Viktor Fischer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 11:43 am

Bert schreef:Die jongen is 19. Is het heel raar dat Bojan, vier jaar ouder, iets anders beoordeeld wordt?
Nee, maar we mogen wel hopen op iets dat duidt op progressie.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 11:50 am

Zijn linkerbeen moet ook echt beter, kan hij een keer buitenom.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 12:18 pm

Yopi schreef:
Bert schreef:Die jongen is 19. Is het heel raar dat Bojan, vier jaar ouder, iets anders beoordeeld wordt?
Nee, maar we mogen wel hopen op iets dat duidt op progressie.
Hij creëert die kansen grotendeels zelf.

Wat heeft Bojan eigenlijk laten zien tegen Utrecht, op die ene actie net voor z'n wissel na (plus schot met oogkleppen)? Juist... Die gast heeft bij vele Ajacieden een Barca-bonus, zo lijkt het. Velen denken écht dat ie een goede voetballer is... Gaat natuurlijk nergens over: Ebecilio is door Ajax opgeleid. En kan er ook niets van.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 12:22 pm

Dat Bojan niet goed speelde betekent niet automatisch dat Fischer dat wel goed deed, Wimpey. Fischer had de bal breed moeten leggen en een keer een goede steekpass moeten geven op Bojan. Ook als je 19 bent.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 12:26 pm

Rishi schreef:Dat Bojan niet goed speelde betekent niet automatisch dat Fischer dat wel goed deed, Wimpey.
Dat hoor je me ook niet zeggen. Zet een weer fitte Siem in de spits en Fischer bloeit weer op.

Bojan gaat einde seizoen natuurlijk via het afvoerputje terug naar Barcelona. En het TH moet kappen met het binnenhalen van allerlei kneuzen van die club.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 12:51 pm

Het gaat mij te ver om Bojan de schuld te geven van Fischers vormcrisis. Fischer maakt voortdurend de verkeerde keuzes. Zijn eigen fout.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 12:54 pm

Yopi schreef:Het gaat mij te ver om Bojan de schuld te geven van Fischers vormcrisis. Fischer maakt voortdurend de verkeerde keuzes. Zijn eigen fout.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 12:56 pm

Ik ben wel van mening dat twee van dit soort types in één elftal te veel is. Dat is funest voor je aanvalsspel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Viktor Fischer

Bericht door Jinne » ma feb 03, 2014 1:00 pm

Dan is het logisch dat voor onze eigen Fischer wordt gekozen als je er maar een laat staan. Bojan zou al een finished product moeten zijn gezien zijn leeftijd, maar als ie dat was had ie natuurlijk niet bij ons gespeeld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 1:03 pm

Marillion schreef:Ik ben wel van mening dat twee van dit soort types in één elftal te veel is. Dat is funest voor je aanvalsspel.
My thoughts exactly. :biggthumpup.gif: Maar ik zou altijd voor Fischer kiezen. Veel meer potentieel. Bojan is op de flank nog slechter dan in de spits en laat ook nog eens steevast zijn man lopen.
Yopi schreef:Het gaat mij te ver om Bojan de schuld te geven van Fischers vormcrisis. Fischer maakt voortdurend de verkeerde keuzes. Zijn eigen fout.
Wat vind je van Bojan dan, qua keuzes? :smallgrin.gif: Kun je bij Bojan überhaupt spreken van een vormcrisis? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 03, 2014 1:04 pm

Yopi schreef:Het gaat mij te ver om Bojan de schuld te geven van Fischers vormcrisis. Fischer maakt voortdurend de verkeerde keuzes. Zijn eigen fout.
Klopt. Bovendien kunnen we moeilijk zeggen dat Fischer dit seizoen in de wedstrijden, dat hij wel en Bojan niet speelde, erg excelleerde, om het maar eens eufemistisch te verwoorden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 1:05 pm

Mee eens, dan kies je inderdaad voor Fischer.

Mijn voorkeur is om te spelen met Fischer, De Jong en Schöne. Ik hoop ook dat de terugkeer van De Jong een gunstig effect heeft op het spel van Fischer. Met een goed aanspeelpunt in het centrum is het voor Fischer ook weer wat makkelijk voetballen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 1:29 pm

Fischer, Siem, Schone is het beste. Maar Fischer moet wel beter gaan presteren. Veel beter.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 3:05 pm

Absoluut, hij heeft een moeilijk seizoen. Het moet beter.

