Dennis Gentenaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 12:37 pm

Fatsoen is kennelijk iets wat je moet uitkomen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 12:43 pm

Bertje schreef:Fatsoen is kennelijk iets wat je moet uitkomen.

Daar lijkt het wel op, Bertje. En dat vind ik dus jammer. Ajax heeft toch al zo'n slechte naam.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 1:08 pm

joey schreef:Padt hoort goed genoeg te zijn om een paar wedstrijdjes de honneurs waar te nemen. Anders heeft hij niets bij Ajax te zoeken.

Ajax (Blind?) heeft Gentenaar de belofte gedaan dat hij weg mocht. Die belofte moet Ajax (Blind?) nu nakomen. Heeft niets met transferbeleid te maken maar alles met fatsoen.
Precies. Gentenaar die dus meedoet in de potjes van Jong Ajax en Sergio Padt en Bizot die strijden om een plekje op de bank? Pfff, zo werkt het niet. Je bent of talentvol en goed genoeg om 3e keeper te zijn of je bent het niet.

Verder stel ik inderdaad dat het bijna nooit voorkomt. Korte tijd geleden was dat bij ons het geval en toen moest inderdaad de keeper van Nederland u21 in het doel bij ons staan met daarbij Padt (keeper van Jong Ajax op de bank). Nou, nou, nou wat een armoe, zeg. Gentenaar heeft bij Ajax als tweede doelman 7 potjes gespeeld. Nu is Vermeer erbij en zitten we nog te shaken. Give me a break.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 1:24 pm

Peter schreef:Precies. Gentenaar die dus meedoet in de potjes van Jong Ajax en Sergio Padt en Bizot die strijden om een plekje op de bank? Pfff, zo werkt het niet. Je bent of talentvol en goed genoeg om 3e keeper te zijn of je bent het niet.
Volgens mij is dit mijn hele punt: is Padt wel zo goed? Ik weet het niet. Van Basten kan het nu beoordelen.
Verder stel ik inderdaad dat het bijna nooit voorkomt. Korte tijd geleden was dat bij ons het geval en toen moest inderdaad de keeper van Nederland u21 in het doel bij ons staan met daarbij Padt (keeper van Jong Ajax op de bank). Nou, nou, nou wat een armoe, zeg. Gentenaar heeft bij Ajax als tweede doelman 7 potjes gespeeld. Nu is Vermeer erbij en zitten we nog te shaken. Give me a break.
Nogmaals, we weten niet hoe goed Padt is. We weten dus ook niet in wat voor situatie we terecht waren gekomen als iemand Vermeer een Vennegoortje had gegeven. Van Basten kan het nu in alle rust beoordelen. Is het inderdaad een goede keeper, dan mag Gentenaar dus vertrekken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 1:28 pm

We geven Padt dus in juli een contract van 4 jaar en nemen hem mee naar de Lutte in Augustus om hem vervolgens nog eens in januari weer te gaan bekijken of hij goed genoeg is?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 1:31 pm

In juli werd hij dus nog niet beoordeeld als beter dan Gentenaar. Krijgt nu nog een kans. Ik zie het probleem niet. Die jongen is nog hartstikke jong. Is pas achttien jaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 1:33 pm

Van Basten hoort wel te weten hoe goed Padt is.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 1:35 pm

Ach gut, krijgen we dit weer. Koning Cruijff haalde ook wel eens een speler bij het eerste elftal om te kijken hoe hij zich staande hield, joey.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 1:41 pm

Koning Cruijff zette Winter en Rob Witschge zonder problemen in tegen PSV en liet Bergkamp debuteren in de Europacup. Cruijff had niet de luxe van een driedubbele bezetting, die moest improviseren. En misschien was dat maar goed ook. (Zoals Luuk wel eens heeft betoogd: het gaat niet per se goed met Ajax wanneer Ajax geld heeft.)

Padt loopt nota bene bij Ajax rond. Zowat twintig trainers en tien scouts kunnen zijn kwaliteiten inschatten. Als dat al niet lukt, hoe kunnen we dan ooit goede spelers van buiten halen?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 1:50 pm

Eerst een zomerstage en vierjarig contract en daarna eens kijken of hij goed genoeg is voor de positie van derde keeper. Snap gelijk waarom de hele jeugdopleiding een contract krijgt in dat geval.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 09, 2009 1:57 pm

joey schreef:Van Basten hoort wel te weten hoe goed Padt is.
Nee, jeugdvoetbal is geen seniorenvoetbal. Daar zijn vele scouts al over gestruikeld.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 2:04 pm

Hij heeft al eerder bij de selectie gezeten, Jöhnk.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 3:05 pm

Joey, Winter en Witschge hadden wel al uitgebreid meegetraind met het eerste. Dat doet Padt nu dus. Echt waar, deze hele heisa slaat nergens op.
Peter schreef:Eerst een zomerstage en vierjarig contract en daarna eens kijken of hij goed genoeg is voor de positie van derde keeper. Snap gelijk waarom de hele jeugdopleiding een contract krijgt in dat geval.
Die jongen is achttien. Jongens van achttien kunnen zich ontwikkelen. Dat contract krijg je voor een groot deel op basis van potentie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 4:14 pm

Bertje schreef:Joey, Winter en Witschge hadden wel al uitgebreid meegetraind met het eerste. Dat doet Padt nu dus.
En afgelopen zomer ook.

Maar je gaat voorbij aan wat ik zeg.

1. Ajax moet gemaakte afspraken nakomen.
2. De keeper van Jong Ajax moet goed genoeg zijn om in noodgevallen als keeper bij het eerste te fungeren.

Vroeger had Ajax niet eens een twééde keeper met ervaring. Maakte niets uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 4:19 pm

Leuk dat je dat zegt, joey. Maar wat moet ik ermee? Met sommige dingen ben ik het eens, met andere dingen niet. Punt is dat we wat met de huidige situatie moeten.
Gentenaar staat onder contract, evenals Padt; dan betrek je dus je beste keeper bij het eerste elftal. Volgens mij niets op af te dingen.

Net zoals vroeger er niet toe doet. Bovendien heb ik al gesteld dat ervaring wat mij betreft niet van belang is. Daar gaat de keuze tussen Gentenaar en Padt ook niet over, die gaat over kwaliteit.

Afgelopen zomer, toen Padt meetrainde, werd Gentenaar beter bevonden. Nu krijgt Padt nog een kans. Echt waar, volstrekt legitiem.

Met je uitspraken over gemaakte afspraken ben ik het dus niet helemaal eens. Ten eerste kende Gentenaar de situatie - Vonk stond nog onder contract, nu niet meer - en ten tweede doet Gentenaar in feite ook een belofte als hij een contract tekent. Volgens mij staat Gentenaar nog gewoon onder contract. Dat kun je niet eerlijk vinden, ik vind het niet gek.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 09, 2009 4:19 pm

joey schreef:Vroeger had Ajax niet eens een twééde keeper met ervaring. Maakte niets uit.
Maakte niks uit? Er waren tijden dat de eerste keeper een absolute prutser was (Menzo). Dan is een alternatief toch wel zo handig.

Voor een derde keeper is het minder van belang, al weet je maar nooit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 4:23 pm

Bertje schreef:Met je uitspraken over gemaakte afspraken ben ik het dus niet helemaal eens. Ten eerste kende Gentenaar de situatie - Vonk stond nog onder contract, nu niet meer - en ten tweede doet Gentenaar in feite ook een belofte als hij een contract tekent. Volgens mij staat Gentenaar nog gewoon onder contract. Dat kun je niet eerlijk vinden, ik vind het niet gek.
Goh, dus wat Ajax ook belooft, het hoeft zich daar niet aan te houden omdat Gentenaar onder contract staat? Jij hebt een merkwaardige kijk op arbeidsverhoudingen, zeg!

Dan had Ajax hem maar niets moeten beloven zolang niet vaststond dat Vonk bleef. Simpel.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 4:32 pm

joey schreef:Goh, dus wat Ajax ook belooft, het hoeft zich daar niet aan te houden omdat Gentenaar onder contract staat? Jij hebt een merkwaardige kijk op arbeidsverhoudingen, zeg!
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik in de huidige omstandigheden begrijp dat de zaken er wat anders voor liggen. Dat Gentenaar dat had kunnen zien aankomen en dat hij wat mij betreft dus ongelijk heeft als hij zegt dat Ajax in deze fout is. De waarheid ligt wat mij betreft in het midden. Komt bij dat Gentenaar bij Ajax een (erg dik!) contract heeft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 4:39 pm

Dat hij een dik contract heeft maakt hem niets uit, want anders was er nu niet zoveel om te doen. Die jongen wil weg, want hij wil keepen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 09, 2009 4:43 pm

Mwah, hij wil weg, laten we het daarop houden. Dat hij per se wil keepen geloof ik niet. Dat blijkt in ieder geval niet uit zijn carrierekeuzes van de laatste jaren.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jan 23, 2009 12:17 pm

Slecht nieuws voor Dennis:
Kortrijk wacht op vervolg Sparta-interesse in Mollez
23/01/2009 10:43

Keeper Peter Mollez staat in de concrete belangstelling van Sparta Rotterdam. KV Kortrijk wacht op een serieus bod van de Eredivisieclub.

'De interesse van Sparta is concreet, maar er is geen bod uitgebracht. Dat is blijkbaar gebruikelijk in Nederland', zegt algemeen directeur Patrick Turcq tegen VI.nl. KV Kortrijk wacht de volgende stap van Sparta af. 'Een vraagprijs heb ik ook niet genoemd, omdat we Mollez absoluut niet kwijt willen.'

'Maar als het bod van Sparta dermate interessant is, willen we het overwegen', aldus Turcq. De directeur stelt daarbij wel als voorwaarde dat Kortrijk een vervanger vindt voor Mollez voor het sluiten van de transfermarkt. 'We moeten binnen tien dagen een nieuwe doelman kunnen hebben.'

Mollez heeft er geen geheim van gemaakt toe te zijn aan een volgende stap in zijn carrière. De doelman liet daarbij weten dat Sparta Rotterdam geweldig zou zijn als volgende club. Op Het Kasteel zitten ze verlegen om een keeper, aangezien Harald Wapenaar door een rugoperatie voorlopig niet inzetbaar is.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di feb 17, 2009 7:16 am

Gentenaar laat zich niet gek maken
din. 17 februari 2009

Met plagerige spreek­koortjes probeerden enkele oud-ploeggenoten onder aanvoe­ring van Patrick Pothuizen gister­avond Dennis Gentenaar (33) bij elke doeltrap van zijn stuk te brengen. Maar de sluitpost van Jong Ajax - die tien jaar het rood, zwart, groen droeg - gaf geen krimp. En die andere tien Amster­dammers ook al niet, want de kop­loper van de eredivisie bij de belof­teteams won met 3-1. Al was dat nauwelijks verdiend tegen de ploeg van Wim Rip die maar liefst drie A- junioren had in zijn basis­elf.„Maar die titel kan ons nu nauwelijks nog ontgaan. Feye­noord speelt weer gelijk. Wij staan zeven punten voor op NEC. Dat heeft weliswaar twee wedstrijden minder gespeeld, maar die moeten ze eerst maar zien te winnen.”

Nog ruim drie maanden, dan is hij verlost van Ajax dat hem als derde keeper aan zijn contract hield, toen Hans Vonk vertrok naar Hee­renveen. „ Sparta had me tijdens de winterstop graag overgenomen, maar Ajax wilde daar niet aan. Vanuit het standpunt van de club misschien begrijpelijk, maar ik denk natuurlijk aan mezelf.

Hij onderbrak zijn verhaal steeds om weer een paar handen te schudden van clubmensen die hun oude doelman wilden begroe­ten. „ Al die bekenden van vroeger. Mooi om die te zien”, zei de sluit­post die zich niet gestoord had aan de spreekkoren van zijn oud-ploeg­genoten achter zijn doel. „ Natuur­lijk heb ik ze wel gehoord. Wat dacht jij. Ze stonden op een paar meter bij me vandaan. Maar ik heb niet gekeken. Hou op. Ik ben hier om een wedstrijd te winnen. Wie was het? Pothuizen? Dacht ik wel”, grijnst Gentenaar.

Maar het was leuk om terug te zijn. Goed veld. Prima verlich­ting. Beetje regen”, gaf hij een tik­keltje cynisch aan dat hij van de omstandigheden op De Eendracht niet uit zijn dak was gegaan.



Bron: De Gelderlander

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di feb 17, 2009 7:31 am

Achteraf een goede zaak dat Ajax hem niet liet gaan, nu kan Ramos mooi ervaring opdoen bij Sparta :icon_biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di feb 17, 2009 7:54 am

Hmmzzz... :eusa_silenced.gif:


Ben benieuwd waar hij terecht gaat komen...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di feb 17, 2009 9:44 am

Sparta of de club waar Feyenoord de nieuwe keeper vandaan trekt (Utrecht of....Vitesse)

Gesloten