Bertrand Traoré

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » do aug 11, 2016 7:59 am

Onze spitsen krijgen geen bruikbare ballen, daar zit een veel groter probleem.
Een Traore voorin, zonder bruikbare ballen, staat ook voor niks.


Dus hoop dat dit een voorbode is voor meer...
Het is nog geen september, er zal vast en zeker nog iets gebeuren, verkoop El G?

De leeftijdsopbouw is inderdaad vreemd: 20,19 en 18 en daarachter Sierhuis, El I. en Walian, maar Dolberg is de laatste jaren vaak geblesseerd en wie weet moet Cassiera wel voor een of ander toernooi naar Zuid-Amerika en dan heb je niemand, want El I, Walian en Sierhuis zijn niet goed genoeg voor Ajax 1. Ik kan me de deal wel voorstellen.

Dolberg heeft vorig seizoen vooral in de A1 gespeeld, laat hem zijn wedstrijden als invaller(?) meepakken (komt er een Afrika Cup?) en in Jong Ajax zien uit te blinken, proberen in dat team vaak te scoren.

Het geld op de bank? Dat gaat al jaren zo. Overmars komt volgende week met een nieuwe back en wat het middenveld betreft: eerst een hardloper verkopen of verhuren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do aug 11, 2016 8:10 am

Of Cassierra nog een toernooi met Colombia moet spelen weet ik niet maar er is komend seizoen in ieder geval wel een Africa Cup. Daar zal Traore actief zijn neem ik aan.

Een speler huren is wat mij betreft op zichzelf geen probleem zolang het niet je halve elftal betreft. Je kan er geen geld aan verdienen met een transfersom als hij goed presteert. Maar als hij goed presteert kan hij misschien wel het verschil maken in de titelstrijd. Bovendien hebben we geld zat dus hoeft er niet achter elke transfer een verdienmodel te zitten.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do aug 11, 2016 8:12 am

Exact. En als hij ons kampioen maakt heb je dat verdienmodel alsnog.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9104
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 11, 2016 8:17 am

Zoals al eerder terecht aangegeven; een goeie spits is top, maar hij moet wel aanvoer hebben..

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » do aug 11, 2016 8:18 am

Rijkaard schreef:Goede deal, credits voor Overmars inderdaad! Beter wachten op kwaliteit dan aan het begin van de voorbereiding maar Haller gehaald omdat er IEMAND moet komen.
Ik kan de eigengereidheid van Overmars wel waarderen, als je mee gaat met de opportunisten ben je zeker verloren.
Sanchez/ Cassierra / Traore / Westermann in en Fisher / Milik / vd Hoorn / Rhijn out is geen slecht resultaat tot nu toe. En er is geen TD ter wereld die alleen maar raak schiet.
Het is in ieder geval geen bord op schoot scouting geweest. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do aug 11, 2016 8:19 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zoals al eerder terecht aangegeven; een goeie spits is top, maar hij moet wel aanvoer hebben..
Klopt. Maar deze gast kan daar zelf ook voor zorgen. Cassiera ook. Het zijn spitsen die kunnen meevoetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » do aug 11, 2016 8:20 am

Als hij er 2 intikt tegen Rostov, heb je 12mio aan hem verdiend, 180min vs 12mio dat is een prima verdienmodel :hypocrite.gif:

Moet je andere aankoop Westerman er geen 3 door laten :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » do aug 11, 2016 8:22 am

Lionel schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zoals al eerder terecht aangegeven; een goeie spits is top, maar hij moet wel aanvoer hebben..
Klopt. Maar deze gast kan daar zelf ook voor zorgen. Cassiera ook. Het zijn spitsen die kunnen meevoetballen.
Worden beiden opgesteld? Na de thuiswedstrijd tegen PAOK leek op AT Dolberg niet meer weg te denken uit de basis en als El G., Youness en linksbuiten Sinkgraven fit zijn, heeft Bosz heel wat mogelijkheden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do aug 11, 2016 8:25 am

Het verschil vorig jaar was dat Milik niet kan voetballen. Deze gast kan dat wel. Cassiera ook. Spelers kunnen aansluiten. Klaassen kan vaker in de 16 opduiken, Dijks zou op papier dieper de bal moeten kunnen ontvangen voor een van zijn fabuleuze voorzetten. Het voetbalt gewoon makkelijker.

Al hoop ik nog steeds dat Ajax Ziyech haalt. Wat een team heb je dan zeg!

Cassiera met Traore voorin. Ziyech en Younes op de flanken. Klaassen met Bazoer centraal. Riedewald-Sanches-Veltman-Tete en onze zeurpiet op goal.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » do aug 11, 2016 8:28 am

Lionel schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zoals al eerder terecht aangegeven; een goeie spits is top, maar hij moet wel aanvoer hebben..
Klopt. Maar deze gast kan daar zelf ook voor zorgen. Cassiera ook. Het zijn spitsen die kunnen meevoetballen.

Het zijn geen wonderkindjes he? :confused.gif:
Een topspits maakt van een 50% kans een doelpunt, een goeie van een 70%kans en een normale pas vanaf 90%
dit is categorie 70% maar dat betekent dat de achterhoede vd tegenstander wel ergens keuzes moet maken. Als er geen beweging is en ze kunnen 2 man op hem houden, houd het voor iedere spits op. Want dan komen die 70% kansen niet.

Milik was op zich geen beroerde spits. Hij was links extreem goed. Denk je dat er 1 speler binnen Ajax nadacht om de bal zo te geven dat Milik direct met zijn linker kon beginnen? :confused.gif:
Nu hoort een Ajax spits het ook met rechts te kunnen, dus prima dat Milik weg is. (ook makkelijk te verdedigen namelijk)
Maar als teamgenoot, kan je er in de dieptepass wel rekening mee houden. Dat vernuft ontbreekt binnen Ajax
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » do aug 11, 2016 9:12 am

Peter schreef:Credits voor Marc Overmars. Zo eerlijk moet ik zijn. :biggthumpup.gif:
Mjah.. de naam komt natuurlijk van Bosz. Overmars heeft alleen maar moeten onderhandelen over de huurprijs.

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » do aug 11, 2016 9:15 am

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Credits voor Marc Overmars. Zo eerlijk moet ik zijn. :biggthumpup.gif:
Mjah.. de naam komt natuurlijk van Bosz. Overmars heeft alleen maar moeten onderhandelen over de huurprijs.

Traore werd ruim voor Bosz al genoemd hoor...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » do aug 11, 2016 9:20 am

Mr. Ajax schreef:
GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Credits voor Marc Overmars. Zo eerlijk moet ik zijn. :biggthumpup.gif:
Mjah.. de naam komt natuurlijk van Bosz. Overmars heeft alleen maar moeten onderhandelen over de huurprijs.

Traore werd ruim voor Bosz al genoemd hoor...
Das waar, maar dat kwam doordat ie bij Vitesse speelde. Kon Marc em toch zien om 19.00 uur met het bord op schoot. :smallgrin.gif:

Prima spits trouwens. Kunnen we erg goed gebruiken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » do aug 11, 2016 9:23 am

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Credits voor Marc Overmars. Zo eerlijk moet ik zijn. :biggthumpup.gif:
Mjah.. de naam komt natuurlijk van Bosz. Overmars heeft alleen maar moeten onderhandelen over de huurprijs.
Mogelijk. Overigens lijkt me dat laatste wel het moeilijkste gedeelte. Namen noemen kan iedereen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » do aug 11, 2016 9:23 am

Gezien de selectie met twee potentiële spitsen voor de toekomst een perfecte deal wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do aug 11, 2016 9:26 am

Jöhnk schreef:
GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Credits voor Marc Overmars. Zo eerlijk moet ik zijn. :biggthumpup.gif:
Mjah.. de naam komt natuurlijk van Bosz. Overmars heeft alleen maar moeten onderhandelen over de huurprijs.
Mogelijk. Overigens lijkt me dat laatste wel het moeilijkste gedeelte. Namen noemen kan iedereen.
Hij stond zoals genoemd al langer op het lijstje. Maar dat is op zich niet zo relevant. Overmars is verantwoordelijk voor de transfers. De goede en de slechte, los van wie met de aanbeveling is gekomen.

