De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
-
Vermaelen is inderdaad zwak als hij uit z'n zone moet komen, maar met Davids schuin voor hem is er veel mogelijk, zoals we vorig seizoen ook zagen met Urby.
Ik zou verder Maduro vervangen met Bradley (al hangt dat af van de prijs), Rommedahl met Medina, Huntelaar wellicht toch met Caio en informeren naar Thiago Silva voor de positie van centrumverdediger. Of anders Humberto Mendoza. Als Urby vertrekt is Kleber een optie. Defour zal wel komen en Gabri uit het elftal spelen, maar als het contracteren van Defour niet lukt is Tioté voor mij een optie als rechtshalf. Of Augusto Fernandez.
Ik zou verder Maduro vervangen met Bradley (al hangt dat af van de prijs), Rommedahl met Medina, Huntelaar wellicht toch met Caio en informeren naar Thiago Silva voor de positie van centrumverdediger. Of anders Humberto Mendoza. Als Urby vertrekt is Kleber een optie. Defour zal wel komen en Gabri uit het elftal spelen, maar als het contracteren van Defour niet lukt is Tioté voor mij een optie als rechtshalf. Of Augusto Fernandez.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr jan 04, 2008 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet dus.Ajax Rules schreef:mmm....raar dan dat zijn naam ook in redelijk serieuze bronnen wordt genoemd. Maar goed, we zien het wel.
VI'Transfergeruchten Boulahrouz klinkklare onzin'
De berichten over een tussentijdse transfer van Khalid Boulahrouz van Sevilla naar een club uit de Eredivisie zijn klinklare onzin. Dat zegt Rodger Linse, de zaakwaarnemer van de 26-jarige Oranje-international.
Linse heeft met verbazing kennisgenomen van de berichten over Boulahrouz die de voorbije dagen in diverse media opdoken. De centrumverdediger, die Chelsea afgelopen zomer verruilde voor de Spaanse topclub, zou het niet meer naar zijn zin hebben in Spanje en openstaan voor een terugkeer naar Nederland.
'Er is totaal geen sprake van een tussentijdse transfer, daar is helemaal geen aanleiding toe’, zegt Linse tegen VI.nl. 'Khalid is dit seizoen een tijd geblesseerd geweest, maar traint inmiddels weer met de spelersgroep mee en zit dicht tegen volledige fitheid aan. Hij wil niets liever dan per se slagen bij Sevilla.'
Boulahrouz kwam dit seizoen – mede door blessureleed – in competitieverband pas zes keer in actie voor Sevilla. Zijn laatste optreden dateert van 31 oktober, de met 4-3 verloren uitwedstrijd tegen Atlético Madrid.
Linse: 'Khalid heeft een gezonde instelling, hij wil niet zomaar de handdoek gooien als het even tegenzit. Als hij fit is, kan hij nog veel betekenen voor deze club. Dat wil hij dolgraag bewijzen.'
Volgende.
Het stinkt aan alle kanten!
-
-
En toen werd je wakker?Thomas schreef:Vermaelen is inderdaad zwak als hij uit z'n zone moet komen, maar met Davids schuin voor hem is er veel mogelijk, zoals we vorig seizoen ook zagen met Urby.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Ik vrees het ook.LucaS schreef:Volgende? Dit was het, vrees ik
Het is toch niet te geloven dat we in ruim twee jaar tijd amper een fatsoenlijke speler hebben aangetrokken. Huntelaar, Gabri en Davids zijn positieve uitzonderingen. Suarez krijgt nog het voordeel van de twijfel, al vind ik hem totaal niet bij Ajax passen.
Een zeer karig rijtje, waarop we het scoutingsapparaat en onze TD wat mij betreft keihard mogen afrekenen.
Augusto Fernandez .. En die kost ?.Thomas schreef:Ik verwacht het allemaal niet, maar volgens mij is de kans groot dat al die spelers vertrekken. En dan is de kans ook groot dat Van Geel veel geld voor ze gaat vangen. Dat hij de buitenlandse markt niet kent, is niet mijn schuld. Deze spelers zijn haalbaar.
Blij met de punten ...
Koop ik niks voor Thomas, ik kan ook gaan roepen dat ie voor 4 miljoen weg kan, of voor 16 miljoen.Ik heb het een beetje gevolgd en dit zijn in 9 van de 10 gevallen dragende spelers bij hun club, spelers die, als ze weg kunnen of willen kunnen kiezen uit tig clubs waar ze tig keer meer kunnen verdienen dan bij AJAX, waar het nivo tig keer hoger is dan bij AJAX en waar de club tig keer meer kan incasseren dan bij AJAX.Thomas schreef:Dat weet ik niet precies. Ik denk dat hij voor zo'n acht miljoen wel weg mag.
De kunst van het scouten zou toch moeten zijn dat juist die speler, voor een redelijk bedrag ( dus bedragen op Nederlands/AJAX nivo ), wordt gehaald die er wat onder zit kwa voetbal nivo, waarvan die andere (top)clubs denken " wat moet je daar nu mee " *( beetje overdreven gestelt ).
Niet om te zeiken, maar als ik b.v. drie spelers van die spelers zou halen die hier zo nu en dan genoemd worden, van al de prachtlijstjes van spelers, zit AJAX toch vlug op zo'n 32 miljoen, exclusief salaris enz.
Blij met de punten ...
Wat en hoe heb je 'het' een beetje gevolgd?Voetske schreef:Koop ik niks voor Thomas, ik kan ook gaan roepen dat ie voor 4 miljoen weg kan, of voor 16 miljoen.Ik heb het een beetje gevolgd en dit zijn in 9 van de 10 gevallen dragende spelers bij hun club, spelers die, als ze weg kunnen of willen kunnen kiezen uit tig clubs waar ze tig keer meer kunnen verdienen dan bij AJAX, waar het nivo tig keer hoger is dan bij AJAX en waar de club tig keer meer kan incasseren dan bij AJAX.
Goede spelers zijn vaak dragende spelers. Ik kan ook wel met spelers als Lussenhoff en Rosales aan komen zetten, maar daar heeft Ajax niets aan. Het lijkt me allereerst de bedoeling om met goede spelers aan te komen. Modric en Breno, dat zijn kansloze zaken. Met deze spelers maak je gewoon kans. Ik kom niet met een hype als Belluschi aanzetten, maar met een Augusto Fernandez. Dat is het verschil.
Het gaat juist om de kwaliteit. Iedereen kan met Rommedahltjes en Colinnetjes aan komen zetten.De kunst van het scouten zou toch moeten zijn dat juist die speler, voor een redelijk bedrag ( dus bedragen op Nederlands/AJAX nivo ), wordt gehaald die er wat onder zit kwa voetbal nivo, waarvan die andere (top)clubs denken " wat moet je daar nu mee " *( beetje overdreven gestelt ).
10 miljoen per stuk? No way. Delgado, toch een van de best betaalde spelers van Zuid-Amerika, heeft Lyon maar 4 miljoen gekost. Alleen de absolute supertalenten worden voor (te)veel geld verkocht in Zuid-Amerika.Niet om te zeiken, maar als ik b.v. drie spelers van die spelers zou halen die hier zo nu en dan genoemd worden, van al de prachtlijstjes van spelers, zit AJAX toch vlug op zo'n 32 miljoen, exclusief salaris enz.
Tja, over Fernandez leest men dat die +- 10 miljoen pond moet kosten.Niamand heeft het over Rommedahltjes en Colinnetjes.Dat is weer typisch gelul natuurlijk.We hebben het over kwalitatief gezien betaalbare spelers en haalbare spelers, we hebben het over spelers die HIER willen voetballen en die daar ook naar Nederlandse maatstaven naar verdienen.Thomas schreef:Wat en hoe heb je 'het' een beetje gevolgd?Voetske schreef:Koop ik niks voor Thomas, ik kan ook gaan roepen dat ie voor 4 miljoen weg kan, of voor 16 miljoen.Ik heb het een beetje gevolgd en dit zijn in 9 van de 10 gevallen dragende spelers bij hun club, spelers die, als ze weg kunnen of willen kunnen kiezen uit tig clubs waar ze tig keer meer kunnen verdienen dan bij AJAX, waar het nivo tig keer hoger is dan bij AJAX en waar de club tig keer meer kan incasseren dan bij AJAX.
Goede spelers zijn vaak dragende spelers. Ik kan ook wel met spelers als Lussenhoff en Rosales aan komen zetten, maar daar heeft Ajax niets aan. Het lijkt me allereerst de bedoeling om met goede spelers aan te komen. Modric en Breno, dat zijn kansloze zaken. Met deze spelers maak je gewoon kans. Ik kom niet met een hype als Belluschi aanzetten, maar met een Augusto Fernandez. Dat is het verschil.
Het gaat juist om de kwaliteit. Iedereen kan met Rommedahltjes en Colinnetjes aan komen zetten.De kunst van het scouten zou toch moeten zijn dat juist die speler, voor een redelijk bedrag ( dus bedragen op Nederlands/AJAX nivo ), wordt gehaald die er wat onder zit kwa voetbal nivo, waarvan die andere (top)clubs denken " wat moet je daar nu mee " *( beetje overdreven gestelt ).
10 miljoen per stuk? No way. Delgado, toch een van de best betaalde spelers van Zuid-Amerika, heeft Lyon maar 4 miljoen gekost. Alleen de absolute supertalenten worden voor (te)veel geld verkocht in Zuid-Amerika.Niet om te zeiken, maar als ik b.v. drie spelers van die spelers zou halen die hier zo nu en dan genoemd worden, van al de prachtlijstjes van spelers, zit AJAX toch vlug op zo'n 32 miljoen, exclusief salaris enz.
Waar kan ik vinden dat Delgado 4 miljoen heeft gekost ?.
Als je TOP-Spelers wilt aantrekken zul je 1]Een top competitie moeten hebben, 2]Een topsalaris moeten kunnen betalen 3]Een top-transfergeld moeten kunnen ophoesten.
Zie niet zo 1-2-3 met welk van de 3 genoemde punten AJAX t.o.v. het buitenland kan meten.
Blij met de punten ...
Dus jongens als Gomes en Farfan wilden ook niet in Nederland komen voetballen? Die zijn tegen hun zin hierheen gestuurd?Voetske schreef:Tja, over Fernandez leest men dat die +- 10 miljoen pond moet kosten.Niamand heeft het over Rommedahltjes en Colinnetjes.Dat is weer typisch gelul natuurlijk.We hebben het over kwalitatief gezien betaalbare spelers en haalbare spelers, we hebben het over spelers die HIER willen voetballen en die daar ook naar Nederlandse maatstaven naar verdienen.
Ik vergiste me. Het ging om zes miljoen.Waar kan ik vinden dat Delgado 4 miljoen heeft gekost ?.
Als je TOP-Spelers wilt aantrekken zul je 1]Een top competitie moeten hebben, 2]Een topsalaris moeten kunnen betalen 3]Een top-transfergeld moeten kunnen ophoesten.
Zie niet zo 1-2-3 met welk van de 3 genoemde punten AJAX t.o.v. het buitenland kan meten.
Ajax is nog altijd een goede club die kan dienen als opstapje naar de Europese top. Dat zien spelers zelf ook wel. Ik kom in principe niet met Messis aanzetten die die stap niet nodig hebben. De meeste spelers kunnen de stap in een keer naar de top niet aan. Wie niet waagt wie niet wint. Ajax heeft spelers best wat te bieden. Of dacht je dat we medelijden moesten hebben met de salarissen van Sneijder en Huntelaar bij Ajax?
Maar goed, jij kan het weten. Jij kent het Zuid-Amerikaanse voetbal immers door en door en hebt de spelers die ik aankaart allemaal zien spelen.
- Cluijffert
Waar kan ik vinden dat Delgado 6 miljoen heeft gekost ?.Thomas schreef:Dus jongens als Gomes en Farfan wilden ook niet in Nederland komen voetballen? Die zijn tegen hun zin hierheen gestuurd?Voetske schreef:Tja, over Fernandez leest men dat die +- 10 miljoen pond moet kosten.Niamand heeft het over Rommedahltjes en Colinnetjes.Dat is weer typisch gelul natuurlijk.We hebben het over kwalitatief gezien betaalbare spelers en haalbare spelers, we hebben het over spelers die HIER willen voetballen en die daar ook naar Nederlandse maatstaven naar verdienen.
Ik vergiste me. Het ging om zes miljoen.Waar kan ik vinden dat Delgado 4 miljoen heeft gekost ?.
Ajax is nog altijd een goede club die kan dienen als opstapje naar de Europese top. Dat zien spelers zelf ook wel. Ik kom in principe niet met Messis aanzetten die die stap niet nodig hebben. De meeste spelers kunnen de stap in een keer naar de top niet aan. Wie niet waagt wie niet wint. Ajax heeft spelers best wat te bieden. Of dacht je dat we medelijden moesten hebben met de salarissen van Sneijder en Huntelaar bij Ajax?
Maar goed, jij kan het weten. Jij kent het Zuid-Amerikaanse voetbal immers door en door en hebt de spelers die ik aankaart allemaal zien spelen.
Of dat ik die spelers heb zien spelen doet er eigenlijk niet toe.Het gaat om het algehele prijskaartje van die spelers, en of AJAX in staat is om dat prijskaartje op te hoesten, en of dat de betreffende speler er zin in heeft om AJAX als opstapje te gebruiken in de Nederlandse competitie.Jij mag zo denken, maar blijkbaar denken de betreffende spelers daar vandaag de dag heel anders over.Die pakken, klaar of niet klaar voor het grote werk meteen de zak met poen.En eigenlijk kun je ze geen ongelijk geven.Medelijden met KjH en Sneijder ?, heeft er volgens mij niks mee te maken.
Blij met de punten ...
Ik heb dat destijds gelezen op ESPNDeportes.com, maar kan het niet terugvinden. Bij het zoeken net kwam ik wel terecht bij FIFA.com, die het zelfs hebben over drie miljoen euro:Voetske schreef:Waar kan ik vinden dat Delgado 6 miljoen heeft gekost ?.
Céscar Delgado pasa al Lyon(AFP) Viernes 28 de diciembre de 2007
El delantero argentino César Delgado podrá ir a jugar al Lyon de Francia a partir de enero después de que se concretó la operación internacional para su traslado entre el club francés y el club Deportivo Cruz Azul, confirmó el equipo mexicano.
"La directiva del club Deportivo Cruz Azul, comunica por este medio, que la operación internacional del jugador César Fabián Delgado Godoy ha sido acordada por ambos clubes, Cruz Azul y el Lyon de Francia", preció el equipo cementero en un un comunicado publicado en su página de Internet.
Cruz Azul añadió que sólo está a la espera de que Delgado dé su anuencia en enero de 2008. De acuerdo con el periódico deportivo Esto, el club francés pagará tres millones de euros por Delgado.
César Delgado, de 26 años, llegó a México en 2003 procedente de Rosario Central de Argentina y desde entonces permaneció en la 'Máquina Cementera', donde marcó 55 goles en ocho torneos cortos, si bien no logró hacerse con ningún título en ese tiempo.
Voetske schreef:Of dat ik die spelers heb zien spelen doet er eigenlijk niet toe.Het gaat om het algehele prijskaartje van die spelers, en of AJAX in staat is om dat prijskaartje op te hoesten, en of dat de betreffende speler er zin in heeft om AJAX als opstapje te gebruiken in de Nederlandse competitie.Jij mag zo denken, maar blijkbaar denken de betreffende spelers daar vandaag de dag heel anders over.Die pakken, klaar of niet klaar voor het grote werk meteen de zak met poen.En eigenlijk kun je ze geen ongelijk geven.Medelijden met KjH en Sneijder ?, heeft er volgens mij niks mee te maken.
Je schrijft een flink stuk, maar zegt eigenlijk helemaal niets. Wie het Zuid-Amerikaanse voetbal niet volgt en de betreffende clubs en spelers niet kent kan niets zeggen over hun eventuele haalbaarheid. Je weet er gewoon niets van.
Daarbij wil ik ook nog even wijzen op het moment dat ik en anderen op een bepaalde speler wijzen. Ik ben niet in december begonnen over Delgado.
Dus dat is natte vinger werk wat het prijskaartje van Delgado betreft.Thomas schreef:Ik heb dat destijds gelezen op ESPNDeportes.com, maar kan het niet terugvinden. Bij het zoeken net kwam ik wel terecht bij FIFA.com, die het zelfs hebben over drie miljoen euro:Voetske schreef:Waar kan ik vinden dat Delgado 6 miljoen heeft gekost ?.
Céscar Delgado pasa al Lyon(AFP) Viernes 28 de diciembre de 2007
El delantero argentino César Delgado podrá ir a jugar al Lyon de Francia a partir de enero después de que se concretó la operación internacional para su traslado entre el club francés y el club Deportivo Cruz Azul, confirmó el equipo mexicano.
"La directiva del club Deportivo Cruz Azul, comunica por este medio, que la operación internacional del jugador César Fabián Delgado Godoy ha sido acordada por ambos clubes, Cruz Azul y el Lyon de Francia", preció el equipo cementero en un un comunicado publicado en su página de Internet.
Cruz Azul añadió que sólo está a la espera de que Delgado dé su anuencia en enero de 2008. De acuerdo con el periódico deportivo Esto, el club francés pagará tres millones de euros por Delgado.
César Delgado, de 26 años, llegó a México en 2003 procedente de Rosario Central de Argentina y desde entonces permaneció en la 'Máquina Cementera', donde marcó 55 goles en ocho torneos cortos, si bien no logró hacerse con ningún título en ese tiempo.
Voetske schreef:Of dat ik die spelers heb zien spelen doet er eigenlijk niet toe.Het gaat om het algehele prijskaartje van die spelers, en of AJAX in staat is om dat prijskaartje op te hoesten, en of dat de betreffende speler er zin in heeft om AJAX als opstapje te gebruiken in de Nederlandse competitie.Jij mag zo denken, maar blijkbaar denken de betreffende spelers daar vandaag de dag heel anders over.Die pakken, klaar of niet klaar voor het grote werk meteen de zak met poen.En eigenlijk kun je ze geen ongelijk geven.Medelijden met KjH en Sneijder ?, heeft er volgens mij niks mee te maken.
Je schrijft een flink stuk, maar zegt eigenlijk helemaal niets. Wie het Zuid-Amerikaanse voetbal niet volgt en de betreffende clubs en spelers niet kent kan niets zeggen over hun eventuele haalbaarheid. Je weet er gewoon niets van.
Daarbij wil ik ook nog even wijzen op het moment dat ik en anderen op een bepaalde speler wijzen. Ik ben niet in december begonnen over Delgado.
Tja, het stik er de moord van die haalbare spelers, van het lijstje van AT, bij de Nederlandse clubs.Afijn, ik zal er wel niks van afweten, maar jij kan me dus niet overtuigen dat de argumenten die ik opnoem, de haalbaarheid van die spelers voor AJAX in de weg staan/staat.Je weet er gewoon niks van
Blijkbaar kon Delgado dus kiezen uit heel andere clubs dan AJAX.
Blij met de punten ...
Ik werk bij geen van beide clubs, dus helemaal zeker weet ik het nooit. Punt is dat het in ieder geval niet veel is geweest, die transfersomVoetske schreef:Dus dat is natte vinger werk wat het prijskaartje van Delgado betreft.
Waarschijnlijk wel, ja. Maar dat ligt toch echt aan Ajax, dat al maanden/jaren geleden toe had moeten slaan.Voetske schreef:Tja, het stik er de moord van die haalbare spelers, van het lijstje van AT, bij de Nederlandse clubs.Afijn, ik zal er wel niks van afweten, maar jij kan me dus niet overtuigen dat de argumenten die ik opnoem, de haalbaarheid van die spelers voor AJAX in de weg staan/staat.
Blijkbaar kon Delgado dus kiezen uit heel andere clubs dan AJAX.