Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » di jul 17, 2018 11:33 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk niet dat dit bepaalde AT’ers ervan zal weerhouden om die ene beroerde pass in de 63e minuut uit te lichten en te zeggen dat daar beter een zelf opgeleide tiener had kunnen staan.
In plaats van pure Ajax believers zijn en blijven het idd AT'isten.
Maar ze gaan hun gang maar: zal shocking genoeg zijn als Ajax met Onana, De Ligt, Tadic en Blind straks in de CL Liverpool ff pakkie gaat geven.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Daley Blind

Bericht door Ramona » wo jul 18, 2018 6:11 am


Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 6:34 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk niet dat dit bepaalde AT’ers ervan zal weerhouden om die ene beroerde pass in de 63e minuut uit te lichten
Dan is het maar goed dat ik zo weinig wedstrijden van Ajax kijk. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » wo jul 18, 2018 9:10 am


Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 9:42 am

InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk niet dat dit bepaalde AT’ers ervan zal weerhouden om die ene beroerde pass in de 63e minuut uit te lichten
Dan is het maar goed dat ik zo weinig wedstrijden van Ajax kijk. :smallgrin.gif:
Ja maar de komende CL voorronde ga je kijken en aanmoedigen hé omdat je Ajax graag tegen Liverpool wilt hebben in de CL poule. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 9:45 am

Cruijff schreef:
Yopii schreef: Dit sluit aan bij wat Daley zelf onlangs opmerkte, namelijk dat het nu nog te vroeg is voor een terugkeer naar Ajax. Ik weet wel dat Ajax hem belachelijk goed wil betalen, maar ik neem toch aan dat hij Ajax laat voor wat het is als er een goede club tussendoor komt fietsen.

Wat zou jij doen?
In de qua leeftijd piekjaren van mijn carrière? Juist dán bij Ajax spelen.

Prestaties leveren bij een club met beperkte middelen is grootser dan ergens in de subtop erbij hangen als 16e, 17e of misschien zelfs 27e selectiespeler.
Yopii schreef:Je bent een romanticus, Cruijff. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Helaas denken voetballers niet zo.
Zonder romantiek is de sport, ook de sport die om de keiharde knaken gaat, reddeloos verloren.
Gelukkig lijkt Blind, gezien zijn eigen uitspraken, ook deels te denken vanuit die sportieve ambitie en 'romantiek'.

YouTube: 'Keuze met hart en gevoel gemaakt':
https://www.youtube.com/watch?v=ltkrmaty0gY

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 10:24 am

Cruijff schreef:Ja maar de komende CL voorronde ga je kijken hé omdat je Ajax graag tegen Liverpool wilt hebben in de CL poule. :biggthumpup.gif:
:biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » wo jul 18, 2018 10:25 am

Ik geloof dat best. Geen zeikerd, geen achterbaks figuur, geen bling-bling. Blind lijkt me een vrij intelligente jongen, waarmee het voor een trainer makkelijk werken is.

Wat voorheen-joey beweert, lijkt me ook waarschijnlijk (en zeker in het geval van een vrij intelligente jongen): hij kan de life cycle van z'n carrière uitrekenen en zal echt geen enorm bedrag in miljoenen laten schieten om weer lekker op het zoveelste Europese plan bij Ajax te "mogen" voetballen. Ergo: toen de calculator v.w.b. Ajax het juiste bedrag uitspoog, mocht het hart meebeslissen.

Ik zit trouwens nog altijd wat met de rol van Danny / Daddy. Die was begin 2018 nog agent van zoonlief. Volgde hij ook "zijn hart" toen Ajax hem vroeg voor de RvC en deed hij voor nop afstand van allerlei bronnen van inkomsten v.w.b. het verhandelen van zijn zoon? Ik zou Daddy namelijk niet als "geen achterbaks figuur" durven bestempelen, want die man is een rasopportunist.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » wo jul 18, 2018 10:32 am

Een contract op PL-niveau maakt romantiek een stuk gemakkelijker, Cruijff.

Wat lief. De vraag rijst dat wel waarom hij Daley nooit meer opstelde.

De hele discussie is denk ik terug te voeren op die ene vraag: hoe beoordeel je de kwaliteiten van Daley Blind? Als je hem een topvoetballer vindt en een leider, zou hij dat geld waard kunnen zijn. (Geen garanties uiteraard.)

Ik vind hem dat dus niet, ik zie hem als een aardige teamspeler met kwaliteiten maar ook met duidelijke gebreken. Uiteindelijk te traag, te slap en te kwetsbaar in de duels (met name met ruimte om zich heen). In een compacte verdediging (zoals onder LVG) gaat het nog wel, dan houdt hij zich staande op inzicht, maar hij kan niet corrigeren door zijn matige startsnelheid en wendbaarheid. Ook is hij traag in de opbouw, veel ballen terug en breed. Ik weet dat hij een goede diepe bal kan geven, maar hij doet het alleen haast nooit.
En ja, ik hem een regelmatig zien spelen bij MU, ook toen hij zogenaamd uitblonk.

Die tekortkomingen zijn wel opgevallen, er was niet voor niets weinig belangstelling voor hem. Veel spelers die het net niet redden in de top worden opgepikt door de categorie daaronder, maar dat zat er dus niet in voor Daley.

Rest de vraag wat Ajax met hem moet. Kijk, hij kan best van waarde zijn, zeker in de trage Nederlandse competitie, maar is hij al dat geld waard? 16 miljoen + PL-salaris, toe maar! Is hij zo ontzettend veel beter dan laten we zeggen Nick Viergever, die we voor niets lieten gaan?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 10:34 am

wimpey schreef: Ik zit trouwens nog altijd wat met de rol van Danny / Daddy. Die was begin 2018 nog agent van zoonlief. Volgde hij ook "zijn hart" toen Ajax hem vroeg voor de RvC en deed hij voor nop afstand van allerlei bronnen van inkomsten v.w.b. het verhandelen van zijn zoon? Ik zou Daddy namelijk niet als "geen achterbaks figuur" durven bestempelen, want die man is een rasopportunist.
Hij heeft geen afstand gedaan van al zijn bronnen van inkomsten, hij blijft ondertussen gewoon nog allerlei schnabbels doen onder meer bij Ziggo.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 10:46 am

Wil je dat nooit meer doen, :1evil.gif: ik schrik mij rot op wat voor een vuiligheid ik terecht kwam . :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » do jul 19, 2018 8:48 am

Blind kijkt niet uit naar het kunstgras:

https://www.youtube.com/watch?v=i71zbUYPUDU

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Gaizka1985 » do jul 19, 2018 9:30 am

Dat kan ik mij voorstellen, daar moeten we echt zsm van af in Nederland!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » do jul 19, 2018 9:47 am

All Blind goals & assists for Manchester United:
https://www.youtube.com/watch?v=jNQJzpaxzjk

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » do jul 19, 2018 10:03 am

Ajaciedjuh schreef:Pfffff, wat kunnen mensen toch altijd zeuren Afbeelding.
Peter en joey hebben anders wel een punt hoor... Selectie zit nogal schots en scheef in elkaar.

Het wordt vooral heel erg druk in de as van het veld, met ook nog eens spelers die de bal graag in de voet krijgen aangespeeld.

Aardige individuele spelers, maar geen sinecure om daarvan een goed team te maken.

Mr. Ajax
Berichten: 14588
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Mr. Ajax » do jul 19, 2018 11:12 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Pfffff, wat kunnen mensen toch altijd zeuren Afbeelding.
Peter en joey hebben anders wel een punt hoor... Selectie zit nogal schots en scheef in elkaar.

Het wordt vooral heel erg druk in de as van het veld, met ook nog eens spelers die de bal graag in de voet krijgen aangespeeld.

Aardige individuele spelers, maar geen sinecure om daarvan een goed team te maken.
Los van het feit dat je geen rechtsback van kwaliteit hebt (dat is dus geen kwestie van balans maar van kwaliteit) vind ik de selectie aardig in elkaar zitten. Je hebt met Donny, Neres en je backs sowieso spelers die graag en goed loopacties de diepte in maken.

We hebben best wat aan voetbalintelligentie rond lopen op het moment. Normaal gesproken moet dat wel goed gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Gezond verstand » do jul 19, 2018 1:15 pm

Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Javiskamp » do jul 19, 2018 7:20 pm

Aardige individuele spelers, maar geen sinecure om daarvan een goed team te maken.
Huh?

Ga je mij nou gelijk geven?
Ik geloof dat ik dat wel eens ergens eerder heb gezegd en toen was ik een Trol ... en nu niet meer?

Thanx... ik was al bang dat je me niet mocht... :aai.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » vr jul 20, 2018 9:25 am

Javiskamp schreef:
Aardige individuele spelers, maar geen sinecure om daarvan een goed team te maken.
Ik geloof dat ik dat wel eens ergens eerder heb gezegd en toen was ik een Trol ... en nu niet meer?
Betwijfel of je sinecure foutloos kunt spellen, dan wel de betekenis ervan kent...

Als Ajacied zou ik geen edsv-community gaan trollen. Dus blijft de vraag wat je op AT denkt te vinden. Maar goed, feel free. Het is een vrij land en ieder mens heeft recht om z'n verveling op eigen wijze te bestrijden.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Daley Blind

Bericht door elliquido » vr jul 20, 2018 10:44 am

en de heilige ignore bestaat ook :1evil.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 22, 2018 7:11 pm

InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk niet dat dit bepaalde AT’ers ervan zal weerhouden om die ene beroerde pass in de 63e minuut uit te lichten
Dan is het maar goed dat ik zo weinig wedstrijden van Ajax kijk. :smallgrin.gif:
Stiekem kijk jij er best veel volgens mij, want je hebt verrassend vaak een oordeel over wedstrijden van Ajax...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 22, 2018 7:13 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Ja maar de komende CL voorronde ga je kijken hé omdat je Ajax graag tegen Liverpool wilt hebben in de CL poule. :biggthumpup.gif:
:biggthumpup.gif:
Al moet ik mijn hele agenda omgooien, maar dan sta ik in het uitvak. Ajax op Anfield zien voetballen staat nog op mijn bucket list.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » zo jul 22, 2018 7:25 pm

Ik verwacht eigenlijk dat AC dan zijn grote mond waarmaakt en een kaart voor mij in de JC Arena regelt. :hypocrite.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 22, 2018 7:42 pm

Dat zal mij dan ook nog wel lukken... maar de vraag is of jij wel naast de Grote Boze Weekend Cees de Wolf durft te kijken!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » zo jul 22, 2018 7:45 pm

Boewhahahahahahahahaha, wat denk je zelf, groter probleem wordt om mij erover heen te zetten om opnieuw in Amsterdam te komen, is niet echt een feest. :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie