Urby Emanuelson
Moderator: mods
De enige juiste beslissing. Van dit soort toernooien zou een speler beter moeten worden maar als hij oververmoeid is heeft het gewoon geen zin. Volgend seizoen moet hij ook weer vol aan de bak en dan kan hij nu wel een vakantie gebruiken. Het gaat hier om Ajax. Dat toernooi zal me een zorg zijn.
Ik hoop trouwens wel dat we na dit seizoen is een keer af zijn van dat gezeur van spelers die moe zijn. Ik snap best dat het voor jonge spelers een belasting kan zijn als je ook veel moet opdraven voor vertegenwoordige elftallen maar aan de andere kant vraag ik me toch ook af of die jongens dan wel fit genoeg zijn. Misschien toch eens kritisch naar de begeleiding kijken?
Ik hoop trouwens wel dat we na dit seizoen is een keer af zijn van dat gezeur van spelers die moe zijn. Ik snap best dat het voor jonge spelers een belasting kan zijn als je ook veel moet opdraven voor vertegenwoordige elftallen maar aan de andere kant vraag ik me toch ook af of die jongens dan wel fit genoeg zijn. Misschien toch eens kritisch naar de begeleiding kijken?
Nu lees ik wel eens stukken op DeGoeieOuweTijd en daar heeft Kieft het er ook telkens over dat hij zo moe is. Volgens mij is de stap van jeugdvoetbal naar professioneel voetbal gewoon zwaar.
-
- AT Toto winner 15/16
En volgens mij wordt er in Nederland gewoon te hard getraind. De Nederlandse trainers blijven maar denken dat er punten te verdienen vallen op de dinsdagmorgentraining. Het leek MASH wel zondag in Alkmaar. In Engeland en Spanje spelen ze net zoveel wedstrijden hoor, zo niet meer.Bertje schreef:Nu lees ik wel eens stukken op DeGoeieOuweTijd en daar heeft Kieft het er ook telkens over dat hij zo moe is. Volgens mij is de stap van jeugdvoetbal naar professioneel voetbal gewoon zwaar.
Vandaag een interview met Urby in de VI. Ik ga het niet overtypen, want er staat weinig opmerkelijks in. Het is een verhaal over hoe de komst van zijn dochter zijn leven heeft veranderd (het bekende jonge vaderspraatje), over zijn vakantie, waardoor hij zich nu weer fit voelt en over het pleintjesvoetbal, hij doet nog graag mee.
Zijn voornemen is komend seizoen minimaal veertig wedstrijden te spelen en daarin minimaal tien assists af te leveren. Hij spiegelt zich aan Maxwell. Zo wil hij de linksbackpositie ook invullen. HtC vindt dat hij constanter moet zijn, daar wil Urby nu aan werken. De meeste wedstrijden in het afgelopen seizoen hobbelde hij een beetje mee, 'het was niet heel bijzonder wat ik liet zien'. Dat moet nu anders, hij wil iets extra's brengen. Hij ziet zichzelf nu als linksback. Het middenveld komt ooit nog wel een keer. 'De knop is omgezet.' De schoonheidsfoutjes moeten eruit, die kan hij zich als verdediger niet permitteren.
Urby hoopt het komende seizoen ook zijn kandidatuur te stellen voor Oranje. Hij vindt dat hij steeds 'dichter naar zijn concurrenten (=Gio, De Cler) toegroeit, maar dat hij nog niet bij de eerste achttien hoort.
Hij ziet AZ als titelkandidaat. Als favoriet zelfs. Feyenoord heeft goed ingekocht. Wat PSV betreft is het afwachten, het is aanvallend sterker geworden met Lazovic en Perez maar het is wel Alex en Cocu kwijt.
Wat Ajax betreft, de beenbreuk van Davids is een zware klap.Hij is erg belangrijk voor de ploeg. Ajax is drie aanvallers kwijtgeraakt; de vervangers zullen moeten wennen. Gelukkig blijft Sneijder wel. Hij mist Ryan Babel wel, die zag hij hele dag. Babel is als een broer voor hem. Tot nu toe volgden ze dezelfde weg, nu opeens niet meer. Maar hij begrijpt het wel. Weinig spelers zouden zo'n kans laten lopen.
Over het vertrek van Perez zegt Urby: Perez wilde geen wissel meer zijn en 'er zijn het afgelopen seizoen natuurlijk wat verhalen over hem en zin rol in het team naar buiten gekomen'. Voor hem is het het beste dat hij weg is en voor het team is het ook goed. Iemand die weg wil moet je niet tegenhouden.
Henk ten Cate verwacht het komend seizoen veel van Urby. Urby oogt fit en sterk, zegt hij. 'Urby is een fantastische speler, hij heeftons nog niet laten zien wat hij allemaal kan. Ik verwacht dat het vertrek van zijn vriend Babel een stimulans voor hem is. Zo'n transfer wil iedere jonge speler ooit maken en ik neem aan dat het Urby aan het denken heeft gezet. Wij gaan dit seizoen nóg meer plezier van hem hebben.'
Zijn voornemen is komend seizoen minimaal veertig wedstrijden te spelen en daarin minimaal tien assists af te leveren. Hij spiegelt zich aan Maxwell. Zo wil hij de linksbackpositie ook invullen. HtC vindt dat hij constanter moet zijn, daar wil Urby nu aan werken. De meeste wedstrijden in het afgelopen seizoen hobbelde hij een beetje mee, 'het was niet heel bijzonder wat ik liet zien'. Dat moet nu anders, hij wil iets extra's brengen. Hij ziet zichzelf nu als linksback. Het middenveld komt ooit nog wel een keer. 'De knop is omgezet.' De schoonheidsfoutjes moeten eruit, die kan hij zich als verdediger niet permitteren.
Urby hoopt het komende seizoen ook zijn kandidatuur te stellen voor Oranje. Hij vindt dat hij steeds 'dichter naar zijn concurrenten (=Gio, De Cler) toegroeit, maar dat hij nog niet bij de eerste achttien hoort.
Hij ziet AZ als titelkandidaat. Als favoriet zelfs. Feyenoord heeft goed ingekocht. Wat PSV betreft is het afwachten, het is aanvallend sterker geworden met Lazovic en Perez maar het is wel Alex en Cocu kwijt.
Wat Ajax betreft, de beenbreuk van Davids is een zware klap.Hij is erg belangrijk voor de ploeg. Ajax is drie aanvallers kwijtgeraakt; de vervangers zullen moeten wennen. Gelukkig blijft Sneijder wel. Hij mist Ryan Babel wel, die zag hij hele dag. Babel is als een broer voor hem. Tot nu toe volgden ze dezelfde weg, nu opeens niet meer. Maar hij begrijpt het wel. Weinig spelers zouden zo'n kans laten lopen.
Over het vertrek van Perez zegt Urby: Perez wilde geen wissel meer zijn en 'er zijn het afgelopen seizoen natuurlijk wat verhalen over hem en zin rol in het team naar buiten gekomen'. Voor hem is het het beste dat hij weg is en voor het team is het ook goed. Iemand die weg wil moet je niet tegenhouden.
Henk ten Cate verwacht het komend seizoen veel van Urby. Urby oogt fit en sterk, zegt hij. 'Urby is een fantastische speler, hij heeftons nog niet laten zien wat hij allemaal kan. Ik verwacht dat het vertrek van zijn vriend Babel een stimulans voor hem is. Zo'n transfer wil iedere jonge speler ooit maken en ik neem aan dat het Urby aan het denken heeft gezet. Wij gaan dit seizoen nóg meer plezier van hem hebben.'
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
- Ajaciedjuh
- Daily Blind
Ik hoop dat hij de links half gaat worden, met urby hebben we meer beweging zonder de bal in het veld. Nu staat het meestal veelste statisch en ben je alleen gevaarlijk als je het positiespel foutloos en op heel hoog tempo kan spelen. Echter heeft AJAX hiervoor niet de kwaliteit in huis.Vossie schreef:Zou hij de linkshalf kunnen worden? Natuurlijk vult hij het heel anders in dan Davids, maar ik zie liever een echte linksback komen dan een vervanger van Davids, want die hebben we in principe al, misschien dus wel 2 als Urby laat zien echt middenvelder te zijn.
Zlatan Son of God schreef:Ik hoop dat hij de links half gaat worden, met urby hebben we meer beweging zonder de bal in het veld. Nu staat het meestal veelste statisch en ben je alleen gevaarlijk als je het positiespel foutloos en op heel hoog tempo kan spelen. Echter heeft AJAX hiervoor niet de kwaliteit in huis.Vossie schreef:Zou hij de linkshalf kunnen worden? Natuurlijk vult hij het heel anders in dan Davids, maar ik zie liever een echte linksback komen dan een vervanger van Davids, want die hebben we in principe al, misschien dus wel 2 als Urby laat zien echt middenvelder te zijn.

IK GELOOF!!!!!!
- Daily Blind
ja?Rishi schreef:Zlatan Son of God schreef:Ik hoop dat hij de links half gaat worden, met urby hebben we meer beweging zonder de bal in het veld. Nu staat het meestal veelste statisch en ben je alleen gevaarlijk als je het positiespel foutloos en op heel hoog tempo kan spelen. Echter heeft AJAX hiervoor niet de kwaliteit in huis.Vossie schreef:Zou hij de linkshalf kunnen worden? Natuurlijk vult hij het heel anders in dan Davids, maar ik zie liever een echte linksback komen dan een vervanger van Davids, want die hebben we in principe al, misschien dus wel 2 als Urby laat zien echt middenvelder te zijn.
Voor mij heeft Urby keer op keer aangetoond dat hij zich geen raad weet met een rol als linkshalf. Hij mist de loopacties van een linkshalf, de felheid en het recuperatievermogen van een type Davids en het tactisch vernuft voor een plek centraal op het middenveld. Urby heeft de zijkant nodig omdat hij daar de ruimte vindt voor z'n lange actie -de slalom- en z'n versnelling aan de bal en omdat hij meer ruimtelijk inzicht heeft dan tactisch inzicht. Natuurlijk maakt hij fouten als linksback, maar voor het positiespel vind ik het juist beter dat hij aan de buitenkant blijft spelen.Zlatan Son of God schreef:Ik hoop dat hij de links half gaat worden, met urby hebben we meer beweging zonder de bal in het veld. Nu staat het meestal veelste statisch en ben je alleen gevaarlijk als je het positiespel foutloos en op heel hoog tempo kan spelen. Echter heeft AJAX hiervoor niet de kwaliteit in huis.Vossie schreef:Zou hij de linkshalf kunnen worden? Natuurlijk vult hij het heel anders in dan Davids, maar ik zie liever een echte linksback komen dan een vervanger van Davids, want die hebben we in principe al, misschien dus wel 2 als Urby laat zien echt middenvelder te zijn.
-
- AT Toto winner 10/11
Aha, ik dacht dat het met terugkomen in een duel te maken, uithoudingsvermogen, kunnen herstellen (qua conditie) en er weer bovenop zitten. De term wordt in het (Belgische) wielrennen wel vaker gebruikt en betekent dan dus meer het bovenstaande, het kunnen herstellen en terug komen.Thomas schreef:Het vermogen om de bal te veroveren.
Maargoed, bedankt voor je uitleg.
voetbalprimeurArsenal wil Urby Emanuelson
Arsène Wenger heeft zijn pijlen gericht op Ajacied Urby Emanuelson. De Arsenal-coach zou 7,5 miljoen euro overhebben om de linksback uit Amsterdam weg te plukken, meldt The People.
De 21-jarige international mag echter niet meer vertrekken uit de Amsterdam ArenA, gaf technisch directeur Martin van Geel afgelopen week aan. "Er gaat niemand meer weg, zelfs niet voor veertig miljoen", zo zei hij zes dagen geleden.
Emanuelson maakt de afgelopen seizoenen een degelijke indruk in Amsterdam als aanvallende back. Verdedigend laat hij echter nog weleens een steekje vallen.