Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door InnerHarbour » vr aug 31, 2012 7:15 pm

Misschien knapt bij bij City weer op vond hem altijd een goede, beetje mijn type speler, goede voetballer, sterk en groot. Ben benieuwd wat ze met die Richards gaan doen ook zo'n grote gozer, wel een mindere voetballer.
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door wimpey » vr aug 31, 2012 7:27 pm

Ik vond Maicon altijd geweldig. En Dani Alves geweldig overschat.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » vr aug 31, 2012 7:35 pm

Had Ronaldo vaak genoeg in zijn broekzak. Aanvallend is er geen betere. En natuurlijk is het makkelijker voetballen met Messi voor je. Maar Maicon mag niet voor niks weg..
IK GELOOF!!!!!!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Ronald! » vr aug 31, 2012 7:54 pm

transfer is rond lees ik. 6 mln.

Goede deal. Veel succes Greg!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Rooie » ma sep 03, 2012 5:51 pm


Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 03, 2012 6:15 pm

Ajax.nl
Ajax en PSG akkoord over Van der Wiel

03 september 2012
Ajax en Paris Saint-Germain hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Gregory van der Wiel. De overgang naar de Franse club is per direct. De speler stond nog tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.
Van der Wiel werd op 3 februari 1988 geboren in Amsterdam. De rechtsback maakte zijn debuut voor Ajax op 11 maart 2007, in de wedstrijd FC Twente – Ajax (1-4). De international, die afkomstig is uit de jeugdopleiding van Ajax, speelde in totaal 191 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, waarin hij 12 keer doel trof.

Van der Wiel werd in Amsterdamse dienst twee keer landskampioen (2011 en 2012), won tweemaal de KNVB Beker (2007 en 2010) en één keer de Johan Cruijff Schaal (2007).

Frank de Boer over de transfer van Van der Wiel: ,,Ik heb altijd gezegd dat wij hem een transfer gunnen. Hij was daar aan toe en hij heeft het verdiend. Paris Saint-Germain is een mooie en ambitieuze club. Wij willen Greg ook langs deze weg heel hartelijk bedanken voor zijn jaren bij Ajax en heel veel succes wensen in Parijs.”

 
Een echte Ajacied! Veel succes bij PSG! :ajaxscarf.gif:

Geen transfersom vermeld, dus onder de 6,5 miljoen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 03, 2012 7:39 pm

Inderdaad een echte jongen van de club. Veel succes!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door wimpey » ma sep 03, 2012 7:40 pm

Mr. Ajax schreef:Inderdaad een echte jongen van de club. Veel succes!
Ik zal 'm missen. Ajax-1 ook. Het ga 'm goed. :ajaxscarf.gif:

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Lionel » ma sep 03, 2012 8:59 pm

Net bij VI een persconferentie gezien van Ancelotti dat de rechtsback niet hoeft te vrezen voor zijn plek.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door jabu » ma sep 03, 2012 9:18 pm

Waarom hebben ze Vd Wiel dan gekocht?

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Frisse » ma sep 03, 2012 9:22 pm

Omdat ze alleen aanvoerder Jallet als rechtsback hebben.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door InnerHarbour » ma sep 03, 2012 9:38 pm

Rishi schreef:Net bij VI een persconferentie gezien van Ancelotti dat de rechtsback niet hoeft te vrezen voor zijn plek.
Zag het ook, wordt zonder een blessure van Jallet een lange competitie voor van der Wiel.
YNWA

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door mattie » di sep 04, 2012 12:13 am

InnerHarbour schreef:
Rishi schreef:Net bij VI een persconferentie gezien van Ancelotti dat de rechtsback niet hoeft te vrezen voor zijn plek.
Zag het ook, wordt zonder een blessure van Jallet een lange competitie voor van der Wiel.
Neehhh want Wiel is zijn zakken aan het vullen en zijn maatschappelijke carrière kan ie zo aardig uitbouwen... Trouwens dat is ook wat Derksen zei.. Dus zit ik er niet ver naast.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Banjavi » di sep 04, 2012 12:54 am

.. Trouwens dat is ook wat Derksen zei.. Dus zit ik er niet ver naast
Een ietwat vreemde stellingname. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door beelzebub » di sep 04, 2012 7:35 am

Of Jallet gaat weer op het middenveld spelen, wat-ie van origine ook is.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Rachid » di sep 04, 2012 12:27 pm

Hoop dat die het gaat maken! :ajaxscarf.gif:
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 05, 2012 3:00 pm

Ajax.nl
'Ajax zit voor altijd in mijn hart'

05 september 2012
Gregory van der Wiel speelt de komende seizoenen bij Paris Saint-Germain. De 24-jarige rechtsback kijkt met veel voldoening terug op zijn tijd bij Ajax waar hij de afgelopen jaren twee keer kampioen werd. Vanuit Parijs blikt hij terug op de eerste dagen bij zijn nieuwe club en op zijn periode in Amsterdam.
Ben je opgelucht dat de transfer naar PSG is afgerond?
,,Zeker. Ik heb een mooie periode bij Ajax gehad, maar was ondertussen klaar voor een volgende stap. Die heb ik nu bij mijn nieuwe club Paris Saint-Germain gezet.”

