Ismael Urzaiz

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jul 19, 2007 9:58 pm

Dat klopt. Ik constateerde het ook niet, ik vroeg het alleen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Cage
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jun 28, 2004 9:12 pm

Bericht door Cage » do jul 19, 2007 9:58 pm

Daniel_vT schreef: Delorge en Heijblok zijn 27 en 28
Ok, dat is dus bijna in de dertig. Tel daarbij op, dat ze totaal niet van toepassing zullen zijn, want een Vermeer had je net zo goed kunnen houden en je had 100 betere spelers kunnen halen dan Delorge op het middenveld.
Daniel_vT schreef:Lindenbergh tel ik al niet eens meer mee als volwaardig lid van de selectie, die is niet eens mee naar De Lutte.
Tja, dat is wel heel erg makkelijk zeg... Het gaat nog wel om het feit dat hij nog wel in onze selectie zit.
Daniel_vT schreef: Tuurlijk heeft Gentenaar zijn waarde, naast dat je een prima, gelouterde keeper hebt als Stekelenburg uitvalt heeft hij zeker met zijn ervaring wat toe te voegen aan jongens als Stekelenburg en zelfs veld spelers.
Nogmaals, ik vind Gentenaar de beste keeper die we hebben, maar als je hem niet gebruikt is hij gewoon nutteloos. Hij is handig voor als Maarten uitvalt inderdaad, maar daar is ook alles mee gezegd. Die taak kan een Vermeer ook wel net zo goed doen vind ik. Maar ja, die hebben ze weer verhuurd. En verder, ervaring hebben we zat.
...

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 10:07 pm

Cage schreef:
Daniel_vT schreef: Delorge en Heijblok zijn 27 en 28
Ok, dat is dus bijna in de dertig. Tel daarbij op, dat ze totaal niet van toepassing zullen zijn, want een Vermeer had je net zo goed kunnen houden en je had 100 betere spelers kunnen halen dan Delorge op het middenveld.
Een Vermeer is 21 en keeper in wording, die heeft er niets aan om alleen maar op de bank te zitten, dan stop je zijn ontwikkeling. En nee, hij leert nu niets meer op de bank bij Ajax. Dat deed hij al 2 jaar, die jongen moet spelen. Dan kun je beter een Heijblok op de bank hebben die geen eisen meer heeft en bovendien waarschijnlijk nooit aan spelen komt, dus ik snap je ontevredenheid niet. Delorge snap ik niet qua speler, maar qua leeftijd vind ik er niets mis mee. Als er een betere speler van 27 was gehaald in de plaats van Delorge had ik deze aankoop wel prima gevonden. Spelers al niet goed meer op hun 27-30e? Waarom niet? Velen zijn op hun top dan.
Cage schreef:
Daniel_vT schreef:Lindenbergh tel ik al niet eens meer mee als volwaardig lid van de selectie, die is niet eens mee naar De Lutte.
Tja, dat is wel heel erg makkelijk zeg... Het gaat nog wel om het feit dat hij nog wel in onze selectie zit.
Is niet erg makkelijk zoals jij zegt, hij zit niet bij onze selectie maar bij Jong Ajax, en mag transfer vrij vertrekken. Wat erop duid dat hij dus al definitief is afgeschreven. Net als Krohn-Dehli trouwens.
Cage schreef:
Daniel_vT schreef: Tuurlijk heeft Gentenaar zijn waarde, naast dat je een prima, gelouterde keeper hebt als Stekelenburg uitvalt heeft hij zeker met zijn ervaring wat toe te voegen aan jongens als Stekelenburg en zelfs veld spelers.
Nogmaals, ik vind Gentenaar de beste keeper die we hebben, maar als je hem niet gebruikt is hij gewoon nutteloos. Hij is handig voor als Maarten uitvalt inderdaad, maar daar is ook alles mee gezegd. Die taak kan een Vermeer ook wel net zo goed doen vind ik. Maar ja, die hebben ze weer verhuurd.
Zie mijn antwoord op je eerste quote.

Nutteloos, tjah. Wat dan? Heijblok en Gentenaar weg doen en problemen hebben als hij uitvalt? Of jonge gretige keepers met potentie die ontevrede worden na een tijdje. Zijn ze jong, en niet ontevreden zijn ze gewoon slecht. En dan heb je een probleem als Stekelenburg uitvalt. Want een getalenteerde jonge speler die zich zomaar heel de tijd schikt in een reserve rol in het eerste en bijna niet aan spelen toekomt en die niet uitgeleend mag worden blijft niet tevreden en wil weg. Daar heb je dan ook niets aan.


Kijk ik snap jou punt niet, jij vind het teveel oudjes. Het zijn er in totaal 4 nu. Van een selectie van 30 man ofzo. Dat is niks. De selectie heeft qua leeftijd een prima balans nu. En het ziet er niet naar uit ofzo dat er nog meer oudjes bijkomen dus nogmaals snap ik je punt niet.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » do jul 19, 2007 10:09 pm

Cage schreef: Nogmaals, ik vind Gentenaar de beste keeper die we hebben, maar als je hem niet gebruikt is hij gewoon nutteloos. Hij is handig voor als Maarten uitvalt inderdaad, maar daar is ook alles mee gezegd. Die taak kan een Vermeer ook wel net zo goed doen vind ik. Maar ja, die hebben ze weer verhuurd. En verder, ervaring hebben we zat.
Kom op, zeg. Redeneer eens logisch. Kun je dan niet inzien waarom Vermeer verhuurd is? En zie je dan meteen de noodzaak van Gentenaar in de selectie? Ik ken overigens nog wel een paar recente CL-wedstrijden waar Ajax beroep moest doen op zijn derde keeper. En dan ben je maar wat blij dat dat niet zomaar een jeugdkeepertje is.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 19, 2007 10:12 pm

Hallo zeg! Het gaat hier over Urzaiz! :1evil.gif:


Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 10:13 pm

joey schreef:Hallo zeg! Het gaat hier over Urzaiz! :1evil.gif:


Afbeelding
Hij wordt de man met nummer 14?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jul 19, 2007 10:13 pm

Bij Ome Henk in de huiskamer genomen, die foto?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » do jul 19, 2007 10:15 pm

In het hotel in De Lutte, lijkt me eerder.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do jul 19, 2007 10:16 pm

Joeska schreef:http://www.youtube.com/watch?v=KaREYQHM ... ed&search=

Filmpje, zitten verdomd mooie goals tussen. Niet dat dat iets betekend, maar goed.
Tja, zelfs van Sikora zou nog een leuk niet representatief videoteepje gemaakt kunnen worden. Toch is hier wel het nodige uit te halen. Geen slechte spits lijkt me zo. Goed schot, kopsterk, redelijke techniek ook nog. En inderdaad veel mooie goals. Hopelijk zit de sleet er niet al teveel op.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 10:18 pm

Waarom doet zijn kop mij denken aan een mix van Vennegoor of Hesselink en Lurch van de Adam's Family?

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do jul 19, 2007 11:02 pm

Daniel_vT schreef:Waarom doet zijn kop mij denken aan een mix van Vennegoor of Hesselink en Lurch van de Adam's Family?
Waarschijnlijk zie jij gelijkenissen in zijn gelaat met die van VoG en Lurch.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jul 19, 2007 11:07 pm

De naam ken ik, zijn manier van spelen niet, maar ik hoop fdat hij in de Arena niet hoeft te worden ingezet, al mag hij het laatste kwartier wel af en toe een moegestreden spits vervangen.

Over de leeftijd maak ik me weinig zorgen:
Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson, Sneijder zijn nog geen 25. Stam en Davids zijn boven de 30, mag Delorge dan ± 27 zijn?

Ik ben wel benieuwd naar de basispelers die worden gekocht!

Leeftijd? Urziaz is 35, makaai zal dat ook zijn in zijn laatste jaar bij feyenoord? makaai wordt gezien als een fantastische aankoop!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 11:11 pm

Raymond schreef:
Daniel_vT schreef:Waarom doet zijn kop mij denken aan een mix van Vennegoor of Hesselink en Lurch van de Adam's Family?
Waarschijnlijk zie jij gelijkenissen in zijn gelaat met die van VoG en Lurch.
Inderdaad, maar het ging mij er meer om hoe ik dat kan zien en het was min of meer een indirecte vraag of meer mensen die gelijkenissen zien.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do jul 19, 2007 11:31 pm

Daniel_vT schreef:
Raymond schreef:
Daniel_vT schreef:Waarom doet zijn kop mij denken aan een mix van Vennegoor of Hesselink en Lurch van de Adam's Family?
Waarschijnlijk zie jij gelijkenissen in zijn gelaat met die van VoG en Lurch.
Inderdaad, maar het ging mij er meer om hoe ik dat kan zien en het was min of meer een indirecte vraag of meer mensen die gelijkenissen zien.
Ik niet. Ik vind hem meer lijken op een Spanjaard van een jaar of 35.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » vr jul 20, 2007 12:14 am

Daniel_vT schreef:
Raymond schreef:
Daniel_vT schreef:Waarom doet zijn kop mij denken aan een mix van Vennegoor of Hesselink en Lurch van de Adam's Family?
Waarschijnlijk zie jij gelijkenissen in zijn gelaat met die van VoG en Lurch.
Inderdaad, maar het ging mij er meer om hoe ik dat kan zien en het was min of meer een indirecte vraag of meer mensen die gelijkenissen zien.
Mond en kin lijken hebben wel wat van VoH en de ogen van Lurch. Tenminste...z'n ogen staan diep in z'n hoofd, maar echt op Lurch lijken doet ie gelukkig niet. Een frisse kop heeft de voorkeur.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr jul 20, 2007 1:10 am

Daar win je de oorlog wel mee...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 20, 2007 2:24 am

Een verrassende komst van een man die gedurende elf seizoenen de status van cultheld verwierf in Bilbao. Toegegeven, het beste leek er de laatste twee seizoenen wel van af, maar de Urzaiz uit z'n topjaren is minstens gelijkwaardig aan Vennegoor of Hesselink. Enorm kopsterk, tweebenigheid, kracht, talent om met z'n rug naar de goal te spelen en doelgericht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jul 20, 2007 2:43 am

En dan maar hopen dat ie het niet in z'n rug krijgt ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 20, 2007 7:54 am

In Spanje zijn ze stomverbaasd dat Urzaiz naar Ajax gaat. Niemand zag dat aankomen. Er gingen geruchten dat hij zou stoppen. Verder werd hij in verband gebracht met Depor, Cadiz en clubs uit de Engelse PL en de MLS.
Over zijn voetbalcapaciteiten zeggen ze: al te snel is hij niet (meer), maar hij blijft een goede afmaker.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » vr jul 20, 2007 7:59 am

de kans is toch meer groter dat we weer een 'Roger' binnen hebben gehaald dan een daadwerkelijke aanwinst...

so far I am not impressed.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » vr jul 20, 2007 8:14 am

joey schreef:In Spanje zijn ze stomverbaasd dat Urzaiz naar Ajax gaat. Niemand zag dat aankomen. Er gingen geruchten dat hij zou stoppen. Verder werd hij in verband gebracht met Depor, Cadiz en clubs uit de Engelse PL en de MLS.
Over zijn voetbalcapaciteiten zeggen ze: al te snel is hij niet (meer), maar hij blijft een goede afmaker.
Weer een bewijs dat er niets uitlekt bij Ajax, je hebt best kans dat er vandaag of morgen nog een paar jongens bijkomen.

Ik heb wel een goed gevoel over deze jongen en volgens mij kan nog makkeliijk een helft meespelen als Ajax op de helft va nde tegenstander speelt. Hier trouwens een doelpunt van afgelopen december, toen was hij nog aardig lenig: http://www.youtube.com/watch?v=dSSUZb7_Q0U

Misschien wil die Prieto nu ook eerder tekenen aangezien er 2 landgenoten bij Ajax voetballen.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » vr jul 20, 2007 8:28 am

Lijkt mij een prima pinchhitter.

Maar ik vraag me de hele tijd al af wat er gaat gebeuren als KJH voor langere tijd niet kan spelen. (blessures/schorsingen). Hopelijk gaan we ver komen in de CL, maar je kan niet 50 wedstrijden met KJH spelen. Dan pleeg je roofbouw op hem. Wie neemt zijn plek in in de spits nu Babel er niet meer is ? Ursaiz ? Maar kan hij dat voor langere tijd ?

Of gokt men voor zo'n situatie op de komst van Suarez ?

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jul 20, 2007 8:33 am

gaizka schreef:
joey schreef:In Spanje zijn ze stomverbaasd dat Urzaiz naar Ajax gaat. Niemand zag dat aankomen. Er gingen geruchten dat hij zou stoppen. Verder werd hij in verband gebracht met Depor, Cadiz en clubs uit de Engelse PL en de MLS.
Over zijn voetbalcapaciteiten zeggen ze: al te snel is hij niet (meer), maar hij blijft een goede afmaker.
Weer een bewijs dat er niets uitlekt bij Ajax, je hebt best kans dat er vandaag of morgen nog een paar jongens bijkomen.

....
Volledig mee eens. Het grootste winstpunt. Er zit geen lek binnen Ajax. Niemand heeft de transfer zien aankomen, dat moeten we hebben.
Ik zie het nog steeds hoopvol in dat we nog wel een deal zullen maken waar niemand nog van weet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 20, 2007 8:46 am

ASR_AFCA schreef:Er zit geen lek binnen Ajax. Niemand heeft de transfer zien aankomen, dat moeten we hebben.
In dit geval is ook 'de andere kant' niet gaan babbelen. Vaak is dat wel zo. In elk geval heb ik nog niet vaak meegemaakt dat een aankoop zo uit de lucht kwam vallen, en ik loop toch al een tijdje mee.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr jul 20, 2007 8:48 am

:aai.gif: :666.gif:


Maar idd...zal me benieuwen ook...hij zegt mij geen jota iig... :blush.gif:

Plaats reactie