Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 5:57 pm

Lucas schreef:Dat weet ik zonet nog niet. Daarnaast heeft ome Henk natuurlijk ook anderen geschoffeerd. Vermaelen, Perez en Sneijder bijvoorbeeld.
Perez en Sneijder lijken anders nergens last van te hebben. Vermaelen is sinds Kopenhagen al getraumatiseerd, maar volgens mij heeft Ten Cate hem nooit aangepakt.

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 20, 2007 5:57 pm

Flauwekul
I think I lost my fucking headache

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jan 20, 2007 5:57 pm

Lucas schreef:Grappig dat een journalist wordt afgemaakt omdat hij dingen beweerd die ome Henk niet rechtstreeks heeft gezegd. hoe weten wij zo zeker dat genoemde drie spelers zelfs niet meer bij de eerste 18 horen? Lijkt me niet handig iig als onze selectie zo dramatisch is als hier steeds frequenter wordt beweerd
Het gaat er vooral om hoe die journalist het zegt:
Met als extra moeilijkheid dat onder zijn spelers de ontevredenheid sluimert. Het merendeel liep in het eerste halfjaar wel op één of andere manier een deuk op.
'Onder zijn spelers de ontevredenheid sluimert' en 'Het merendeel..'

Oftewel, meer dan de helft van alle selectiespelers heeft last van een ontevreden gevoel. Dat suggereert hij. En dat maakt dit stukje uiterst suggestief.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 20, 2007 5:58 pm

Vermaelen lijkt gewoon geslachtofferd te zijn hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 20, 2007 6:00 pm

Jöhnk schreef:Vermaelen lijkt gewoon geslachtofferd te zijn hoor.
Grygera presteert beter. Grygera begon het seizoen als reserve.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 20, 2007 6:00 pm

En na Ajax-FCK was hij opeens wel basisspeler. Rara.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 6:01 pm

Lucas schreef:Flauwekul
Omdat?

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 20, 2007 6:05 pm

Jöhnk schreef:En na Ajax-FCK was hij opeens wel basisspeler. Rara.
Vermaelen heeft regelmatig meegedaan maar kon zelden overtuigen.

Misschien naïef van mij, maar in mijn ogen moeten reserves keihard werken op de training er zorgen dat ze er staan als ze mogen meedoen. Wat ze niet moeten doen is er met de pet naar gooien op de training en in de wedstrijd en off the record zeiken tegen journalisten.

Volgens mij hebben de hier aangevoerde ontevreden reserves Rosales, Rosenberg en Lindenbergh dit seizoen nog niets laten zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 6:09 pm

Jöhnk schreef:Vermaelen lijkt gewoon geslachtofferd te zijn hoor.
Klopt. Maar dat is iets heel anders dan dat hij 'geschoffeerd' is, zoals Lucas beweert.

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 20, 2007 6:31 pm

Het zal wel aan mij liggen dat ik denk dat ene trainer ervoor moet zorgen dat reserves gemotiveerd blijven en er staan als dat nodig is. Als Vermaelen geblesserd is en Emanuelson geschorst voor bijvoorbeeld de play-offs, dan vrees ik dat ten cate tovch een beroep zal moeten doen op Lindenbergh. Net als wanneer Babel en Huntelaar afwezig zijn, Rosenberg of Rosales wellicht toch nog een aantal minuten mee zullen moeten pakken. Ik vind het zo vanzelfsprekend dat een coach niet alleen werk hoeft te doen om de basis (voorzover die uberhaupt nog bestaat) scherp te houden, maar minsten zoveel energie moet steken om dat bij de reserves te bereiken, dat ik echt verbijsterd ben over de reacties hierover op AT.
Thomas schreef:
Lucas schreef:Flauwekul
Omdat?
Sloeg op de opmerking van Bert dat spelers zichzelf buitenspel hebben gezet, ik was alleen te lui om te quoten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 6:41 pm

Lucas schreef:Het zal wel aan mij liggen dat ik denk dat ene trainer ervoor moet zorgen dat reserves gemotiveerd blijven en er staan als dat nodig is. Als Vermaelen geblesserd is en Emanuelson geschorst voor bijvoorbeeld de play-offs, dan vrees ik dat ten cate tovch een beroep zal moeten doen op Lindenbergh. Net als wanneer Babel en Huntelaar afwezig zijn, Rosenberg of Rosales wellicht toch nog een aantal minuten mee zullen moeten pakken. Ik vind het zo vanzelfsprekend dat een coach niet alleen werk hoeft te doen om de basis (voorzover die uberhaupt nog bestaat) scherp te houden, maar minsten zoveel energie moet steken om dat bij de reserves te bereiken, dat ik echt verbijsterd ben over de reacties hierover op AT.
Ik zie het belang daar heus wel van in hoor, Luuk. Ik vind het alleen moeilijk om te beoordelen of het aan TC ligt dat Rosenberg en Lindenbergh ongemotiveerd ogen of dat het aan de spelers zelf ligt. Iedere speler is namelijk anders. Sommige spelers zijn gewoon heel erg moeilijk motiveerbaar voor een rol als reserve (Rosenberg lijkt me er zo eentje). Je moet niet vergeten dat Rosenberg, Lindenbergh en Rosales nog nooit op zou weinig speeltijd hebben mogen rekenen bij Ajax.

En wanneer een trainer keuzes maakt is dat niet automatisch schofferen natuurlijk. Het is zijn goed recht. Ik zie echt niet in hoe die jongens en Vermaelen geschoffeerd zouden zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 20, 2007 6:46 pm

Verbijsterd nog wel. :shock: :aai:

Een sportman moet de motivatie uit zichzelf halen. Veel voetballers zijn zeikerds zonder zelfkritiek. Een trainer moet zorgen voor eerlijke concurrentie. Voor de rest is het een waarheid als een koe: een speler stelt zichzelf op (of niet).
Vermaelen, Lindenbergh, Rosenberg en Rosales (om er een paar te noemen) hebben een aantal malen mogen meedoen, maar ze bakten er niet veel van. Laat staan dat ze beter waren dan de basisspelers.

Donnie Darko

Bericht door Donnie Darko » za jan 20, 2007 11:35 pm

Thomas schreef: Bovendien maken jongens als Rosenberg, Lindenbergh en Rosales inmiddels ook geen deel uit van de nummers 11 t/m 18.
Zullen we morgen maar afwachten?
Thomas schreef:Vermaelen is sinds Kopenhagen al getraumatiseerd, maar volgens mij heeft Ten Cate hem nooit aangepakt.
Wel zijn plek kwijt. Vertrouwen? Hij was basispeler en heeft het in 2005/2006 gewoon goed gedaan. Plotseling was hij geen baisspeler meer. Ten Cate zegt altijd dat spelers fouten mogen maken. In dit geval niet.
joey schreef:
Jöhnk schreef:En na Ajax-FCK was hij opeens wel basisspeler. Rara.
Vermaelen heeft regelmatig meegedaan maar kon zelden overtuigen.

Misschien naïef van mij, maar in mijn ogen moeten reserves keihard werken op de training er zorgen dat ze er staan als ze mogen meedoen.
Dat is naïef, ja. Ten Cate heeft zijn voorkeuren. dan kan je knokken wat je wil, maar als je geen kans hebt maakt dat ook niet uit.

Ik denk dat sommige mensen hier aardig gaan schrikken bij de transferperiode van komende zomer.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 11:54 pm

Donnie Darko schreef:Dat is naïef, ja. Ten Cate heeft zijn voorkeuren. dan kan je knokken wat je wil, maar als je geen kans hebt maakt dat ook niet uit.
Mwah, vooral Lindenbergh en Rosales hebben genoeg kansen gehad. Rosenberg was zo ongemotiveerd in de minuten dat hij speelde dat ik kan begrijpen dat men het bij Ajax wel best vindt. Daarnaast hebben we nu een trainer die (bij nader inzien?) wel ziet dat Rosenberg niet bij Ajax past.
Donnie Darko schreef:Ik denk dat sommige mensen hier aardig gaan schrikken bij de transferperiode van komende zomer.
Waarom denk je dat, DD?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 21, 2007 10:04 am

Donnie Darko schreef:Wel zijn plek kwijt. Vertrouwen? Hij was basispeler en heeft het in 2005/2006 gewoon goed gedaan. Plotseling was hij geen baisspeler meer. Ten Cate zegt altijd dat spelers fouten mogen maken. In dit geval niet.
Hij deed het goed toen Grygera geblesseerd was. Nu speelt Grygera weer en zelfs beter dan vorig jaar. Volgens mij een kwestie van 1+1.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 21, 2007 10:39 am

Ja verbijsterd Joey. Natuurlijk is het waar dat een speler zichzelf opstelt. Of tenminste, soms hebben trainers voorkeuren. Zo mocht Rosenberg vorig jaar keer op keer falen terwijl de geweldige Babel op de bank bleef, remember?
Mijn verbijstering komt voort uit het feit dat de meeste hier het blijkbaar onjuist vinden als ik stel dat een zeer belangrijke taak van een trainer is om juist de spelers die (net) buiten de basis vallen scherp en gemotiveerd te houden. Dat doe je niet door spelers publiekelijk af te serveren. ten Cate schiet daarin tekort wat mij betreft, hij heeft meerdere spelers (en niet alleen genoemde drie reserves) publiekelijk geschoffeerd. Daar was deze discussie over begonnen. En wellicht is het speculatie van een journalist, maar dat een aantal spelers daar zeer boos/ontevreden of kwaad over is, lijkt mij niet zo raar. Je kan wel roepen dat spelers niet moeten zeiken, maar een trainer dient ook psycholoog te zijn. Als hij denkt dat een publieke vernedering helpt moet ie dat zeker gebruiken, maar als dat voor een aantal spelers averechts werkt is de betreffende trainer iig op psychologisch (of emotioneel) vlak niet op zijn taak berekend.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 12:26 pm

Lucas schreef:Dat doe je niet door spelers publiekelijk af te serveren. ten Cate schiet daarin tekort wat mij betreft, hij heeft meerdere spelers (en niet alleen genoemde drie reserves) publiekelijk geschoffeerd.
Ten Cate heeft Rosenberg, Lindenbergh, Vermaelen en Rosales niet publiekelijk geschoffeerd. Eigenlijk alleen Emanuelson, Babel en Maduro naar aanleiding van de wedstrijd tegen Vitesse. En Sneijder pakte hij te hard aan na z'n wissel.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jan 21, 2007 1:00 pm

Hij heeft Rosales uitgelachen bij Ajax-Roda.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 1:29 pm

Mwah. Daar zijn de meningen verdeeld over. Ik noem het meer een reactie uit ongeloof. Ook niet echt sympathiek, maar iets anders dan uitlachen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 21, 2007 1:45 pm

Thomas schreef:
Lucas schreef:Dat doe je niet door spelers publiekelijk af te serveren. ten Cate schiet daarin tekort wat mij betreft, hij heeft meerdere spelers (en niet alleen genoemde drie reserves) publiekelijk geschoffeerd.
Ten Cate heeft Rosenberg, Lindenbergh, Vermaelen en Rosales niet publiekelijk geschoffeerd. Eigenlijk alleen Emanuelson, Babel en Maduro naar aanleiding van de wedstrijd tegen Vitesse. En Sneijder pakte hij te hard aan na z'n wissel.
Dat zijn er dus sowiezo 4, waar het er gewoon 0 moeten zijn.

Harm

Bericht door Harm » zo jan 21, 2007 2:36 pm

Lucas schreef:Ja verbijsterd Joey. Natuurlijk is het waar dat een speler zichzelf opstelt. Of tenminste, soms hebben trainers voorkeuren. Zo mocht Rosenberg vorig jaar keer op keer falen terwijl de geweldige Babel op de bank bleef, remember?
Mijn verbijstering komt voort uit het feit dat de meeste hier het blijkbaar onjuist vinden als ik stel dat een zeer belangrijke taak van een trainer is om juist de spelers die (net) buiten de basis vallen scherp en gemotiveerd te houden. Dat doe je niet door spelers publiekelijk af te serveren. ten Cate schiet daarin tekort wat mij betreft, hij heeft meerdere spelers (en niet alleen genoemde drie reserves) publiekelijk geschoffeerd. Daar was deze discussie over begonnen. En wellicht is het speculatie van een journalist, maar dat een aantal spelers daar zeer boos/ontevreden of kwaad over is, lijkt mij niet zo raar. Je kan wel roepen dat spelers niet moeten zeiken, maar een trainer dient ook psycholoog te zijn. Als hij denkt dat een publieke vernedering helpt moet ie dat zeker gebruiken, maar als dat voor een aantal spelers averechts werkt is de betreffende trainer iig op psychologisch (of emotioneel) vlak niet op zijn taak berekend.
Je gaat iets te gemakkelijk voorbij aan het feit dat Ten Cate er niet zit om vriendjes te maken Luuk. :D

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 21, 2007 2:48 pm

Thomas schreef:
Ach dat zijn er pas 4. Tel daarbij op Rosales en Perez en we zitten al op 6.

Hij hoeft ook geen vrienden te maken Harm, maar de spelers scherp, gemotiveerd en gretig houden lijkt me bij uijtstek de taak van een trainer

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 2:53 pm

'Geschoffeerd' is trouwens een te groot woord voor de kritiek op Babel en Emanuelson. Rosales heeft hij al helemaal niet geschoffeerd.

Verder lijkt deze discussie me zinloos. Ten Cate heeft raar gedrag vertoond. Shit happens. Ik zie het vreselijk negatieve effect dat het heeft gehad niet echt. Laten we hopen dat het niet meer voorkomt.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 21, 2007 3:00 pm

De discussie ontstond omdat ene journalist beweerde dat er onvrede sluimert. Laten we inderdaad maar hopen dat deze journalist e.e.a. 100% uit zijn duim heeft gezogen en dat hij geen signalen heeft opgevangen die hem deze passage heeft doen schrijven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 21, 2007 3:07 pm

Als hij het niet uit z'n duim had gezogen had hij wel vermeld hoe hij daar aan kwam, denk ik.

En het hoeft niet voor 100% uit z'n duim gezogen te zijn hoor. Er mogen best een klein aantal ontevreden spelers bij zitten. Dat heb je in elke selectie.

Plaats reactie