kunnen afronden?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Yopi » di feb 03, 2015 9:47 am

Het is fors, maar Ajax kan het betalen, denk ik.

Die jongen had nog jaren contract. Dat speelt ook mee.

Geeft Overmars een keer veel geld uit, is het weer niet goed. :hypocrite.gif:

Plaats reactie