Deels moet dat komen uit het hebben van een goed aanspeelpunt in de spits (De Jong). Dat maakt het voor hem makkelijker om een combinatie aan te gaan. Maar hij moet vooral ook mentaal groeien. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij dit jaar al verder zou groeien. Zeker omdat er de nodige ervaring in de technische staf zit waar hij van zou moeten kunnen leren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » ma feb 24, 2014 5:28 pm

Voorlopig geen Fischer:
Fischer minimaal zes weken eruit

Viktor Fischer heeft zondag in het duel met AZ een scheur in zijn linkerhamstring opgelopen. De Deense aanvaller is minimaal zes weken uitgeschakeld. Over een paar weken volgt nog een controlemeting om te zien hoe de hamstring herstelt.
Ook over de andere geblesseerden in de selectie werd maandag meer duidelijk. Lasse Schöne heeft een ingescheurde enkelband (links) en een scheurtje in het kapsel van het gewricht. Hij herstelt goed, maar reist niet mee naar Salzburg. Waarschijnlijk komt de uitwedstrijd tegen Feyenoord ook nog te vroeg.

Thulani Serero vliegt wel naar Salzburg, maar zit niet bij de wedstrijdselectie voor de return tegen de Oostenrijkers. De Zuid-Afrikaan, die kampt met een liesblessure, gaat alleen mee om bij het team zijn revalidatie voort te zetten. Wellicht traint hij woensdagavond ook mee met zijn ploeggenoten, maar zijn naam komt zeker niet op het wedstrijdformulier.

Tot slot Nicolai Boilesen. De linksback heeft hamstringklachten en is daarom ook de komende weken niet inzetbaar.

Bron: Ajax.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Viktor Fischer

Bericht door ferry » ma feb 24, 2014 8:13 pm

Ai, da's een flinke tijd. Hopelijk geven ze hem de tijd om echt volledig te herstellen en weer kracht op te doen voordat hij er weer bij gehaald wordt. Gaat niet lekker met de spierblessures dit seizoen...

Het is zuur natuurlijk, maar hopelijk doet het Fischer goed om even niet te spelen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Viktor Fischer

Bericht door Banjavi » ma feb 24, 2014 8:51 pm

Zoveel mis je daar toch niet aan?
Hij is prima te vervangen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 9:15 am

Kishna voor de leeuwen gooien? Dan ben je bijna genoodzaakt om Blind linksback te zetten. Riedewald en Kishna samen is te licht.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Alexander » di feb 25, 2014 9:39 am

Het stond tegen AZ beter dan in de weken ervoor. Poulsen brengt wel het een en ander mee, en Blind functioneert uitstekend als LB. Zou het even laten staan zo.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 25, 2014 12:03 pm

Alexander schreef:Het stond tegen AZ beter dan in de weken ervoor. Poulsen brengt wel het een en ander mee, en Blind functioneert uitstekend als LB. Zou het even laten staan zo.
En Blind speelde nog steeds regelmatig op 6 in de wedstrijd tegen az.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 1:39 pm

Alexander schreef:Het stond tegen AZ beter dan in de weken ervoor. Poulsen brengt wel het een en ander mee, en Blind functioneert uitstekend als LB. Zou het even laten staan zo.
Blind is een prima VM wanneer je de bal hebt en het tempo bepaalt. Zonder bal en onder druk is Poulsen de betere.

We kregen tegen Utrecht en PEC doelpunten tegen die direct door de as ontstonden. Tegen RBS was er geen defensieve as. :blush.gif:

Wat voor Blind geldt, geldt trouwens ook voor Veltman en Niklas.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Viktor Fischer

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 1:44 pm

wimpey schreef: We kregen tegen Utrecht en PEC doelpunten tegen die direct door de as ontstonden. Tegen RBS was er geen defensieve as. :blush.gif:
Tegen Salzburg was er geen middenveld. De verdedigers (incl Blind) werden met een overmacht geconfronteerd omdat de Jong en Klaassen in geen velden of wegen te bekennen waren. (Ook) niet in balbezit.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 1:45 pm

Eens. Siem en Klaassen stonden slecht. Maar ook in balbezit waren de verdedigers slordig.

Ik snap alleen niet dat ze zelf niet inzagen dat de ballen gewoon diep moesten en dat Siem en Klaassen voor de 2e bal moesten gaan.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 1:56 pm

LucaS schreef: Tegen Salzburg was er geen middenveld. De verdedigers (incl Blind) werden met een overmacht geconfronteerd omdat de Jong en Klaassen in geen velden of wegen te bekennen waren. (Ook) niet in balbezit.
Tegen PEC en Utrecht waren Blind en Veltman in de as bij de tegengoals ook weinig weerbaar. Utrecht: lange bal van de keeper. Blind blijft uit het duel met Sarota, die de bal ongestoord met de kop kan verlengen. Poulsen gaat dat duel niet alleen aan, hij wint het gewoon.

Dit soort akkefietjes neem je op de koop toe met jongens als Blind en Veltman in je as. Daar had FdB wel van mogen leren en het tegen RBS anders moeten doen. Met Poulsen dus.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 2:13 pm

De Boer greep ook niet in. Dat doet hij sowieso nooit.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie