Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Toppie » di jul 17, 2018 7:08 am

Nou nog een goeie trainert :blush.gif: :neutral.gif:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Daley Blind

Bericht door SylvievdVaart » di jul 17, 2018 7:10 am

Yes! Geweldig dat Daley weer thuis is :headbang.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » di jul 17, 2018 7:53 am

Yopii schreef:
Raiola, kom er maar in...

'Zie je wel, Matthijs, ze hebben geen vertrouwen in je. Daley Blind krijgt jouw band en pakt vier keer zoveel als jij, terwijl jij veel beter bent. Goed genoeg is jong genoeg. Je moet je niet laten piepelen door die Overmars met zijn vriendjespolitiek.'

Halen we blind niet.
Zegt Raiola: Je moet gaan, dit team wil niet investeren maar alleen parasiteren. Je bent te goed voor dit team.

als iemand een Raiola aan zaakwaarnemer heeft, weet je dat het op de klippen gaat lopen.
Moet je vooral je vooral je tactiek op afstemmen :excited.gif:

Jouw aversie tegen de naam Blind is duidelijk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » di jul 17, 2018 7:55 am

Blind en Tadic zouden er bovenuit moeten steken. Labyad is nuttig, zal rond de 10 goals maken.

Benieuwd welke positie men voor Blind op het oog heeft. Wanneer hij CV moet worden (wat me geen goed idee lijkt), dan moet je m.i. maar keihard hopen dat er geen club voor Ziyech komt. Ik zie liever F. de Jong gaan.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Daley Blind

Bericht door Ramona » di jul 17, 2018 8:01 am

Ik hoop dat alle oude koeien achterwege gelaten worden en alle herhaalde zetten niet wederom neergeplempt worden op dit prachtige forum. Laten we Daley beoordelen op zijn komende inzet van ons aller Ajax!


Welkom terug, Daley en succes! :onfire.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Mr. Ajax » di jul 17, 2018 8:19 am

Inderdaad. What's done is done. Ben ook benieuwd naar zijn beoogde positie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 17, 2018 8:25 am

Mr. Ajax schreef:Inderdaad. What's done is done. Ben ook benieuwd naar zijn beoogde positie.
Gezien het feit dat ze afzien van Magallan, zal het linker centrale verdediger zijn. Zoals ik al eerder schreef hoop ik dat juist Frenkie een linie gaat zakken en Blind op 6. Ten Hag houdt van variatie in het spel, dus ook Frenkie en Blind kunnen regelmatig switchen.

Het zou idd mooi zijn als er geen geschikte club komt voor Ziyech, maar de transfermarkt is op het einde altijd gek, dus er zal vast wel een club in paniek schieten.

Welkom terug Daley! :ajaxscarf.gif: :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Daley Blind

Bericht door Monkey Tonk » di jul 17, 2018 8:52 am

Blind heeft een goed spelinzicht en een prachtige diepe pass. Als je hem CV zet kan hij met die pass twee kanten uit.

Muito obrigado, Mourinho!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » di jul 17, 2018 9:06 am

wimpey schreef:Blind en Tadic zouden er bovenuit moeten steken. Labyad is nuttig, zal rond de 10 goals maken.

Benieuwd welke positie men voor Blind op het oog heeft. Wanneer hij CV moet worden (wat me geen goed idee lijkt), dan moet je m.i. maar keihard hopen dat er geen club voor Ziyech komt. Ik zie liever F. de Jong gaan.
ik vond f.de jong op CV wel aardig
en dan Blind als CMV?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » di jul 17, 2018 9:16 am

Yopii schreef:
Maar ik zal niet langer jullie hosannah-stemming verpesten. We spreken elkaar t.z.t. wel.
Pfft, Voetbal Professor Yopii ... :smallgrin.gif:

Weet wat ik denk, ik denk dat er nog geen bod is geweest van 50 miljoen voor Frenkie, en 50 Miljoen ( of meer, uit de media ) voor De Ligt want AJAX is ook niet achterlijk hé, die gaan echt niet met deze bedragen zitten gokken.
Laatst gewijzigd door 999 op di jul 17, 2018 9:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Daley Blind

Bericht door De Dominee » di jul 17, 2018 9:22 am

wimpey schreef:Blind en Tadic zouden er bovenuit moeten steken. Labyad is nuttig, zal rond de 10 goals maken.

Benieuwd welke positie men voor Blind op het oog heeft. Wanneer hij CV moet worden (wat me geen goed idee lijkt), dan moet je m.i. maar keihard hopen dat er geen club voor Ziyech komt. Ik zie liever F. de Jong gaan.
Ten Hag heeft al aangegeven dat Blind primair voor de LCV positie komt, maar dat hij eventueel ook op 6 uit de voeten kan. Dat zal het dus wel worden.

Als Ziyech blijft zal Labyad niet spelen lijkt me.

Tadic - Dolberg - Neres
Beek - Ziyech
Frenkie
Nico - Blind - Ligt - Mazraoui
Onana

Lijkt me de beoogde basis. Waarbij Blind veel zal inschuiven waardoor er een ruit ontstaat op het middenveld met Ziyech op 10, Frenkie schuift op en maakt plaats voor Blind in de punt naar achteren. Je kunt met dezelfde spelers ook een andere opstelling noteren:

Tadic - Dolberg - Neres
Ziyech
Beek - Frenkie
Blind
Nico - Ligt - Mazraoui
Onana

Labyad komt pas in aanmerking voor de basis bij een vertrek van Ziyech of Frenkie vermoed ik. Als Frenkie vertrekt en Ziyech blijft krijgen je Wober achterin (Blind op 6) of onbalans op het middenveld:

Tadic - Dolberg - Neres
Beek - Ziyech
Blind
Nico - Wober - Ligt - Mazraoui
Onana

Of:

Tadic - Dolberg - Neres
Labyad - Ziyech
Beek
Nico - Blind - Ligt - Mazraoui
Onana
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » di jul 17, 2018 9:44 am

Blind als verdedigende middenvelder hoop ik dan maar. Nog geen 11 maanden geleden hebben we 8 miljoen voor Wober betaald. Zou wel een tikkie gek zijn als we nu voor 16-20 miljoen een opvolger binnenhalen. Vergeet ook niet dat Vertonghen een contract tot 2019 heeft. Die zal misschien ook wel terugkomen volgend jaar.

Een middenveld met Beek, Ziyech en Frenkie gaat niet gebeuren. Dat is veel te aanvallend.

Ten Hag zal er chocolade van moeten maken. En dat is nog niet zo heel makkelijk, want Ajax koopt zonder filosofie in. We kopen heel duur in, maar er zit echt geen enkel idee achter.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Mr. Ajax » di jul 17, 2018 10:01 am

------------------------Onana-----------------------------
--Mazraoui-----De Ligt----Wober---------Tagliafico--
------------------Frenkie------Blind----------------------
----Neres---------------Donny------------------Tadic----
-------------------------Dolberg----------------------------

Waarbij Frenkie en Blind afwisselend een linie opschuiven in balbezit.

Of

------------------------Onana-----------------------------
--Mazraoui-----De Ligt----Blind---------Tagliafico---
----------------------Frenkie------------------------------
----------------Donny---------Labyad--------------------
----Neres----------------------------------------Tadic---
----------------------Dolberg------------------------------

Ziyech zal wel vertrekken. Als hij Sturm Graz wel haalt (en nog voldoende gefocust en gemotiveerd is) dan verwacht ik dat Wober/Labyad eruit zullen gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » di jul 17, 2018 10:16 am

Peter schreef:Blind als verdedigende middenvelder hoop ik dan maar. Nog geen 11 maanden geleden hebben we 8 miljoen voor Wober betaald. Zou wel een tikkie gek zijn als we nu voor 16-20 miljoen een opvolger binnenhalen. Vergeet ook niet dat Vertonghen een contract tot 2019 heeft. Die zal misschien ook wel terugkomen volgend jaar.

Een middenveld met Beek, Ziyech en Frenkie gaat niet gebeuren. Dat is veel te aanvallend.

Ten Hag zal er chocolade van moeten maken. En dat is nog niet zo heel makkelijk, want Ajax koopt zonder filosofie in. We kopen heel duur in, maar er zit echt geen enkel idee achter.
Maar we hebben wel veel ervaring! :headbang.gif: :hypocrite.gif:

Ajax zal een paar spelers verkopen. Ik gok op Ziyech, De Jong en De Ligt. Dan komt er opeens ruimte.

Blijft natuurlijk de vraag wat je met recente aankopen als Wöber, Orejuela en Kristensen moet.

Daley Blind zal wel voor de verdediging gaan spelen, want puur verdedigend is hij kwetsbaar. Vind het ook zonde om De Ligt het vuile werk voor Blind te laten opknappen. Die jongen kan veel meer dan dat. (En ook meer dan Blind.)

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Mr. Ajax » di jul 17, 2018 10:19 am

Yopii schreef: Ajax zal een paar spelers verkopen. Ik gok op Ziyech, De Jong en De Ligt. Dan komt er opeens ruimte.
Wat betekent dat? Ruimte waarvoor? Wat zou je met die ruimte moeten?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » di jul 17, 2018 10:22 am

Voor andere spelers, natuurlijk.

Labyad bijvoorbeeld is niet voor de bank gehaald.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Mr. Ajax » di jul 17, 2018 10:27 am

Yopii schreef:Voor andere spelers, natuurlijk.

Labyad bijvoorbeeld is niet voor de bank gehaald.
Dus jij zou je beste spelers verkopen om ruimte te maken voor mindere spelers?

Het is inderdaad maar goed dat jij hier zit en niet achter een bureau in de Arena. :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » di jul 17, 2018 10:31 am

Yopii schreef:Maar ik zal niet langer jullie hosannah-stemming verpesten. We spreken elkaar t.z.t. wel.
Wat kan dat t.z.t. snel gaan. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » di jul 17, 2018 10:32 am

Ik ben heel kritisch op het gevoerde beleid, Yopii. We kopen in de zomer van 2017 een aanvallende back en een dure linker centrale verdediger. Orejuela en Wober. In de winter 2017-2018 kopen we nog een duurdere aanvallende rechtsback en een linksback. In de zomer 2018 zijn we lang bezig met een stopper uit Argentinie en nu wordt Daley Blind voor de absolute hoofdprijs binnen gehaald en wordt Schuurs voor een aardige som binnengehengeld.

Binnen 1 jaar kopen we dus voor ruim 45 miljoen aan verdedigers. En het zou me niks verbazen als er uiteindelijk maar twee gaan spelen. Zo kom je aardig snel van je geld af kan ik je vertellen.

Ajax moet ruimte in de selectie maken. Je kan niet met 28 spelers het seizoen in. 29 als je Veltman meerekent. :aai.gif:

Yopii
Berichten: 18871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » di jul 17, 2018 10:37 am

Daar heeft Ajax weinig keus in. Het hangt ervan af welke clubs er voor spelers komen en welke keus die spelers dan maken.

Veel zal afhangen van de wedstrijden tegen Sturm Graz en een eventueel vervolg. Gaat Ajax nat, dan willen er zeker een paar weg.

Je moet ook realistisch zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_m ... _transfers

Zie je daar Nederlandse clubs tussen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » di jul 17, 2018 11:07 am

Mr. Ajax schreef:
Yopii schreef: Ajax zal een paar spelers verkopen. Ik gok op Ziyech, De Jong en De Ligt. Dan komt er opeens ruimte.
Wat betekent dat? Ruimte waarvoor? Wat zou je met die ruimte moeten?
Mr. Ajax schreef:
Yopii schreef:Voor andere spelers, natuurlijk.

Labyad bijvoorbeeld is niet voor de bank gehaald.
Dus jij zou je beste spelers verkopen om ruimte te maken voor mindere spelers?
Ach,
Gehaald voor de basis misschien.

Maar in de Ajax geschiedenis is een vrij dure aankoop redelijk vaak op de bank beland omdat een jeugdspeler of een andere aankoop een stuk beter bleek.

Yopii
Berichten: 18871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » di jul 17, 2018 11:16 am

Peter schreef:Ik ben heel kritisch op het gevoerde beleid, Yopii. We kopen in de zomer van 2017 een aanvallende back en een dure linker centrale verdediger. Orejuela en Wober. In de winter 2017-2018 kopen we nog een duurdere aanvallende rechtsback en een linksback. In de zomer 2018 zijn we lang bezig met een stopper uit Argentinie en nu wordt Daley Blind voor de absolute hoofdprijs binnen gehaald en wordt Schuurs voor een aardige som binnengehengeld.

Binnen 1 jaar kopen we dus voor ruim 45 miljoen aan verdedigers. En het zou me niks verbazen als er uiteindelijk maar twee gaan spelen. Zo kom je aardig snel van je geld af kan ik je vertellen.
Precies, zo kan het snel gaan. Zeker gezien de salariskosten.

Er zit geen idee achter. Een paar mensen binnen Ajax kennen Tadic: laten we die halen. Blind zoekt een nieuwe club, dat weten ze toevallig :smallgrin.gif: ook: hup, we leggen de hoofdprijs neer voor Blind. Bevalt Orejuela niet? Wacht, we kopen een ander. Ha, KJH is beschikbaar en wil graag terug, die heeft overal wel doelpunten gemaakt. Nemen we ook.

Slecht beleid kost meer en meer, want je moet steeds corrigeren en blijft met overbodige spelers zitten.

Een voorbeeld: als je Dolberg per se wilt houden terwijl hij de hoofdprijs moet opleveren, moet hij wel spelen. Anders doe je aan kapitaalvernietiging.

Zelfde dreigt nu met Frenkie de Jong. Die kan zomaar op de bank belanden. Verkoop hem dan.

Zoals Cruijff (van AT) al aangeeft: vaak zijn jeugdspelers beter. Kijk eerst wat je in huis hebt. Het is toch een aanfluiting dat Mazraoui nu met groot gemak Orejuela én Kristensen uit de basis speelt?

Zijn supporters zo verslaafd aan de kick van de transfermarkt dat ze alles vergeten en vergeven als Ajax een keer spierballen toont?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door Duke » di jul 17, 2018 11:26 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 17, 2018 11:28 am

Pfffff, wat kunnen mensen toch altijd zeuren .

Eindelijk wordt geïnvesteerd in kwaliteit (Tadic, Blind en ik verwacht dat ook Labyad een versterking is).

De talenten (Wöber, Frenkie etc) moeten maar laten zien dat ze thuis horen in de basis. We gaan de prijzen niet winnen met 11 spelers. Wel kun je nu gaan doorselecteren. Siem, Schöne, onze Colombiaanse back verkopen/laten gaan.

Ervaring met kwaliteit en ook nog in de goede levensfase moet het beleid zijn de komende jaren. Daarnaast doorstroming, beloning van de eigen jeugd (De Ligt, Gravenberch) en jeugdscouting (Frenkie, Onana, Neres). Zo krijg je een mooie mix en grotere kansen op prijzen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » di jul 17, 2018 11:41 am

Yopii schreef:
Peter schreef:Ik ben heel kritisch op het gevoerde beleid, Yopii. We kopen in de zomer van 2017 een aanvallende back en een dure linker centrale verdediger. Orejuela en Wober. In de winter 2017-2018 kopen we nog een duurdere aanvallende rechtsback en een linksback. In de zomer 2018 zijn we lang bezig met een stopper uit Argentinie en nu wordt Daley Blind voor de absolute hoofdprijs binnen gehaald en wordt Schuurs voor een aardige som binnengehengeld.

Binnen 1 jaar kopen we dus voor ruim 45 miljoen aan verdedigers. En het zou me niks verbazen als er uiteindelijk maar twee gaan spelen. Zo kom je aardig snel van je geld af kan ik je vertellen.
Precies, zo kan het snel gaan. Zeker gezien de salariskosten.

Er zit geen idee achter. Een paar mensen binnen Ajax kennen Tadic: laten we die halen. Blind zoekt een nieuwe club, dat weten ze toevallig :smallgrin.gif: ook: hup, we leggen de hoofdprijs neer voor Blind. Bevalt Orejuela niet? Wacht, we kopen een ander. Ha, KJH is beschikbaar en wil graag terug, die heeft overal wel doelpunten gemaakt. Nemen we ook.
Er zit juist wel een idee achter.
Yopii schreef:Zijn supporters zo verslaafd aan de kick van de transfermarkt dat ze alles vergeten en vergeven als Ajax een keer spierballen toont?
Bestuursleden en supporters zijn soms even grote opportunisten. Absoluut waar.
Maar je schildert het te zwart-wit en te zuur af, joey. Ajax mag binnen de perken blijvend best eens ballen tonen.

Ik ben geen voorstander van het verkwisten van al je reserves of miljoenen maar in sommige seizoenen incasseerde Ajax tientallen miljoenen en kochten / huurden ze Danny Hoesen: in die jaren werd je zelfs nog kampioen ook, financieel verzamel je dan erg veel vet op je botten.

Tussen seizoenen waar je een EL finale haalt of er afgaat tegen Fenerbahce, Molde of fokking Rosenborg loopt in de voetbalsport maar een erg dun lijntje.

Plaats reactie