Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 7:36 pm

Jansma schreef:343 was de eerste die hiermee kwam ergens in 2004.
Precies. Naar aanleiding van het WK, waar ik hem ook geweldig opvallend vond spelen. Zes maanden later ging hij naar Real Madrid.
Jöhnk schreef:Prima beslissing. Zo bijzonder is die hele Gravesen niet.
Een wereldtopper is het niet. Maar wel een middenvelder met een aantal specifieke kwaliteiten die Ajax nog altijd mist. Zie het profiel iets hier boven. Gravesen heeft van alles wat.

rush2112

Bericht door rush2112 » ma aug 14, 2006 7:39 pm

Jöhnk schreef:Prima beslissing. Zo bijzonder is die hele Gravesen niet.
Ik vind hem ook niet zo bijzonder, dat hij direct maar in de hoogste salarisschaal ingedeeld moet worden. Ook in relatie met het rusig brengen en het geloof in Maduro ga je niet zo iemand aantrekken.

Ik maak me echter wel een beetje zorgen over het middenveld. Gisteren werd deze linie ook weer overlopen door een niet al te veel zeggend middenveld van PSV.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 7:42 pm

rush2112 schreef:Ik maak me echter wel een beetje zorgen over het middenveld. Gisteren werd deze linie ook weer overlopen door een niet al te veel zeggend middenveld van PSV.
Ik vond dat het middenveld gisteren allerminst overlopen werd. Zonder bal hielden onze lichtgewichten zich verrassend goed staande. Ik ben het wel met je eens dat het een knappe prestatie van Ten Cate zou zijn als hij dat structureel voor elkaar krijgt. Ik heb er een hard hoofd in.

Volgens Joep Schreuder won Ajax zelfs vrijwel alle duels op het middenveld. ;)

Arwin

Bericht door Arwin » ma aug 14, 2006 7:44 pm

Gabri stond constant vrij gisteren, speelde erg goed. Hopelijk kan hij dat niveau vasthouden.
Maar eind eerste helft en vooral begin tweede helft, werd het middenveld toch echt overlopen door Vayrinen - Assaiti - Cocu, nog geen eens een wonder middenveld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 7:46 pm

Ik vond het overwicht van PSV toen vooral te wijten aan dramatisch uitverdedigen en het middenveld dat zich te ver terug liet zakken. Alleen maar poeiers naar voren en elke bal was makkelijk voor PSV.

Maargoed, versterking op het middenveld hebben we zeker nodig. Gravesen zou ideaal zijn. Hij, Davids, Geremi. Veel goede, ervaren middenvelders lopen er niet rond die weg mogen bij hun clubs.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 14, 2006 7:46 pm

Nou, overlopen vind ik een groot woord. Maar Psv was een tijdje dominant, ja.

Ajax ook, trouwens.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 14, 2006 7:50 pm

Ajax was dominant toen PSV slecht was en Ajax flink z'n best deed en PSV was dominant toen Ajax gas terug nam en PSV fouten wilde herstellen.

Maar ik zou sowieso niet te veel conclusies trekken uit dat potje zomeravondvoetbal van gisteren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

rush2112

Bericht door rush2112 » ma aug 14, 2006 7:53 pm

Thomas schreef: Geremi. Veel goede, ervaren middenvelders lopen er niet rond die weg mogen bij hun clubs.
Geremi? :scared:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma aug 14, 2006 8:25 pm

Ben ik nou de enige die ziet dat Ajax weer naam en uitstraling krijgt in Europa?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 14, 2006 8:32 pm

Die naam en uitstraling zijn volgens mij nooit weggeweest, de resultaten wel. :sad:

Hopelijk dit seizoen weer verandering daarin.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 14, 2006 8:44 pm

Thomas schreef:
Jansma schreef:Hoe het ook zij, ooit heeft hier iemand (verder niet ervaren of bekend als spelersscout of kenner) Gravesen als heiland aangewezen, en inmiddels huppelt er vrolijk een meute achteraan, zonder kennis van zaken overigens.
Ik denk dat 343 en ik altijd vooraan hebben gelopen als het om Gravesen ging. Een jongen die ik als een van de, voor mij bekende, ideale spelers vind voor dit middenveld van Ajax. Hij heeft diepgang, creativiteit, body, een winnaarsmentaliteit, is hard, heeft een tackle en is behoorlijk sterk zonder bal.
En hier heb je er nog eentje. Inderdaad heeft 343 me indertijd op Gravesen geattendeerd en ik ben hem daarna bij Everton en Real voor een langere periode met de nodige aandacht gaan volgen. Dus meehuilen met de wolven in het bos? Geen kennis van zaken? Pfff.... :sad:

Hoe dan ook: wat ik van hem zag, beviel me zeker wel. Geen jongen van de verfijnde techniek en elegantie, maar wel eentje met de kwaliteiten die Ajax volgens mij nog heel hard nodig heeft om het elftal echt rond te krijgen en te kunnen doen wat Ten Cate wil doen. Ik sluit me daarin van harte bij Thomas aan.

Please, Martin, please... Je bent écht nog niet klaar met deze selectie. Waarom wou je Davids er ook al weer bij hebben? :eusa_pray:

Feest

Bericht door Feest » ma aug 14, 2006 8:47 pm

Het is meestal niet de zaakwaarnemer (Sivebaek in deze casus) die een speler aanbiedt, maar een tussenman. Een regelaar. Goede kans dat Gravesen bij tientallen clubs is aangeboden door tientallen verschillende mensen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 9:52 pm

Zuidema schreef:
Thomas schreef:
Jansma schreef:Hoe het ook zij, ooit heeft hier iemand (verder niet ervaren of bekend als spelersscout of kenner) Gravesen als heiland aangewezen, en inmiddels huppelt er vrolijk een meute achteraan, zonder kennis van zaken overigens.
Ik denk dat 343 en ik altijd vooraan hebben gelopen als het om Gravesen ging. Een jongen die ik als een van de, voor mij bekende, ideale spelers vind voor dit middenveld van Ajax. Hij heeft diepgang, creativiteit, body, een winnaarsmentaliteit, is hard, heeft een tackle en is behoorlijk sterk zonder bal.
En hier heb je er nog eentje. Inderdaad heeft 343 me indertijd op Gravesen geattendeerd en ik ben hem daarna bij Everton en Real voor een langere periode met de nodige aandacht gaan volgen. Dus meehuilen met de wolven in het bos? Geen kennis van zaken? Pfff.... :sad:

Hoe dan ook: wat ik van hem zag, beviel me zeker wel. Geen jongen van de verfijnde techniek en elegantie, maar wel eentje met de kwaliteiten die Ajax volgens mij nog heel hard nodig heeft om het elftal echt rond te krijgen en te kunnen doen wat Ten Cate wil doen. Ik sluit me daarin van harte bij Thomas aan.

Please, Martin, please... Je bent écht nog niet klaar met deze selectie. Waarom wou je Davids er ook al weer bij hebben? :eusa_pray:
Het EK destijds gemist, Zuidema? ;)

Bedankt voor de mederwerking in ieder geval, aangezien 343 het weer te druk had. :xyxthumbs: :D

En Jansma...Tsja, een Voetske zonder verstand van voetbal, zeg maar.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma aug 14, 2006 9:58 pm

:blush: :blush: :blush:
Laatst gewijzigd door Dr. Living Stoned op ma aug 14, 2006 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 9:59 pm

Dat was al geplaatst, Doc. :xyxthumbs:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma aug 14, 2006 10:01 pm

:blush: i realized that...now. :blush:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 14, 2006 10:13 pm

Thomas schreef:
Het EK destijds gemist, Zuidema? ;)

Bedankt voor de mederwerking in ieder geval, aangezien 343 het weer te druk had. :xyxthumbs: :D

En Jansma...Tsja, een Voetske zonder verstand van voetbal, zeg maar.
Hehe... :blush:

Voor de goede zaak graag gedaan, Thomas. ;)

Mwah, over Jansma laat ik me verder niet uit. Ik ben kennelijk in een wat prikkelbare periode. Kon dus zijn nogal laatdunkende opmerking even heel slecht hebben. Zeker als het gaat om een kwestie, die volgens mij nog steeds dringend om een oplossing vraagt.

Dit team is namelijk nog niet in balans en vooral het middenveld is nog steeds veel te licht (zeker voor de forechecking-plannen van Ten Cate). Nationaal zullen we hiermee waarschijnlijk wel wegkomen, internationaal niet. Het was voor mij een veeg teken dat we gisteren 60 minuten lang eigenlijk de controle kwijt waren en vooral niet terug konden veroveren op de wedstrijd/tegenstander en dat we in fases zelfs weer met zijn achten rond en in de eigen 16 stonden. En dat tegen een beslist niet fenomenaal Psv. Vind ik heel zorgwekkend.

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » ma aug 14, 2006 10:34 pm

Miste Ajax niet gewoon een spits die bijvoorbeeld de bal kan vasthouden zodat de rest kan aansluiten?
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 14, 2006 10:46 pm

Zuidema schreef:Dit team is namelijk nog niet in balans en vooral het middenveld is nog steeds veel te licht (zeker voor de forechecking-plannen van Ten Cate). Nationaal zullen we hiermee waarschijnlijk wel wegkomen, internationaal niet. Het was voor mij een veeg teken dat we gisteren 60 minuten lang eigenlijk de controle kwijt waren en vooral niet terug konden veroveren op de wedstrijd/tegenstander en dat we in fases zelfs weer met zijn achten rond en in de eigen 16 stonden. En dat tegen een beslist niet fenomenaal Psv. Vind ik heel zorgwekkend.
Mee eens, maar Gravesen halen lijkt me niet de oplossing. Van Madrid naar Ajax? Face it, die man is veel te duur.
Het stinkt aan alle kanten!

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 14, 2006 10:46 pm

Wim schreef:Miste Ajax niet gewoon een spits die bijvoorbeeld de bal kan vasthouden zodat de rest kan aansluiten?
Ook dat, Wim, ook dat. Alhoewel een discussie daarover in deze topic eigenlijk niet thuishoort, ga ik hier toch maar even wat dieper op in.

Mede daardoor was het aanvallend eigenlijk nog steeds knap matig gisteren met ons. Interactie tussen middenveld en aanval was vrijwel nada. Maar daarvoor heb je de oplossing in je selectie zitten, als KJH wegvalt. Kennelijk zijn er echter hogere krachten binnen Ajax gaande waardoor die oplossing niet gebruikt mag worden. Een 2e kwestie, die ik met gefronste wenkbrauwen zit te volgen.

Maar dat we nog steeds niet beschikken over een krachtig, dynamisch middenveld dat de hakken in het zand kan zetten en druk naar voren kan geven als dat nodig is, baart mij zeker zorgen. Juist dat middenveld is zo cruciaal om controle te krijgen en te houden, om de tegenstander in de klem te zetten of ver van je 16 af te houden. Een middenveld Maduro-Gabri-Sneijder is mij voor dat soort klussen veel en veel te licht.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma aug 14, 2006 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 14, 2006 10:52 pm

joey schreef: Mee eens, maar Gravesen halen lijkt me niet de oplossing. Van Madrid naar Ajax? Face it, die man is veel te duur.
Niet de oplossing ivm de financien? Ik weet niet wat Ajax' mogelijkheden nog zijn en wat Gravesen vraagt. Hij is transfervrij als ik me niet vergis, dus dat scheelt al. Als ik 343 mag geloven, verdiende hij 1,5 miljoen netto bij Real. Wat verdient Stam eigenlijk bij ons? Zou dat echt zo ver uitelkaar liggen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 14, 2006 10:53 pm

Zuidema schreef:Maar dat we nog steeds niet beschikken over een krachtig, dynamisch middenveld dat de hakken in het zand kan zetten en druk naar voren kan geven als dat nodig is, baart mij zeker zorgen.
Juist in dit opzicht valt Gabri me honderd procent mee. (Al is het afwachten hoelang-ie het volhoudt.) Ook de invalbeurt van Maduro vond ik gisteren positief. Blijft over Sneijder, die gisteren dramatisch speelde. Niet zozeer zonder bal, als wel met bal. Welhaast iedere pass was balverlies. Nu heb ik vertrouwen in Sneijder, en verwacht ik dat het binnen 1 á 2 weken goedkomt met zijn vorm.

Karakteristiek vond ik gisteren overigens het doelpunt van Perez. Dat kwam tot stand via ouderwets Ajax-voetbal. Maduro positioneerde zich achter de spits, waardoor Stam kon inschuiven en opstomen. Schot, rebound, doelpunt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 14, 2006 10:57 pm

We kunnen wel met bedragen gaan gooien, maar ik bekijk dat nuchter. Madrid is een van de best betalende clubs ter wereld, terwijl Ajax in financieel opzicht de strijd met de Engelse middenmoot nog niet aankan. Gravesen zou enorm moeten inleveren en daar heeft hij vast geen zin in, er zal genoeg belangstelling voor hem zijn van rijkere clubs. Neem ik aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 14, 2006 11:12 pm

Jöhnk schreef:
Zuidema schreef:Maar dat we nog steeds niet beschikken over een krachtig, dynamisch middenveld dat de hakken in het zand kan zetten en druk naar voren kan geven als dat nodig is, baart mij zeker zorgen.
Juist in dit opzicht valt Gabri me honderd procent mee. (Al is het afwachten hoelang-ie het volhoudt.)
Zeker, mij ook. Komt vooralsnog heel bruikbaar over.
Ook de invalbeurt van Maduro vond ik gisteren positief.
Viel me ook op. Gretig, heel erg alert, hij had ook het nodige lef. Vond ik heel verrassend na die regelrechte dweilpartij tegen Kopenhagen. Hij kán het dus wel. Vraag me bij zoiets af: is dat nou doe-het-zelf-werk of zie je hier de coachende hand van HtC, die een opzichtig falende speler kennelijk weer in no-time clean en geinspireerd weet te krijgen, zodat ie met de kop omhoog de strijd weer aandurft? Toch blijf ik bij Maduro mijn hart vasthouden. Zo'n jonge speler met al zijn grilligheid en onervarenheid op zo'n cruciale spelbepalende plek in de as, brrr...
Blijft over Sneijder, die gisteren dramatisch speelde. Niet zozeer zonder bal, als wel met bal. Welhaast iedere pass was balverlies. Nu heb ik vertrouwen in Sneijder, en verwacht ik dat het binnen 1 á 2 weken goedkomt met zijn vorm.
Tja, Wesley had kennelijk gisteren iets anders aan zijn kop. Vandaag ook nog, trouwens... ;)

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » ma aug 14, 2006 11:17 pm

joey schreef:We kunnen wel met bedragen gaan gooien, maar ik bekijk dat nuchter. Madrid is een van de best betalende clubs ter wereld, terwijl Ajax in financieel opzicht de strijd met de Engelse middenmoot nog niet aankan. Gravesen zou enorm moeten inleveren en daar heeft hij vast geen zin in, er zal genoeg belangstelling voor hem zijn van rijkere clubs. Neem ik aan.
1,5 miljoen in Spanje verdienen is NETTO ook nog nét ff iets anders dan 1,5 miljoen in Nederland verdienen...

Gesloten