Wesley Sneijder
Moderator: mods
Die mooie woorden van HtC hebben blijkbaar geholpen. Gisteren zei Sneijder al dat hij heel blij was en vereerd dat de trainer en de directie hem zo belangrijk vonden. Blijkbaar sprak het scenario dat HtC schetste (nog een jaar Ajax en dan als grote naam naar een grote club) hem wel aan.
Ik spring een gat in de lucht, want je moet er niet aan denken dat Sneijder vervangen wordt door een speler van het niveau van Frommelpaal.
Ik spring een gat in de lucht, want je moet er niet aan denken dat Sneijder vervangen wordt door een speler van het niveau van Frommelpaal.
Het stinkt aan alle kanten!
Zet je de context er ook even bij, schat?wimpey schreef:Was jij niet degene die om het hardst riep dat Sneyder verkocht moest worden?Thomas schreef: Wes-ley Sneijder! La-la-la-la, la-la-la, la-laaaa!
Antwoord: ja.
Ik dacht dat Ajax er op vooruit kon gaan met de verkoop van Sneijder. Gezien de aankopen van Ajax deze zomer, is dat echter een utopie. En dus moet Sneijder hoe dan ook blijven.
Grappig, ik las in het Parool anders dat Sneijder had gezegd over de opmerking van ten Cate, "Goed voor mij? Misschien wel, maar vooral goed voor Ajax."joey schreef:Die mooie woorden van HtC hebben blijkbaar geholpen. Gisteren zei Sneijder al dat hij heel blij was en vereerd dat de trainer en de directie hem zo belangrijk vonden. Blijkbaar sprak het scenario dat HtC schetste (nog een jaar Ajax en dan als grote naam naar een grote club) hem wel aan.
I think I lost my fucking headache
Naar de Efteling geweest, joey?joey schreef:Die mooie woorden van HtC hebben blijkbaar geholpen. Gisteren zei Sneijder al dat hij heel blij was en vereerd dat de trainer en de directie hem zo belangrijk vonden. Blijkbaar sprak het scenario dat HtC schetste (nog een jaar Ajax en dan als grote naam naar een grote club) hem wel aan.
Sneijder weet dat ie voor 30 mio niet weg komt, heeft geen zin in heisa met Ajax en blijft dus (niet volledig van harte, want hij wil weg) nog maar een seizoen.
Lijkt me niet zo moeilijk. 30 mio vragen is een garantie dat Sneyder blijft. Moet blijven, beter gezegd...Thomas schreef:Hoe dan ook, Van Geel en Ten Cate hebben het voor elkaar gekregen dat Sneijder nog een jaar blijft. Vanachter mijn Ajax-bril bekeken hebben ze dat dus gewoon uitstekend gedaan.
Of vindt Wimpey niet dat beide heren hier een pluim voor verdienen?
Ik moet er trouwens nog steeds aan wennen dat jij het uitstekend vindt dat Sneyder blijft. Maar goed om te zien dat je Sneyder's enorme waarde voor Ajax ineens wél waardeert!

Niet zo in het wilde weg lullen, Wimpey. Ik heb nooit gezegd dat Sneijder niet erg waardevol is voor Ajax. Voor sommige mensen moeten dingen blijkbaar wat vaker herhaalt worden:
En Sneijder moet helemaal niets. Voetballers zijn geen lijfeigenen. Bij een meer dan redelijk bod wordt er vrijwel altijd onderhandeld. Aan ontevreden werknemers heeft niemand iets.Thomas schreef:Ik dacht dat Ajax er op vooruit kon gaan met de verkoop van Sneijder. Gezien de aankopen van Ajax deze zomer, is dat echter een utopie. En dus moet Sneijder hoe dan ook blijven.
Ach, als Sneijder Suarez had geheten en valencia Ajax, hadden ze binnenkort voor de arbitragecommissie gestaan en had niemand gezegd dat beide heren het uitstekend hadden gedaan. de enige die hier respect verdient is Sneijder. Die jongen die hier altijd als vervelend verwend pestventje wordt beschouwdThomas schreef:Of vindt Wimpey niet dat beide heren hier een pluim voor verdienen?
I think I lost my fucking headache
wimpey schreef:Naar de Efteling geweest, joey?joey schreef:Die mooie woorden van HtC hebben blijkbaar geholpen. Gisteren zei Sneijder al dat hij heel blij was en vereerd dat de trainer en de directie hem zo belangrijk vonden. Blijkbaar sprak het scenario dat HtC schetste (nog een jaar Ajax en dan als grote naam naar een grote club) hem wel aan.
ajax.nlWesley Sneijder blijft bij Ajax
Wesley Sneijder blijft ook dit seizoen Ajacied. Dat maakte de 23-jarige middenvelder vandaag bekend tijdens een persconferentie in De Lutte, waar Ajax momenteel op trainingskamp is.
Sneijder stond in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs, maar heeft besloten minstens nog een jaar in Amsterdam te blijven. De 35-voudig international heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2009.
Algemeen directeur Maarten Fontein toont zich verheugd met de beslissing van Sneijder. ,,Dit is heel goed voor iedereen”, aldus Fontein. ,,Voor Wesley, voor het team, voor de club en voor onze fans. Zeker met de ambities die Ajax dit jaar heeft.”
,,Met deze selectie kunnen we iets heel moois bereiken´´, zei Sneijder tijdens de persconferentie in De Bloemenbeek. ,,Deze beslissing geeft mij rust, en we hebben de kans om een fantastisch seizoen met Ajax. We gaan voor het kampioenschap en we kunnen ver komen in de Champions League.´´
Sneijder: ,,Ik wilde rust vinden, want de situatie die ontstaan was, deed mij geen goed, en ook mijn medespelers niet. Verder denk ik dat de aankopen die Ajax niet de minste zijn. Het team is nog groeiende, er zit veel potentie in en ik wilde daar nog graag een seizoen deel van uitmaken. Nu kan Ajax in alle rust toewerken naar de voorronde van de Champions League. Ik heb veel met de technische staf gesproken en nog een jaar met Ajax op het hoogste niveau is ook voor mij het beste.´´
Ook trainer Henk ten Cate toonde zich zeer verheugd met de beslissing van zijn spelbepalende middenvelder. ,,Ik ben heel blij dat Wesley zelf de knoop heeft doorgehakt. Het doet me goed dat hij ziet dat we groeiende zijn en dat hij daar deel van uit wil maken. Er is door de staf en de spelers zeer verheugd gereageerd. Wesley wordt als speler en als mens zeer gewaardeerd.´´
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
- AT Toto winner 10/11
Zou Van Geel hebben gedaan wat ik eerder deze topc heb aangeraden? Namelijk Sneijder een zak geld geven wanneer hij belooft dat hij hier nog eens seizoen blijft? De switch van Sneijder is in 2 dagen zó radicaal, er moet wel iets gebeurd zijn.
We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar het zou me totaal niet verbazen.
We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar het zou me totaal niet verbazen.
Natuurlijk verdient Sneijder ook een pluim. Hij heeft zich onverwacht professioneel en zelfs bijzonder sympathiek opgesteld. Maar ik denk dat de vleiende woorden van Ten Cate en de aanpak van Van Geel wel degelijk hebben geholpen in deze uitkomst. Naast de hoge vraagprijs van Ajax zal de interesse van Real en Valencia niet zo serieus zijn geweest als werd gesuggereerd.LucaS schreef:Ach, als Sneijder Suarez had geheten en valencia Ajax, hadden ze binnenkort voor de arbitragecommissie gestaan en had niemand gezegd dat beide heren het uitstekend hadden gedaan. de enige die hier respect verdient is Sneijder. Die jongen die hier altijd als vervelend verwend pestventje wordt beschouwdThomas schreef:Of vindt Wimpey niet dat beide heren hier een pluim voor verdienen?
- thaumaturgy
Sneijder wil tóch blijven
Door SJOERD MOSSOU
DE LUTTE - De champagne werd stralend ontkurkt en al te moeilijke vragen moesten vooral niet worden gesteld. Wesley Sneijder blijft nog een seizoen bij Ajax
Dat werd gisteravond gevierd in De Lutte, waar de Amsterdamse club zijn trainingskamp heeft opgeslagen.
,,Ik heb besloten nog één jaar te vlammen bij Ajax,’’ zei Sneijder, met de nadruk op ‘één’.
Nadat een uitgebreide flirt met Valencia stuk was gelopen op de standvastigheid van Ajax, veranderde de middenvelder gisteren plotseling van koers. Waar hij een paar dagen geleden nog had gezegd te willen vertrekken, meldde hij gisteren ‘heel veel zin te hebben in nog een jaar bij Ajax’.
Aan die abrupte ommekeer zit een verhaal. Sneijder zette al eind vorig seizoen zijn zinnen op een vertrek naar Spanje, maar vanaf de eerste onderhandelingen weigerde Ajax ook maar een centimeter toe te geven.
Toen Valencia deze week ondanks een bod van zestien miljoen euro de deur werd gewezen, dreigde er een impasse. Sneijder wilde nog steeds het liefst weg, maar Ajax schroefde de vraagprijs tot bizarre hoogte op, ten teken dat er niets viel te halen in de Arena.
De doorbraak kwam gisteren aan de onderhandelingstafel. Sneijder heeft nog een contract tot 2009, maar mag na dit seizoen voor een onderling afgesproken bedrag vertrekken. ,,Wij doen geen uitspraken over de inhoud van contracten,’’ zei directeur Maarten Fontein gisteren krampachtig, gevraagd naar de afspraken met Sneijder. Iets verderop zaten Sjaak Swart en Sören Lerby, zaakwaarnemers van de voetballer, nog rustig wat te drinken op het terras van het spelershotel.
Voor trainer Henk ten Cate is het aanblijven van de spelmaker een geweldige opsteker. De trainer wil dit seizoen per se kampioen worden en Sneijder vervult een sleutelrol in zijn team.
,,Als Wesley Sneijder vertrekt, moeten we die doelstelling aanpassen,’’ zei de coach eerder deze week nog. Gisteren straalde dus ook Ten Cate. ,,Want Wesley is ontzettend belangrijk voor dit team. Niet alleen de staf, maar ook de hele spelersgroep van Ajax is ontzettend blij dat hij blijft.’’
Sneijder hield zijn uitleg vooral beperkt tot het sportieve vooruitzicht bij Ajax. ,,Ik denk dat er een heel sterke ploeg staat en daar wil ik graag deel van uitmaken,’’ zei hij. ,,Ajax wordt steeds sterker, dat zie je ook aan de aankopen. Ik denk dat het een heel mooi jaar wordt, waarin ik nog één keer alles wil geven. Deze beslissing neem ik ook om rust te creëren. Voor mezelf, maar ook voor de club en de spelers.’’
Ten Cate knikte instemmend. ,,Wesley kan zijn uitstekende prestaties van het afgelopen seizoen nog overtreffen. Dat kan in de Champions League, want dat is dé plek om je te laten zien als voetballer. Als hij dat bij ons doet, komt dat zijn status alleen maar meer ten goede. Dan komt hij in het buitenland echt als een grote meneer binnen.’’
Op een langer verblijf hoeft Ajax niet te rekenen. ,,Nog een jaar, daarna maak ik de stap,’’ aldus Sneijder.
AD
Door SJOERD MOSSOU
DE LUTTE - De champagne werd stralend ontkurkt en al te moeilijke vragen moesten vooral niet worden gesteld. Wesley Sneijder blijft nog een seizoen bij Ajax
Dat werd gisteravond gevierd in De Lutte, waar de Amsterdamse club zijn trainingskamp heeft opgeslagen.
,,Ik heb besloten nog één jaar te vlammen bij Ajax,’’ zei Sneijder, met de nadruk op ‘één’.
Nadat een uitgebreide flirt met Valencia stuk was gelopen op de standvastigheid van Ajax, veranderde de middenvelder gisteren plotseling van koers. Waar hij een paar dagen geleden nog had gezegd te willen vertrekken, meldde hij gisteren ‘heel veel zin te hebben in nog een jaar bij Ajax’.
Aan die abrupte ommekeer zit een verhaal. Sneijder zette al eind vorig seizoen zijn zinnen op een vertrek naar Spanje, maar vanaf de eerste onderhandelingen weigerde Ajax ook maar een centimeter toe te geven.
Toen Valencia deze week ondanks een bod van zestien miljoen euro de deur werd gewezen, dreigde er een impasse. Sneijder wilde nog steeds het liefst weg, maar Ajax schroefde de vraagprijs tot bizarre hoogte op, ten teken dat er niets viel te halen in de Arena.
De doorbraak kwam gisteren aan de onderhandelingstafel. Sneijder heeft nog een contract tot 2009, maar mag na dit seizoen voor een onderling afgesproken bedrag vertrekken. ,,Wij doen geen uitspraken over de inhoud van contracten,’’ zei directeur Maarten Fontein gisteren krampachtig, gevraagd naar de afspraken met Sneijder. Iets verderop zaten Sjaak Swart en Sören Lerby, zaakwaarnemers van de voetballer, nog rustig wat te drinken op het terras van het spelershotel.
Voor trainer Henk ten Cate is het aanblijven van de spelmaker een geweldige opsteker. De trainer wil dit seizoen per se kampioen worden en Sneijder vervult een sleutelrol in zijn team.
,,Als Wesley Sneijder vertrekt, moeten we die doelstelling aanpassen,’’ zei de coach eerder deze week nog. Gisteren straalde dus ook Ten Cate. ,,Want Wesley is ontzettend belangrijk voor dit team. Niet alleen de staf, maar ook de hele spelersgroep van Ajax is ontzettend blij dat hij blijft.’’
Sneijder hield zijn uitleg vooral beperkt tot het sportieve vooruitzicht bij Ajax. ,,Ik denk dat er een heel sterke ploeg staat en daar wil ik graag deel van uitmaken,’’ zei hij. ,,Ajax wordt steeds sterker, dat zie je ook aan de aankopen. Ik denk dat het een heel mooi jaar wordt, waarin ik nog één keer alles wil geven. Deze beslissing neem ik ook om rust te creëren. Voor mezelf, maar ook voor de club en de spelers.’’
Ten Cate knikte instemmend. ,,Wesley kan zijn uitstekende prestaties van het afgelopen seizoen nog overtreffen. Dat kan in de Champions League, want dat is dé plek om je te laten zien als voetballer. Als hij dat bij ons doet, komt dat zijn status alleen maar meer ten goede. Dan komt hij in het buitenland echt als een grote meneer binnen.’’
Op een langer verblijf hoeft Ajax niet te rekenen. ,,Nog een jaar, daarna maak ik de stap,’’ aldus Sneijder.
AD