Voor we deze transfer beoordelen wacht ik overigens eerst maar eens op het bericht vanuit Ajax en aansluitend op zijn prestaties. Zoals Westermann niet op basis van één optreden moet worden afgeschreven kunnen we dit moeilijk tot een succes bombarderen als hij nog niet eens is gecontracteerd, laat staan dat hij al een keer namens Ajax op het veld heeft gestaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11439
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » do aug 11, 2016 9:32 am

Maar hoe zit het nou met doorpakken weer 1 jaar huren en weg ik vind dit korte termijn visie je wilt toch hogerop anders is deze club met een sloot geld een lachertje in de CL en UL dat snap ik nog steeds niet maar ja, een kinderhand is gauw gevuld :blush.gif: :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Thom » do aug 11, 2016 9:35 am

Uitstekende deal; optie tot koop was fijn geweest maar daar is hij te goed voor, ze zijn niet gek bij Chelsea. Kunnen de andere twee rustig rijpen, terwijl wij met Traore de CL halen en kampioen worden :blub.gif: :blub.gif: (hoop ik).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » do aug 11, 2016 9:41 am

En met een beetje geluk kwalificeert Burkina Faso (Is Traore nu een Burkina Faso-er/Burkinees? :ajaxsmiley.gif: ?) zich niet voor de Africa Cup. Het gaat in hun poule tussen hun en Uganda. En niet elke nummer twee kwalificeert zich. Na 4 september weten we meer.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do aug 11, 2016 9:50 am

Ik vraag me af of Traore puur voor de spitspositie komt. Hij kan toch ook vanaf de zijkant spelen? Dan zou je dus ook een situatie kunnen krijgen met bijvoorbeeld Cassierra in het centrum en Traore vanaf de vleugel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » do aug 11, 2016 9:55 am

Marillion schreef:Ik vraag me af of Traore puur voor de spitspositie komt. Hij kan toch ook vanaf de zijkant spelen? Dan zou je dus ook een situatie kunnen krijgen met bijvoorbeeld Cassierra in het centrum en Traore vanaf de vleugel.
Precies mijn gedachte. En in het geval dat Bosz 3-5-2 wil spelen zal hij ook met Cassierra en Traoré spelen. Moet je alleen zorgen dat je een alternatief hebt voor de domme Dijks en de aanvallend zwakke Tete.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » do aug 11, 2016 10:21 am

Dus 2 backs die een passeerbeweging hebben, voorzet en kunnen verdedigen.


even vergeten hoe de wereld qua backs eruit zag vóór Tete & Dijks? Dat was nog belabberder.
Wat jij wenst, speelt bij Barca en zelfs die zijn de zwakste schakels.... (relatief gezien)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » do aug 11, 2016 10:36 am

Jup. Vrees dat een Haps of Rosales daar niks aan gaan veranderen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » do aug 11, 2016 10:40 am

De Telegraaf is echt erg he. :biggrin.gif:
Minutieus uitgevoerde operatie Ajax
Vandaag, 06:15 Mike Verweij & Marcel van der Kraan
Op de schaduwlijst voor Arek Milik, die uiteindelijk voor 34 miljoen euro naar Napoli vertrok, stond de naam van Bertrand Traoré al maanden in hoofdletters bovenaan. Als aankoop onhaalbaar, maar Ajax bleef hopen op een slimme deal met Chelsea als de speler in de laatste week van de voorbereiding zou besluiten dat hij geen genoegen neemt met een rol achter Diego Costa in Londen.

Elke dag kreeg directeur voetbalzaken Marc Overmars telefoontjes, appjes en mailtjes over centrumaanvallers die op hun knieën naar Amsterdam wilden komen. Overmars en trainer Peter Bosz, voor wie het een minutieus uitgevoerde operatie van lobbyen en praten met Londen was, hielden ondanks het ongeduld bij de fans (‘Ajax zit te veel op zijn geld’) stug vol om zodoende voor het hoogst haalbare te gaan.

Met succes, want in de afgelopen 48 uur werd definitief duidelijk dat Chelsea, waarmee Bosz vanuit zijn Vitesse-tijd warme banden heeft, openstond voor het verzoek van de speler om een jaar te worden verhuurd met het oog op zijn ontwikkeling. Traoré ligt tot 2018 vast bij Chelsea en dient een jaar voor het aflopen van zijn contract terug op Stamford Bridge te zijn.

De Londense club beschouwt Traoré al jaren als een groot talent.

Telegraaf
Hou nog toch eens op joh.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Sandro » do aug 11, 2016 10:43 am

Hahaha
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie