Kennedy Bakircioglu

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di mei 15, 2007 9:25 pm

Dat hoedje kan ie wel gebruiken. Dat hoofd is zo kaal als de grasmat van de Arena na een avondje Amsterdam Admirals.

Is ie echt pas 26 of heeft ie wat paspoorttrucjes van Kanu en Finidi afgekeken?
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En met een hoedje op.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 23, 2007 11:50 am

Volgens Sportweek is Kennedy opgenomen in de Zweedse selectie.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 23, 2007 12:03 pm

En terecht. Vele malen beter dan Wilhelmsson.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 23, 2007 12:06 pm

Bertje schreef:En terecht. Vele malen beter dan Wilhelmsson.
Die overigens geen contract krijgt bij Roma. En Nantes wil hem ook niet terug. Ajax zal hem binnenkort wel weer willen hebben. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 09, 2007 10:09 pm

Die kale klop staat hem echt niet. Die pluisjes op zijn hoofd stonden hem eigenlijk wel goed.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 09, 2007 10:19 pm

Zijn gezicht lijkt zo raar nu. En het zit er ook nog een beetje op. Doe het dan helemaal kaal of niet, niet dat er nog zo'n laagje op je achter hoofd zit.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 09, 2007 11:33 pm

Aan beelden van de training te zien is het een sociale jongen die in de goed in de groep ligt/gaat liggen. Maakt een praatje met iedereen en kan met velen lachen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 10:10 pm

Huntelaars nieuwe aangever

AMSTERDAM - In de aanloop naar het LG Amsterdam Tournament, dat vanavond in de Arena van start gaat, zoekt Ajax nog verwoed naar een nieuwe aanvaller voor de linkerflank. Op rechts is die speler gevonden in de persoon van Kennedy Bakircioglu. De zevende Zweed in dienst van Ajax is een voetballer met specifieke kwaliteiten.

Met Kennedy Bakircioglu keert dit seizoen de herinnering aan de voorzet van John van ’t Schip terug in het Ajax-spel. Waar de huidige bondscoach van Oranje vroeger nooit per se een man voorbij hoefde om een bal voor doel te krijgen, daar verstaat Bakircioglu dat kunstje ook.

,,De early flank (vroege voorzet) is een van mijn wapens, ja,’’ zo lacht de 26-jarige Zweed, die vanavond om 21.15 uur met Ajax aantreedt tegen Atletico Madrid.

Bij zijn vorige club FC Twente oefende hij tot in het oneindige op voorzetten. Hij deed het samen met centrumspits Blaise N’Kufo. Nu zal de onderlinge afstemming er moeten komen met Klaas Jan Huntelaar. Die zegt altijd dat hij als nummer 9 het best rendeert in een speelwijze waarin voorzetten snel worden aangesneden.

In Enschede ervoer Bakircioglu eind vorig seizoen dat het tijd was voor de stap hogerop. Hij was één van de smaakmaker in het vrolijke elftal van trainer Fred Rutten, dat met de vierde plaats uitstekend presteerde. Na een jaargang met vijftien competitiegoals en negen assists viel Kennedy’s naam ook bij clubs als PSV en Hamburger SV. Maar Ajax was de beste optie.

,,Dat gevoel had ik zelf, maar het werd ook bevestigd in Zweden,’’ zegt hij. ,,Daar is Ajax een van de meest aansprekende ploegen. Hoewel ik anders Zweeds ben dan bijvoorbeeld Stefan Pettersson (Bakircioglu’s roots zijn Assyrisch) ben ik er trots op dat ik in het rijtje sta van Zweedse voetballers bij Ajax. Zijn het er met mij erbij zeven? Dat wist ik niet.’’

Hij dacht altijd dat het rijtje was begonnen bij Pettersson eind jaren 80. De namen van de eerste twee Zweedse Ajacieden, Inge Danielsson (1967 tot ’69) en Peter Larsson (1987 tot ’91), zeggen hem niet meteen iets. ,,Als kleine jongen heb ik nog net wat flarden van Pettersson gezien, maar mijn beeld van Ajax is vooral gevormd door Ibrahimovic. Hij is een goede vriend, met wie ik mijn transfer heb doorgesproken. Ook hij denkt dat de club en de manier van spelen goed bij me passen.’’

Dat gelooft ook Twente-directeur en oud-Ajaxspeler Jan van Halst. ,,Eigenlijk is Kennedy vorig seizoen ineens naar het niveau van de Nederlandse top toegegroeid,’’ analyseert Van Halst. ,,In zijn eerste jaar bij Twente speelde hij namelijk wel aardig, maar zeker nog niet meer dan dat. Maar ineens begon hij nieuwe dingen aan zijn spel toe te voegen. Kleine dingetjes zoals slim positie kiezen.’’

Voor Van Halst is het geen toeval dat die ontwikkeling gelijk opging met de terugkeer van Fred Rutten als Twente-trainer. ,,Rutten heeft bij PSV de finesses van topvoetbal leren kennen en die kennis brengt hij nu bij Twente in. Een speler als Kennedy zag je prompt groeien. Bij Ajax, met voetballers als Sneijder en Huntelaar om hem heen, zou zijn groei nog sneller moeten gaan.’’

Behalve aan Van ’t Schip doet Bakircioglu in zijn spel aan nog een oud-Ajacied denken, vindt Van Halst.

In de periode dat Ronald Koeman Ajax trainde, werd Steven Pienaar geregeld uitgespeeld in een hangende rol aan de rechterkant. Het stelde tegenstanders soms voor onoverkomelijke problemen: Pienaar die het ene moment puur rechtsbuiten speelde en het volgende moment als extra middenvelder. Feyenoord bijvoorbeeld, vond er in de diverse edities van de Klassiekers nooit een adequaat antwoord op.

,,Ik heb dat zelf nog kort meegemaakt,’’ zegt Jan van Halst. ,,En trok Pienaar naar binnen, dan denderde Hatem Trabelsi er ook nog eens overheen vanuit zijn rug. Kennedy verstaat net als Pienaar de kunst om zo ‘met de positie te spelen’. Daarnaast heeft hij het voordeel van een betere trap.’’

Maar ook Van Halst weet dat er meer nodig is om te kunnen slagen in het klimaat van Ajax. Is Bakircioglu bestand tegen de druk en de verwachtingen?

,,Dat zal moeten blijken. Hij is in elk geval positief ingesteld. Een open jongen, ook richting supporters. Liep het niet met Twente, dan was hij de man van de opbeurende woorden. Die positieve grondhouding geeft hem een grotere kans van slagen. Denk ik.’’

Bakircioglu zelf roemt de rol van Rutten als hij terugdenkt aan vorig seizoen. ,,Maar ik moet ook assistent-trainer René Eijkelkamp noemen. Eijkelkamp heeft mij bijvoorbeeld leren koppen. Dat kon ik totaal niet, maar vorig seizoen zaten bij die 15 goals ineens twee, drie kopballen. Ik verbaasde misschien nog wel het meest mezelf als ik weer eens op het juiste moment positie koos bij de eerste paal en een bal op doel kopte. Bij het leren lezen van een wedstrijd is Rutten, maar zeker ook Eijkelkamp belangrijk geweest.’’
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 01, 2007 10:27 pm

Een kruising tussen Beau Johnny en Pienaar? Hmm...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo aug 01, 2007 11:01 pm

Treed vanavond aan tegen Atletico??? Dat is toch pas morgen?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo aug 01, 2007 11:03 pm

Dit is toch wel een lekkere aankoop geweest volgens mij. Zonder hem nog te hebben zien spelen trouwens. Maar alle berichtgeving over deze vent is in elk geval positief. Als Suarez er nou evt. nog voor op links bij komt dan ziet het er best leuk uit voorin. Als iedereen fit blijft tenminste.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr aug 03, 2007 11:44 am

Gisteren passeerde hij die linksback met een individuele actie. Paar goede voorzetten. Alleen niet de snelste. Ben nog niet 100% overtuigd
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 03, 2007 11:45 am

Dus op basis van gisteren heeft Rommedahl je overtuigd en twijfel je nog over Kennedy? :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr aug 03, 2007 11:54 am

Rommedahl heeft mij overtuigd als back-up. Bakir als 1e aankoop nog niet, mede omdat KJH ook al niet de snelste is.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 03, 2007 12:15 pm

Ik heb maar zo'n 25 minuten gekeken, maar daarin was Kennedy bij elke aanval betrokken. Leuke speler.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 15, 2007 2:06 pm

Ajax.nl schreef:Kennedy verliet ook een kwartiertje eerder het trainingsveld. De Zweed trainde nog apart van de groep, maar kon wel al weer voluit op doel schieten.Afbeelding
Dat klinkt in ieder geval hoopvol! Voluit kunnen schieten kun je niet als je buikspier niet goed is.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13450
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma okt 15, 2007 3:10 pm

Koster krijgt dalijk een luxe probleem als Kennedy, Davids en Leonardo weer fit zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma okt 15, 2007 3:16 pm

Nihad schreef:Koster krijgt dalijk een luxe probleem als Kennedy, Davids en Leonardo weer fit zijn.
Mwah.. Kennedy gaat op rechts i.p.v. Rommedahl. Leonardo mag af en toe invallen, want laten we eerlijk zijn... zo goed is hij nou ook weer niet. En Davids speelt altijd. Jammer voor Urby/Verthongen/Delorge of Maduro.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 15, 2007 3:26 pm

Doe Leonardo maar in de basis. Die jongen heeft kwaliteiten die we nu missen. Balvaardigheid, techniek, creativiteit.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 15, 2007 3:34 pm

Jöhnk schreef:Doe Leonardo maar in de basis. Die jongen heeft kwaliteiten die we nu missen. Balvaardigheid, techniek, creativiteit.
Met Gabri en Davids achter hem, zou ik hem op '10' zetten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 3:35 pm

Dan zou ik alvast wat stadionverboden uitdelen, want dan wordt het druk op de tribune.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 15, 2007 3:41 pm

Bertje schreef:Dan zou ik alvast wat stadionverboden uitdelen, want dan wordt het druk op de tribune.
:confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 15, 2007 3:42 pm

Leonardo is een publieksspeler, daar komt veel volk op af. :ajaxscarf.gif:

Ik begrijp het ook niet, Bertje.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 3:45 pm

Rode kaarten, jongens.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 15, 2007 4:11 pm

Nihad schreef:Koster krijgt dalijk een luxe probleem als Kennedy, Davids en Leonardo weer fit zijn.

Hoezo? Kennedy op rechts in plaats van Rommedahl, Davids links op het middenveld, en Leonardo links op de bank.

Anders kunnen Kennedy en Leonardo steeds van plek wisselen, van rechtsbuiten naar de '10'.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie