Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Daar ben ik dan.Thomas schreef:Daarnaast ben ik bang dat Ajax het toch zoekt in een zelfde type als Sneijder. En dan ga je er vrijwel altijd op achteruit. Die Jabu mag wel eens opschieten. :hupajax.gif:Peter schreef:Heren, on-topic graag.
Ik ben echt benieuwd naar de vertaling van Jabu, zeg. Op de één of andere manier denk ik alleen dat deze jongen 'out of our league' is.

Dan maar een antwoord op deze vraag:
Modric is inderdaad een groot talent, het grootste talent van Kroatië. Ik heb hem een jaar of 4 geleden zien spelen in de Bosnische competitie, toen was hij verhuurd aan Zrinjski Mostar. Ondertussen is Modric een grote naam geworden en staat hij in de belangstelling van meerdere grote clubs. Hij wordt in ieder geval regelmatig aan Bayern Munchen gelinkt en als we de geruchten in de Kroatische media moeten geloven dan zou hij daar al een voorcontract hebben. Het probleem is echter dat diezelfde Kroatische media nu niet echt geheel objectief te noemen zijn. Ze hebben de neiging om spelers nogal op te hemelen. Voor Modric was dat het geval bij Niko Kranjcar. Kranjcar zou ook naar Bayern, Lyon en Man Utd gaan, hij speelt nu bij Portsmouth. Kranjcar had ook bij Ajax mogen komen, maar werd al veel te duur door de hype. In mijn ogen is Luka Modric wel beter dan Niko Kranjcar. Het is dus een zeer interessante speler en zou een goede aankoop van Ajax zijn, maar........voor welke prijs? Het grootste probleem is Zdravko Mamic. Mamic is de president van Dinamo Zagreb. Hij zit goed in de slappe was en heeft dat op een ander terrein dan voetbal verkregen......Eduardo da Silva en Luka Modric zijn op dit de moment de meest waardevolle spelers van Dinamo en Mamic wil de hoofdprijs voor hen. Het grootste probleem is dan ook dat Mamic hem voor een bak geld kan verkopen aan Shaktar of een andere club in Rusland of Ukraine. En op de Balkan gaat het dan wat anders dan hier in Nederland. Wij hebben het hier er over dat als Sneijder weg wil je hem niet tegen moet houden. Op de Balkan is een speler niet zo vrij om keuzes te maken en is de invloed van mannen als Mamic erg groot. Terug naar Modric. Modric is een rustige jongen die, gok ik, best eerst naar Ajax zou willen komen om zijn carrière geleidelijk op te bouwen. De vraag is of Mamic dat wil en dat heeft er weer mee te maken hoeveel Ajax wil betalen.Thomas schreef:Waar is Jabu wanneer je hem nodig hebt? Dat is de man die Modric heeft getipt als groot talent.
Mijn eerste vraag: is hij niet juist een speler wiens stijl vergelijkbaar is met die van Sneijder?
Dan nog even wat voor speler Modric is. In mijn ogen is hij een klassieke middenvelder en zodoende een prima opvolger van Sneijder. Hij is een prima passer, werkt hard en rent veel, speelt het beste centraal maar kan ook aan de zijkant spelen als Ajax met de punt naar achteren gaat spelen en houdt zich ook prima aan zijn defensieve taken. Hij is dus veel meer een dynamische middenvelder dan Perez.
Danko Dikic is een spelersmakelaar.Thomas schreef:Ik heb nog nooit van die vermeende Balkan-scout, Dikic, gehoord. Jullie wel?
Hij scoort inderdaad een stuk minder dan Sneijder (vorig jaar 8 keer en dit jaar 6). Maar ik denk dat het uniek is dat Sneijder zo veel scoort op die positie. Ik ken Defour niet echt, maar als ik hier de verhalen over hem lees en kijk naar de interesse van Ajax in Modric, dan denk ik dat ze echt op zoek zijn naar een middenvelder met spelverdelende kwaliteiten, goede passing en techniek. Dat is Modric zeker.
Je kan hem overigens ook zelf vragen stellen: [email protected]

Mwah, mijn servo-kroatisch is niet zo best... Misschien kun jij hem vragen of hij al iets van Ajax heeft gehoord?
Iets anders:

Iets anders:
Kanu gebruikt Ajax al jaren telkens als hij een nieuw contract nodig heeft. Kanu is een broodvoetballer, hij gaat naar de club die het meeste geld biedt.LucaS schreef:Hij heeft het volgens mij in de PL dusdanig gedaan dat Portsmouth hem een contractverlenging aanbiedt. Dan zal hij in de eredivisie een rol als 12e man toch ook nog wel 1 a 2 jaar aankunnen? Of hij daarmee genoegen neemt, is natuurlijk een heel ander verhaal
Het stinkt aan alle kanten!
Mwah, Davids werd in zijn tijd bij Juventus echt niet in verband gebracht met Ajax. Kanu in zijn hoogtijdagen wel: eigenlijk altijd wel. Zou dat niet van zijn zaakwaarnemer komen?
Je weet het natuurlijk nooit, maar ik denk dat hij liever bij Wigan speelt dan bij Ajax. Vanwege het geld natuurlijk.
Je weet het natuurlijk nooit, maar ik denk dat hij liever bij Wigan speelt dan bij Ajax. Vanwege het geld natuurlijk.
Zo uniek is dat toch niet ? Litmanen en Bergkamp scoorden aan de lopende band op no. 10 . Zelfs Knopper heeft op die positie 15 keer in een seizoen gescoord.Jabu schreef:Hij scoort inderdaad een stuk minder dan Sneijder (vorig jaar 8 keer en dit jaar 6). Maar ik denk dat het uniek is dat Sneijder zo veel scoort op die positie. Ik ken Defour niet echt, maar als ik hier de verhalen over hem lees en kijk naar de interesse van Ajax in Modric, dan denk ik dat ze echt op zoek zijn naar een middenvelder met spelverdelende kwaliteiten, goede passing en techniek. Dat is Modric zeker.
Maar Litmanen en Bergkamp waren dan ook een stuk meer aanvaller dan middenvelder. Zij speelden veel verder vooruitgeschoven dan Sneijder doet. Sneijder speelt als middenvelder en is toch erg doeltreffend. Als je Seedorf op de plaats van Sneijder neerzet zal hij ook minder scoren dan Sneijder. Van der Vaart scoorde ook veel, maar is dan ook meer aanvaller dan Sneijder is. Dat Knopper zoveel heeft gescoord vind ik nog steeds verbazingwekkend. Waarschijnlijk lag dat nog meer aan de armoede om hem heen en de totale vrijheid die hij kreeg. Hij schoot zo'n 20 keer per wedstrijd op doel en keek totaal niet naar zijn medespelers. Dat doet Sneijder wel.
Ik denk dat Ajax niet op zoek moet gaan naar een middenvelder die net zoveel scoort als Sneijder. Waarschijnlijk gaan ze op zoek naar een dynamische middenvelder met spelverdelende kwaliteiten zoals Modric en Defour. Als je doelpunten wil moet je met een aanvallende nummer 10 gaan spelen. Dan kan Ajax net zo goed Perez houden en die daar neerzetten. Perez haalt in die rol ook wel het doelpuntengemiddelde van Sneijder, het verschil is alleen dat je dan wel een mannetje mist op het middenveld.
Als Ajax nu eens vleugelspitsen zou hebben die meer dan 5 goals maken, dan is een topscoorder op het middenveld helemaal niet nodig, maar slechts een mooi extraatje!
Maar goed, Sneijder is niet de eerste die op tien veel weet te scoren. Het ligt ook aan het systeem dat gehanteerd wordt. Kies je voor een middenvelder gelijk achter de spitsen die in zijn rug wordt gedekt door twee bikkelaars (Davids en gabri), dan is het toch wel prettig als je iemand aantrekt die redelijk makkelijk scoort. Dan moet een flink aantal doelpunten voor zo'n speler echt wel haalbaar zijn.
Maar goed, Sneijder is niet de eerste die op tien veel weet te scoren. Het ligt ook aan het systeem dat gehanteerd wordt. Kies je voor een middenvelder gelijk achter de spitsen die in zijn rug wordt gedekt door twee bikkelaars (Davids en gabri), dan is het toch wel prettig als je iemand aantrekt die redelijk makkelijk scoort. Dan moet een flink aantal doelpunten voor zo'n speler echt wel haalbaar zijn.
I think I lost my fucking headache
Gezien het vertrek van Perez en de belangstelling voor Modric is het wel duidelijk wel type Ajax zoekt. Niet een speler die een vrije rol eist dus, maar een speler die de balans in het elftal brengt.Jabu schreef:Dan nog even wat voor speler Modric is. In mijn ogen is hij een klassieke middenvelder en zodoende een prima opvolger van Sneijder. Hij is een prima passer, werkt hard en rent veel, speelt het beste centraal maar kan ook aan de zijkant spelen als Ajax met de punt naar achteren gaat spelen en houdt zich ook prima aan zijn defensieve taken. Hij is dus veel meer een dynamische middenvelder dan Perez.
- gertjuh410
Villa must beat PSV, AZ for De Jong
tribalfootball.com - June 11, 2007
Aston Villa will have to see off Dutch competition to land Hamburg midfielder Nigel de Jong.
Villa boss Martin O'Neill is looking to bring in a new midfielder to replace Gavin McCann, who has joined Bolton for £1m.
De Jong cost Hamburg £800,000 from Ajax 18 months ago and PSV Eindhoven and AZ Alkmaar are also keen on him. De Jong, 22, is Hamburg's highest earner on £40,000 a week.
Ik weet het, tribalfootball.com.. Niet erg betrouwbaar maar ik wist niet dat Psv en Az interesse hadden in De Jong? En als ik dat zo omreken verdient Nigel meer dan 2 miljoen pond per jaar:P? En grootste verdiener? Lijkt me dat Raffie wel wat meer verdient bij Hsv.
Dan kunnen we hem in Nederland wel vergeten denk ik..
Bedankt voor je reactie, Jabu.

Zo, daar ben ik het me toch een flink potje mee oneens. Litmanen was een veel completere nummer 10 dan Sneijder die in veel meer verschillende opzichten van waarde was. Het is niet voor niets dat Litmanen ooit tegen Real Madrid achterin speelde. Jari was enorm veelzijdig, in tegenstelling tot Sneijder. Litmanen kwam vaker voor de goal dan Sneijder, maar dat kwam eerder door z'n geweldig inzicht en loopvermogen dan z'n diepe positie. Sneijder probeert zich in mijn ogen juist vaker diep te positioneren ter hoogte van de 16.Jabu schreef:Maar Litmanen en Bergkamp waren dan ook een stuk meer aanvaller dan middenvelder. Zij speelden veel verder vooruitgeschoven dan Sneijder doet.
Individuele aktie (pingelen zogezegd) kan i.m.o. Sneyder ook beter dan Jari dat kon. Sneyder de betere individualist, Jari de betere teamspeler...goodfella schreef:Jari Litmanen was in vrijwel elk opzicht de betere voetballer ja. Sneijder heeft enkel een betere traptechniet en natuurlijk zijn tweebenigheid. Wel 2 specifieke talenten natuurlijk waarmee je ver kan komen!
Jari was ook meer allround, kon op 4 spelen.
Ik denk trouwens wel dat Sneyder wél gaat slagen bij een buitenlandse topclub. En ik zie 'm niet gaan spartelen bij Rostock en Malmö. Ik heb 'm vorige week nog zien ballen bij Finland, kan er maar een ding van zeggen (in z'n moedertaal):
Lopeta, Jari. Nyt!
De Roemeense verdediger Rat (spelend bij Shaktar Donetsk) claimt nederlandse interesse. Iemand enig idee wat voor speler hij is en of wij de geinteresseerde club zouden kunnen zijn?
Bron: Schotse Evening Times: Romanian defender Razvan Dinca Rat, who plays for Ukranian club Shakhtar Donetsk, has today been linked with a move to Ibrox.
The 25-year-old defender said: "I have heard of a few rumours, but I don't know of anything concrete. There have been offers from Holland, Greece and even Scotland."
Bron: Schotse Evening Times: Romanian defender Razvan Dinca Rat, who plays for Ukranian club Shakhtar Donetsk, has today been linked with a move to Ibrox.
The 25-year-old defender said: "I have heard of a few rumours, but I don't know of anything concrete. There have been offers from Holland, Greece and even Scotland."