Nicolás Tagliafico

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Cruijff » do jan 04, 2018 10:04 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Leuk AC is een van de goedglovige die denkt dat de verhaaltjes van een zaakwaarnemer waar zijn. :biggrin.gif:
Alleen gelooft (voor jou: glooft) niemand AC! :biggrin.gif:

Ik heb wel fiducie in deze Taglia.

Ik, Zlatan, ehhh... ik, AC, heb er ook fiducie in.
En uiteraard geloof ik ook nog steeds in Sinterklaas.

Fluisterpraatjes van de zaakwaarnemers? Bij Independiente zullen ze ook wel een oude rot als Wim Schoevaart hebben of, om in jouw regionen te blijven, een soort Lex Schoenmaker.

Die zal ongetwijfeld :hypocrite.gif: hebben gezegd:
'vroeger toen Independiente nog een echt grote club was speelden we in 1972 de finale om de Wereldbeker. We moesten tegen een stel Hollanders. Heel Montserrat was uitgelopen. We hebben die kaaskoppen met van alles en nog wat bekogeld, bespuugd en de tyfus geschopt.

Die club uit Amsterdam was in onze ogen maar een stelletje zaalvoetballers. Maar de halve wereld liep te dwepen met die club. Bloed irritant. Om ze even stevig te intimideren hebben we toen op het vliegveld van Buenos Aires nog geprobeerd om ene Johan Cruijff te ontvoeren. Maar naast die Garnaal, naast de magere 'El Flaco', daar stond een beer van een bodyguard naast, waardoor niemand dat meer durfde. Pas tijdens de wedstrijd ontdekten we dat die 'bodyguard' Heinz Stuy was, hun keeper. En dat als we Heinz een kroket of een heet gefrituurd stukje tapas hadden toegeworpen, we die Cruijff zo hadden kunnen meenemen.

Daarna hebben we elke toeschouwer 45 vlijmscherpe muntjes gegeven, in totaal met 70.000 toeschouwers dus 3,15 miljoen stuks. Hier en daar werd wat kleingeld achterover gedrukt, toch vlogen aan het begin van die wedstrijd de muntstukken en andere scherpe voorwerpen bij die Hollanders om de oren. Maar die Amsterdammers gaven geen krimp. Thuis bleef het gelijk, in de return van die finale kregen we met 3-0 op de kloten.

De twee maal scorende Johnny Rep werd vervolgens de aller, allergrootste speler ter wereld. Diego Armando Maradona smeekte later in zijn carrière na een vriendschappelijke wedstrijd nog om Rep's shirt. Echt voor altijd een reus van een club dat Ajax Amsterdam.

Nee echt Nicolás, Manchester City, Real Madrid, Barcelona, Arsenal of Liverpool, da's allemaal best leuk. Maar Ajax uit Amsterdam, de club met de drie sterren. De 'slagers uit de wereldberoemde mistwedstrijd', De Godenzonen uit De Lage Landen. Dat is het echte werk. Als je daar in je carrière ooit een keer kunt spelen Nicolás... Echt, ik zou geld toe geven!

Yopii
Berichten: 19119
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Yopii » do jan 04, 2018 10:38 am

@IH: zo werkt het inderdaad. Spelers houden mooie praatjes voor de bühne. Aankopen van LIverpool bijvoorbeeld zwetsen over 'grote club' en 'geweldige sfeer', terwijl ze in werkelijkheid zich in de kijker willen spelen bij Barcelona, Madrid of de Engelse top. :hypocrite.gif:


Maar OT: Independiente plaatste een filmpje over Tagliafico.

https://twitter.com/Independiente/statu ... 0474152960

Opeens bedacht ik aan wie hij me doet denken: aan Chivu. Al is Chivu een stukje groter. :smallgrin.gif:

Ik bedoel dus wat uitstraling, leiderschapscapaciteiten betreft. Een speler van wie de supporters houden, van we ze veel kunnen hebben.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48017
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door peter » do jan 04, 2018 11:41 am

Het is toch lekker dat een ervaren speler, aanvoerder van een redelijke club uit Argentinië voor Ajax kiest. Ook nog eens (eenmalig) international. Lijkt me een jongen die slim is en ook echt wel beschikt over leiderscapaciteiten. Misschien dat die jongen voetballend tegenvalt, maar mijn gevoel zegt dat hij wat extra's kan brengen in deze groep.

IH kan lullig doen dat er geen interesse voor die jongen is vanuit de grote competities, maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Voor Sanchez was er klaarblijkelijk dan ook geen interesse en die koos ook (gelukkig) voor Ajax. Aan de andere kant deden Orejuela, Cassierra dat ook en die zijn veel minder goed. Ajax is kwalitatief geen absolute top, maar kán natuurlijk wel goede spelers halen. Dat werkt bij iedere club zo.

Ik wil overigens wel even de terechte kanttekening maken die ook Yopi maakt. De linksback positie is een positie die bij Ajax nu zwaar onderbezet is. Een aankoop van 25 valt dus ook wel te begrijpen. Bakker kan nu rustig rijpen en wie weet dat die jongen de positie kan overnemen na verloop van tijd. Goed perspectief op die positie nu. Redelijk ervaren aankoop en een jonge gast die op de deur (kan) kloppen.
Voor de rest moet Ajax niet teveel doorzetten op aankopen nu. Huidige selectie is kwalitatief goed genoeg. Goede mix van ervaring en talent. De keuzes die gemaakt zijn, betekent ook dat je aan de achterkant moet snijden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Cruijff » do jan 04, 2018 1:09 pm

Peter schreef:Het is toch lekker dat een ervaren speler, aanvoerder van een redelijke club uit Argentinië voor Ajax kiest. Ook nog eens (eenmalig) international. Lijkt me een jongen die slim is en ook echt wel beschikt over leiderscapaciteiten. Misschien dat die jongen voetballend tegenvalt, maar mijn gevoel zegt dat hij wat extra's kan brengen in deze groep.
Precies! We klagen altijd dat Overmars geen geld uitgeeft en we shoppen in de verkeerde leeftijdsgroep.
Hoe vaak haal je nu een 25-jarige aanvoerder van een (sub)topclub in een groot voetballand? Zoals Guardado en Moreno bij PSV met name de eerste 2 jaar veel hebben toegevoegd haal je nu iets meer routine en hopelijk ook gif en een tikkeltje gemene gast in huis.

In Argentinië hebben alleen Boca Juniors en River Plate meer landstitels gewonnen dan CA Independiente. CA Independiente heeft er precies 14. :smile-ajax.gif:

Lionel
Berichten: 47632
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Lionel » do jan 04, 2018 1:32 pm

Peter schreef:Het is toch lekker dat een ervaren speler, aanvoerder van een redelijke club uit Argentinië voor Ajax kiest. Ook nog eens (eenmalig) international. Lijkt me een jongen die slim is en ook echt wel beschikt over leiderscapaciteiten. Misschien dat die jongen voetballend tegenvalt, maar mijn gevoel zegt dat hij wat extra's kan brengen in deze groep.

IH kan lullig doen dat er geen interesse voor die jongen is vanuit de grote competities, maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Voor Sanchez was er klaarblijkelijk dan ook geen interesse en die koos ook (gelukkig) voor Ajax. Aan de andere kant deden Orejuela, Cassierra dat ook en die zijn veel minder goed. Ajax is kwalitatief geen absolute top, maar kán natuurlijk wel goede spelers halen. Dat werkt bij iedere club zo.

Ik wil overigens wel even de terechte kanttekening maken die ook Yopi maakt. De linksback positie is een positie die bij Ajax nu zwaar onderbezet is. Een aankoop van 25 valt dus ook wel te begrijpen. Bakker kan nu rustig rijpen en wie weet dat die jongen de positie kan overnemen na verloop van tijd. Goed perspectief op die positie nu. Redelijk ervaren aankoop en een jonge gast die op de deur (kan) kloppen.
Voor de rest moet Ajax niet teveel doorzetten op aankopen nu. Huidige selectie is kwalitatief goed genoeg. Goede mix van ervaring en talent. De keuzes die gemaakt zijn, betekent ook dat je aan de achterkant moet snijden.
Voor echte talenten is er altijd plek. Aan Bakker om het waar te maken. We hebben er toch niks aan om te kunnen zeggen dat onze selectie voor 50% uit eigen jeugd bestaat als je het op de backs moet doen met Dijks en Zeefuik?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19119
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Yopii » do jan 04, 2018 1:59 pm

Precies! We klagen altijd dat Overmars geen geld uitgeeft en we shoppen in de verkeerde leeftijdsgroep.
Hoe vaak haal je nu een 25-jarige aanvoerder van een (sub)topclub in een groot voetballand? Zoals Guardado en Moreno bij PSV met name de eerste 2 jaar veel hebben toegevoegd haal je nu iets meer routine en hopelijk ook gif en een tikkeltje gemene gast in huis
Afwachten maar. Waarom speelt hij daar nog steeds?

Onzin natuurlijk dat echte talenten altijd doorbreken. Het is maar wie ze voor zich hebben.

Zie Engeland: talenten uit de hele wereld in de opleidingen, maar er breekt haast nooit iemand door.
In Nederland ligt de lat uiteraard lager, maar als je voor de achterhoede zes spelers hebt die allemaal een miljoen per jaar verdienen, komt Mitchell Bakker er echt niet aan te pas. Zo'n jongen wordt dan namelijk, als hij mag debuteren, op zijn eerste foutje afgerekend en meteen teruggebonjourd naar JA.

https://twitter.com/julianpater/status/ ... 1724954624

speler is gearriveerd, trouwens.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9123
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jan 04, 2018 2:06 pm

Al dat geouwehoer over of ie naar Spaanse of Duitse clubs kon interesseert me niet. Wat me wel interesseert is dat de supporters en zijn club het jammer vinden dat hij gaat. Daar heeft zijn zaakwaarnemer niks mee te maken. Ik heb zo het vermoeden dat we een speler met meerwaarde hebben aangetrokken.

Lionel
Berichten: 47632
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Lionel » do jan 04, 2018 2:16 pm

Yopii schreef:
Precies! We klagen altijd dat Overmars geen geld uitgeeft en we shoppen in de verkeerde leeftijdsgroep.
Hoe vaak haal je nu een 25-jarige aanvoerder van een (sub)topclub in een groot voetballand? Zoals Guardado en Moreno bij PSV met name de eerste 2 jaar veel hebben toegevoegd haal je nu iets meer routine en hopelijk ook gif en een tikkeltje gemene gast in huis
Afwachten maar. Waarom speelt hij daar nog steeds?

Onzin natuurlijk dat echte talenten altijd doorbreken. Het is maar wie ze voor zich hebben.

Zie Engeland: talenten uit de hele wereld in de opleidingen, maar er breekt haast nooit iemand door.
In Nederland ligt de lat uiteraard lager, maar als je voor de achterhoede zes spelers hebt die allemaal een miljoen per jaar verdienen, komt Mitchell Bakker er echt niet aan te pas. Zo'n jongen wordt dan namelijk, als hij mag debuteren, op zijn eerste foutje afgerekend en meteen teruggebonjourd naar JA.

https://twitter.com/julianpater/status/ ... 1724954624

speler is gearriveerd, trouwens.
Mathijs de Ligt knokte zich in de ploeg toen we nogbeschikten over Riedewald, Sanchez en Tete
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19119
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Yopii » do jan 04, 2018 2:26 pm

Precies. Drie talenten dus.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Cruijff » do jan 04, 2018 3:41 pm

Yopii schreef:Precies. Drie talenten dus.
Nou en?
Had hij met aankopen moeten concurreren die pakweg Kuffour, Atouba of Heiko Westermann hadden geheten dan had ie die strijd ook gewonnen.

Yopii
Berichten: 19119
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Yopii » do jan 04, 2018 3:58 pm

Daar noem je er drie... :smallgrin.gif:

Met aankopen van het niveau van Viergever, Schöne, Galasek wordt het al lastiger. Zulke spelers hebben een streepje voor vanwege hun ervaring. (De namen van deze drie schieten me nu te binnen. Mag je ook een paar andere voor invullen.)

Dan heb ik het er nog niet over dat trainers graag hun eigen aankopen opstellen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door brigade zuid » do jan 04, 2018 4:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Al dat geouwehoer over of ie naar Spaanse of Duitse clubs kon interesseert me niet. Wat me wel interesseert is dat de supporters en zijn club het jammer vinden dat hij gaat. Daar heeft zijn zaakwaarnemer niks mee te maken. Ik heb zo het vermoeden dat we een speler met meerwaarde hebben aangetrokken.
Dat gevoel heb ik ook maar ik durf te wedden dat het wel weer niet normaal zal gaan. Hij zal eerst wel weer aan het Ajax spel moeten wennen dus we zullen hem eerst wel een tijdje bij jong Ajax zien ofzo, het kan bijna nooit normaal bij Ajax.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33981
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Duke » do jan 04, 2018 4:59 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door InnerHarbour » do jan 04, 2018 5:04 pm

Overmars is langer.
YNWA

Lionel
Berichten: 47632
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Lionel » do jan 04, 2018 5:08 pm

Yopii schreef:Daar noem je er drie... :smallgrin.gif:

Met aankopen van het niveau van Viergever, Schöne, Galasek wordt het al lastiger. Zulke spelers hebben een streepje voor vanwege hun ervaring. (De namen van deze drie schieten me nu te binnen. Mag je ook een paar andere voor invullen.)

Dan heb ik het er nog niet over dat trainers graag hun eigen aankopen opstellen.
Viergever gaat weg. Sinkgraven zullen ze niet als back-up houden voor de linksback positie. Die jongen lijkt me een te dure reserve back en bovendien zal hij zelf ook wel willen spelen. Wellicht op het middenveld. Dijks gaat weg.

Dan heb je dus de aankoop en een talent. Prima deal. De beste jongen is 17 jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Khraa » do jan 04, 2018 5:23 pm

InnerHarbour schreef:Overmars is langer.
1.71 inderdaad, geen reus. Ongeveer net zo groot als Moreno.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Cruijff » do jan 04, 2018 5:24 pm

Yopii schreef:Daar noem je er drie... :smallgrin.gif:

Met aankopen van het niveau van Viergever, Schöne, Galasek wordt het al lastiger. Zulke spelers hebben een streepje voor vanwege hun ervaring.
Daarom moet je in alle facetten omhoog.
Eerst dus spelers opleiden die 1 of 2 niveaus beter zijn dan je aanvoerder Veltman.
Types als Eriksen, Dolberg, Onana en Dennis Johnson blijven halen die snel aansluiten bij de Nederlandstaligen in de opleiding.
Regelmatig direct voor je 1e elftal uit Colombia of Argentinië iemand halen die direct een versterking is.

In heel korte tijd gaat het niveau van je team omhoog. In de voetballerij kan het heel snel gaan. Je kunt het ene jaar door Molde of Rosenborg verstoten worden voor Europees voetbal en het andere jaar halve finales winnen van Lyon.


Als je regelmatig een paar goede aankopen doet, die ook goed functioneren en duidelijk slagen wordt het makkelijker om structureel betere spelers aan te trekken. En het niveau van de spelers die je al in huis had wordt dan ook vaak meegenomen omhoog.

We moeten in deze club allemaal, in alle facetten, het laddertje op.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33981
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Duke » do jan 04, 2018 8:37 pm

:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41165
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Marillion » do jan 04, 2018 8:46 pm

Khraa schreef:
InnerHarbour schreef:Overmars is langer.
1.71 inderdaad, geen reus. Ongeveer net zo groot als Moreno.
Voor een back niet onoverkomelijk. Als hij dan maar een vliegende tackle in huis heeft.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 04, 2018 9:02 pm

Marillion schreef:
Khraa schreef:
InnerHarbour schreef:Overmars is langer.
1.71 inderdaad, geen reus. Ongeveer net zo groot als Moreno.
Voor een back niet onoverkomelijk. Als hij dan maar een vliegende tackle in huis heeft.
Ondanks zijn lengte, is hij toch kopsterk.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door InnerHarbour » vr jan 05, 2018 3:38 pm

Soms moet je de mods van dit forum een beetje poken: hallo heren, een foto met Overmars en hem in de JC Arena betekend dat het rond is hoor, kortom hij is Ajax-speler nu, het topic over hem kan open!

:smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13838
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Jinne » vr jan 05, 2018 6:31 pm

Zonder persbericht van Ajax blijft Nico nog een gerucht.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41165
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Marillion » vr jan 05, 2018 6:57 pm

We hebben het er op verzoek van IH nog even doorheen gedrukt:
Ajax contracteert Nicolás Alejandro Tagliafico
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Nicolás Alejandro Tagliafico en Independiente over de overgang van de Argentijn. De linksbenige verdediger (25) tekent in Amsterdam een contract dat per direct ingaat en een looptijd heeft van 4,5 jaar, tot en met 30 juni 2022.

Tagliafico werd op 31 augustus 1992 geboren in Buenos Aires, Argentinië. Voor zijn komst naar Independiente in 2015 kwam hij uit voor Banfield, dat hem gedurende het seizoen 2012-2013 verhuurde aan Murcia. In totaal speelde hij 76 officiële wedstrijden in het 1e elftal van Independiente, hij scoorde daarin 2 doelpunten.

Bron: Ajax.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door InnerHarbour » vr jan 05, 2018 7:51 pm

:biggthumpup.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9123
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Nicolás Tagliafico

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jan 05, 2018 10:37 pm

Ik hou van voetballers met het kapsel van Velibor Vasovic!

Plaats reactie