Albert Luque Martos

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo aug 26, 2007 9:35 am

Ik hoop dat gebaar juist heel vaak te zien! ;)

Zou Ajax wachten met de presentatie van Luque totdat ze ook een middenvelder gevonden hebben?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 9:38 am

Ik neem aan dat ze gewoon wachten tot morgen, vanwege de wedstrijd van vandaag.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23026
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 26, 2007 11:41 am

wimpey schreef:Het zou des Henks zijn om nog maar een kat in de zak naar Ajax te halen. Ik heb trouwens zo'n flauw vermoeden dat HtC al een plekkie op de bank heeft gereserveerd voor KJH...
Nog maar een kat in de zak??

En KJH op de bank? :drecul.gif:

Je apathie tegen boze Henk begint grote vormen aan te nemen en is eigenlijk een heel klein beetje lachwekkend.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo aug 26, 2007 12:12 pm

Speelwijze Ajax met Luque op de schop
door Yoeri van den Busken
AMSTERDAM - Vanaf de tribune zal Albert Luque Martos vanmiddag de eerste thuiswedstrijd van zijn nieuwe club Ajax tegen SC Heerenveen aanschouwen. Na het afhandelen van enkele persoonlijke zaken in Newcastle voegt de Spanjaard zich donderdag bij de spelersgroep.
Albert Luque
Albert Luque
Foto: PICS UNITED

Henk ten Cate is blij met de 29-jarige Luque, die als lid van de nationale selectie deelnam aan het WK in 2002 en het EK in 2004. ,,Hij voldoet aan ons profiel voor die positie: goed linkerbeen, snelheid, kopsterk en scorend vermogen. Albert is voor de linkerkant gehaald, maar kan ook op tien uit de voeten als dat moet." De coach liet weten dat Luque al langer door Ajax werd begeerd, nog voordat Albert Riera van Espanyol in beeld was. ,

,Wesley Sneijder was in die fase nog niet vertrokken. Een maand geleden heb ik voor het eerst met Luque gesproken. Hij was onze allereerste optie. Maar toen bleek het prijstechnisch een moeilijk verhaal." De transfer van Sneijder gaf echter een beslissend zetje, evenals het akkoord dat Luque met Newcastle bereikte over een tussentijds vertrek. Zijn contract liep nog drie jaar door, maar is nu door Ajax overgenomen.

Luque is afkomstig uit de jeugdopleiding van Barcelona en wordt herenigd met leeftijdgenoot Gabri. De stijl van het huis stond bij Ajax al niet meer in de muur gebeiteld, maar met de laatste aankoop zal de technische staf in principe gaan sleutelen aan een nieuwe speelwijze, met een diepe spits, drie aanvallers erachter, twee controlerende middenvelders en vier verdedigers. ,,Afhankelijk van de tegenstander kunnen dat er drie of vier zijn", stelt Ten Cate. ,,Maar het is duidelijk dat we met deze groep erg kunnen variëren."

De 17-voudig international Luque is niet inzetbaar tegen Slavia Praag omdat hij ontbreekt op de voorlopige spelerslijst. Als Ajax het hoofdtoernooi haalt, wordt er een tweede lijst samengesteld die geldig is voor het vervolg.

Overigens denkt de club nog niet klaar te zijn op de transfermarkt. Het is de bedoeling dat er voor 31 augustus een allround middenvelder wordt aangetrokken.

[/b]

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 26, 2007 12:35 pm

Thomas schreef:Ik neem aan dat ze gewoon wachten tot morgen, vanwege de wedstrijd van vandaag.
Ik las ergens dat hij donderdag aansluit bij de training en nu wat zaken in Engeland aan het regelen is. Hij zal dus as donderdag gepresenteerd worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 26, 2007 4:10 pm

Luque traint vanaf dinsdag apart met Koster, sluit zich donderdag aan bij de groep.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 26, 2007 4:20 pm

Demosthenes schreef:
wimpey schreef:Vraag me af waar Luque moet spelen, want Ajax heeft in KJH en de kreupele broer van Sinterklaas (die natuurlijk zo fit als een hoentje is!) al 2 spitsen. Zo fris als een hoentje is trouwens ook Luque: was in Newcastle enkel ziek, zwak of misselijk. 21 wedstrijden in 2 jaar. Al 1,5 jaar (!) geen volledige wedstrijd meer gespeeld.
Voetbal is zo moeilijk! Hoe moet ik nou snappen waarom Suarez de kreupele broer van Sinterklaas is; dat wordt toch te moeilijk voor mij. Ik hoop in Suarez een goede Ajacied te zien.
Ik neem even aan dat deze niet zo moeilijk is en dat wimpey het over Urzaiz heeft.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 26, 2007 6:54 pm

Ik neem even aan dat deze niet zo moeilijk is en dat wimpey het over Urzaiz heeft.
Oh! :icon_razz.gif:

Urzaiz viel mij vandaag tegen, Suarez vond ik vandaag erg goed.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma aug 27, 2007 5:05 am

Jabu schreef:
Demosthenes schreef:
wimpey schreef:Vraag me af waar Luque moet spelen, want Ajax heeft in KJH en de kreupele broer van Sinterklaas (die natuurlijk zo fit als een hoentje is!) al 2 spitsen. Zo fris als een hoentje is trouwens ook Luque: was in Newcastle enkel ziek, zwak of misselijk. 21 wedstrijden in 2 jaar. Al 1,5 jaar (!) geen volledige wedstrijd meer gespeeld.
Voetbal is zo moeilijk! Hoe moet ik nou snappen waarom Suarez de kreupele broer van Sinterklaas is; dat wordt toch te moeilijk voor mij. Ik hoop in Suarez een goede Ajacied te zien.
Ik neem even aan dat deze niet zo moeilijk is en dat wimpey het over Urzaiz heeft.
Voor sommigen was het blijkbaar wel moeilijk.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 27, 2007 7:25 am

en zouden die ook op AT zitten? Denk het wel :icon_razz.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 29, 2007 10:43 am

HtC in de VI over Luque:
Voor ons wordt Luque een heel goede speler, let maar op. Hij is snel, kan prima aanvallend koppen en heeft een gave voorzet waaraan Klaas-Jan Huntelaar nog veel plezier gaat beleven.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 31, 2007 2:53 pm

Luque debuteert tegen Groningen

Amsterdam, 31 aug 2007
Albert Luque Martos maakt zondag in de thuiswedstrijd tegen FC Groningen zijn debuut in Ajax 1. Dat maakte trainer Henk ten Cate vrijdag bekend. ,,Hij staat te trappelen”, aldus de hoofdtrainer.
De Spanjaard trainde donderdagmiddag voor de eerste keer mee met de selectie. ,,Luque is nog niet helemaal topfit want hij heeft geen ideale voorbereiding achter de rug”, zei Ten Cate over zijn nieuwste aanwinst. ,,Maar tegen Groningen is hij wel inzetbaar. Hij staat te trappelen, wil zich dolgraag bewijzen aan de voetbalwereld.”

Afbeelding

Gabri treft opnieuw een landgenoot in de kleedkamer van Ajax. Luque is inmiddels bijgepraat over zijn nieuwe club.

Onduidelijkheid is er nog over de inzet van Hedwiges Maduro. De middenvelder liep afgelopen zondag tegen Heerenveen een hersenschudding op. ,,Met hoofdblessures moet je oppassen”, aldus Ten Cate. Voor George Ogararu komt de wedstrijd tegen Groningen nog te vroeg. Hij is nog niet helemaal hersteld van een hamstringblessure.

De hoofdtrainer gaat ervan uit dat zijn spelers zondag de verloren wedstrijd tegen Slavia Praag uit hun hoofd hebben gezet. ,,Vandaag hebben ze nog een dag vrij gekregen om het een beetje te verwerken, maar vanaf zaterdag wil ik alleen maar weer lachende gezichten zien.”
Afbeelding

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 31, 2007 2:57 pm

Toe maar, nummer 10! Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr aug 31, 2007 2:58 pm

Ja "tijdelijk" nummer 10. Is ergens anders al gezegd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 31, 2007 3:01 pm

Hoe bedoel je tijdelijk?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr aug 31, 2007 3:03 pm

Dat als er een speler wordt aangetrokken specifiek voor de aanvallende middenvelder positie die dat rugnummer krijgt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 31, 2007 3:04 pm

Goed te zien, 30 kilo te zwaar !!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 31, 2007 3:05 pm

Voetske schreef:Goed te zien, 30 kilo te zwaar !!!
Ha ha, inderdaad, volgens mij is Gabri dikker!

@ Daniel: dat kan dan nog wel even duren dus. :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 31, 2007 9:41 pm

Daniel_vT schreef:Dat als er een speler wordt aangetrokken specifiek voor de aanvallende middenvelder positie die dat rugnummer krijgt.
Dat kan volgens mij niet middenin het seizoen aangepast worden, hoor.

Ik ben ontzettend benieuwd naar hoe Luque er voor staat. Hopelijk kan hij bij een 4-0 stand rustig invallen en een goede eerste indruk maken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 31, 2007 10:17 pm

Ik neem aan dat hij start, want wissels kun je niet plannen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2007 10:18 pm

Ik hoop dat ie start, ben nou wel eens benieuwd wat we in huis gehaald hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 31, 2007 10:20 pm

Ik vrees dat Luque zelf ook benieuwd is of-ie het nog kan. :smallgrin.gif:

Hoe dan ook, ik hoop er het beste van. Misschien blijkt hij wel een regelrechte aanwinst, je weet het niet.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo sep 02, 2007 8:12 pm

Het zal moeilijk zijn geweest voor hem. Twee trainingen met de groep en vervolgens een wedstrijd waarvan de helft zich verstopt.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41045
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo sep 02, 2007 8:42 pm

Ik had liever gezien dat hij nog niet had gespeeld. Laat hem nou eerst even meetrainen en misschien één of twee potjes met Jong Ajax. Dan kan hij even wennen en wat spelritme opdoen.

Nu speelde hij niet best en als dat nog één of twee keer gebeurd is hij al afgeschreven voor hij goed en wel is begonnen. Zeker in het huidige klimaat bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 02, 2007 10:05 pm

Zocht een par keer goed de diepte, maar voor de rest... is het nog veel te vroeg een oordeel over hem te hebben.

Is het trouwens geen beter idee om hem op 10 te zetten en een opportunist als Suarez op linksbuiten in een vrij rol?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie