Vito Wormgoor

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:02 pm

Benji schreef:
Gatver, gatver, gatver, jij denkt echt werkelijk waar alles beter te weten dan de rest van de wereld. Ik zeg toch dat ik het een schande vind dat die jongen gejat heeft van een teamgenoot en indirect daarmee ook gewoon 'gejat' heeft van de club en haar supporters. Als er iemand dankbaarheid moet hebben, is het die jongen zelf wel. Ik zie liever echte mensen die wel getalenteerd zijn en absoluut niet zo idioot zijn om zich op deze wijze te profileren. Ja, als ik zo'n fout maak zou ik me kapot schamen en m'n verlies nemen. Nou jij weer, mr. Perfect.
Als jij je perfect voordoet dan beschaam je mij toch ook zwaar als je verkeerde dingen zegt? Dan ga ik toch ook niet omdat ik me teleurgesteld voel jouw laten optyfen?
Ik heb nooit de waan gehad dat Ajaxspelers de voorbeeldige mensen zijn in de maatschappij(waarin ook wordt gestolen). Als jij je banden loslaat kan je alleen niks meer aansturen, dus je helpt hem niet. Voetballend werd hij wel goed genoeg bevonden, dus daarin kan hij nog van waarde zijn. Wie wordt er nu slechter van: de club en de speler. En het slachtoffer(Mancharyan) voelt zich er ook niet beter onder.

Denk je nou echt niet dat hij zich kapot schaamt? Denk jij niet dat hij te hard wordt bestraft? Denk jij niet dat hij zo erg moet boeten om anderen af te schrikken? Is dat positief: nee. Ik kan me prima indenken in de situatie en ik wordt er niet vrolijk van.

Ik ben overtuigd van mijn inzicht, voor mij is niks onvoorstelbaar. En ik denk aan de alle gevolgen, zoek niet specifiek naar het positieve.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:03 pm

Jabu schreef:
Vedette-10 schreef:
M schreef: Ben ík degene die hier onzin praat? Laat je nakijken man! Wegsturen na diefstal is niet buitensporig. Op wat voor manier je er ook tegen aan kijkt. Dat het voor jou wél buitensporig is zegt alles over jou.
Ja, ik verklaar alles en probeer zo fouten te ontdekken. Dat voor jou het gebruikelijke het juiste is zegt genoeg over jou, dat je niet kritisch ernaar kijkt.
Wellicht kan je eens overwegen een cursus argumentatieleer te doen om je 'wijzer' te maken. Je zal dan in ieder geval het verschil tussen een feit en een mening leren. Ergens je mening over geven is iets heel anders dan iets verklaren.
Vedette-10 schreef:
Benji schreef:Hoezo betekent dat dat je er niet kritisch naar kijkt? Zou het niet toevallig kunnen dat het merendeel het hier gewoon mee eens is of komt dat niet in je op?
Oke, wat is er beter aan het afstoten van probleemgevallen dan aan het aanpakken van probleemgevallen? Afstoten is gebruikelijk, dat vinden jullie goed.
Zou het ook kunnen zijn dat Ajax het probleem aanpakt door Wormgoor te ontslaan?
Mijn verhaal is mijn overtuiging, dus voor mij een feit.
Als je een probleem aanpakt dan worden partijen er beter van, wie wordt hier beter van?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo aug 24, 2008 2:05 pm

Vedette-10 schreef: Mijn verhaal is mijn overtuiging, dus voor mij een feit.
:drecul.gif:
Als je een probleem aanpakt dan worden partijen er beter van, wie wordt hier beter van?
Ajax wordt hier beter van, want die hebben een rotte appel verwijderd.
Laatst gewijzigd door M.. op zo aug 24, 2008 2:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:06 pm

M schreef: Ajax wordt hier beter van, want die hebben een rotte appel verwijderd.
Een rotte appel is het pas als het een hopeloos geval was, maar dat is het volgens mij totaal niet.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo aug 24, 2008 2:07 pm

Vedette-10 schreef:
M schreef: Ajax wordt hier beter van, want die hebben een rotte appel verwijderd.
Een rotte appel is het pas als het een hopeloos geval was, maar dat is het volgens mij totaal niet.
\Daarom ben ik als een kind zo blij dat jij bij Ajax niets te zeggen hebt.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:11 pm

M schreef:Daarom ben ik als een kind zo blij dat jij bij Ajax niets te zeggen hebt.
Ik weet zeker dat je in die tijd met veel meer respect naar mij gaat kijken.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 24, 2008 2:18 pm

Vedette-10 schreef:Mijn verhaal is mijn overtuiging, dus voor mij een feit.
Zo werkt het dus niet, dan zou je nooit met jou kunnen discussieren. Een feit dient objectief (of zo objectief mogelijk) definieerbaar te zijn. Als iedereen er zijn eigen feiten op na houdt kan je nooit tot consensus komen. Door middel van onderbouwde argumenten kan je pas tot conclusies komen. Wat ik jou vooral zie doen is jouw eigen aannames tot feiten bombarderen.
Vedette-10 schreef:Als je een probleem aanpakt dan worden partijen er beter van, wie wordt hier beter van?
De vraag is of er na een diefstal sowieso een situatie is waar alle partijen beter van worden. Ik denk van niet. Het is in dit geval dus kiezen voor de club en een voorbeeld stellen of kiezen voor de speler en hem nog een kans geven. Ik kan mij voorstellen dat de club Ajax hier in eerste instantie voor haar eigen belangen kiest.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 24, 2008 2:19 pm

@Vedette-10: Sommige dingen zijn niet goed, maar kunnen zomaar ontstaan in het heetst van de strijd, op de training enz.Een onbedoelde beuk, de net iets te felle sliding na dat je net de bal door je benen hebt gespeeld gekregen.

Maar jatten bij je collega's ?.Terwijl je toch een leuk jeugdcontractje hebt met in het vooruitzicht, bij voldoende voetbal kwaliteiten, het grote geld ?.

Zou zo maar kunnen zijn dat Wormgoor blij is dat ie er zo vanaf komt.Niet te veel heisa.Ik denk dat Wormgoor z'n ogen uit z'n kop schaamt en blij is dat ie z'n mede-splers niet meer onder ogen hoeft te komen.Nieuwe start bij een andere club, laat maar zien of dat het dan een incident was.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:23 pm

Jabu schreef:
Zo werkt het dus niet, dan zou je nooit met jou kunnen discussieren. Een feit dient objectief (of zo objectief mogelijk) definieerbaar te zijn. Als iedereen er zijn eigen feiten op na houdt kan je nooit tot consensus komen. Door middel van onderbouwde argumenten kan je pas tot conclusies komen. Wat ik jou vooral zie doen is jouw eigen aannames tot feiten bombarderen.
_________

De vraag is of er na een diefstal sowieso een situatie is waar alle partijen beter van worden. Ik denk van niet. Het is in dit geval dus kiezen voor de club en een voorbeeld stellen of kiezen voor de speler en hem nog een kans geven. Ik kan mij voorstellen dat de club Ajax hier in eerste instantie voor haar eigen belangen kiest.
Je hebt gelijk, maar iedereen is in het begin toch overtuigd van zijn gelijk? En dan moet je elkaar overtuigen dat er fouten in de overtuiging zitten. Maar ik zou het proberen vaker als mijn aanname te presenteren.
__________

Je hebt gelijk: ik bedoel dat er niemand achteruit door gaat. En hierin gaan volgens mij zowel de club als de speler achteruit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 24, 2008 2:29 pm

Natuurlijk is iedereen overtuigd van z'n gelijk. Dat betekent echter niet dat je niet open moet staan voor de overtuiging van een ander. Jij brengt je mening als een feit en onderbouwt het vervolgens door wederom een mening als feit te brengen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:30 pm

Voetske schreef:@Vedette-10: Sommige dingen zijn niet goed, maar kunnen zomaar ontstaan in het heetst van de strijd, op de training enz.Een onbedoelde beuk, de net iets te felle sliding na dat je net de bal door je benen hebt gespeeld gekregen.

Maar jatten bij je collega's ?.Terwijl je toch een leuk jeugdcontractje hebt met in het vooruitzicht, bij voldoende voetbal kwaliteiten, het grote geld ?.

Zou zo maar kunnen zijn dat Wormgoor blij is dat ie er zo vanaf komt.Niet te veel heisa.Ik denk dat Wormgoor z'n ogen uit z'n kop schaamt en blij is dat ie z'n mede-splers niet meer onder ogen hoeft te komen.Nieuwe start bij een andere club, laat maar zien of dat het dan een incident was.
Ik heb altijd al aangegeven dat het heel onverstandig van hem was. Ik vind juist dat je uiteindelijk elkaar weer recht in de ogen moet kunnen kijken, want dat is de enige manier dat jouw onrustige geweten weer koel wordt. Dit is de gemakkelijke weg, maar daarin wordt je niet gestimuleerd om sterker en verstandiger te worden. Ik denk dat hij er juist beter uit zou komen. Maar het kan best zo zijn dat hij het hazenpad wou nemen, maar daarmee doe je juist niemand goed. Je hoort het juist weer goed te maken.

Het is maar de vraag of een club hem nog graag wil inlijven, ik hoop voor hem dat hij straks weer zijn weg vind. Ik vind het zonde dat hij van de club is.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 24, 2008 2:30 pm

Maar gelukkig 'bekommeren' wij ons om Vedette en doen wij er alles aan om hem en elkaar 'wijzer' te maken! :ajaxtalk.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:38 pm

Thomas schreef:Natuurlijk is iedereen overtuigd van z'n gelijk. Dat betekent echter niet dat je niet open moet staan voor de overtuiging van een ander. Jij brengt je mening als een feit en onderbouwt het vervolgens door wederom een mening als feit te brengen.
Ik sta wel open voor andere inzichten en daar haal ik mijn dingen uit. Alleen dat laat ik niet genoeg blijken denk ik. Maar meestal als ik overnieuw mijn verhaal breng dan heb ik dingen verandert.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 24, 2008 2:38 pm

Vedette-10 schreef:
Voetske schreef:@Vedette-10: Sommige dingen zijn niet goed, maar kunnen zomaar ontstaan in het heetst van de strijd, op de training enz.Een onbedoelde beuk, de net iets te felle sliding na dat je net de bal door je benen hebt gespeeld gekregen.

Maar jatten bij je collega's ?.Terwijl je toch een leuk jeugdcontractje hebt met in het vooruitzicht, bij voldoende voetbal kwaliteiten, het grote geld ?.

Zou zo maar kunnen zijn dat Wormgoor blij is dat ie er zo vanaf komt.Niet te veel heisa.Ik denk dat Wormgoor z'n ogen uit z'n kop schaamt en blij is dat ie z'n mede-splers niet meer onder ogen hoeft te komen.Nieuwe start bij een andere club, laat maar zien of dat het dan een incident was.
Ik heb altijd al aangegeven dat het heel onverstandig van hem was. Ik vind juist dat je uiteindelijk elkaar weer recht in de ogen moet kunnen kijken, want dat is de enige manier dat jouw onrustige geweten weer koel wordt. Dit is de gemakkelijke weg, maar daarin wordt je niet gestimuleerd om sterker en verstandiger te worden. Ik denk dat hij er juist beter uit zou komen. Maar het kan best zo zijn dat hij het hazenpad wou nemen, maar daarmee doe je juist niemand goed. Je hoort het juist weer goed te maken.

Het is maar de vraag of een club hem nog graag wil inlijven, ik hoop voor hem dat hij straks weer zijn weg vind. Ik vind het zonde dat hij van de club is.
Nu volgens mij maak je door hem weg te sturen juist klip en klaar duidelijk dat dit gedrag niet kan.Wat wil jij dan, hem ik het 2e laten ballen, zou dat enig verschil maken dan ?.Ik denk dat niemand in de selectie nog iets met deze speler heeft ..

Vito Wormgoor is 20, geen peuter van vijf die een koekje weghaalt ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo aug 24, 2008 2:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo aug 24, 2008 2:39 pm

Jezus, wat is dit weer voor oeverloos gelul over een speler die gewoon terecht die wacht is aan gezegd. Als de verhalen over diefstal kloppen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:40 pm

Jabu schreef:Maar gelukkig 'bekommeren' wij ons om Vedette en doen wij er alles aan om hem en elkaar 'wijzer' te maken! :ajaxtalk.gif:
Inderdaad, jullie zijn goed bezig :hupajax.gif: .

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » zo aug 24, 2008 2:45 pm

Heeft er iemand een teiltje?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:47 pm

Voetske schreef:
Nu volgens mij maak je door hem weg te sturen juist klip en klaar duidelijk dat dit gedrag niet kan.Wat wil jij dan, hem ik het 2e laten ballen, zou dat enig verschil maken dan ?.Ik denk dat niemand in de selectie nog iets met deze speler heeft ..

Vito Wormgoor is 20, geen peuter van vijf die een koekje weghaalt ..
Dat kan ook op een andere manier, ik denk dat er flink wat methodes zijn om hem op zijn plek te zetten(wat zijn ploeggenoten ook fijner zouden vinden). Ookal is hij 90, nooit te oud om te verbeteren.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo aug 24, 2008 2:48 pm

Thomas schreef:Natuurlijk is iedereen overtuigd van z'n gelijk. Dat betekent echter niet dat je niet open moet staan voor de overtuiging van een ander. Jij brengt je mening als een feit en onderbouwt het vervolgens door wederom een mening als feit te brengen.
Dat noemen we ook wel cirkelredenering :neutral.gif: .

Ik denk trouwens dat FCU in Wormgoor een buitenkansje ziet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 24, 2008 2:50 pm

Vedette-10 schreef:
Voetske schreef:
Nu volgens mij maak je door hem weg te sturen juist klip en klaar duidelijk dat dit gedrag niet kan.Wat wil jij dan, hem ik het 2e laten ballen, zou dat enig verschil maken dan ?.Ik denk dat niemand in de selectie nog iets met deze speler heeft ..

Vito Wormgoor is 20, geen peuter van vijf die een koekje weghaalt ..
Dat kan ook op een andere manier, ik denk dat er flink wat methodes zijn om hem op zijn plek te zetten(wat zijn ploeggenoten ook fijner zouden vinden). Ookal is hij 90, nooit te oud om te verbeteren.
Nee, er is geen andere manier.Helaas pindakaas, of dacht jij dat Wormgoor niet beter weet en dacht : Dit kan nog net door de beugel ?.Wormgoor is 20, geen peuter van 5.Die wist precies wat de conseqenties zouden zijn als ie dit zou doen.Zou jij ook eens moeten doen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:54 pm

Voetske schreef:
Nee, er is geen andere manier.Helaas pindakaas, of dacht jij dat Wormgoor niet beter weet en dacht : Dit kan nog net door de beugel ?.Wormgoor is 20, geen peuter van 5.Die wist precies wat de conseqenties zouden zijn als ie dit zou doen.Zou jij ook eens moeten doen.
Soms doe je dingen zonder na te denken(zonder de ernst te beseffen). De consequenties waren natuurlijk niet abnormaal, maar ik vind het niet goed(want het is niet verstandig en redelijk).

Lionel
Berichten: 47590
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo aug 24, 2008 2:54 pm

Vedette-10 schreef:
Thomas schreef:Natuurlijk is iedereen overtuigd van z'n gelijk. Dat betekent echter niet dat je niet open moet staan voor de overtuiging van een ander. Jij brengt je mening als een feit en onderbouwt het vervolgens door wederom een mening als feit te brengen.
Ik sta wel open voor andere inzichten en daar haal ik mijn dingen uit. Alleen dat laat ik niet genoeg blijken denk ik. Maar meestal als ik overnieuw mijn verhaal breng dan heb ik dingen verandert.
Gewoon een paar tips: Kom niet met teksten als: Voor mij is mijn mening een feit, denk niet het voetbal te hebben uitgevonden en doe wat met het commentaar wat mensen op jou hebben. Maakt het voor jezelf alleen maar leuker, interessanter en leerzamer!
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:55 pm

InnerHarbour schreef:Heeft er iemand een teiltje?
Ze zijn gewoon wijs: volgen mijn filosofie. :hypocrite.gif: Ik ken onverstandigere mensen. :ajaxsmiley.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 2:56 pm

Rishi schreef:
Gewoon een paar tips: Kom niet met teksten als: Voor mij is mijn mening een feit, denk niet het voetbal te hebben uitgevonden en doe wat met het commentaar wat mensen op jou hebben. Maakt het voor jezelf alleen maar leuker, interessanter en leerzamer!
Ik daag jullie daarmee alleen uit om met goede teksten te komen, dat is de achterliggende gedachte.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 24, 2008 2:58 pm

Vedette-10 schreef:
Voetske schreef:
Nee, er is geen andere manier.Helaas pindakaas, of dacht jij dat Wormgoor niet beter weet en dacht : Dit kan nog net door de beugel ?.Wormgoor is 20, geen peuter van 5.Die wist precies wat de conseqenties zouden zijn als ie dit zou doen.Zou jij ook eens moeten doen.
Soms doe je dingen zonder na te denken(zonder de ernst te beseffen). De consequenties waren natuurlijk niet abnormaal, maar ik vind het niet goed(want het is niet verstandig en redelijk).
Nu ik kan me niet voorstellen dat een speler van 20 jaar dit doet zonder er bij stil te staan wat de eventuele consqenties konden zijn.AJAX kiest er voor om Wormgoor te ontslaan, en neemt hem daarmee eigenlijk het meest in bescherming.Immers, Wormgoor kan nu ergens anders zijn zonden overzien en werken aan een nieuwe start.Ver weg van alle scheve gezichten richting zijn persoontje ..

Plaats reactie