Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 15, 2008 5:07 pm

Vedette-10 schreef:Wat staat die Perez trouwens ook hoog in het klassement, raar dat Marco hem niet kan gebruiken. Dat zou Huntelaar wel veel verder helpen.
Dat hebben we vorig jaar gezien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr aug 15, 2008 5:07 pm

Benji schreef:Ik vind het vooral raar dat zo'n dienende speler onder 'showspelers' als Suarez en Sulejmani staat.
Hij staat misschien minder dicht bij de voorste lijn. Er zijn wel meer factoren waaraan dat ligt.

Ik heb niks tegen Suarez en Sulejmani: het zijn toptalenten die waardevol kunnen zijn, laat dat duidelijk zijn. Alleen ik vind de aanval Sulejmani-Huntelaar-Suarez niet ideaal samengesteld. En dat heb ik duidelijk onderbouwd, als je het er niet mee eens bent moet jij weten.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 15, 2008 5:11 pm

Alleen ik vind de aanval Sulejmani-Huntelaar-Suarez niet ideaal samengesteld.
Ik kan me hier in zoverre in vinden dat ik denk dat je met een ander type spits (Cvitanich?) tot beter combinatiespel kan komen. Het houdt bij mij op als iemand zegt dat we met Perez en Luque internationaal potten gaan breken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr aug 15, 2008 5:14 pm

Jesse schreef: Ik kan me hier in zoverre in vinden dat ik denk dat je met een ander type spits (Cvitanich?) tot beter combinatiespel kan komen. Het houdt bij mij op als iemand zegt dat we met Perez en Luque internationaal potten gaan breken.
Dus je vat mijn punt, gelukkig!

Raar dat je dat je niet voor kan stellen. Het zijn uitstekende spelers met geregeld geniale ingevingen en uitvoerend vermogen. Alleen soms functioneren ze niet, maar dat hebben Davids, Gabri, etc, etc. ook vorig seizoen gehad. Het is te simpel om dat op het kwalitatieve vlak van de spelers te gooien, in voetbal draait het om meer en dat weet je ook.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr aug 15, 2008 5:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 15, 2008 5:14 pm

Oké, dan houdt het dus op.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 6:11 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Goh, ondanks dat ie topscorer bij AJAX is heeft KJH toch ook nog ACHT assists op z'n naam staan.Tja, jammer dat er niet bij staat wat voor assist het was.En ik ga echt niet alle wedstrijden bekijken ..

Wat moet je hier nu mee ?.Wat zegt dit nu over de aktie die er aan vooraf gaat, en wat zegt het over de assist die ie niet gegeven heeft ? .. welke speler het ook is ...
Het zegt iets over het feit dat de spelers die veel assists geven (zoals Suárez en ook Sulejmani) stelselmatig spelers zo weten te bedienen dat er doelgevaar uit voortkomt.

Wat je in hemelsnaam met deze post wil zeggen is mij geheel onduidelijk. Probeer je nu de assists van Suárez te bagatelliseren? Een assist is minder waard als je de bal opzij schuift om iemand vrij te spelen dan wanneer je een bal vanaf de achterlijn hoog voorgeeft (of een andere variant is meer waard dan weer een andere variant)? En wat hebben de assists die hij niet gegeven ermee te maken? Dertig doelpunten maken in een seizoen is toch ook niet opeens een mindere prestatie omdat je bepaalde kansen hebt gemist? Dertig doelpunten blijven hoe dan ook dertig doelpunten, een hoog aantal.

En wat hebben de assists van Huntelaar met deze discussie te maken? Echt waar, ik kan hier niets van maken.
Maar ikke wel.Suarez heeft 14 assist gegeven, KJH 8.Dus zo groot is dat verschil dus ook weer niet.Van die 14 assist zaten er 4 voorzetten bij, voorzetten waarbij de spits zich zo moet opstellen, anticiperen dat ie de bal nog kan halen.Van die 10 assist, jouw cijfers, zitten er 4 tegen de graafschap en 2 tegen Sparta.Sommige hier beginnen bij KjH altijd te roepen dat ie onbelangrijke goals maakt tegen lager geklasseerde elftallen.Doe ik nu ook, 4 assist tegen ploegen aan de onderkant van de eredivisie.Dan blijven er zeggen en schrijven ZES assist over, op een heel seizoen.ZES op 34 wedstrijden.

De assist die hij niet heeft gegeven hebben er in zoverre mee te maken dat, en dat heb ik dit seizoen regelmatig tijdens wedstrijden aangegeven ( maar daar willen jullie niet aan natuurlijk ) waren op momenten dat het in de wedstrijd nog 0-0 stond.Op dat moment koos Suarez regelmatig voor eigen glorie, terwijl andere spelers ( maar meestal Huntelaar ) in een veel betere scorings positie stonden dan Suarez.
Maar als Suarez zijn weg naar de goal zoekt, dan doet hij wat hij denkt dat op dat moment het best uitkomt. Hij voetbalt voor zijn eigen faam, om in de smaak te vallen. Hij doelt niet op het ondersteunen van Huntelaar, maar op het exceleren van hemzelf.
En daar zit heel veel waarheid in.

Maar ook bij deze discussie telt weer dat we dit al tig keren hebben gehad.We zijn dus weer aan het herhalen ..

qio
Berichten: 58
Lid geworden op: za jan 15, 2005 9:34 pm

Bericht door qio » vr aug 15, 2008 6:22 pm

Voetske schreef:
Van die 10 assist, jouw cijfers, zitten er 4 tegen de graafschap en 2 tegen Sparta.Sommige hier beginnen bij KjH altijd te roepen dat ie onbelangrijke goals maakt tegen lager geklasseerde elftallen.Doe ik nu ook, 4 assist tegen ploegen aan de onderkant van de eredivisie.Dan blijven er zeggen en schrijven ZES assist over, op een heel seizoen.ZES op 34 wedstrijden.
Wedstrijden tegen ''kleine'' ploegen tellen niet mee, maar vervolgens wel van 34 wedstrijden uitgaan.. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 6:26 pm

qio schreef:
Voetske schreef:
Van die 10 assist, jouw cijfers, zitten er 4 tegen de graafschap en 2 tegen Sparta.Sommige hier beginnen bij KjH altijd te roepen dat ie onbelangrijke goals maakt tegen lager geklasseerde elftallen.Doe ik nu ook, 4 assist tegen ploegen aan de onderkant van de eredivisie.Dan blijven er zeggen en schrijven ZES assist over, op een heel seizoen.ZES op 34 wedstrijden.
Wedstrijden tegen ''kleine'' ploegen tellen niet mee, maar vervolgens wel van 34 wedstrijden uitgaan.. :hypocrite.gif:
Oke, blijven er 31 wedstrijden over, 6 assist op 31 wedstrijden ...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 15, 2008 6:27 pm

Voetske schreef:Dan blijven er zeggen en schrijven ZES assist over, op een heel seizoen.ZES op 34 wedstrijden.
Je rekent lekker. Hij heeft 14 assists gegeven, dus 14 assists op 34 wedstrijden. Wat moet je dan wel niet van de rest van de eredivisie denken? Die hebben allemaal nóg minder assists gegeven!

Natuurlijk kan het nog beter met Suarez, maar het lijkt me toch niet bepaald slecht voor 'zo'n egoïstische' speler om de meeste assists van de eredivisie te geven.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 15, 2008 6:29 pm

qio schreef:
Voetske schreef:
Van die 10 assist, jouw cijfers, zitten er 4 tegen de graafschap en 2 tegen Sparta.Sommige hier beginnen bij KjH altijd te roepen dat ie onbelangrijke goals maakt tegen lager geklasseerde elftallen.Doe ik nu ook, 4 assist tegen ploegen aan de onderkant van de eredivisie.Dan blijven er zeggen en schrijven ZES assist over, op een heel seizoen.ZES op 34 wedstrijden.
Wedstrijden tegen ''kleine'' ploegen tellen niet mee, maar vervolgens wel van 34 wedstrijden uitgaan.. :hypocrite.gif:
Haha, inderdaad.

Haal de doelpunten van Huntelaar tegen De Graafschap weg en je hebt er ook een stuk minder.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 6:35 pm

Jesse schreef:
Voetske schreef:Dan blijven er zeggen en schrijven ZES assist over, op een heel seizoen.ZES op 34 wedstrijden.
Je rekent lekker. Hij heeft 14 assists gegeven, dus 14 assists op 34 wedstrijden. Wat moet je dan wel niet van de rest van de eredivisie denken? Die hebben allemaal nóg minder assists gegeven!

Natuurlijk kan het nog beter met Suarez, maar het lijkt me toch niet bepaald slecht voor 'zo'n egoïstische' speler om de meeste assists van de eredivisie te geven.
Tja, als je 2 keer zoveel ballen af kan geven maar dat niet doet zegt dat juist heel veel over het egoisme van de speler, volgens mij.

Speciaal voor Jöhnk

Oke, blijven er 31 wedstrijden over, 6 assist op 31 wedstrijden ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 15, 2008 8:20 pm

Voetske schreef:Maar ikke wel.Suarez heeft 14 assist gegeven, KJH 8.Dus zo groot is dat verschil dus ook weer niet.Van die 14 assist zaten er 4 voorzetten bij, voorzetten waarbij de spits zich zo moet opstellen, anticiperen dat ie de bal nog kan halen.Van die 10 assist, jouw cijfers, zitten er 4 tegen de graafschap en 2 tegen Sparta.Sommige hier beginnen bij KjH altijd te roepen dat ie onbelangrijke goals maakt tegen lager geklasseerde elftallen.Doe ik nu ook, 4 assist tegen ploegen aan de onderkant van de eredivisie.Dan blijven er zeggen en schrijven ZES assist over, op een heel seizoen.ZES op 34 wedstrijden.

De assist die hij niet heeft gegeven hebben er in zoverre mee te maken dat, en dat heb ik dit seizoen regelmatig tijdens wedstrijden aangegeven ( maar daar willen jullie niet aan natuurlijk ) waren op momenten dat het in de wedstrijd nog 0-0 stond.Op dat moment koos Suarez regelmatig voor eigen glorie, terwijl andere spelers ( maar meestal Huntelaar ) in een veel betere scorings positie stonden dan Suarez.
Voetske, niemand hier maakt er een Huntelaar/Suárez-discussie van. Dat doe je zelf. Ik zeg nota bene nog dat iemand die dertig doelpunten maakt van enorme waarde is. Net als iemand die veertien assists geeft (en een boel doelpunten maakt) van enorme waarde is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 8:36 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Maar ikke wel.Suarez heeft 14 assist gegeven, KJH 8.Dus zo groot is dat verschil dus ook weer niet.Van die 14 assist zaten er 4 voorzetten bij, voorzetten waarbij de spits zich zo moet opstellen, anticiperen dat ie de bal nog kan halen.Van die 10 assist, jouw cijfers, zitten er 4 tegen de graafschap en 2 tegen Sparta.Sommige hier beginnen bij KjH altijd te roepen dat ie onbelangrijke goals maakt tegen lager geklasseerde elftallen.Doe ik nu ook, 4 assist tegen ploegen aan de onderkant van de eredivisie.Dan blijven er zeggen en schrijven ZES assist over, op een heel seizoen.ZES op 34 wedstrijden.

De assist die hij niet heeft gegeven hebben er in zoverre mee te maken dat, en dat heb ik dit seizoen regelmatig tijdens wedstrijden aangegeven ( maar daar willen jullie niet aan natuurlijk ) waren op momenten dat het in de wedstrijd nog 0-0 stond.Op dat moment koos Suarez regelmatig voor eigen glorie, terwijl andere spelers ( maar meestal Huntelaar ) in een veel betere scorings positie stonden dan Suarez.
Voetske, niemand hier maakt er een Huntelaar/Suárez-discussie van. Dat doe je zelf. Ik zeg nota bene nog dat iemand die dertig doelpunten maakt van enorme waarde is. Net als iemand die veertien assists geeft (en een boel doelpunten maakt) van enorme waarde is.
Bertje jij mag 14 assist veel vinden, ik, maar dan steek ik mijn kop weer boven het maaiveld uit, ik ( na aftrek van die wedstrijden die ik eerder noemde ) vind het niks bijzonders.Daarbij, en nogmaals dat heb ik dikwijls tijdens de wedstrijden aangegeven, hadden het er tig meer moeten zijn.Ook nog eens op belangrijke momenten.Dat is gewoon een contatering.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 15, 2008 8:46 pm

Allemaal leuk en aardig, Voetske. De vraag was of het spel van Suárez (in grote mate) heeft bijgedragen aan de productie van Huntelaar. Dit valt simpelweg niet te ontkennen. Net als Suárez baat heeft gehad bij het spel van Huntelaar. Zo komen we weer terug bij de posting van onze newbie: onze voorhoedespelers (be)dienen elkaar doordat hun kwaliteiten op elkaar aansluiten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr aug 15, 2008 8:57 pm

Dat was juist mijn doel Bertje, want Suarez en Huntelaar zijn niet een ideaal aanvalskoppel. En ze hebben beide veel kwaliteit(vandaar dat ze toch genoeg presteren), alleen ze spelen niet voor elkaar maar voor zichzelf. En dat is geen verwijt, maar een constatering van een probleem dat je op Europees niveau heeft opgebroken. Je moet keuzes maken, je moet het kloppend samenstellen.

Tuurlijk heeft iedere speler(ook Suarez) zijn bijdrage gehad in de prestatie van Huntelaar, dat staat wat mij betreft buiten discussie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 9:46 pm

Bertje schreef:Allemaal leuk en aardig, Voetske. De vraag was of het spel van Suárez (in grote mate) heeft bijgedragen aan de productie van Huntelaar. Dit valt simpelweg niet te ontkennen. Net als Suárez baat heeft gehad bij het spel van Huntelaar. Zo komen we weer terug bij de posting van onze newbie: onze voorhoedespelers (be)dienen elkaar doordat hun kwaliteiten op elkaar aansluiten.
En dat is dus niet het geval.KJH sluit niet aan bij Suarez en Suarez niet bij KJH.Ze vullen elkaar juist niet aan.Net zoals Vedette-10 al zegt.

En het is afwachten of dat Sjulimani dat wel gaat doen.Al heeft ie bij Heerenveen laten zien veel meer oog voor anderen te hebben, eens kijken, mocht KJH blijven, of dat beter gaat klikken.

Suarez en KJH hebben even in het begin van de competitie dat men er iets van samenspel in zag.Maar na een paar wedstrijden was dat over, en in mijn bescheiden mening ligt dat meer aan Suarez dan aan KJH.

Suarez is degene die altijd in eerste stantie voor zijn eigen aktie gaat, en maar kijkt waar het schip strand.De ene keer gaat dat goed de andere keer niet.Maar als spits wordt je daar dus niet vrolijk van, want het moment dat je de bal verwacht komt ie niet, en als je denkt hij gaat voor eigen succes speelt ie hem juist af.

Daarom zijn vloeiende combinaties, die in mijn ogen in deze eredivisie heel gemakkelijk door onze voorhoede gerealiseerd hadden kunnen worden zelden te zien bij dit AJAX ... .. tis niet voor niks dat de wedstrijden-assist van Suarez die jij opnoemt bijna allemaal van het begin van de competitie zijn ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 15, 2008 9:57 pm

Nogmaals: ontkennen heeft weinig zin als de statistieken simpelweg uitwijzen dat Huntelaar veelvuldig op aangeven van Suárez heeft gescoord (en in mindere mate heeft dit vice versa ook gegolden). Om in jouw woorden te spreken: veelvuldig strandde het schip dus in het doel van de tegenstander. Het rendement van de acties van Suárez is nu eenmaal erg hoog, net als het rendement van de schoten (en kopstoten) op doel van Huntelaar erg hoog zijn.

Verder heeft het ontbreken van vloeiend aanvalsspel mijn inziens meer te maken met het ontbreken van een fatsoenlijke opbouw en de daarbij horende afspeelpunten. Het is nu eenmaal lastig een medespeler aan te spelen als er zelden iemand vrijloopt, net als het lastiger is om een bal door te kaatsen als je zelf in eerste instantie al slecht wordt aangespeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 15, 2008 11:52 pm

Bertje schreef:Nogmaals: ontkennen heeft weinig zin als de statistieken simpelweg uitwijzen dat Huntelaar veelvuldig op aangeven van Suárez heeft gescoord (en in mindere mate heeft dit vice versa ook gegolden). Om in jouw woorden te spreken: veelvuldig strandde het schip dus in het doel van de tegenstander. Het rendement van de acties van Suárez is nu eenmaal erg hoog, net als het rendement van de schoten (en kopstoten) op doel van Huntelaar erg hoog zijn.

Verder heeft het ontbreken van vloeiend aanvalsspel mijn inziens meer te maken met het ontbreken van een fatsoenlijke opbouw en de daarbij horende afspeelpunten. Het is nu eenmaal lastig een medespeler aan te spelen als er zelden iemand vrijloopt, net als het lastiger is om een bal door te kaatsen als je zelf in eerste instantie al slecht wordt aangespeeld.
Tja, ik heb al weer een paar keer aangegeven waarom ik vind dat het rendement van de akties van Suarez helemaal niet hoog vind.Ik heb aangegeven waarom ik dat vind.Daarbij heb ik ook nog eens aangegeven welke " assist " ik geen " assist " vind.En het rare is dat het rendement van een assist bepaald wordt door de afmaker en niet door de gever.

Ik heb ook aangegeven dat die " assist " v.n. in het begin waren.Verder dat Suarez aan z'n aktie begint zonder ook maar 1 moment oog te hebben voor zijn medespeler, het is n.l. zijn manier van spelen.Suarez begint nooit een aanval om te willen kaatsten enz.

Goed, jij wil daar niet aan, dat is jou mening, prima, ik heb een andere.Maar ik ga dus niet weer tig pagina's herhalen ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za aug 16, 2008 8:56 am

Statistieken liegen nooit.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 16, 2008 10:13 am

Voetske, als het rendement van een assist - beetje vreemde woordkeuze, want het rendement is er al op het moment dat je het een assist mag noemen - bepaald wordt door de afmaker, waarom vraag je dan überhaupt nog naar die assists? Ze stellen immers toch niets voor? En waarom hecht je dan zo veel waarde aan die acht asissts van Huntelaar? Of stellen die wel iets voor?

Echt waar, je kronkelt op de vreemdste manier door het verhaal heen om maar geen pluim te hoeven geven aan Suárez. Beetje treurig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 16, 2008 10:56 am

Bertje schreef:Voetske, als het rendement van een assist - beetje vreemde woordkeuze, want het rendement is er al op het moment dat je het een assist mag noemen - bepaald wordt door de afmaker, waarom vraag je dan überhaupt nog naar die assists? Ze stellen immers toch niets voor? En waarom hecht je dan zo veel waarde aan die acht asissts van Huntelaar? Of stellen die wel iets voor?

Echt waar, je kronkelt op de vreemdste manier door het verhaal heen om maar geen pluim te hoeven geven aan Suárez. Beetje treurig.
Volgens mij schreef ik dit
Tja, ik heb al weer een paar keer aangegeven waarom ik vind dat het rendement van de akties van Suarez helemaal niet hoog vind.
En verder kan ik me alleen herhalen.

En waarom moet ik Suarez een pluim geven als ik een ander mening over de " assist " van Suarez heb ?.Andere hebben een andere mening over de " goals " van KJH.Of over het " rendement " van Perez, enz.Dat is een verschil van mening Bertje.Dat jij het anders ziet, prima.Maar ik blijf dus bij mijn eerdere meninigen.

Wat KJH betreft, geld wat assist betreft precies het zelfde natuurlijk.Het geeft ook meteen aan wat de " waarde " van zo'n classement is.Cijfertjes, zonder naar de " assist " op zich te kijken.

Wat het rendement van de assist betreft, nu dat lijkt me toch logisch.Misschien zijn er wel spelers te vinden in de competitie die nog meer assist hebben gegeven dan Suarez en KJH bij elkaar, maar werden deze dus niet verzilverd ( en dan heb ik het puur over het aantal, niet over de vorm van de assist ) ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 16, 2008 11:12 am

Voetske schreef:Volgens mij schreef ik dit
Tja, ik heb al weer een paar keer aangegeven waarom ik vind dat het rendement van de akties van Suarez helemaal niet hoog vind.
Ja, dat zei je. Een mening hebben is leuk, maar onderbouwen hoort er ook bij op een discussieforum. Als jij deze mening dan onderbouwt door te zeggen dat de assists van Suárez niets voorstellen omdat hij ze niet zelf in het doel heeft geschopt (want daar komt het toch op neer) is het net zo goed mijn recht om aan te geven dat dit kant noch wal raakt, argumentatie incluis.
Daarnaast blijft het natuurlijk uiterst bizar dat je eerder nog wel waarde hechtte aan de statistieken en de assists van Huntelaar in het bijzonder.
En waarom moet ik Suarez een pluim geven als ik een ander mening over de " assist " van Suarez heb ?.Andere hebben een andere mening over de " goals " van KJH.Of over het " rendement " van Perez, enz.Dat is een verschil van mening Bertje.Dat jij het anders ziet, prima.Maar ik blijf dus bij mijn eerdere meninigen.
Ik verplicht je nergens toe, Voetske. Ik daag je wel uit met een beter beargumenteerde mening te komen.
Wat KJH betreft, geld wat assist betreft precies het zelfde natuurlijk.Het geeft ook meteen aan wat de " waarde " van zo'n classement is.Cijfertjes, zonder naar de " assist " op zich te kijken.
Tsja, het kan verkeren.
Voetske schreef:Misschien dat iemand een linkje heeft naar dat assist-klassement ?.
Voetske schreef:Goh, ondanks dat ie topscorer bij AJAX is heeft KJH toch ook nog ACHT assists op z'n naam staan.
Wat het rendement van de assist betreft, nu dat lijkt me toch logisch.Misschien zijn er wel spelers te vinden in de competitie die nog meer assist hebben gegeven dan Suarez en KJH bij elkaar, maar werden deze dus niet verzilverd ( en dan heb ik het puur over het aantal, niet over de vorm van de assist ) ...
Volgens mij geldt juist dit laatste ook voor de spelers in kwestie. Of kwam dat dan doordat assist niet goed was? Dat zou dan wel weer vreemd zijn, want of een assist kwalitatief goed was scheen bepaald te worden door de afmaker en niet door de aangever. Dan moet je die afmaker dus ook afrekenen op de assists die hij niet tot doelpunt gepromoveerd heeft. Maar dat valt weer niet te rijmen met de waarde die je hierboven aan assists toedichtte: nul. Feit blijft dat er de pass die tot een doelpunt kan leiden iets van waarde moet hebben. Anders zou het opstellen van een ander type speler dan een zuivere doelpuntenmaker onnodig zijn. De realiteit wijst iets anders uit.

Het blijft een krom verhaal, Voetske.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 16, 2008 11:47 am

Bertje schreef:Ja, dat zei je. Een mening hebben is leuk, maar onderbouwen hoort er ook bij op een discussieforum. Als jij deze mening dan onderbouwt door te zeggen dat de assists van Suárez niets voorstellen omdat hij ze niet zelf in het doel heeft geschopt (want daar komt het toch op neer) is het net zo goed mijn recht om aan te geven dat dit kant noch wal raakt, argumentatie incluis.
Daarnaast blijft het natuurlijk uiterst bizar dat je eerder nog wel waarde hechtte aan de statistieken en de assists van Huntelaar in het bijzonder.
Dan zou ik je toch aanraden om mijn posting over dit onderwerp wel eens een keer te lezen Bertje.Volgens mij heb ik genoeg keren aangegeven waarom ik moeite heb met assisten-koning Suarez.Waarom ik vind dat de assists van Suarez in mijn ogen niks voorstellen.Waarom ik hem een egoistiche speler vind.Jij kijkt cijfermatig naar de assist, moet jij weten.
Ik verplicht je nergens toe, Voetske. Ik daag je wel uit met een beter beargumenteerde mening te komen.
Dat heb ik meer dan genoeg gedaan.Dat het blijkbaar voor jou niet genoeg is, jammer dan.

Tsja, het kan verkeren.
Voetske schreef:Misschien dat iemand een linkje heeft naar dat assist-klassement ?.
Voetske schreef:Goh, ondanks dat ie topscorer bij AJAX is heeft KJH toch ook nog ACHT assists op z'n naam staan.
Tja, dat was cynisch bedoelt, om aan te geven wat voor waarde je aan zo'n klassement moet geven.
Volgens mij geldt juist dit laatste ook voor de spelers in kwestie. Of kwam dat dan doordat assist niet goed was? Dat zou dan wel weer vreemd zijn, want of een assist kwalitatief goed was scheen bepaald te worden door de afmaker en niet door de aangever. Dan moet je die afmaker dus ook afrekenen op de assists die hij niet tot doelpunt gepromoveerd heeft. Maar dat valt weer niet te rijmen met de waarde die je hierboven aan assists toedichtte: nul. Feit blijft dat er de pass die tot een doelpunt kan leiden iets van waarde moet hebben. Anders zou het opstellen van een ander type speler dan een zuivere doelpuntenmaker onnodig zijn. De realiteit wijst iets anders uit.

Het blijft een krom verhaal, Voetske.
Ook weer zoiets.Een kwalitatief slechte assist kan toch een hoog rendement hebben.Wat is daar toch zo moeilijk aan te begrijpen ?.En andersom, en zelfs een verdwaalde bal kun je soms als assist betitelen, of een mislukt schot op goal.Geef anders de defenitie die men hanteert op de TELE2 site w.b. assists. Dus wat voor waarde ga je dan geven aan de uitvoerende speler die die assist geeft.Dat ie de koning van de assists is ?.Dat ie goed kan voetballen ?.Dat ie een goede samenwerking heeft met KJH ?.Dat het een dienende speler is ?.Dat was Suarez dus bij Groningen niet en dat is ie bij AJAX ook niet.Van het Schip was een dienende speler ( Jonk b.v. ), om maar iemand te noemen, dat waren spelers die na het maken van hun aktie ( en dan geen zes man voorbij willen pingelen ) bewust de vrije man opzochten.En over Jonk hoef ik niks te vertellen, lijkt me ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 16, 2008 11:54 am

Voetske schreef:Tja, dat was cynisch bedoelt, om aan te geven wat voor waarde je aan zo'n klassement moet geven..
Dat ben ik met je eens, net zoals je aan het topscorersklassement niet al te veel waarde moet hechten.

Suarez is in de eerste plaats een handenbindertje. Zo creeert hij ruimte voor anderen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 16, 2008 12:08 pm

Voetske schreef:Jij kijkt cijfermatig naar de assist, moet jij weten.
Nee, ik kijk naar feiten.
Ook weer zoiets.Een kwalitatief slechte assist kan toch een hoog rendement hebben.Wat is daar toch zo moeilijk aan te begrijpen ?.En andersom, en zelfs een verdwaalde bal kun je soms als assist betitelen, of een mislukt schot op goal.Geef anders de defenitie die men hanteert op de TELE2 site w.b. assists. Dus wat voor waarde ga je dan geven aan de uitvoerende speler die die assist geeft.
Ho ho, laten we het zaakje nu niet omdraaien. Jij bent degene die stelt dat een assist pertinent geen enkele waarde heeft. Jij bent degene die stelt dat enkel de afmaker de waarde van de vooraf gegeven pass bepaalt, zonder dat de pass zelf enkele intrinsieke waarde heeft.
Voetske schreef:En het rare is dat het rendement van een assist bepaald wordt door de afmaker en niet door de gever.
Dat ie de koning van de assists is ?.Dat ie goed kan voetballen ?.Dat ie een goede samenwerking heeft met KJH ?.Dat het een dienende speler is ?.Dat was Suarez dus bij Groningen niet en dat is ie bij AJAX ook niet.Van het Schip was een dienende speler ( Jonk b.v. ), om maar iemand te noemen, dat waren spelers die na het maken van hun aktie ( en dan geen zes man voorbij willen pingelen ) bewust de vrije man opzochten.En over Jonk hoef ik niks te vertellen, lijkt me ..
Eigenlijk zeg je nu dus dat Suárez maar wat doet. Dat hij veelvuldig spelers vrijspeelde was nooit zijn bedoeling. Hij had gewoon geluk. Immers wilde hij altijd nog een mannetje voorbij spelen, alleen toevallig kwam de bal tussendoor wel eens bij een medespeler die de bal dan in het net schoot. Tsja, een speler die zo stelselmatig geluk heeft - veertien keer waaruit een medespeler scoorde, nog meer keren waaruit uiteindelijk een gemiste kans volgde - is eigenlijk in feite van enorme waarde. Die jongen moet wel één of andere zegen gods met zich meedragen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gesloten