Albert Luque Martos

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr nov 09, 2007 4:34 pm

joey schreef:Perezje dus? Mooie trap maar verder weinig? Wat is het tussenrapport van Luque?
De 2de helft duidelijk geen Perez. Luque was los na die assist. Hij verdedigde, liep mee terug en maakte tackles. En dan vergeet ik nog een aantal crossballen over 30 meter die hij op de stropdas van Suarez wist te leggen. De corners waren goed en hij zocht zowaar contact met het publiek. Het was zeker een half uur genieten van Luque en ik kan me niet voorstellen dat ie zondag weer naar het niveau van voor Ajax - Roda gaat terugvallen.

Overall gezien is het nog steeds een ruime onvoldoende.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za nov 10, 2007 11:23 pm

Ik ben benieuwd hoe hij het morgen gaat doen, volgens mij is hij wel het type dat de harten van de fans wil veroveren en een publiekslieveling wil zijn en dus misschien extra hard zijn best gaat doen tegen wedstrijden zoals die van morgen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 10:00 am

Het zou toch te schandalig voor woorden zijn als hij vooralsnog niet zijn stinkende best had gedaan. Zijn geld - naar verluidt - is hij nog lang niet waard.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo nov 11, 2007 10:05 am

Je kunt je uiterste best doen en dat het er toch (nog) niet uitkomt. De kwaliteiten heeft hij in ieder geval.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 10:06 am

Wat een dooddoener. Vooralsnog blijkt er van die kwaliteit nog niet veel.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo nov 11, 2007 10:08 am

De meeste dooddoeners zijn vaak heel waar. Vind je dan ook niet dat hij een prachtige trap heeft?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 11:23 am

Ja. Schijnt Van der Heijden ook te hebben, maar die kost geen drol.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 14, 2007 10:57 am

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef:Ja, het is een vreemd beleid. Maar we zijn mooi PSV en Feyenoord te slim afgeweest! :headbang.gif:

:blush.gif:
Het beleid is niet vreemd, maar wel de inschatting van de technische staf. Het verhaal is omdat ze geen vervanger voor Sneijder konden halen, zouden ze dit met een ander spelsysteem oplossen:

----------------KJH
Luque ----- Suarez ------- Kennedy

Ze zijn er nu achter gekomen dat dat niet werkt (er is geen aanvoer) en gaan alsnog een creatieve middenvelder aantrekken.
Dit zie ik trouwens niet werken. Suarez is veel te opportunistisch om op 10 te spelen. Hij weet volgens mij pas wat ie gaat doen als hij zijn actie inzet áls hij het al weet. Hij speelt op intuitie en lijkt geen overzicht te hebben. Typische vleugelspeler, die je in mijn ogen niet op zo'n belangrijke positie kan neerzetten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48050
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 01, 2008 5:24 pm

Moet Adrie Koster Albert Luque meer laten spelen?
Jij koos voor de optie 'Nee, Luque komt tekort voor Ajax'. De huidige tussenstand:

Ja, Rommedahl en Kennedy falen - 41,9%

Ja, Luque moet hoe dan ook spelen - 40,5%

Nee, de huidige voorhoede doet het goed - 3,9%

Nee, Luque komt tekort voor Ajax - 13,5%

ajax.netwerk.to
Op zich zou ik dit niet zo snel posten, maar ik vind tot nu toe een hele opmerkelijke tussenstand bij onze vrienden van Ajax.netwerk. IK had eerlijk wel verwacht dat men daar ook vernietigend zou oordelen over Luque.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 5:26 pm

Waarom? Luque heeft niet zo veel gespeeld en wat hij speelde was niet allemaal slecht

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48050
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 01, 2008 5:28 pm

LucaS schreef:Waarom? Luque heeft niet zo veel gespeeld en wat hij speelde was niet allemaal slecht
In welke wedstrijd vond jij dat hij niet slecht speelde?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 5:31 pm

Ik heb ze niet allemaal meer op mijn netvlies

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48050
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 01, 2008 5:35 pm

Lang geleden, he. :wink.gif:

De enige redelijke pot die ik van Luque heb gezien was tegen Roda. De rest was veelal bar en boos.

GangstaRiB
Berichten: 16917
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 01, 2008 5:40 pm

Peter schreef:
Moet Adrie Koster Albert Luque meer laten spelen?
Jij koos voor de optie 'Nee, Luque komt tekort voor Ajax'. De huidige tussenstand:

Ja, Rommedahl en Kennedy falen - 41,9%

Ja, Luque moet hoe dan ook spelen - 40,5%

Nee, de huidige voorhoede doet het goed - 3,9%

Nee, Luque komt tekort voor Ajax - 13,5%

ajax.netwerk.to
Op zich zou ik dit niet zo snel posten, maar ik vind tot nu toe een hele opmerkelijke tussenstand bij onze vrienden van Ajax.netwerk. IK had eerlijk wel verwacht dat men daar ook vernietigend zou oordelen over Luque.
Mjah.. het overgrote deel daar, vind dat Luque een typische Ajacied is. Als ik dan vraag waar dat uit blijkt, is het antwoord: je ziet het aan z'n balaanname.

Kortom: die jongen heeft een streepje voor op de rest.

In mijn ogen is het een gigantische miskoop die ons klauwen met geld kost. Ik vind hem lui, traag en een chagerijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48050
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 01, 2008 5:42 pm

Precies. Zie je het al voor je dat we met Suarez, Luque, Perez en Huntelaar gaan spelen tegen Feyenoord? Dan ga je echt gigantisch hard op je bek.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » vr feb 01, 2008 7:50 pm

Of je maakt ze helemaal gek.
Is de verhouding 4 aanvallers ten opzichte van 6 verdedigers te aanvallend voor je? :confused.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48050
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 01, 2008 7:54 pm

Veel te aanvallend inderdaad. Vooral omdat 3 van de 4 sowieso een broertje dood hebben aan meeverdedigen. Op het middenveld speel je dan sowieso tegen een zwaar overtal 5 vs. 2, waardoor je nooit je aanvallers gaat bereiken. Tenzij je de tactiek van Koster gaat doortrekken, want dan wordt het weer roeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiien geblazen.

Maar hier over onze aanvaller Luque. Verdient hij volgens jou wel een nieuwe kans dan?
Laatst gewijzigd door peter op vr feb 01, 2008 8:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 7:57 pm

Peter schreef: Tenzij je de tactiek van Koster gaat doortrekken, want dan wordt het weer roeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiien geblazen.
Nogmaals, de vreselijke trainer Koster is te slecht om het over te brengen, maar zijn trainingen gaan met name over opbouwen van achteruit. Maar het is dus niet zijn taktiek om de bal naar voren te roeien.

Natuurlijk verdient Luque om regelmatig mee te spelen, het is veel te vroeg om hem af te schrijven

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr feb 01, 2008 8:03 pm

Luque heeft zichzelf afgeschreven. Thuis tegen Roda liet hij zien wel degelijk te kunnen voetballen en te willen werken. Daarvoor en daarna was en is het 3 x niks. Kortom, komende zomer opruimen die knakker.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41235
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr feb 01, 2008 8:09 pm

Dat kun je wel vergeten. Zolang hij niet beter gaat presteren is er geen club te vinden die zijn salaris gaat overnemen. Ik weet zo uit mijn hoofd niet tot wanneer hij een contract heeft maar volgens mij zitten we er nog zeker een seizoen of twee aan vast.
Nil volentibus arduum

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr feb 01, 2008 8:16 pm

Marillion schreef:Dat kun je wel vergeten. Zolang hij niet beter gaat presteren is er geen club te vinden die zijn salaris gaat overnemen. Ik weet zo uit mijn hoofd niet tot wanneer hij een contract heeft maar volgens mij zitten we er nog zeker een seizoen of twee aan vast.
Ik pleit ervoor dat het publiek meer macht krijgt. Zoals bij Dinamo Zagreb. Goed model is dat. Wedden dat die luie bliksems dan wel willen werken voor hun geld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48050
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 01, 2008 8:18 pm

LucaS schreef:
Peter schreef: Tenzij je de tactiek van Koster gaat doortrekken, want dan wordt het weer roeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiien geblazen.
Nogmaals, de vreselijke trainer Koster is te slecht om het over te brengen, maar zijn trainingen gaan met name over opbouwen van achteruit. Maar het is dus niet zijn taktiek om de bal naar voren te roeien.
Het één leidt tot het andere. Verdedigers kunnen de bal niet kwijt, omdat Koster de poppetjes verkeerd neerzet, waardoor de bal blind naar voren wordt geroeid. Een dergelijk scenario wordt nog erger als je met Perez, Huntelaar, Suarez én Luque gaat spelen.

Luque verdient pas een nieuwe kans als Suarez geschorst is. Hij is alleen maar bruikbaar in plaats van Suarez namelijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 01, 2008 9:30 pm

Luque is ontzettend statisch en ontbeert iedere vorm van startsnelheid. Dat breekt zo'n type voetballer altijd op. Hij weet ook dat hij z'n directe tegenstanders nergens toe kan dwingen, waardoor hij wacht tot de actie van de verdediger en daarop probeert te reageren. Tevergeefs. Z'n trap is natuurlijk wel alleraardigst, maar aan het positiespel doet hij verder nauwelijks mee.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr feb 01, 2008 9:34 pm

Z'n trap is natuurlijk wel alleraardigst, maar aan het positiespel doet hij verder nauwelijks mee.
Inderdaad. Kan een goeie en bruikbare speler zijn voor veel clubs, maar bij Ajax, een team dat probeert snel te combineren en het , normaal gesproken, moet hebben van goed positie spel (gaat dit seizoen nog niet op) komt hij totaal niet gelukkig uit...

Bovendien heeft hij de laatste 3 seizoenen maar weinig gespeeld i.v.m. Blessures en de voorkeur voor andere spelers.

Jammer, in Spanje speelde hij redelijk goed, vooral nog in de tijd met Eto'o , maar die tijden lijken helaas over te zijn.

Ook zijn karakter zit er tegen. Kan nog leuk worden op de trainingen met de andere haantjes Kuffour, Suarez en Davids... [/list]
Pompiedom

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr feb 01, 2008 10:16 pm

Het één leidt tot het andere. Verdedigers kunnen de bal niet kwijt, omdat Koster de poppetjes verkeerd neerzet, waardoor de bal blind naar voren wordt geroeid. Een dergelijk scenario wordt nog erger als je met Perez, Huntelaar, Suarez én Luque gaat spelen.
Ook zonder Luque is dat al een ramp.

Wij komen op het middenveld structureel een man tekort. Heeft iemand al een keer gezien dat onze nieuwe nummer 10 de bal van Stekelenburg kreeg? Nee, hij staat in de voorhoede. Gabri is een balafpakker en van "DE Davids tegen psv" kan ik niet zeggen dat een creatief brein is.

Onze middenvelders willen de bal niet eens hebben!

Stekelenburg moet die bal naar voren rammen en daar verliezen Rommedahl, Kennedy, Perez en KJH de duels (KJH tegen psv af en toe niet, maar alle andere wedstrijden wel, ook al liet hij zich theatraal vallen)

Koster traint op opbouwen van achteruit? Hij zal er niet moet van zijn geworden, bij Ajax is onder Koster nauwelijks sprake van opbouw.

Plaats reactie