Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 3:44 pm

Stekelenburg is een prima keeper, achter Van der Sar met afstand de beste. Nooit laten gaan dus, zijn beste jaren moeten nog komen.
Ajax!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma okt 09, 2006 4:24 pm

Ik zou ook niet weten waarom je blij zou moeten zijn als dit waar was. Hij is weliswaar nog geen top, maar vindt maar eens een betere met een toekomst, zoals Stekelenburg nog heeft.
(Als er enorme bedragen op tafel komen is natuurlijk wat anders, maar tegen een markt conforme prijs zou ik hem niet verkopen, omdat je geen betere gaat vinden denk ik.)

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 4:49 pm

vd Sar terug, daarna Vermeer een kans geven. Stekelenburg is een talent maar zal nooit echt top worden vrees ik.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 5:26 pm

Dat vind ik nou juist van Vermeer.

Stekelenburg ís al een prima keeper voor Ajax en wordt alleen maar beter. Héél veel beter hoef je ze ook niet te hebben want dan ben je ze binnen de kortste keren kwijt aan clubs als AC Milan ;)
Ajax!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma okt 09, 2006 5:57 pm

De Dominee schreef:vd Sar terug, daarna Vermeer een kans geven. Stekelenburg is een talent maar zal nooit echt top worden vrees ik.
Vermeer wordt sowieso al nooit zo goed als Stekelenburg.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 6:26 pm

Hoeft toch ook niet. vd Sar kan nog wel een paar jaar mee. Als Vermeer het dan in invalbeurten etc niet kan laten zien kun je altijd nog een andere keeper aantrekken.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 6:54 pm

Arwin schreef:
De Dominee schreef:vd Sar terug, daarna Vermeer een kans geven. Stekelenburg is een talent maar zal nooit echt top worden vrees ik.
Vermeer wordt sowieso al nooit zo goed als Stekelenburg.
Vermeer heeft pas 1 keer de kans gehad in Ajax 1, Stekelenburg al heel vaak. Niet dat het een slechte keeper is, maar ook geen bijzonder goede, in mijn ogen.

Sowieso is de keuze makkelijk indien Van der Sar nog twee jaar terug wil komen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 7:08 pm

Ik kan me er echt over verbazen hoe mensen doodleuk kunnen roepen dat Ajax maar even spelers als Sneijder, Babel en Stekelenburg moet verkopen. We hebben met Van der Meyde gezien wat je daar mee opschiet. Spelers waar je tevreden over bent moet je nooit laten gaan want clubs betalen een marktcomform bedrag en daar koopt Ajax toch derderangs vervangers voor. Ajax moet opleiden en de spelers vervolgens zo lang mogelijk aan zich zien te binden, dus tot het moment dat ze persé een stap hogerop willen.
Thomas schreef:
Arwin schreef:
De Dominee schreef:vd Sar terug, daarna Vermeer een kans geven. Stekelenburg is een talent maar zal nooit echt top worden vrees ik.
Vermeer wordt sowieso al nooit zo goed als Stekelenburg.
Vermeer heeft pas 1 keer de kans gehad in Ajax 1, Stekelenburg al heel vaak. Niet dat het een slechte keeper is, maar ook geen bijzonder goede, in mijn ogen.
Vermeer krijgt iedere week zijn kans in Jong Ajax en Jong Oranje. Wat hij daar laat zien is leuk voor het niveau Heracles, maar niet voor een subtopper of topclub.
Thomas schreef:Sowieso is de keuze makkelijk indien Van der Sar nog twee jaar terug wil komen.
Yup: Stekelenburg als eerste keeper houden en Van der Sar tot keeperstrainer benoemen. Een keeper met Stekelenburgs leeftijd moet wedstrijden keepen, die kun je niet meer een stap terug laten doen. Liever nog 5 jaar door met Stekelenburg dan Stekelenburg afschrijven (die zal immers een nieuwe club zoeken) en het risico lopen dat Van der Sar met blessures gaat kampen en je over twee jaar met een keepersprobleem zit.
Ajax!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 7:12 pm

Onzin, stilstand is achteruitgang. Stekelenburg is redelijk, maar geen top en zal dat ook niet worden. Jij gaat ervanuit dat Ajax 3e rangs vervangers haalt, maar dáár ligt juist de crux.

Als Ajax spelers met mankementen als Sneijder en Stekelenburg kan verkopen voor een goede prijs en daar slim goede vervangers voor haalt is er niets aan de hand. Kijk naar AZ: vorig jaar verkocht voor 13 miljoen en gekocht voor 10 miljoen. Zijn die er slechter op geworden?
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 7:12 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik kan me er echt over verbazen hoe mensen doodleuk kunnen roepen dat Ajax maar even spelers als Sneijder, Babel en Stekelenburg moet verkopen. We hebben met Van der Meyde gezien wat je daar mee opschiet. Spelers waar je tevreden over bent moet je nooit laten gaan want clubs betalen een marktcomform bedrag en daar koopt Ajax toch derderangs vervangers voor. Ajax moet opleiden en de spelers vervolgens zo lang mogelijk aan zich zien te binden, dus tot het moment dat ze persé een stap hogerop willen.
Als het goed is gaat Ajax wat dat betreft andere tijden tegemoet (maar eerlijk is eerlijk, het blijft afwachten). Er zitten nu wel professionals en een behoorlijk goede organisatie, zo lijkt.
Giacomo Puccini schreef:
Thomas schreef:Sowieso is de keuze makkelijk indien Van der Sar nog twee jaar terug wil komen.
Yup: Stekelenburg als eerste keeper houden en Van der Sar tot keeperstrainer benoemen. Een keeper met Stekelenburgs leeftijd moet wedstrijden keepen, die kun je niet meer een stap terug laten doen. Liever nog 5 jaar door met Stekelenburg dan Stekelenburg afschrijven (die zal immers een nieuwe club zoeken) en het risico lopen dat Van der Sar met blessures gaat kampen en je over twee jaar met een keepersprobleem zit.
Stekelenburg wordt echter nooit zo goed als Van der Sar, denk ik. Ik zou er zeker voor kiezen om Van der Sar twee jaar te contracteren. Een keeper als Stekelenburg moet ook elders te vinden zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 09, 2006 7:37 pm

De Dominee schreef:Kijk naar AZ: vorig jaar verkocht voor 13 miljoen en gekocht voor 10 miljoen. Zijn die er slechter op geworden?
Ja, maar je verhaal is verder goed.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 7:42 pm

De Dominee schreef:Onzin, stilstand is achteruitgang. Stekelenburg is redelijk, maar geen top en zal dat ook niet worden. Jij gaat ervanuit dat Ajax 3e rangs vervangers haalt, maar dáár ligt juist de crux.

Als Ajax spelers met mankementen als Sneijder en Stekelenburg kan verkopen voor een goede prijs en daar slim goede vervangers voor haalt is er niets aan de hand. Kijk naar AZ: vorig jaar verkocht voor 13 miljoen en gekocht voor 10 miljoen. Zijn die er slechter op geworden?
Werden deze bedragen gisteren niet door Hugo Borst de wereld in geholpen? Er klopt niks van. Alleen Luirink, Dembele en Donk hebben tezamen al meer dan 13 miljoen euro gekost, tel daar nog 7 aankopen bij op en AZ heeft echt VEEL meer uitgegeven dan dat er binnen kwam. Of ze er op vooruit zijn gegaan zal nog moeten blijken...

Je vergeet bovendien dat Ajax een marktcomform bedrag niet simpel kan herinvesteren in een gelijkwaardige vervanger, aangezien Ajax geen marktcomforme salarissen kan ophoesten. Ajax moet het hebben van jeugdig talent dat het niveau nog niet heeft, maar opgeleid kan worden tot een Ajaxwaardige speler. Dan ben je zo een paar jaar verder en hoe een speler zich wérkelijk ontwikkelt is bovendien altijd nog maar afwachten.

Sowieso moet Ajax geen handelshuis willen zijn. Natuurlijk zullen de écht goede spelers op een gegeven moment een nieuwe uitdaging willen en niet meer voor de club te behouden zijn. Sneijder valt in deze categorie; Chivu, Van der Vaart en Zlatan vielen in deze categorie. Maar de categorie die daar net onder zit (Vermaelen?, Stekelenburg, Van der Meyde) moet je pas laten gaan als ze de ontwikkeling van exceptionele jeugdtalenten in de weg staan. Met Vermeer is dat niet het geval, want Vermeer zal nooit zo goed worden als Stekelenburg nu al is.
Thomas schreef: Een keeper als Stekelenburg moet ook elders te vinden zijn.
Dat zeg je wel, maar dan mag jij hem aanwijzen. In Nederland zie ik ze niet lopen behalve Gomes maar dan noem je er ook één. En niet dat ik nou zo'n keeperskenner ben maar zelfs internationaal zie ik in Stekelenburgs leeftijdscategorie nauwelijks keepers rondlopen die hetzelfde niveau hebben, laat staan die beter zijn.

Dus in dit geval: koester wat je hebt. Met de goede begeleiding gaat De Steek alleen maar beter worden.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op ma okt 09, 2006 7:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 7:46 pm

Bertje schreef:
De Dominee schreef:Kijk naar AZ: vorig jaar verkocht voor 13 miljoen en gekocht voor 10 miljoen. Zijn die er slechter op geworden?
Ja, maar je verhaal is verder goed.
Ben ik het niet mee eens. AZ is (zeker in de breedte) een stukje sterker dan vorig jaar.

Donk heeft volgens mij trouwens geen fuck gekost zowat hoor. Aantal spelers goedkoop opgepikt verder (Csziommer, Gudjohnsen) en een paar echte aankopen zoals Dembele.

AZ is op dit moment gewoon goed bezig.
Je vergeet bovendien dat Ajax een marktcomform bedrag niet simpel kan herinvesteren in een gelijkwaardige vervanger, aangezien Ajax geen marktcomforme salarissen kan ophoesten. Ajax moet het hebben van jeugdig talent dat het niveau nog niet heeft, maar opgeleid kan worden tot een Ajaxwaardige speler. Dan ben je zo een paar jaar verder en hoe een speler zich wérkelijk ontwikkelt is bovendien altijd nog maar afwachten.
Dan wordt het tijd dat Ajax eens goed gaat scouten. Zo moeilijk is dat niet als er eindelijk een professioneel naar gekeken gaat worden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 8:00 pm

Dat de scouting van Ajax zo slecht zou zijn is een fabeltje, maar net als bij iedere andere club kunnen het niet allemaal schoten in de roos zijn. Dat lukt zelfs PSV niet. De hele wereld is op zoek naar die pareltjes, de clubs met het grote geld dus ook.

Ajax moet het primair hebben van zelf opleiden, en Nederlandse talenten die niet voor het geld kiezen omdat ze willen investeren in zichzelf en het nog een eer vinden om voor Ajax te spelen. Met buitenlandse spelers is dat toch een moeilijker verhaal.

Je haalt trouwens AZ als voorbeeld aan als ideaal hoe het zou moeten op aan- en verkoopgebied. Dat vind ik niet helemaal juist. Zoals je zelf al zegt is AZ er met name in de breedte sterker op geworden. Bij een topclub zoals Ajax telt dat niet, in de breedte is Ajax het sterkst van alle Eredivisieclubs maar om kampioen te worden en Europees mee te doen zul je toch vooral in de diepte iets extra's moeten hebben. Dat kan bijna alleen maar met bakken met geld (Huntelaar, Stam, Zlatan, etc.) en door goed op te leiden.
Ajax!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 8:03 pm

Hoe kom je aan die bakken geld als je zelfs je middelmaat niet wilt verkopen?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 8:06 pm

Door de toppers te verkopen natuurlijk. Sneijder en Huntelaar in de komende twee jaar, vrees ik... En bijvoorbeeld Zlatan en Chivu in het verleden. Niet door Escudé of Pienaar te verkopen, op dat soort middelmaat verdien je pinda's of houdt je de verliezen beperkt.
Ajax!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 8:09 pm

Dan word je dus nooit beter. Toppers vervangen door toppers en aanvullen met een hoop middelmaat...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 09, 2006 8:16 pm

Verloop in de spelersgroep houd je altijd. Ik vind er persoonlijk niets mis mee om spelers die de laatste stap in hun ontwikkeling niet kunnen maken na een X-aantal jaar te verkopen.

7 miljoen was trouwens een werelddeal voor VDM. Hij werd vervangen door Sonck- daar lag de fout.

En waarom is topkwaliteit per se duur? Psv haalt Farfan voor 2 miljoen dollar.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 8:17 pm

Chivu kostte ook geen fuck, om maar wat aan te geven. Je moet niet bang zijn voor geld omdat je vreest dat Ajax het verkeerd uit zal geven.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 8:23 pm

Giacomo Puccini schreef:
Thomas schreef: Een keeper als Stekelenburg moet ook elders te vinden zijn.
Dat zeg je wel, maar dan mag jij hem aanwijzen. In Nederland zie ik ze niet lopen behalve Gomes maar dan noem je er ook één. En niet dat ik nou zo'n keeperskenner ben maar zelfs internationaal zie ik in Stekelenburgs leeftijdscategorie nauwelijks keepers rondlopen die hetzelfde niveau hebben, laat staan die beter zijn.

Dus in dit geval: koester wat je hebt. Met de goede begeleiding gaat De Steek alleen maar beter worden.
De keeper van Schotland, Craig Gordon (Hearts), vond ik tegen Frankrijk bijvoorbeeld erg sterk keepen en (in tegenstelling tot Stekelenburg) straalde hij wel veel rust uit. Hij schijnt in Schotland gezien te worden als een groot talent (hij is 23).

Jij wilt trouwens de topspelers wel laten vervangen, maar de spelers die voldoen niet. Dit omdat er vaak geen waardige vervangers gehaald worden door Ajax. Maar waarom heb je er dan wel vertrouwen in dat er waardige vervangers gevonden moeten worden voor de toppers?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 09, 2006 8:26 pm

Topspelers zijn niet te houden, dat heeft verder niets met willen verkopen te maken.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 8:26 pm

Jöhnk schreef:7 miljoen was trouwens een werelddeal voor VDM. Hij werd vervangen door Sonck- daar lag de fout.
Nou, wat een werelddeal. De enige acceptabele rechtsbuiten van de afgelopen 10 jaar verkocht. We plukken er nog steeds de vruchten van want zonder die 7 miljoen hadden we nooit Rosales kunnen kopen... :X
Jöhnk schreef:En waarom is topkwaliteit per se duur? Psv haalt Farfan voor 2 miljoen dollar.
Farfan is een schot in de roos gebleken, maar een incident. Tussen aankopen zitten altijd miskopen en successen. Bij PSV is dat niet heel anders dan bij Ajax, want Ajax heeft ook Maxwell, Zlatan, Mido, Vermaelen en Gabri gekocht. PSV heeft ook genoeg dure missers gehaald: Addo, Koné (iig duur), Vennegoor (iig duur) en zo'n Braziliaans supertalentje waar we ineens nooit meer wat van hoorden.
De Dominee schreef:Dan word je dus nooit beter. Toppers vervangen door toppers en aanvullen met een hoop middelmaat...
Dat is wel heel negatief gedacht. Ik vind dat Ajax er goed opstaat en denk dat het team wel degelijk beter zal gaan worden. Van Geel, Ten Cate en de opleiding zijn m.i. de drie pijlers die hiervoor gaan zorgen :yes:

Het aan- en verkoopbeleid zie ik als niet meer dan een noodzakelijk kwaad, niet als een kernkwaliteit van de club. Wij zijn PSV niet.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 8:30 pm

Thomas schreef: Maar waarom heb je er dan wel vertrouwen in dat er waardige vervangers gevonden moeten worden voor de toppers?
Nee die leidt Ajax op of komen hun carriere afsluiten in Nederland.

Natuurlijk zit er ook wel eens een topper tussen de aankopen, dat ontken ik niet. Liever een topper dan een miskoop, logisch! Maar je moet het niet omdraaien: maar zoveel mogelijk willen verkopen omdat alles wat van ver komt wel beter moet zijn. De geschiedenis leert dat het zo niet werkt.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 09, 2006 8:31 pm

7 miljoen voor VDM vind ik, hoe je het wendt of keert, een werelddeal. Goede speler hoor, maar niet onvervangbaar.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 8:31 pm

Het enige wat ik iedere keer in jouw posts terug zie komen is dat je eigenlijk liever middelmaat hebt dan geld, omdat je bang bent dat het geld verkeerd geinvesteerd wordt.

Het echte probleem ligt dus overduidelijk in het aankoop/scoutingbeleid. Het is zaak dat Ajax veel Farfannetjes haalt en weinig Koné's. Dan ben je goed bezig.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie