Christian Poulsen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » wo aug 22, 2012 5:06 pm

Peter schreef:Bij Sevilla vond ik 'm altijd goed, maar dat is jaren terug. Bij Juventus heeft hij het duidelijk niet gemaakt.
Ik vond 'm bij S04 al niet veel soeps. Heethoofd, provocateur, kuitenbijter. Heeft voetballend weinig in huis. Stig Töfting, maar dan zonder steroiden.
D_skilled schreef: Volgens mij speelt er ene talentvolle Boccara in Jong Ajax die niet lang nog nodig heeft. Poulsen voegt ervaring en fysieke kracht toe aan het middenveld. Ik had hier wel op gerekend, eerlijk gezegd. Een huur is geprobeerd, maar niet gelukt.
Bron?
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik verzet me heel hard tegen het Tainio-gevoel in mijn onderbuik en blijf vooralsnog neutraal. Eens kijken of het wat wordt.
Wij morphen de laatste tijd geregeld. Ik moest ook aan Tainio denken toen ik dit nieuws las.
D_skilled schreef:Ajax heeft nu hun eigen Mark van Bommel. :hypocrite.gif:
Poulsen is net zo'n galbak. Van Bommel is / was wel effe wat beter dan Poulsen ooit is geweest trouwens.
De Dominee schreef:Hmm, een ervaren en verdedigend sterke, corrigerende speler. Precies wat we zochten na de komst van Moisander, als ik Wimpey mag geloven!
Dát zochten we, ja. Hebben we met Poulsen echter niet gevonden.
Ken hem verder niet. Zie het wel. Vanaf volgend jaar Boccara!
De Boer is erg van de '20 wedstrijden modus'. Schöne, Poulsen en Boccara zul de VM-plek wel om beurten invullen.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Frisse » wo aug 22, 2012 5:08 pm

wimpey schreef:
D_skilled schreef:Ajax heeft nu hun eigen Mark van Bommel. :hypocrite.gif:
Poulsen is net zo'n galbak. Van Bommel is / was wel effe wat beter dan Poulsen ooit is geweest trouwens.
Van Bommel is in het veld geniepig en vervelend, maar weet prima wat hij doet. Poulsen verliest regelmatig z'n hoofd. Slaat mensen, gaat op hoofden van tegenstanders staan. Is gewoon een gek op voetbalschoenen.
Laatst gewijzigd door Frisse op wo aug 22, 2012 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Arthur » wo aug 22, 2012 5:11 pm

Ondanks zijn 100 interlands herkende ik hem niet van de foto's, maar van wat ik hier over hem lees wordt ik niet blij.
Ik baal er een beetje van dat we dit soort transfers nog steeds doen terwijl we daar de afgelopen jaren nou niet bepaald succes mee hebben gehad.

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Christian Poulsen

Bericht door GangstaRiB » wo aug 22, 2012 5:12 pm

Aaahhh, ik zie duidelijk de hand van Overmars en de nieuwe RvC. :smallgrin.gif:

Dit soort spelers passen echt geweldig bij het nieuwe beleid. Dit krijg je dus als een trainer om versterking vraagt en je er geen geld voor uit wil geven. C-garnituur.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 22, 2012 5:24 pm

Bij Juventus vond ik het een topper! :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Christian Poulsen

Bericht door LucaS » wo aug 22, 2012 5:28 pm

Een speler die dit soort fratsen uithaalt hoort niet bij Ajax. En oude spelers zouden toch maar 1 jaar contract krijgen?
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Christian Poulsen

Bericht door GangstaRiB » wo aug 22, 2012 5:30 pm

Zal dit betekenen dat ze Janssen ook makkelijker zullen laten gaan? Als dat gebeurd zijn we helemaal zuur.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Toppie » wo aug 22, 2012 5:59 pm

Jol 2 beleid, ik had dan liever die andere Poulsen gehad

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Christian Poulsen

Bericht door T82 » wo aug 22, 2012 6:00 pm

Ronald! schreef:23/38 vind ik niet echt een hoopvolle verhouding...
Van die 23 ging hij er maar 2x een paar minuten voor het einde uit. Maar liefst 10 gele kaarten in die potjes...Geen goals of assists. Dat wilde Anita zo af en toe ook nog wel doen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 22, 2012 6:50 pm

Laten we hem eens na een Wedstrijdje of 10 beoordelen. De Poulsen van Juventus was een topper. Geen idee hoe zijn niveau nu is.

Velkommen til den bedste klub i verden! :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Toppie » wo aug 22, 2012 6:55 pm

Ajaciedjuh schreef:Laten we hem eens na een Wedstrijdje of 10 beoordelen. De Poulsen van Juventus was een topper. Geen idee hoe zijn niveau nu is.

Velkommen til den bedste klub i verden! :ajaxsmiley.gif:

Tobber :smallgrin.gif: We shall see...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door brigade zuid » wo aug 22, 2012 7:20 pm

999 schreef:En ik maar denken dat we dit dus nooit meer zouden doen ...
Was ook mijn eerste reactie toen ik het net op teletekst las.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2172
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Christian Poulsen

Bericht door Cluijffert » wo aug 22, 2012 7:29 pm

Heeft Cruijff al zijn fiat gegeven?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Christian Poulsen

Bericht door Thom » wo aug 22, 2012 8:45 pm

Wat een gezanik allemaal, trainertjes. Geen vertrouwen meer in het keurkorps van Cruijff?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Laudrup » wo aug 22, 2012 8:53 pm

Nog geen minuut gespeeld en hij wordt al afgemaakt. Zo ken ik AT weer. Ik wacht het eerst af. Welkom Poulsen.
15 mei 2011.

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » wo aug 22, 2012 9:08 pm

brigade zuid schreef:
999 schreef:En ik maar denken dat we dit dus nooit meer zouden doen ...
Was ook mijn eerste reactie toen ik het net op teletekst las.
Eens. Met Enoh en Poulsen op de plek van Anita kunnen we iets 'anders' verwachten dan voorheen. Meer kaarten, minder voetbal.

Ik hoop op die Boccara, schijnt een talent te zijn. Maar dat hebben we vaker gehoord. Afwachten dus maar. Lijkt me duidelijk dat Ajax er op VM niet bepaald op vooruit gaat.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Christian Poulsen

Bericht door jabu » wo aug 22, 2012 9:22 pm

Wie zal er met deze speler gekomen zijn? Overmars? Jonk? De Boer? Aangeboden?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48002
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door peter » wo aug 22, 2012 9:30 pm

Jabu schreef:Wie zal er met deze speler gekomen zijn? Overmars? Jonk? De Boer? Aangeboden?
Aangeboden ben ik bang. Ajax heeft geen flauw idee waar ze een fatsoenlijke verdedigende middenvelder vandaan moeten halen. Dit is een noodverbandje en men gokt nu op Boccara.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Christian Poulsen

Bericht door jabu » wo aug 22, 2012 9:55 pm

Denk het ook, maar volgens mij was net de conclusie getrokken dat die dure noodverbandjes Ajax niets brengen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door D_skilled » wo aug 22, 2012 9:59 pm

Ooijer en Verhoeven hadden ook geen toegevoegde waarde, maar waren volgens mij belangrijk in de kleedkamer en een mentor voor de jonkies. Frank de Boer probeert z'n hiërarchie te herstellen na het vertrek van Jan, André en Jeroen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 22, 2012 10:02 pm

"Ja, Ricardo en Mitchell, het is de bedoeling dat jullie Van Bommel straks keihard op zijn kop gaan stampen." Zoiets?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Cruijff » wo aug 22, 2012 10:31 pm

Ajax mag best één of meerdere klootzakken op het veld hebben staan, aan De Boer de taak om als zo'n jongen doordraait hem te wisselen voordat de scheidsrechter hem eruit stuurt. Met iets minder lieve jongetjes was Olympique Lyon in de poulefase al vroegtijdig geëlimineerd.

Die wedstrijden waren alle plussen en minnen afgetrokken 50-50, met Ajax enigszins als de bovenliggende partij. Lyon pakte beduidend meer kaarten dan wij, CL scheidsrechters delen kaarten erg makkelijk uit. Dat moet je uitbuiten. Je moet dan galbakken hebben die een vrije trap heel snel nemen en tegen zo'n Fransoos die nog dichtbij staat z'n flikker trappen. Hoppa, CL scheids trekt weer een kaart voor Lyon. Of je zorgt dat een beetje agressief type een opstootje veroorzaakt, 98% van de keren geeft zo'n scheidsrechter bij die situaties van beide ploegen allebei iemand geel, zorg dat je juist die Fransoos provoceert die erg makkelijk tegen kaarten aanloopt.

Als je in de (sub)top wilt overleven, horen dat soort dingen erbij. Als Ajacied zou ik me schamen als je op die manier De Graafschap moet verslaan, maar in de CL tegen Lyon & consorten moet het gewoon onderdeel van de tactiek zijn. Dat zijn een stel verrekt irritante tyfus Fransozen, die mag je best een tikkie naaien. Sterker nog, dat MOET!

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » do aug 23, 2012 12:37 am

Net wanneer je gaat geloven dat Ajax weer een prachtigere club wordt halen we een kruising van Pepe en Mark van Bommel. Met het verschil dat die wel konden voetballen.

Echt jammer dit.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 23, 2012 5:08 am

Telesport
Ajax-aanwinst Christian Poulsen: „Ik wil de ploeg laten profiteren van mijn ervaring”

VADER VAN 27 ZONEN


AM­STER­DAM – „Na het blik­sem­be­zoek op dins­dag aan De Toe­komst wist ik he­le­maal ze­ker dat ik naar Ajax wil­de”, zei Chris­ti­an Poul­sen (32). De trans­fer­vrije Deen on­der­gaat van­daag de me­di­sche keu­ring en te­kent een con­tract voor twee sei­zoe­nen. „Als je Frank de Boer, Den­nis Berg­kamp en Marc Over­mars ziet rond­lo­pen, is dat prach­tig. Zul­ke goe­de spe­lers, nog steeds part of the club . Dat zij na hun car­rière iets te­rug­ge­ven, maakt Ajax zo groot.”

Poul­sen heeft een in­druk­wek­ken­de cv, maar is trots om het shirt van Ajax te dra­gen. „Met Evi­an heb­ben we een top­pres­ta­tie ge­le­verd door in het eer­ste sei­zoen in de Fran­se Li­gue 1 als ne­gen­de te ein­di­gen. Ik heb on­danks in­te­res­se van veel clubs lang ge­wacht met er­gens te­ke­nen, om­dat ik Evi­an de kans wil­de ge­ven mijn af­lo­pen­de con­tract te ver­len­gen. Uit­ein­de­lijk kwam ik tot de con­clu­sie dat ik graag weer in een groot sta­di­on wil spe­len zo­als Ajax heeft en ik bij Schal­ke, Ju­ve­n­tus, Se­vil­la en Li­ver­pool ge­wend was. Daar­naast krie­bel­de het om weer de Cham­pi­ons Lea­gue in te gaan. Ajax bel­de pre­cies op tijd. Het he­le plaat­je past ge­woon.”

In de Are­nA denkt hij een bij­dra­ge te kun­nen le­ve­ren aan de in­ge­zet­te lijn. „Frank en Marc ver­tel­den over het hui­di­ge ’pro­ject’ en dat sprak me aan. Ik ben een hard­wer­ken­de spe­ler en weet wat ik kan doen om het team en de club te hel­pen”, al­dus de ver­de­di­gen­de mid­den­vel­der. Over zijn fy­sie­ke ge­steld­heid hoe­ven de fans zich vol­gens hem geen zor­gen te ma­ken. „Leef­tijd is maar een ge­tal. Ik ben fit.”

Al­thans, Poul­sen re­kent er­op snel speel­klaar te zijn. De wed­strijd van za­ter­dag te­gen NAC komt waar­schijn­lijk nog te vroeg. „Mijn con­tract bij Evi­an liep af en Duits­land-De­n­e­mar­ken op het EK was mijn laat­ste of­fi­ciële wed­strijd. Daar­na heb ik veel voor me­zelf ge­lo­pen. Ik wil nu snel in trai­ning met de groep. Voor mijn ge­voel kan ik er snel staan. Maar de be­slis­sing wan­neer ik kan spe­len, is niet aan mij. Dat zal de trai­ner uit­ma­ken.”

In het ge­sprek dat hij twee da­gen ge­le­den met Over­mars en De Boer voer­de, kwam zijn rol ter spra­ke. „Ik ken­de Vur­non Ani­ta niet goed, maar hoor­de dat het een uit­ste­ken­de spe­ler is. Ne­w­cast­le be­taalt ook niet zo­maar 8,5 mil­joen eu­ro voor je. De men­sen zul­len veel van me ver­wach­ten, maar dat mo­gen ze ook.”

Poul­sen meldt zich van­daag „met ont­zet­tend veel zin” in de Are­nA. „Mijn komst dins­dag was ook be­doeld om mijn vrouw te la­ten ken­nis­ma­ken met en oor­de­len over Am­ster­dam. Ik vind het be­lang­rijk dat zij ach­ter mijn nieu­we club staat. Ik heb drie kin­de­ren en dan spe­len meer za­ken dan al­leen het voet­bal een rol. Of ik nu 27 zo­nen heb? Ha­ha, ja, zo zou je het kun­nen uit­leg­gen. Ajax heeft wel een heel jon­ge se­lec­tie. Las­se Schöne was te­gen NEC met 26 jaar de oud­ste spe­ler. Ik wil de ploeg la­ten pro­fi­te­ren van mijn er­va­ring.”

En dat is pre­cies dat­ge­ne wat Over­mars van hem ver­wacht. ,,Chris­ti­an is het ty­pe mid­den­vel­der dat cor­ri­geert en de boel scherp houdt. Een lei­der, zo­wel bin­nen als bui­ten het veld. En dat kun­nen wij bij on­ze jon­ge groep goed ge­brui­ken. Poul­sen heeft de af­ge­lo­pen ja­ren heel veel er­va­ring op in­ter­na­ti­o­naal top­ni­veau op­ge­daan, zo­wel bij top­clubs in de gro­te com­pe­ti­ties als op meer­de­re eind­toer­nooi­en met de Deen­se na­ti­o­na­le ploeg, waar­voor hij bij­na hon­derd in­ter­lands (92, red.) speel­de en vaak aan­voer­der was. Hij heeft in­mid­dels be­dankt bij de Deen­se bond om zich voor hon­derd pro­cent op het club­voet­bal te kun­nen fo­cus­sen. Ook dat is een voor­deel voor Ajax.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Christian Poulsen

Bericht door Thom » do aug 23, 2012 7:00 am

Rishi schreef:Net wanneer je gaat geloven dat Ajax weer een prachtigere club wordt halen we een kruising van Pepe en Mark van Bommel. Met het verschil dat die wel konden voetballen.

Echt jammer dit.
Ook voor jou geldt: wacht .met oordelen
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Plaats reactie