Hoe waren je eerste dagen in Parijs?
,,De afgelopen dagen heb ik veel moeten regelen. Zaterdag stond de medische keuring op het programma en daarna heb ik in het stadion nog een en ander geregeld. De eerste indrukken van mijn nieuwe club zijn in ieder geval goed.”

Hoe ben je bij PSG ontvangen?
,,Ik ben heel goed ontvangen in Parijs. De mensen van de club zijn erg vriendelijk en hebben me een warm welkom bezorgd.”

Frank de Boer gunde je een transfer en zei ook dat je eraan toe was. Wat voor gevoel hou je aan de samenwerking met De Boer over?
,,Daar houd ik absoluut een goed gevoel aan over. Onder leiding van Frank de Boer ben ik met Ajax twee keer kampioen geworden. Ik heb veel van hem geleerd. Ook heb ik gemerkt dat een trainer als De Boer heel goed is voor een jonge groep. En ook belangrijk: hij werkt volledig volgens de Ajax-filosofie.”

Wat zijn je mooiste herinneringen aan je tijd bij Ajax?
,,Dat zijn de kampioenschappen van 2011 en 2012. Met name aan het eerste kampioenschap bewaar ik goede herinneringen. Alles was bijzonder die dag: na jaren won Ajax won weer eens de titel, de derde ster, de ontlading en de spanning dat het kampioenschap in een directe confrontatie met FC Twente beslist werd. Ook de titel van vorig seizoen was prachtig, maar de eerste blijft toch iets extra’s houden.”

In de UEFA Champions League ga je het met PSG onder meer opnemen tegen Dinamo Kiev en Dinamo Zagreb. Twee clubs die je met Ajax de laatste jaren meerdere keren bent tegengekomen. Hoe schat je de kansen in?
,,Het is nu nog vrij lastig te zeggen hoe sterk PSG is. Dat is voor mij als nieuwe speler nu nog moeilijk in te schatten. We hebben in ieder geval heel goede spelers, dus ik denk dat we een goede kans hebben om verder te gaan in deze poule.”

En waar zie je Ajax dit jaar in de CL eindigen? Zit er na de winterstop een wedstrijd tussen Ajax en PSG in?
,,Ik denk dat het lastig gaat worden, omdat Ajax bij drie heel sterke clubs is ingedeeld. Zelf heb ik de afgelopen jaren vier keer met Ajax tegen Real Madrid gespeeld, dus ik weet hoe sterk ze zijn. Maar ik denk dat Ajax tegen Manchester City en Borussia Dortmund wel aan voetballen kan toekomen. Als Ajax ‘gewoon’ zijn eigen spel speelt, is er wel wat mogelijk denk ik. Maar dat het voor Ajax heel moeilijk gaat worden om te overwinteren in de Champions League, dat lijkt me duidelijk.”

Je hebt na het behalen van de dertigste landstitel met Ajax drie sterren op je borst laten tatoeëren. Op welke manier zal je Ajax nog meer bij je dragen?
,,Ik heb een heel mooie tijd bij Ajax gehad. Ik zal de club daarom ook voor altijd in mijn hart blijven dragen. Voor mij als Amsterdamse jongen is Ajax altijd mijn droomclub geweest. Ik zal Ajax dan ook zeker blijven volgen in de toekomst. En waar mogelijk zal ik in het stadion naar wedstrijden komen kijken.”
Echte Ajacied :ajaxscarf.gif: :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door InnerHarbour » wo sep 05, 2012 3:08 pm

Eerlijk gezegd geloof ik er geen ene klote van dat van der Wiel in zijn vrije tijd ook maar een seconde naar een voetbalwedstrijd kijkt als dat niet verplicht is. Hij is ongetwijfeld een liefhebber alleen niet van voetbal volgens mij.
YNWA

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 05, 2012 3:21 pm

Via teletekst volgen is ook volgen... :smallgrin.gif:

Overigens staat Greg ten onrechte bij de Ajax spelers, mods!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 05, 2012 3:32 pm

Sssst, anders moest het weer in zo'n algemene post. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie