Nicolás Lodeiro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door peter » ma jan 18, 2010 9:45 am

Zou het leuk vinden als we een dergelijk jong talent weten te binden, maar twijfel over de haalbaarheid. AZ troef je natuurlijk wel af, maar wil die jongen naar Nederland?

Steef, je zegt dat hij kan voetballen, maar is dit een buitenkans? Ik vind namelijk dat Ajax eerst maar eens moet gaan kijken voor een centrale verdediger. Dat is namelijk pet.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Duke » ma jan 18, 2010 9:51 am

Ik denk wel dat Suarez hier een goede rol zou kunnen spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Bert » ma jan 18, 2010 9:53 am

Als ik het dus goed begrijp is dit een linksbenige aanvallende middenvelder die eventueel ook aan de buitenkant zou kunnen spelen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door D_skilled » ma jan 18, 2010 9:55 am

Ken hem niet heel goed. Maar hij wijkt in de wedstrijd graag naar de zijkanten uit. Beetje zoals Dries Mertens dat doet met z'n iele postuur.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door peter » ma jan 18, 2010 9:58 am

Ik weet wel dat het halen van een dergelijke speler de doodsteek is voor Aissati en de Jong in combinatie met het vertrek van Urby. Prima, want we moeten er op vooruit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » ma jan 18, 2010 10:15 am

Is een goede voetballer, maar wat mij betreft ligt de prioriteit in de verdediging. We hebben al een paar middenvelders lopen, zeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Bert » ma jan 18, 2010 10:21 am

Kwaliteit in plaats van kwantiteit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » ma jan 18, 2010 10:23 am

Leuk, maar zorg eerst een dat je dat overschot aan spelers kwijtraakt.

Ik lees dat argument namelijk steeds. Neem Aissati: die was zo goed, die moest gewoon komen, dan konden de prutser die er toen in stond naar de tribune. Maar straks is Aissati zelf die prutser, als je begrijpt wat ik bedoel.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Bert » ma jan 18, 2010 10:37 am

Maar zolang je die kwalitatief mindere spelers moet blijven opstellen omdat je niets beters hebt willen die niet vertrekken.

Zo werkt het dan ook niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » ma jan 18, 2010 10:40 am

Hoe werkt het dan? Elke speler die wordt aangetrokken is zogenaamd een versterking.

Structureel beleid is: eerst het aantal contractspelers terugbrengen en dan pas kopen. Dus bijvoorbeeld twee of drie middenvelders DEFINITIEF lozen en van het binnengekomen geld Lodeiro halen. Ga je nu alvast kopen, dan loop je het risico dat je niemand kwijtraakt en dat de loonkosten nóg verder oplopen. Dat is dus niet de bedoeling.

Spelers kopen is spannend (een leuk spelletje voor de supporters ook), maar je moet er wel geld voor hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door peter » ma jan 18, 2010 10:47 am

Precies. Toen er interesse was voor Aissati mocht er '10 miljoen euro voor betaald worden', want het was een 'gouden investering'. Sulejmani? 'Een wereldtopper in spé en iemand 'die niet kan mislukken'. Cvitanich? Geen wereldtopper, maar iemand 'die zeer nuttig voor Ajax zal worden'. Nu 1.5 jaar verder moet je verder kijken op de positie van Aissati en een opvolger voor Sulejmani is ook erg gewenst. Cvitanich is al afgeschreven. Ik vind het allemaal prima om het geld zo over de balk te smijten, maar heel misschien mag Jol ook eens werken met de spelers en deze beter proberen te maken. Of zijn we nu opeens helemaal om en is Aissati een prutser, Sulejmani een miskoop en Cvitanich een baggerspits? Zo ja, dan trekken we nu dus gewoon weer de buidel en gaan we allemaal weer hallelujah roepen bij een nieuwe aankoop. Nu dus weer Lodeiro, een speler die ons kwalitatief sterker gaat maken. De zoveelste missende schakel?

We mogen blij zijn dat we op AT geen zeggenschap hebben, want dat was Ajax compleet failliet geweest.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Bert » ma jan 18, 2010 11:01 am

Dat beter maken. Klinkt leuk, maar laten we het niet overdrijven. Van Gaal wist Roy en Vink ook niet beter te maken.

Punt is dat slechte spelers vanzelf afvloeien als je betere opties hebt. Je kunt je oude schoenen net wegdoen voordat je nieuwe hebt. Want wat doe je dan als die aan te trekken speler niet komt? Ga je dan maar met tien man spelen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Marillion » ma jan 18, 2010 11:16 am

Dat zal voorlopig nog wel meevallen. Spelers genoeg.

Ik ken deze jongen niet dus ik kan niet over hem oordelen. Maar feit is wel dat we de laatste jaren al vaker voor dit soort beslissingen hebben gestaan en dat dit één van de oorzaken is van de te grote selectie die we nu hebben en de zware last van de salarispost die daarbij komt kijken.

Maar wat is nu de status van Aissati? Is die jongen nu afgeschreven of was hij zondag gewoon geblesseerd?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door peter » ma jan 18, 2010 11:17 am

We hebben nog ruim 70 spelers, dus dat zal het probleem niet zijn. Een aanvallende middenvelder? Stel dat je eerst de Jong, Aissati en Donald weet te lozen. Dan kun je nog altijd op 10 spelen met Eriksen of een middenveld met Lindgren, de Zeeuw en Enoh. Eventueel nog Anita en Gabri achter de hand. Aangezien het seizoen toch al verloren is, is dat helemaal niet zo'n probleem. Nu eerst een speler kopen voordat je gaat snijden zou ik dom vinden. Eerst verkopen, dan pas kopen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Lionel » ma jan 18, 2010 12:27 pm

Hoezo verloren seizoen? Ajax moet gewoon 2e worden hoor door de druk erop te houden. Feyenoord staat ook maar 2 punten achter... stel je voor zeg dat die boven ons eindigen. Dan betreed ik de komende 5 jaar het terrein van de Arena niet eens meer......
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Feest » ma jan 18, 2010 12:29 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Rooie » ma jan 18, 2010 12:31 pm

Feest schreef:Gebeurt niet. Ik word een beetje moe van dat fatalistische gedoe hier. Na 34 wedstrijden is het gat tussen Ajax en Feyenoord een puntje of 12. En tussen Ajax en PSV een puntje of 7.
En gister hebben we met 1-4 gewonnen.

Mogen we gvd fatalistisch zijn, het is het zoveelste kutseizoen en de spelers geven in de 1e wedstrijd na de winterstop weer meteen een signaal af dat het al gedaan is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » ma jan 18, 2010 12:37 pm

Bertje schreef: Punt is dat slechte spelers vanzelf afvloeien als je betere opties hebt.
Zooo, interessant. Hoe zie je dat voor je? Hun contracten lossen op in het niets? :confused.gif:

Vergelijk het met de huizenmarkt: de koper is aan zet. De tijd dat Ajax moeiteloos overbodige spelers sleet is voorbij. Het wordt vaak verhuren of er moet geld bij.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Lionel » ma jan 18, 2010 12:43 pm

Feest schreef:Gebeurt niet. Ik word een beetje moe van dat fatalistische gedoe hier. Na 34 wedstrijden is het gat tussen Ajax en Feyenoord een puntje of 12. En tussen Ajax en PSV een puntje of 7.
Ik vind Twente gewoon niet zo sterk. Die hebben al zoveel geluk had. Ajax krijgt ze nog thuis, ze moeten volgens mij nog uit naar PSV. Dan is het gat nog maar 3 punten.... Ze spelen Europees en hebben niet een al te brede selectie....
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Jöhnk » ma jan 18, 2010 12:44 pm

joey schreef:Is een goede voetballer, maar wat mij betreft ligt de prioriteit in de verdediging. We hebben al een paar middenvelders lopen, zeg.
De prioriteit ligt bij het verkopen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Feest » ma jan 18, 2010 12:44 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Lionel » ma jan 18, 2010 12:46 pm

Zeg ik dat we kampioen gaan worden dan? PSV wordt 1, Ajax 2. Dat bedoel ik dus feestbeest!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » ma jan 18, 2010 12:47 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Is een goede voetballer, maar wat mij betreft ligt de prioriteit in de verdediging. We hebben al een paar middenvelders lopen, zeg.
De prioriteit ligt bij het verkopen.
Ja, uiteraard. Maar áls je dan ruimte krijgt in de begroting, haal dan een sterke (in dubbel opzicht) rechtsbenige verdediger. We hebben een bataljon middenvelders lopen, daar komen we het seizoen wel mee door.

Kijk, ik weet ook wel dat Jol staat te trappelen om te kopen. Hij heeft die Lodeiro tijdens Uruguay-Costa Rica gezien, een leuk hebbespelertje. Maar VDB en Slop moeten nu voet bij stuk houden en de begroting op orde brengen. Dat heeft de prioriteit. Anders zitten we de komende jaren weer met dikke verliezen.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Lionel » ma jan 18, 2010 12:48 pm

Ik ga met je mee. Maar als die centrale verdediger er nu niet is (het is tenslotte winterstop) dan mogen ze van mij die Lodeiro halen als iedereen het er over eens is dat deze gast een topper is of topper wordt.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » ma jan 18, 2010 12:55 pm

Tja, dat zeiden ze ook van Sulejmani en Aissati. Je moet nu even alleen naar de begroting kijken. Op het moment dat we geld hebben, vinden we daar heus een bestemming voor.

Feit: het is 18 januari en we hebben nog NUL spelers definitief van de loonlijst af. Dus is er geen ruimte om te kopen. Op het moment dat je twee, drie dure spelers geloosd hebt, ja, dan kun je er misschien één terughalen. Maar dat is nu niet aan de orde.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie