Kenny Tete

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door zeux » do dec 31, 2015 11:50 am

wimpey schreef:
Dat moet post-revolutie natuurlijk teruggedraaid worden. Het moet wel leuk blijven. Keihard werken en pijn lijden om de top te halen doen ze maar in andere takken van sport en in het voetbal buiten Nederland.

Post-Cruijff komt er bij jou en Yopi echt alleen nog maar zure zeik uit het toetsenbord hé?

:-) :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5409
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door columbus » do dec 31, 2015 11:54 am

Eigenlijk belachelijk... Topsporters die leven zoals je aanstipt, Wimpey. Maakt mij geen fuck uit in welk 'tijdperk' dat vandaan komt. Nog achterlijker dat het 'plan cruijff' dit blijkbaar heeft veranderd alsof het een wereldwonder is. Een normaal weldenkend sporter leeft voor zijn sport, let op zijn voedsel, geest en lichaam. Als ik dit weer lees denk ik weer, wat is het voetbal toch een luchtbel en conservatief wereldje

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door wimpey » do dec 31, 2015 11:55 am

zeux schreef:
Post-Cruijff komt er bij jou en Yopi echt alleen nog maar zure zeik uit het toetsenbord hé?

:-) :-)
Ik zou het cynisme noemen. Vrees dat de professionele aanpak in de jeugd de koelkast in gaat. Ik stel vast dat die jonge gasten vaststellen dat ze 'opeens' veel meer uren moesten gaan draaien én dat ze daar profijt van hadden en hebben.

Dat werd door bashers vertaald als: vriendjes van Jonk en Jongkind binnenhalen. Mij lijkt dat wanneer je het aantal trainingsuren opvoert, dat je dan logischerwijs ook meer mensen nodig hebt om dat proces te begeleiden. Nu die mensen en bloc de club hebben verlaten, hoef je niet gestudeerd te hebben om te raden wat dat voor gevolgen heeft.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door Marillion » do dec 31, 2015 12:04 pm

Dat weten we pas zeker als blijkt dat er geen vervangers worden gehaald.

Het beter ontwikkelen van de fysieke eigenschappen van spelers is absoluut belangrijk. Met die ontwikkeling ben ik blij. Iedereen die naar het moderne voetbal kijkt zal snappen dat je het met alleen een goede techniek niet meer zal redden.

Hoe de verhouding tussen techniek en fysiek er in de opleiding precies uit moet zien is voor mij al veel lastiger te beoordelen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kenny Tete

Bericht door Jöhnk » do dec 31, 2015 12:05 pm

wimpey schreef:Mij lijkt dat wanneer je het aantal trainingsuren opvoert, dat je dan logischerwijs ook meer mensen nodig hebt om dat proces te begeleiden. Nu die mensen en bloc de club hebben verlaten, hoef je niet gestudeerd te hebben om te raden wat dat voor gevolgen heeft.
Touché.

Heeft Bergkamp al techniektrainers klaarstaan die de vrijgekomen uren gaan opvullen? Ik heb daar nog niks van vernomen, opmerkelijk genoeg. Wat voorspeld werd door de "azijnzeikers" is dus nu al bewaarheid: ze gaan de jeugd vooral minder laten trainen.

Je hoort Bergkamp niet voor niets de onzin van Van Basten oplepelen: eigen verantwoordelijkheid, niet te veel pamperen, blablabla. Professionaliteit, dat is het toverwoord. Zou het moeten zijn, althans.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door wimpey » ma jan 04, 2016 11:03 am

Tete spreekt lovend over Trustfull

Nadat Kenny Tete al meerdere keren lovende woorden heeft gesproken over Jaap Stam, is de rechtsback ook erg te spreken over Orlando Trustfull. De huidige assistent van Frank de Boer gaf Tete veel vertrouwen toen hij jong was. 'Hij was de trainer toen ik op mijn vijftiende niet zo goed speelde en nu is hij assistent bij het eerste elftal. Hij heeft mij veel vertrouwen gegeven', aldus Tete in Het Parool.

'Hij zag in mij ook een rechtsback. Eerder heb ik ook als linksback gespeeld. Onder hem heb ik in de jeugd veel progressie geboekt', gaat Tete verder, die aangeeft dat Trustfull anders is dan De Boer. 'Orlando is heel direct. Hij is streng, tactisch sterk, maar hij is ook grappig. Hij is heel veel met je bezig. Orlando is een ander type dan Frank de Boer, die het hele team bewaakt. Het is goed dat Orlando bij de technische staf is gekomen. Met Dennis Bergkamp en Hennie Spijkerman is de technische staf compleet.'

Over zichzelf is Tete ook tevreden. De international speelde immers een dijk van een eerste seizoenshelft. 'Ik denk dat ik zelf kan terugkijken op een stabiele eerste seizoenshelft. Mijn snelheid helpt me bij die stabiliteit. Ik was vroeger nooit de snelste, maar de fysieke trainingen bij Ajax hebben hun vruchten afgeworpen. Ik ben niet alleen sneller geworden, maar ook leniger en sterker. Ook bij Riedewald en Bazoer zie je dat ze op jonge leeftijd al veel aankunnen.'
Kenny's moet nog nog neurolinguistisch bijgeprogrammeerd worden. Veel meer trainingsuren maken en op allerlei vlakken keihard werken om beter te worden is voor uitslovers...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kenny Tete

Bericht door Duke » ma jan 25, 2016 6:17 pm

Tete lang uit de roulatie

Kenny Tete heeft zaterdag tijdens Ajax - Vitesse zijn enkelband (rechts) afgescheurd. Dat is maandag gebleken na uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis. De verdediger wordt deze week geopereerd en is naar verwachting tien tot twaalf weken niet inzetbaar. Voor Tete zelf en voor Ajax is dit een enorme tegenvaller.

Bij de operatie wordt meteen een stukje bot verwijderd waar Tete de afgelopen periode last van had.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kenny Tete

Bericht door Jöhnk » ma jan 25, 2016 6:17 pm

Tete ligt er waarschijnlijk de rest van het seizoen uit. De prognose is 10 tot 12 weken, maar de medische staf van Ajax (aangestuurd door een fysiotherapeut nota bene) kennende gaat dat tegenvallen.

Dus zwaai maar dag naar de titel.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door wimpey » ma jan 25, 2016 6:19 pm

:1evil.gif:

Zonder Tete geen titel idd. Met dank aan die kut-Brown met z'n fuckin knipoog.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kenny Tete

Bericht door Lionel » ma jan 25, 2016 6:20 pm

:(
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door Marillion » ma jan 25, 2016 6:25 pm

Dat is een fikse tegenvaller. Zijn afwezigheid gaat zeker een negatieve impact hebben op onze titelkansen. Want nu ben je dus op rechts weer afhankelijk van Ricardo van Rhijn en de laatste keer dat die een goede wedstrijd speelde kan ik me even niet meer herinneren.

Werk aan de winkel voor Frank. Hoe houden we de defensie op de been zonder zijn duelkracht en snelheid?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Kenny Tete

Bericht door zeux » ma jan 25, 2016 6:26 pm

Heel Ajax afhankelijk van een 20-jarige.

How did it ever came to this!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kenny Tete

Bericht door InnerHarbour » ma jan 25, 2016 6:30 pm

Het zou wel treurig zijn als het kampioenschap van Ajax zou afhangen van een eenvoudige rechtsback die net komt kijken.
YNWA

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door mattie » ma jan 25, 2016 6:31 pm

Mijn god nu mag van Rijn ook opeens niet verkocht worden..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door zeux » ma jan 25, 2016 6:35 pm

Het is nog steeds januari. Je mag toch aannemen dat ze deze week nog een vervanger gaan halen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door Marillion » ma jan 25, 2016 7:06 pm

Tja, die jongen heeft zich uitstekend ontwikkelt en met zijn duelkracht en snelheid is hij een belangrijke schakel geworden. Die gaan we gewoon missen en dat heeft impact op de rest van het elftal. Als er een ander op die positie staat die minder scoort op die onderdelen, durft het centrum dan nog ver van het eigen doel te spelen of zakken ze terug. En dat heeft dan weer impact op het middenveld.

Maar goed, het is niet anders. We moeten het hiermee doen. Van Rhijn krijgt nu de kans om te laten zien dat hij beter kan dan hij de laatste maanden heeft laten zien. Want ik zou er niet voor kiezen om het centrum uit elkaar te halen. En schuif de back van Jong Ajax maar door naar het eerste.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door Khraa » ma jan 25, 2016 7:11 pm

Met de Van Rhijn die ik in de spaarzame potjes van hem dit jaar gezien heb..... zet dan VD Hoorn er maar in.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door wimpey » ma jan 25, 2016 7:23 pm

InnerHarbour schreef:Het zou wel treurig zijn als het kampioenschap van Ajax zou afhangen van een eenvoudige rechtsback die net komt kijken.
Die jongen is 'gewoon' een uitstekende verdediger. Noem mij een betere in NL, dan wel van dietschen bloed.

Neem aan dat Van Rhijn nu in de herkansing gaat. Een paar slokken op een borrel...

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kenny Tete

Bericht door Lionel » ma jan 25, 2016 7:29 pm

Khraa schreef:Met de Van Rhijn die ik in de spaarzame potjes van hem dit jaar gezien heb..... zet dan VD Hoorn er maar in.
Mee eens. Veltman is een betere verdediger dan Van Rhijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kenny Tete

Bericht door Duke » ma jan 25, 2016 7:50 pm

zeux schreef:Heel Ajax afhankelijk van een 20-jarige.

How did it ever came to this!!!
Bijzonder inderdaad.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door Marillion » ma jan 25, 2016 8:29 pm

Het is toch niet zo vreemd dat het elftal minder zal worden als er een belangrijke kracht wegvalt? Dat is niet meteen alles beslissend maar het heeft een negatieve impact op de titelstrijd. De verdediging functioneert dit seizoen beter, onder meer omdat Dijks maar met name Tete duelkracht en snelheid brengen. Daardoor is het voor Veltman en Riedewald makkelijker om verder van het doel af te spelen en zo blijven de ruimtes te bespelen.

Het risico bestaat nu dat dit aan de rechterkant wegvalt. De vraag is dan hoe we dat opvangen. Als de vervanger van Tete het minder doet bestaat het risico dat de verdediging verder naar achteren komt te staan en dan loop je het risico dat de ruimtes te groot worden. Zie bijvoorbeeld Ajax-Vitesse na het wegvallen van Tete.

De Boer is nu aan zet om dit op te lossen. Of hij nu kiest voor Van Rhijn of Veltman. Beide spelers vullen die rol anders in. Dat heeft dus gevolgen voor het elftal. Mijn keuze zou denk ik voor Van Rhijn zijn omdat je het centrum dan intact kunt laten. Daarbij weet Van Rhijn wel wat hij moet doen op die plek want hij speelt er al jaren. Probleem is natuurlijk zijn vorm. Het is al tijden geleden dat hij zijn normale niveau haalde. Alternatief is de back van Jong Ajax doorschuiven maar die zie ik nooit spelen dus ik heb geen idee of dat een optie is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kenny Tete

Bericht door peter » ma jan 25, 2016 8:58 pm

zeux schreef:Het is nog steeds januari. Je mag toch aannemen dat ze deze week nog een vervanger gaan halen.
Hahaha kopen, kopen, kopen. Ik mag toch hopen dat ze geen vervanger halen. Je gaat toch geen dure aankoop of huurspeler halen voor iemand die 12 weken uit de running is? Dit kun je het beste intern oplossen door van Rhijn te laten spelen of te kiezen voor de variant van zaterdag. Voordat je vervanger er staat en gewend is, is Tete alweer fit.

Wel zonde.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kenny Tete

Bericht door peter » ma jan 25, 2016 8:58 pm

zeux schreef:Het is nog steeds januari. Je mag toch aannemen dat ze deze week nog een vervanger gaan halen.
Hahaha kopen, kopen, kopen. Ik mag toch hopen dat ze geen vervanger halen. Je gaat toch geen dure aankoop of huurspeler halen voor iemand die 12 weken uit de running is? Dit kun je het beste intern oplossen door van Rhijn te laten spelen of te kiezen voor de variant van zaterdag. Voordat je vervanger er staat en gewend is, is Tete alweer fit.

Wel zonde.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kenny Tete

Bericht door wimpey » ma jan 25, 2016 9:07 pm

Duke schreef:
zeux schreef:Heel Ajax afhankelijk van een 20-jarige.

How did it ever came to this!!!
Bijzonder inderdaad.
Haal Pogba bij Juve weg...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Kenny Tete

Bericht door ferry » ma jan 25, 2016 10:29 pm

Da's mooi balen
Zware tegenvaller Tete en Ajax

Van onze Telesportredactie
De blessure die Kenny Tete zaterdag opliep in het competitieduel met Vitesse valt erger uit dan gehoopt.

De Ajacied heeft de enkelband in zijn rechtervoet afgescheurd en moet tien tot twaalf weken toekijken. Dat bleek maandag na uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis.
Tete wordt nog deze week geopereerd. Bij de ingreep wordt ook een stukje bot verwijderd. De back had daar al langere tijd last van.

Van Rhijn
Door de blessure van Tete lijkt een vertrek van Ricardo van Rhijn een stuk minder aannemelijk geworden. De rechtsback wilde vanwege zijn reserverol graag weg uit Amsterdam en een tranfser werd hem ook gegund door Ajax, maar De Boer lijkt de verdediger nu niet te kunnen missen.

Plaats reactie