Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » za jan 13, 2007 8:21 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef:Nee, maar dat betekent niet dat alles in een negatief daglicht gezet moet worden. ;)
Volgens mij doen dat de geleerden ( HtC ) toch zelf met hun uitspraken in de media ..
Het is echt niet zo dat HtC iedere keer ook daadwerkelijk iets verkeerds of raars zei. Al maken een aantal mensen dat er graag van.
Onzin, kijk HtC is binnengehaald om de AJAX huisstijl weer in ere te herstellen, daar zijn we het toch over eens ?.Nu dan is het op zijn minst vreemd dat nu, na tegenvallende resultaten en tegenvallend voetbal en een tegenvallende selectie ( op allerlei vlakken ) en dit zijn in een notendop HtC zijn woorden, er nu opeens overal af mag worden geweken ..

Ik zal er niks van opkijken als bij het begin van het volgend seizoen de doelstellingen geformuleerd in het HtC- Fontein-Van geel protocol weer een beetje worden bijgesteld ... wat zeg ik .. met een beetje geluk gebeurt dat al voor de plee-offs

Het mag van mij hoor.AJAX moet winnen, het liefst met het allermooiste voetbal van de wereld, maar zoals ik al eerder zei, het resultaat staat bij mij op de eerste plaats ..

Misschien kun je door al deze perikelen en nieuwjaars toepspraken, interviews zeggen dat AJAX eindelijk weer met beide benen op de grond is komen te staan en een streep aan het zetten is onder het verleden ... want je weet toch ... in het verleden behaalde resultaten ..
Laatst gewijzigd door 999 op za jan 13, 2007 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 8:27 pm

Jöhnk schreef:Hoe weet jij nou of hij zoekt? Van die loze verwijten vind ik een beetje niveauloos.
Niveauloos nog wel. Ik weet het inderdaad niet zeker, maar ik denk dat als je het Lucas vraagt dat hij ook wel toe zal geven dat Ten Cate voor hem met een flinke achterstand aan het seizoen is begonnen en dat hij hem erg kritisch bekijkt door de manier waarop Blind vorig seizoen is behandeld en eruit geschopt werd.

Door Van Geel en Ten Cate behaalde resultaten? Door Ajax behaalde resultaten.
Maar waar haalde je dit nou vandaan?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 13, 2007 8:31 pm

Nogmaals, hoe weet jij nou of Lucas zoekt? Zo kun je onder het mom van 'jouw mening' ook verkondigen dat Lucas een dief is.

Dat tweede gedeelte van je post begrijp ik niet helemaal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 8:38 pm

Jöhnk schreef:Nogmaals, hoe weet jij nou of Lucas zoekt? Zo kun je onder het mom van 'jouw mening' ook verkondigen dat Lucas een dief is.
Dat denk ik op te maken uit z'n post.
Jöhnk schreef:Dat tweede gedeelte van je post begrijp ik niet helemaal.
In een reactie op mij zei je het volgende:
Door Van Geel en Ten Cate behaalde resultaten? Door Ajax behaalde resultaten.
Dus vroeg ik me af waarom. Ik insinueerde nergens iets anders namelijk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 13, 2007 8:46 pm

Van Geel en Ten Cate maken deel uit van het geheel Ajax. Maar ook de spelers maken daar deel van uit. Daarom begrijp ik niet waarom Arwin opmerkt dat degenen die kritiek hebben op Ten Cate of Ten Cate wellicht zelfs een slechte trainer vinden niet voor Ajax op de banken mogen staan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 8:48 pm

Ok. Ik had het namelijk over onder Van Geel en Ten Cate behaalde resultaten. En volgens mij heeft Arwin het ook nergens over door VG en TC behaalde resultaten.

Jim

Bericht door Jim » za jan 13, 2007 8:57 pm

Henk ten Cate, op 17 november 2006, toen het allemaal nog aardig ging met Ajax:
"De normen zijn veranderd," aldus Ten Cate. “Drie jaar geleden zou de overwinning van PSV als gluiperig worden omschreven, was Ajax de norm, maar nu is het resultaat de norm.
Ik vind dat zorgelijk. Want dan gaan we als Nederland afhaken, dan verliezen we als Nederland ons ‘eigenwijze’."
Volgens Ten Cate is Ajax van trendsetter, trendvolger geworden. "Dus moeten we er weer voor zorgen dat we trendsetter worden".
Henk ten Cate nu. Een aantal nederlagen cq. verlies van punten later:
De realiteit is soms dat je met acht man terug moet in je zestien om een goed resultaat in de wacht te slepen. Als er maar wordt gewonnen, want winnen geeft vertrouwen.
En zo is Henk dus binnen 2 maanden van trendsetter weer gewoon trendvolger geworden.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za jan 13, 2007 9:19 pm

Volgens mij is er een verschil van dag en nacht tussen soms (!) terug (!) naar je eigen 16 moeten als je aanvallend bent begonnen maar door een sterkere tegenstander overlopen dreigt te worden (Ajax) of risicoloos beginnen met iedereen achterin en dan maar eens voorzichtig kijken of je misschien af en toe eens naar voren kan (PSV).
Sign your name on
the dotted line:

.............................

999

Bericht door 999 » za jan 13, 2007 9:22 pm

666 schreef:Volgens mij is er een verschil van dag en nacht tussen soms (!) terug (!) naar je eigen 16 moeten als je aanvallend bent begonnen maar door een sterkere tegenstander overlopen dreigt te worden (Ajax) of risicoloos beginnen met iedereen achterin en dan maar eens voorzichtig kijken of je misschien af en toe eens naar voren kan (PSV).
Zo speelt Psv niet ...
Blij met de punten ...

Jim

Bericht door Jim » za jan 13, 2007 10:07 pm

Goed, voordat een en ander weer uitmondt in een zinloze PSV versus Ajax discussie. To the point, over het gezemel van Henk ten Cate.

Henk ten Cate, op 17 november 2006, toen het allemaal nog aardig ging met Ajax:
"...nu is het resultaat de norm. Ik vind dat zorgelijk. Want dan gaan we als Nederland afhaken, ...
Henk ten Cate twee maandjes en een aantal nederlagen cq. verlies van punten later:
...een goed resultaat in de wacht te slepen. Als er maar wordt gewonnen,...
Zo wat duidelijker?.
Het is intussen in elk geval zonneklaar dat Henk het volkomen eens was met de nieuwjaartoespraak van Jaakke, waarin die het resultaat voor alles stelde.
Ach, eigenlijk best logisch.
Als de grond heter onder de voetjes wordt, lees de eigen positie in gevaar dreigt te komen, is het een stuk lastiger de hoog van de toren blazende idealistische voetbalvernieuwer uit te hangen dan als iedereen kwijlend aan diezelfde voetjes ligt, lees de sportieve zaken op rolletjes lopen.
Overigens heb ik geen enkel bezwaar als men het resultaat voor alles stelt. Het gaat in topsport primair om winnen.
Ik heb er ook geen probleem mee als mensen van mening veranderen.
Dat betekent dat men nadenkt over zaken. Wel heb ik er moeite mee als men een mening binnen no time 180 graden draait. Dan mondt een en ander namelijk uit in opportunistisch, visieloos gemarchandeer.
En daarvan is momenteel sprake bij de algemene (Jaakke) en technische (Ten Cate) leiding van Ajax.
In dit geval over een onderwerp, de manier van spelen, dat men notabene nog als een van de argumenten aanvoerde om de vorige coach de laan uit te sturen. Over doordacht, consistent beleid gesproken.

M..

Bericht door M.. » za jan 13, 2007 10:08 pm

De enige plek waar htc's positie in gevaar lijkt te komen is hier.. en dan nog door een select groepje azijnpissers

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 13, 2007 10:14 pm

Maarten127 schreef:De enige plek waar htc's positie in gevaar lijkt te komen is hier.. en dan nog door een select groepje azijnpissers
Uh huh. Kritische volgers, bedoel je. Lees Jim's posting nog eens goed: heeft ie ongelijk?! Lijkt me niet he.

Zoals de wind waait, waait HtC's vestje. Vandaag 'a', morgen 'b'. Er is geen pijl op te trekken. Vind je het gek dat ie de zaak niet aan de praat krijgt?!

Vandaag was ie op AT5: de opleidingen van Ajax en Feyenoord (!) zouden volgens HtC best samengevoegd kunnen worden. Stapelmesjogge die man, maakt een overspannen en ongecontroleerde indruk.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za jan 13, 2007 10:14 pm

Maarten127 schreef:De enige plek waar htc's positie in gevaar lijkt te komen is hier.. en dan nog door een select groepje azijnpissers
Inderdaad, Henk is nog geen half jaar bezig maar een paar weten hier al te vermelden dat het helemaal niks wordt. Waar ze dat op baseren: op een aantal uitspraken in de media, dezelfde media die niet zelden de boel 'verkeerd' overneemt.

Geef HTC nou eens een fatsoenlijke kans. Blind had een half jaar voordat zijn echte sezioen, al een aantal testwedstrijden. Blind kon het in een anderhalf jaar niet ombuigen. Henk is na een half jaar al verder dan Danny.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 13, 2007 10:16 pm

wimpey schreef: Vandaag was ie op AT5: de opleidingen van Ajax en Feyenoord (!) zouden volgens HtC best samengevoegd kunnen worden. Stapelmesjogge die man, maakt een overspannen en ongecontroleerde indruk.
Dat gaat ie toch niet serieus menen? wat een mafketel.
Geef HTC nou eens een fatsoenlijke kans
We mogen toch wel kritiek hebben, niemand zegt dat ie weg moet hoor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 10:19 pm

brigade zuid schreef:
Geef HTC nou eens een fatsoenlijke kans
We mogen toch wel kritiek hebben, niemand zegt dat ie weg moet hoor.
Er zijn hier een aantal mensen die beweren dat Ten Cate van hun best de kans mag krijgen, om vervolgens om de dag aan te geven dat het toch niets wordt. Tsja, zo'n kans lijkt mij als trainer ook heerlijk. ;)

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 13, 2007 10:20 pm

Jim schreef: En zo is Henk dus binnen 2 maanden van trendsetter weer gewoon trendvolger geworden.
Heb het al tig keer opgemerkt: HtC is Co Adriaanse met een vernisje.

CA was ook de man die Ajax weer een eigen smoel zou geven, totdat de directie vriendelijk om enige resultaten vroeg. Toen zette ie een Berlijnse muur neer en verkondigde dat het resultaat het enige was dat telde.

HtC is net zo'n ongeleid projectiel als Adriaanse. Gespeend van iedere vorm van zelfkritiek, wild om zich heen slaand en van de hak op de tak springend. Hij wint, het elftal verliest.

Het lijkt me dat Ajax meer heeft aan een rationele en rustig analyserende trainer dan aan een instabiele megalomaan, maar wat maakt het uit: het seizoen is toch al grotendeels naar de haaien.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jan 13, 2007 10:23 pm

Wimpey is net zo erg als de journalisten...Je buigt alles om wat ie zegt zodat het jou argument goed doet...

Daar word ik wel moe van...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 13, 2007 10:23 pm

Of het niets wordt weet ik niet, maar tot nu toe is het niet al te veel, nee.

Heeft verder niets met kansen geven te maken. Geef hier slechts mijn mening.

M..

Bericht door M.. » za jan 13, 2007 10:26 pm

wimpey schreef:
Uh huh. Kritische volgers, bedoel je. Lees Jim's posting nog eens goed: heeft ie ongelijk?! Lijkt me niet he.

Zoals de wind waait, waait HtC's vestje. Vandaag 'a', morgen 'b'. Er is geen pijl op te trekken. Vind je het gek dat ie de zaak niet aan de praat krijgt?!

Vandaag was ie op AT5: de opleidingen van Ajax en Feyenoord (!) zouden volgens HtC best samengevoegd kunnen worden. Stapelmesjogge die man, maakt een overspannen en ongecontroleerde indruk.
En ik reageerde vooral op deze zin
Jim schreef:Als de grond heter onder de voetjes wordt, lees de eigen positie in gevaar dreigt te komen,
En als jullie het afzeiken wat hier gebeurd door een Jim en vooral door een Lucas kritisch volgen willen noemen vind ik het best. Ik vind het meer wachten op een misstap om er als aasgieren op te duiken.

Die opmerking over de jeugdopleidingen heb ik niet gehoord.. dan ben ik alleen maar blij dat htc dat niet beslist.

Maar ja.. sommigen willen liever een trainer zien die naar zijn schoenveters zit te staren dan iemand die af en toe zijn bek open trekt.

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 13, 2007 10:26 pm

brigade zuid schreef: Dat gaat ie toch niet serieus menen? wat een mafketel.
Echt! Henk's logica: Ajax moet Ajax-spelers blijven opleiden. Maar Ajax heeft ook spelers nodig die qua spelwijze wat meer Feyenoord-speler zijn. Voorzichtig gaf ie aan dat het samenvoegen van de opleidingen van Ajax en Feyenoord voor hem wel een optie zou kunnen zijn.

Leipo. Hele vreemde knakker.

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 13, 2007 10:28 pm

Maarten127 schreef:[ Ik vind het meer wachten op een misstap om er als aasgieren op te duiken.
Ik wacht er juist al 2 maanden op dat hij en zijn elftal eens géén misstap begaan! :sad:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 13, 2007 10:31 pm

Thomas schreef: Er zijn hier een aantal mensen die beweren dat Ten Cate van hun best de kans mag krijgen, om vervolgens om de dag aan te geven dat het toch niets wordt.
Omdat ik dat ook echt denk.

Wat een belachelijk idee van Henkie om de jeugdopleidingen samen te voegen, als dat ooit gebeurd dan lever ik mn seizoenskaart in.

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 13, 2007 10:31 pm

Mr. Ajax schreef:Wimpey is net zo erg als de journalisten...Je buigt alles om wat ie zegt zodat het jou argument goed doet...

Daar word ik wel moe van...
Dat doe ik niet. Ik tik op wat HtC op AT5 zei: samenvoegen opleidingen Ajax en Feyenoord voor hem best een optie. Niets meer, niets minder.

Bij mij heeft HtC net zoveel krediet als Blind bij 98% van de bezoekers van dit forum had, Mr. Ajax. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Vreemd dat Blind niet mocht falen en HtC wel. Dat kan ik niet volgen, dat is meten met 2 maten en dat is niet eerlijk.

M..

Bericht door M.. » za jan 13, 2007 10:31 pm

wimpey schreef:
Maarten127 schreef:[ Ik vind het meer wachten op een misstap om er als aasgieren op te duiken.
Ik wacht er juist al 2 maanden op dat hij en zijn elftal eens géén misstap begaan! :sad:
natuurlijk jochie.. volgens mij krijg jij een harde plasser wanneer je htc ergens op kan betrappen.. het is bijna ziek de kritiek die hier gespuid wordt. Elk woord wordt 3 keer gewogen en van 33 kanten bekeken zodat het negatief uitgelegd kan worden. En volgens mij zitten sommigen hier te wachten tot Ajax punten laat liggen zodat ze Danny Blind kunnen ophemelen en de grote satan kunnen neersabelen. Trieste mensen zitten hier... en dan heb ik het vooral over de zieligerds die nog erger zijn dan jij.

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 13, 2007 10:34 pm

brigade zuid schreef: Wat een belachelijk idee van Henkie om de jeugdopleidingen samen te voegen, als dat ooit gebeurd dan lever ik mn seizoenskaart in.
Denk dat die arme MVG weer eens aan "Schadensbegrenzung" zal moeten doen! Die Henkie bezorgt de man handenvol met werk. Zelfs Adriaanse maakte minder uitglijders.

Plaats reactie